Snicksnack. IONITY ägs ju av biltillverkare.MWall skrev:Ionity är ett vinstdrivande företag som inte får ta del av vinsterna från bilförsäljningen (mer än indirekt). Stor skillnad mot Tesla som bygger superchargers för att kunna sälja bilar.taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Var inte Ionity, som jag förstod det, också till för att sälja investerarnas (Ford + "tyskarna") bilar, snarare än att vara ett ordinärt kommersiellt fristående laddnät?MWall skrev:Ionity är ett vinstdrivande företag som inte får ta del av vinsterna från bilförsäljningen (mer än indirekt). Stor skillnad mot Tesla som bygger superchargers för att kunna sälja bilar.taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
Nu öppnar dessutom Tesla (på ett eller annat) sätt upp SuC, så skall bli intressant att se hur deras nya affärsmodell fungerar (även om jag är lite tveksam till den).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Ionitys laddnätverk
Om man skall tro många på detta forumet är det jättelönsamt att bygga laddare så det borde inte vara ett problem.MWall skrev:
Ionity är ett vinstdrivande företag som inte får ta del av vinsterna från bilförsäljningen (mer än indirekt). Stor skillnad mot Tesla som bygger superchargers för att kunna sälja bilar.
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3290
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Ionitys laddnätverk
Jag tror Tesla betalar mycket mindre för sina laddare än vad andra aktörer gör. V2 är ju uppbyggda kring samma typ av laddare som de monterar i sina bilar (kanske V3 också). Därtill är de en mycket större aktör över hela världsmarknaden för laddning i 150+ kW. De får säkert betydande stordriftsfördelar, som gör att priset per laddstolpe är påtagligt lägre.taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Ionitys laddnätverk
Sedan CK i skärholmen öppnade sina kranar, så har jag aldrig varit över 84kW när jag laddat, bilen kan ta 110, och laddarn kan he 150.R_Edvinsson skrev:
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Så det finns utrymme att låta 2 st ladda med 75-ish kW vardera om båda är upptagna. Fast nu är det inget problem eftersom det är jämt tomt/ledig på CK
Re: Ionitys laddnätverk
Du sätter lite huvudet på spiken här, tyvärr blir det en kompromiss när ett nätverk har så många ägare med olika agenda, utan att veta så tror jag Porsche hade tidigt krav på 300kW+ per handske för att kunna marknadsföra taycans laddhastighet. Men det blir ineffektivt sätt att hantera stora mängder effekt, som ett exempel har Värnamo Ionity 1250kW total effekt tillgängligt fördelat på 4 uttag. Man borde istället haft 12 eller 16 uttag på samma effekt dynamiskt, struntat i vätskekylda kablar för enklare hantering och dragit ner strömstyrkan från 500A till max 400A per uttag som ökar tillförlitlighet. Då hade ionity kunnat sälja all installerad effekt, men istället har vi få uttag per station med enorm peak per uttag som i princip aldrig används, men Porsche är säkert nöjda.R_Edvinsson skrev:taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Lätt hänt när tekniken är omogen och man tar beslut på fel grunder.
Re: Ionitys laddnätverk
Skulle nog säga CK jag för få stolpar de också.. I lördags behövde vi ladda på CK Kungsbacka, båda laddarna fulla.Gargamel skrev:Sedan CK i skärholmen öppnade sina kranar, så har jag aldrig varit över 84kW när jag laddat, bilen kan ta 110, och laddarn kan he 150.R_Edvinsson skrev:
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Så det finns utrymme att låta 2 st ladda med 75-ish kW vardera om båda är upptagna. Fast nu är det inget problem eftersom det är jämt tomt/ledig på CK
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Så typ 1-2 bilmodeller som Dikterade villkoren för att Porsche skulle vara med.MrEarp skrev:Du sätter lite huvudet på spiken här, tyvärr blir det en kompromiss när ett nätverk har så många ägare med olika agenda, utan att veta så tror jag Porsche hade tidigt krav på 300kW+ per handske för att kunna marknadsföra taycans laddhastighet. Men det blir ineffektivt sätt att hantera stora mängder effekt, som ett exempel har Värnamo Ionity 1250kW total effekt tillgängligt fördelat på 4 uttag. Man borde istället haft 12 eller 16 uttag på samma effekt dynamiskt, struntat i vätskekylda kablar för enklare hantering och dragit ner strömstyrkan från 500A till max 400A per uttag som ökar tillförlitlighet. Då hade ionity kunnat sälja all installerad effekt, men istället har vi få uttag per station med enorm peak per uttag som i princip aldrig används, men Porsche är säkert nöjda.R_Edvinsson skrev:taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Lätt hänt när tekniken är omogen och man tar beslut på fel grunder.
Och sköt hela infrastrukturen från Ionity i sank.
Bosch har förstått vikten av flexiblare stationer och har därför tagit fram Terra 360 som har just 4 uttag.
Men än bättre är KemPower som verkligen är marknadens smartaste laddning.
