Summon

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Summon

Inlägg av Bambina »

Summon funkar inte nu slår av sig själv utan att röra sig. Efter senaste app uppdateringen
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
Christian K
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 25 jul 2021 13:56

Re: Summon

Inlägg av Christian K »

Har samma problem, kör android. Bilen vrider framdäcken lite men rör sig inte. Sambon som kör iphone har inga problem. Misstänker att man behöver få uppdatering till version 36 i bilen för att det skall fungera igen.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Summon

Inlägg av Martin E-tron »

Snabb fråga, hur använder ni Summon ? Går det enbart att få bilen att köra "framåt" typ 5 meter eller har de ökat avståndet för detta? :)
Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Summon

Inlägg av Bambina »

Jag använder det att köra in och ut i garaget ca 20 cm smalt på varje sida. Jag har inte lyckas med komma till sig, då varnar den att det inte går att använda på allmän väg. Har android telefon. men den går inte idag, ryker lite men sen slår den av. Men det kanske går efter 36 uppdateringen men den verkar dröja.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Summon

Inlägg av Martin E-tron »

Köra in den i garaget, menar du att man kan backa bilen med summon? Förlåt för dum fråga men är nyfiken på funktionen :)
Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Summon

Inlägg av Bambina »

Ja man kan backa in bilen eller backa ut den tar även hänsyn till hinder och man kan ställa in hur närma den kan köras in i alla fall i fronten.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
Christian K
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 25 jul 2021 13:56

Re: Summon

Inlägg av Christian K »

Samma här. Har ett trångt garage och det är lättare att få ut och in bilen iom att det är svårt att öppna dörrarna smidigt i garaget. Fortfarande handikappat i Europa. Måste stå inom 6m och får max köra 20m
Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Summon

Inlägg av Bambina »

Jag var inne på tesla idag ang körning med summon från app men dom kunde inte greja det. Det kan komma en ny mjukvara uppdatering. Dom trodde att det var ett GPS problem.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
Christian K
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 25 jul 2021 13:56

Re: Summon

Inlägg av Christian K »

Bambina skrev:
Jag var inne på tesla idag ang körning med summon från app men dom kunde inte greja det. Det kan komma en ny mjukvara uppdatering. Dom trodde att det var ett GPS problem.
Har idag fått uppdatering till bilen (2021.36.5.5). Ingen skillnad. Appversion är 4.2.0 -693. Installerat om appen utan att det här hjälpt.
Sambons iphone kan använda summon utan problem. Har pratat med teslasupporten som inte kan säga vad som är fel men sannolikt ligger det i appen
Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Summon

Inlägg av Bambina »

Jag hade också trott och väntade på 36 uppdateringen men tydligen inte bättre, någon fler som har detta problem med android eller Iphone.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Användarvisningsbild
Bambina
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jul 2021 23:47
Ort: Täby

Re: Summon

Inlägg av Bambina »

Inte åtgärdat än ang summon, jag har nu varit utan i 1 mån och har hela tiden blivit lovad en uppdatering. Frågan är detta är en funktion som man betalar som tillägg och börjar bli en åter ersättningsfråga för det var inte billigt. Hur tycker ni att man skall agera.? Lovad men ingenting händer efter två besök på verkstaden i Väsby.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
Skriv svar