Då går EQE bort, trodde det var som en mindre EQS, EQS är dock för dyr.
Jo jag vet. Står fortfarande i din profil med överstruken text. Så jag skojade bara lite med dig. Men lite allvar är det också. En nyare Model S Long Range+ Raven kanske vore nåt? Model S är faktiskt svårslagen på många sätt.
Nä, är i4 för liten så är det SUV som gäller. Dock är det bara E-Tron som är tillräckligt stor skulle jag säga.
Ja, men gillar inte SUV...
Begagnad Model S raven är för dyr, när man vet vad de gick på nya...
Vill ha halvkombi, finns typ bara EQS, Model S, Panamera hybrid kanske, BMW 6-serie GT
Senast redigerad av termosen, redigerad totalt 1 gånger.
”Just talked to Tesla guy, confirming (for what it's worth) that all EU deliveries are pushed to End 2022. Does anyone know when the EQE will be available ? ”
Tjo, då kanske de har bytt förmånsvärde 3 gånger till innan det blir lev då.
Om det stämmer, kommer jag kliva av.
Så, då är frågan vilket alternativ som finns till liknande kostnad?
EQE? Hinner den komma innan sommaren?
I4 för liten.
”Just talked to Tesla guy, confirming (for what it's worth) that all EU deliveries are pushed to End 2022. Does anyone know when the EQE will be available ? ”
Tjo, då kanske de har bytt förmånsvärde 3 gånger till innan det blir lev då.
Om det stämmer, kommer jag kliva av.
Så, då är frågan vilket alternativ som finns till liknande kostnad?
EQE? Hinner den komma innan sommaren?
I4 för liten.
Model Y från Berlin?
E-tron GT?
Den är betydligt mindre inuti än EQE. Mindre än Model 3 tom.
”Just talked to Tesla guy, confirming (for what it's worth) that all EU deliveries are pushed to End 2022. Does anyone know when the EQE will be available ? ”
Tjo, då kanske de har bytt förmånsvärde 3 gånger till innan det blir lev då.
Om det stämmer, kommer jag kliva av.
Så, då är frågan vilket alternativ som finns till liknande kostnad?
EQE? Hinner den komma innan sommaren?
I4 för liten.
Model Y från Berlin?
E-tron GT?
Den är betydligt mindre inuti än EQE. Mindre än Model 3 tom.
Visst. Men nu var det ju halvkombi som var viktigt. Eftersom problemet med Taycan var att den var för dyr.
Så, då är frågan vilket alternativ som finns till liknande kostnad?
EQE? Hinner den komma innan sommaren?
I4 för liten.
Model Y från Berlin?
E-tron GT?
Den är betydligt mindre inuti än EQE. Mindre än Model 3 tom.
Visst. Men nu var det ju halvkombi som var viktigt. Eftersom problemet med Taycan var att den var för dyr.
Etron GT är ingen halvkombi. Inte billigare än Taycan heller(den finns ju med 2wd och mindre batteri).
Du skakar min världsbild när jag inser att e-tron inte är en halvkombi. Dessa viktbesparande sedaner överallt…
Men visst är e-tron gt billigare än Taycan?
Du skakar min världsbild när jag inser att e-tron inte är en halvkombi. Dessa viktbesparande sedaner överallt…
Men visst är e-tron gt billigare än Taycan?
Nej. Etron gt har listpris från 1,175, taycan från 980.
Ja. Jag valde mellan de två. Framförallt är förmånsvärdet lägre på Audin.
Men insåg att jag inte skulle palla att leva med det bagaget, samt att samtliga av deras stolar saknar möjlighet att justera nackstödet vilket blir lite jobbigt när man sitter så ”lutad” som man gör i den bilen. Men oj vad fin den är exteriört. Gillar dock Porschen bättre på vägen, samt interiören. Men det är sjukt vad de tar betalt för precis allt.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Du skakar min världsbild när jag inser att e-tron inte är en halvkombi. Dessa viktbesparande sedaner överallt…
Men visst är e-tron gt billigare än Taycan?
Nej. Etron gt har listpris från 1,175, taycan från 980.
Motsvarande bil (och framförallt med liknande utrustning) från Porsche blir dyrare.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Du skakar min världsbild när jag inser att e-tron inte är en halvkombi. Dessa viktbesparande sedaner överallt…
Men visst är e-tron gt billigare än Taycan?
Nej. Etron gt har listpris från 1,175, taycan från 980.
Motsvarande bil (och framförallt med liknande utrustning) från Porsche blir dyrare.
Finns ingen 2wd etron gt med mindre batteri, som matchar billigaste Taycan, som jag skrev ovan...
Du skakar min världsbild när jag inser att e-tron inte är en halvkombi. Dessa viktbesparande sedaner överallt…
Men visst är e-tron gt billigare än Taycan?
Nej. Etron gt har listpris från 1,175, taycan från 980.
Får erkänna att jag inte dykt in i utrustningslistorna där men förutsätter att det inte är likvärdiga bilar du pratar om. Då skakar ytterligare en världsbild. Porsche är ju officiella världsmästare i att ta betalt för extrautrustning och erbjuder ju basbilar som ingen normal kund ens överväger. Utgår från att den där Taycan för 980’ inte har stolsvärme…
Det vill säga nästan 2 år utan leverans av en refresh S och X i Europa. Tyvärr går det mer och mer mot min teori att man bara vill satsa på de ”billigare” modeller 3 och Y utanför USA.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Det vill säga nästan 2 år utan leverans av en refresh S och X i Europa. Tyvärr går det mer och mer mot min teori att man bara vill satsa på de ”billigare” modeller 3 och Y utanför USA.
Det enda positiva för min del är att jag har mer tid att spara ihop pengar, och när de väl levereras så har de mest vanliga barnsjukdomarna förhoppningsvis försvunnit.
Det vill säga nästan 2 år utan leverans av en refresh S och X i Europa. Tyvärr går det mer och mer mot min teori att man bara vill satsa på de ”billigare” modeller 3 och Y utanför USA.
Det enda positiva för min del är att jag har mer tid att spara ihop pengar, och när de väl levereras så har de mest vanliga barnsjukdomarna förhoppningsvis försvunnit.
Jag förutspår att nya model s endast kommer skeppas med 4680 till Europa. Så q1 2023 i runda slängar. Och nya barnsjukdomar.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Europa har ju varit en försvinnande liten marknad för S, särskilt sedan introduktionen av Model 3. X gjorde väl aldrig riktigt gjort succé heller pga priset, och nu har vi Y…
Dom la väl ner slutmonteringen i Tillburg för ett tag sen, det säger ju en hel del…
S och X handlar inte längre om intäkter för Tesla(vilket de gjorde när de introducerades). Nu är det bara image, därför man fokuserat så mkt på S Plaid.
Frågan är kanske om den överhuvudtaget kommer hit. All media är ju global numera, så man får inte större image-värde av att besvära sig med att exportera den hit.