Håller med, fota och maila, det skulle jag gjort.Johlei skrev:Fotobevis som skickas till berört bolag kanske hjälper? De lär ju veta vem som har skiftet just då!
/fth
Moderator: Redaktion
Håller med, fota och maila, det skulle jag gjort.Johlei skrev:Fotobevis som skickas till berört bolag kanske hjälper? De lär ju veta vem som har skiftet just då!
Jo, det låter som ett bra förslag. Sådant där är inte OK. Saboterar verkligen för de som behöver ladda, och är beredda att betala för det.fth skrev:Håller med, fota och maila, det skulle jag gjort.Johlei skrev:Fotobevis som skickas till berört bolag kanske hjälper? De lär ju veta vem som har skiftet just då!
/fth
Det har ju dessutom redan visat sig fungera förutmartinot skrev:Jo, det låter som ett bra förslag. Sådant där är inte OK. Saboterar verkligen för de som behöver ladda, och är beredda att betala för det.fth skrev:Håller med, fota och maila, det skulle jag gjort.Johlei skrev:Fotobevis som skickas till berört bolag kanske hjälper? De lär ju veta vem som har skiftet just då!
/fth
Trist!biffen skrev:Vädermotet har haft en trasig 150kw i flera veckor och nu är båda sönder och nedsläckta. Inte ens när det finns ekonomiskt incitament kan de hålla igång skiten.
Det är för få 50+laddare i hela Göteborg och det börjar bli ett rejält hinder. Straffskatten funkar ju inte om det inte finns lösningar. Det blir inte bättre när man haft årets sämsta morgon med 3% kvar och kommer dit.
Nu känner jag att jag pendlar mellan två ytterligheter, men i mina mörka stunder funderar jag på om inte alla bensinbolags utbyggnadsplaner bara är green washing och att de igentligen inte är speciellt intresserade av elbilister.martinot skrev:Det är troligen så att de startar tidigt för att få teknikerfarenheter, bygga för framtida marknadspositioner, stärka sin miljöprofil eller sälja något annat som de tjänar pengar på (kaffe/bulle hos CK och bilar hos Tesla).
Överlag prov-tankade jag en 6-7 ggr på C-Ks snabbladdare.Mickep skrev:Ägarna tjänar inga pengar på bensin. Det är kringtjänster som motiverar omsättningen.
Gratis laddning är bara kast, skapar köer så man inte kan ladda när man behöver. Jag är glad de började ta betalt innan vi var i Göteborg förra veckan, de underlättade för oss är jag övertygad om.IcePic skrev:Överlag prov-tankade jag en 6-7 ggr på C-Ks snabbladdare.Mickep skrev:Ägarna tjänar inga pengar på bensin. Det är kringtjänster som motiverar omsättningen.
Har köpt lite i kiosken, tvättat bilen där och även köpt på BurgerKing:en intill, men sedan de skulle ha ohemult betalt för sin el så får de exakt 0 av mig i extraförsäljning. Så jag hoppas lite på att de ska se på det nuvarande läget och anpassa sig neråt lite grann, annars är det helt ointressant för mig utom i desperat panik varpå jag antagligen inte kommer fika i macken heller.
Finns det några siffror på detta? Det slängs runt lite då och då. Påståenden om att det är omöjligt att tjäna pengar på snabbladdning, det är omöjligt att tjäna pengar på bensin/dieselförsäljning.Mickep skrev:Ägarna tjänar inga pengar på bensin. Det är kringtjänster som motiverar omsättningen.
Skulle vara bra att se siffror.lloydfabege skrev:Finns det några siffror på detta? Det slängs runt lite då och då. Påståenden om att det är omöjligt att tjäna pengar på snabbladdning, det är omöjligt att tjäna pengar på bensin/dieselförsäljning.Mickep skrev:Ägarna tjänar inga pengar på bensin. Det är kringtjänster som motiverar omsättningen.
Sysslar Recharge, Incharge, Mer, Virta etc med välgörenhet tillsammans med obemannade bränslestationer där det inte finns någon kringförsäljning?
Trådskrivaren skrev inte att gratisladdning var att föredra, bara att det är ockerpriser nu..chaffis75 skrev:Gratis laddning är bara kast, skapar köer så man inte kan ladda när man behöver. Jag är glad de började ta betalt innan vi var i Göteborg förra veckan, de underlättade för oss är jag övertygad om.IcePic skrev:Överlag prov-tankade jag en 6-7 ggr på C-Ks snabbladdare.Mickep skrev:Ägarna tjänar inga pengar på bensin. Det är kringtjänster som motiverar omsättningen.
Har köpt lite i kiosken, tvättat bilen där och även köpt på BurgerKing:en intill, men sedan de skulle ha ohemult betalt för sin el så får de exakt 0 av mig i extraförsäljning. Så jag hoppas lite på att de ska se på det nuvarande läget och anpassa sig neråt lite grann, annars är det helt ointressant för mig utom i desperat panik varpå jag antagligen inte kommer fika i macken heller.
Ingen aning, merca visar bara Bee på CK i skärholmen, och jag valde navigation dit för att förvärma batteriet tills jag kom fram (vilket inte hade gjorts typ, fick sisådär 38kW i hastighet tills jag passerade 55%, då 80kW)Off Grid Byggaren skrev:Är det roamingavgiften som gör det höga priset?
På Mer anges priset mellan 3,40 - 5,00 beroende på vilket abonnemang du har.Gargamel skrev:Ingen aning, merca visar bara Bee på CK i skärholmen, och jag valde navigation dit för att förvärma batteriet tills jag kom fram (vilket inte hade gjorts typ, fick sisådär 38kW i hastighet tills jag passerade 55%, då 80kW)Off Grid Byggaren skrev:Är det roamingavgiften som gör det höga priset?