Så frågan är…när skall marknaden vakna.
Re: Ionitys laddnätverk
Ingen som har koll på att Tesla har en nästan tjugoårig historia av nyemission på nyemission för att bygga laddnätverk och utveckla bilar?
Re: Ionitys laddnätverk
Nej. Förklara hur du tänker nu (om du gjorde så alls)?d3marcus skrev:Ingen som har koll på att Tesla har en nästan tjugoårig historia av nyemission på nyemission för att bygga laddnätverk och utveckla bilar?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 264
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
Re: Ionitys laddnätverk
Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Re: Ionitys laddnätverk
Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Ja de var intressant.. Känns som en reaktion på kritiken VW haft.iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Hoppas bara inte detta innebär att de funderar på att bygga nya ”bensinmackar” där de skall sälja kolsyrat vatten, kaffe och korv till överpriser.iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
Utan att de istället placerar laddarna där dessa tjänster redan finns och utbudet är mångdubbelt.
Tar typ en långresa innan man är hopplöst trött på kaffe/korv från dagens stopp på CK.
Re: Ionitys laddnätverk
Och helst enligt mig i närheten av nån butik eller restaurang som inte är en bensinmack, för guuuuuud vilken tråkig mat det är att käka på macka vecka ut och vecka in när man reser mycket..R_Edvinsson skrev:Hoppas bara inte detta innebär att de funderar på att bygga nya ”bensinmackar” där de skall sälja kolsyrat vatten, kaffe och korv till överpriser.iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
Utan att de istället placerar laddarna där dessa tjänster redan finns och utbudet är mångdubbelt.
Tar typ en långresa innan man är hopplöst trött på kaffe/korv från dagens stopp på CK.
Re: Ionitys laddnätverk
Intressant att inte ens Stockholm finns med på laddkartan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ionitys laddnätverk
De hade otur med översättningen till engelska, inget på tyska om protected garden,iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
PROJEKT: OASIS
Um unseren Kunden zukünftig mehr Komfort zu bieten, planen wir im Rahmen des Netzwerkausbaus vermehrt eigene Grundstücke zu erwerben und je nach Standort eigene Raststätten aufzubauen und zu betreiben. Das Konzept OASIS verkörpert unsere Ambitionen, das Ladeerlebnis neu zu denken. Die Zielsetzung: Fahrzeug sowie Fahrer sollen gleichermaßen ihre Batterien aufladen, damit aus notwendigen Ladestopps willkommene und erholsame Pausen werden.
ms 76132 "Eleamore"
Re: Ionitys laddnätverk
Zalman3 skrev:Intressant att inte ens Stockholm finns med på laddkartan.
Du får väl zooma ut. På din bild är inte Rom, Madrid, Barcelona osv osv med på heller.
Re: Ionitys laddnätverk
Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Re: Ionitys laddnätverk
Inte säkert, tycker mer det verkar som det fallit bort i den Tyska texten. Det finns en liten konceptbild på hemsidan. Döm själv vad du tror.12man skrev:De hade otur med översättningen till engelska, inget på tyska om protected garden,iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
PROJEKT: OASIS
Um unseren Kunden zukünftig mehr Komfort zu bieten, planen wir im Rahmen des Netzwerkausbaus vermehrt eigene Grundstücke zu erwerben und je nach Standort eigene Raststätten aufzubauen und zu betreiben. Das Konzept OASIS verkörpert unsere Ambitionen, das Ladeerlebnis neu zu denken. Die Zielsetzung: Fahrzeug sowie Fahrer sollen gleichermaßen ihre Batterien aufladen, damit aus notwendigen Ladestopps willkommene und erholsame Pausen werden.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Det finns ju konkurrenter som bygger liknande.
Borde väl gå att göra en del buisness runt laddningen.
Tänk en sån här längs E4 i Tönnebro, de verkar ju alltid ha kunder på den restaurangen.
https://www.drivingelectric.com/3972/gr ... courts?amp
Borde väl gå att göra en del buisness runt laddningen.
Tänk en sån här längs E4 i Tönnebro, de verkar ju alltid ha kunder på den restaurangen.
https://www.drivingelectric.com/3972/gr ... courts?amp
Re: Ionitys laddnätverk
Precis, efter SuC. Då har man inte tagit ledningen, särskilt inte när Tesla börjar öppna SuC för andra bilmärken. Men de lever i sin egen verklighet.MWall skrev:Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Re: Ionitys laddnätverk
Oj vad du hetsar upp dig. Alla varken kan eller vill köpa Tesla.Jerker skrev:Precis, efter SuC. Då har man inte tagit ledningen, särskilt inte när Tesla börjar öppna SuC för andra bilmärken. Men de lever i sin egen verklighet.MWall skrev:Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Om, när och hur Tesla tänker göra sin storskaliga öppning för andra märken får vi tids nog veta. Men innan dess skulle jag inte räkna med det. Det kan ju bli lite vad som helst.