Inbyte - momsfaktura?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Tezlerviser
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 sep 2019 19:33

Inbyte - momsfaktura?

Inlägg av Tezlerviser »

Hej! Sökt på Teslas hemsida, google och på forumet, men blir inte klokare. Vad är en momsfaktura?!

Har fått en inbytesoffert från Tesla som jag är beredd att acceptera, men i nästa steg, utöver en bild på mitt registreringsbevis, önskas en momsfaktura. Har jag på någon vänster råkat klicka i att bilen är en företagsbil eller något annat dumt?

Bilen är köpt ny och privat av en släkting från en återförsäljare, innan jag tog över ägandet.

Känner mig urdum. Har mailat Tesla och väntar på svar (säljaren börjar nog tröttna på mina frågor vid det här laget, hehe). Men någon på forumet kanske sitter på svaret i detta nu? :)

mvh
Tezler
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Inbyte - momsfaktura?

Inlägg av swegarm »

Hmm. Frågade tesla om precis samma sak.
Men bilen är leasad av DNB och då skapat de en faktura på restskulden. Är de en privatägd bil finns ingen momsfaktura. Står ett nummer vid sidan av, ring dem de ör jätte hjälpsamma
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Inbyte - momsfaktura?

Inlägg av LarsL »

Om du tror att du gjort fel så skicka in en ny begäran. Jag gjorde 3st försök, första svarade jag inte tillräckligt snabbt och nästa klumpade mig med mil antal men blev ändå samma pris i slutet.

Jättesmidig inlämning av bilen sedan utan några som helst problem.

En momsfaktura är en faktura där momsen är redovisad.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Inbyte - momsfaktura?

Inlägg av pegs »

Momsfaktura - t ex en månadsfaktura från Dnb?
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Inbyte - momsfaktura?

Inlägg av jonasperh »

Har samma fundering för mitt inbyte, är företags-leasing men hon jag pratade på DNB visste inte vad momsfaktura var.
Nån som kan förklara? Har mailat Tesla men inte fått svar än.
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Inbyte - momsfaktura?

Inlägg av jonasperh »

jonasperh skrev:
Har samma fundering för mitt inbyte, är företags-leasing men hon jag pratade på DNB visste inte vad momsfaktura var.
Nån som kan förklara? Har mailat Tesla men inte fått svar än.
Fick svar från Tesla nu, om nån annan undrar så ska lösenofferten från DNB laddas upp till både lösenoffert och momsfaktura fliken.
Skriv svar