E-tron charging services har sänkt det påslaget avsevärt när det gäller MER. Så nu kör jag kortet istället för appen.Off Grid Byggaren skrev:På Mer anges priset mellan 3,40 - 5,00 beroende på vilket abonnemang du har.Gargamel skrev:Ingen aning, merca visar bara Bee på CK i skärholmen, och jag valde navigation dit för att förvärma batteriet tills jag kom fram (vilket inte hade gjorts typ, fick sisådär 38kW i hastighet tills jag passerade 55%, då 80kW)Off Grid Byggaren skrev:Är det roamingavgiften som gör det höga priset?
Så då lägger Mercedes på minst 3,25 i roamingavgiften?
Ungefär lika som Audi e-tron chargin service.
Bekvämlighet kostar en del tydligen.
Tittar in på appen lite då och då, verkar som om det är ledigt i princip hela tiden numera i Stockholm iallafall, så det är väl "bra" på nåt sätt utom att hela projektet kommer se ut som ett misslyckande.Gargamel skrev:Riktigt skönt nu när CK tar betalt, och 4 taxibilar inte ockuperar laddarna som de gjorde när det var gratis, men lite dyrt, mot vad jag skulle kunna få med ionity, om det hade funnits en i närheten av mig
Och jag har bara skrivit att de är bra att de tar betalt så varför försöker du skapa en konflikt här?A76 skrev:Trådskrivaren skrev inte att gratisladdning var att föredra, bara att det är ockerpriser nu..chaffis75 skrev:Gratis laddning är bara kast, skapar köer så man inte kan ladda när man behöver. Jag är glad de började ta betalt innan vi var i Göteborg förra veckan, de underlättade för oss är jag övertygad om.IcePic skrev:Överlag prov-tankade jag en 6-7 ggr på C-Ks snabbladdare.Mickep skrev:Ägarna tjänar inga pengar på bensin. Det är kringtjänster som motiverar omsättningen.
Har köpt lite i kiosken, tvättat bilen där och även köpt på BurgerKing:en intill, men sedan de skulle ha ohemult betalt för sin el så får de exakt 0 av mig i extraförsäljning. Så jag hoppas lite på att de ska se på det nuvarande läget och anpassa sig neråt lite grann, annars är det helt ointressant för mig utom i desperat panik varpå jag antagligen inte kommer fika i macken heller.
Båda snabbladdaren och slöladdaren var lediga nu när jag ramla förbi idag igen, bara haka på och laddar nu med 80kW efter en tur runt Stockholm.IcePic skrev:Tittar in på appen lite då och då, verkar som om det är ledigt i princip hela tiden numera i Stockholm iallafall, så det är väl "bra" på nåt sätt utom att hela projektet kommer se ut som ett misslyckande.Gargamel skrev:Riktigt skönt nu när CK tar betalt, och 4 taxibilar inte ockuperar laddarna som de gjorde när det var gratis, men lite dyrt, mot vad jag skulle kunna få med ionity, om det hade funnits en i närheten av mig
De tjänade ju inget när det var gratis, men de ser inte ut att tjäna många kronor nu heller annat än att elräkningen är låg.
Appen visar att det är gratis i Danmark fortfarande, så bor man nära nog så kanske...
Bankid beror nog på vilket kort du använder. Mitt CK kort behöver inte Bankid..Gargamel skrev:Båda snabbladdaren och slöladdaren var lediga nu när jag ramla förbi idag igen, bara haka på och laddar nu med 80kW efter en tur runt Stockholm.IcePic skrev:Tittar in på appen lite då och då, verkar som om det är ledigt i princip hela tiden numera i Stockholm iallafall, så det är väl "bra" på nåt sätt utom att hela projektet kommer se ut som ett misslyckande.Gargamel skrev:Riktigt skönt nu när CK tar betalt, och 4 taxibilar inte ockuperar laddarna som de gjorde när det var gratis, men lite dyrt, mot vad jag skulle kunna få med ionity, om det hade funnits en i närheten av mig
De tjänade ju inget när det var gratis, men de ser inte ut att tjäna många kronor nu heller annat än att elräkningen är låg.
Appen visar att det är gratis i Danmark fortfarande, så bor man nära nog så kanske...
Dåligt att man fortfarande måste hålla på med skoten BankID som ck-appen dessutom inte klarar av att öppna själv för att reservera 600kr
Mitt bankkort, som funkar bra utan BankID i andra apparchaffis75 skrev:Bankid beror nog på vilket kort du använder. Mitt CK kort behöver inte Bankid..Gargamel skrev:Båda snabbladdaren och slöladdaren var lediga nu när jag ramla förbi idag igen, bara haka på och laddar nu med 80kW efter en tur runt Stockholm.IcePic skrev:Tittar in på appen lite då och då, verkar som om det är ledigt i princip hela tiden numera i Stockholm iallafall, så det är väl "bra" på nåt sätt utom att hela projektet kommer se ut som ett misslyckande.Gargamel skrev:Riktigt skönt nu när CK tar betalt, och 4 taxibilar inte ockuperar laddarna som de gjorde när det var gratis, men lite dyrt, mot vad jag skulle kunna få med ionity, om det hade funnits en i närheten av mig
De tjänade ju inget när det var gratis, men de ser inte ut att tjäna många kronor nu heller annat än att elräkningen är låg.
Appen visar att det är gratis i Danmark fortfarande, så bor man nära nog så kanske...
Dåligt att man fortfarande måste hålla på med skoten BankID som ck-appen dessutom inte klarar av att öppna själv för att reservera 600kr
Vad för kort har du?