Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Tycker eon och recharge är bättre än IONITY.
Dels för att de levererar vettiga priser utan abb, dels för att man slipper alla som bundit upp sig på IONITY(och därmed känner sig tvingade att köa där).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Maw »

Jerker skrev:
MWall skrev:
Jerker skrev:
Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.

Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Precis, efter SuC. Då har man inte tagit ledningen, särskilt inte när Tesla börjar öppna SuC för andra bilmärken. Men de lever i sin egen verklighet.
Ska man vara petig så skriver de ju inte att de har tagit ledningen, bara att de har tagit "en ledande roll" och det kanske man kan ge dem?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

MWall skrev:
Jerker skrev:
Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.

Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Även om jag inte håller med om detta så är det inte särskilt svårt att vara "bäst" i Sverige om man bortser från SuC.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Jerker »

Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
Precis. Jag väntar fortfarande på de 400 stationerna som skulle varit klara "by 2020". Vi har snart 2022 och det händer ingenting känns det som. Att det nu ska bli 1000 stationer till 2025 känns ungefär som någon form av vallöfte. Ett uttalande utan verklighetsförankring. Jag antar att vi kan vara glada om det blir hälften så många.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Maw »

mati skrev:
Jerker skrev:
Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
Precis. Jag väntar fortfarande på de 400 stationerna som skulle varit klara "by 2020". Vi har snart 2022 och det händer ingenting känns det som. Att det nu ska bli 1000 stationer till 2025 känns ungefär som någon form av vallöfte. Ett uttalande utan verklighetsförankring. Jag antar att vi kan vara glada om det blir hälften så många.
De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Det viktigaste om det ska bli bra är att bygga fler på samma ställe typ minst 8-10, och om dom är lite smarta och löser det med lastbalansering så kan ju 4 bli 8 utandats behöva dra fram mer kabel men visst om det kommer 8 taycan samtidigt så kanske någon blir ledsen i ögat, men det kommer ju aldrig ske.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av RagWal »

Maw skrev:
mati skrev:
Jerker skrev:
Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
Precis. Jag väntar fortfarande på de 400 stationerna som skulle varit klara "by 2020". Vi har snart 2022 och det händer ingenting känns det som. Att det nu ska bli 1000 stationer till 2025 känns ungefär som någon form av vallöfte. Ett uttalande utan verklighetsförankring. Jag antar att vi kan vara glada om det blir hälften så många.
De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )
Jämför man istället ökningen av laddare med deras BEV-försäljning så inser man att de antingen har låga ambitioner med bilarna eller litar på att andra bygger laddnät. Oavsett inte ambitiöst.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Maw skrev:
De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )
Fast det är ju nästan 2 år för sent. Vi har inte 2020 längre. I så fall borde det vara 840 stationer runt året 2030.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av macky »

mati skrev:
Maw skrev:
De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )
Fast det är ju nästan 2 år för sent. Vi har inte 2020 längre. I så fall borde det vara 840 stationer runt året 2030.
Tror att man kan tolka "by 2020" som när som under 2020. Så 388 klara nu och kanske når de 400 "by 2021" då. Ett år sent får man väl se det som. Hoppas på fler laddare per station dock för Sveriges del.

Vad var nu reglerna för uppsägning av abonnemanget? En månad innan det går ut för att undvika förlängning?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Ja, minst en månad innan. Det är bara avsluta abonnemanget i appen. Hur lätt som helst.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av 12man »

Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av MWall »

12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
13 euro i månaden har jag för mig. Är väl inte så betydande.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Maw »

Tesla verkar ha uppfattningen att de på ett eller annat sätt tjänar på att låta andra märken ladda. Hur deras kalkyl ser ut kan vi roa oss med att spekulera om ett varv till om vi saknar andra roliga diskussionsämnen :)
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Maw skrev:
Tesla verkar ha uppfattningen att de på ett eller annat sätt tjänar på att låta andra märken ladda. Hur deras kalkyl ser ut kan vi roa oss med att spekulera om ett varv till om vi saknar andra roliga diskussionsämnen :)
Absolut, varför inte men jag tror att det möjligen finns en specifik tråd för det. :roll:
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
”Fick gratis SuC, forever”
Snicksnack. Vad dillar du om? :lol: :lol: :lol:

Tycker du att 20 000:- är ”gratis” så visst. :roll:
Låter osannolikt eftersom du samtidigt tycker att 120:- per månad är en betydande summa pengar. :lol:

Tillgången till SuC var ett tillval som kostade 20 000:- som man fick kryssa i liksom alla andra tillval när man beställde bilen. Ville man inte betala 20 000:- extra, så var man inte välkommen på SuC. På den dyraste versionen av Model S gick det inte att välja bort SuC så man fick betala 20 000:- extra, oavsett om man ville eller ej.

På den tiden uppgav Tesla hur mycket av bilpriset som gick till SuC-utbyggnaden. Idag vet vi inte hur mycket av bilpriset som egentligen är för SuC. Men jag är övertygad att det är mer än motsvarande 120:- i månaden som övriga ska betala.

Jag håller helt med MWall att Tesla med en abonnemangskostnad på 120:-/månad i princip skänker bort fördelen med SuC-nätverket som deras egna bilköpare har betalat dyrt för.

Därmed inte sagt att jag är mot ett öppnande, tvärt om. Men att säga att övriga elbilsägare kommer att få betala betydligt mer för SuC än Teslaägarna, är bara löjeväckande.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
”Fick gratis SuC, forever”
Snicksnack. Vad dillar du om? :lol: :lol: :lol:

Tycker du att 20 000:- är ”gratis” så visst. :roll:
Låter osannolikt eftersom du samtidigt tycker att 120:- per månad är en betydande summa pengar. :lol:

Tillgången till SuC var ett tillval som kostade 20 000:- som man fick kryssa i liksom alla andra tillval när man beställde bilen. Ville man inte betala 20 000:- extra, så var man inte välkommen på SuC. På den dyraste versionen av Model S gick det inte att välja bort SuC så man fick betala 20 000:- extra, oavsett om man ville eller ej.

På den tiden uppgav Tesla hur mycket av bilpriset som gick till SuC-utbyggnaden. Idag vet vi inte hur mycket av bilpriset som egentligen är för SuC. Men jag är övertygad att det är mer än motsvarande 120:- i månaden som övriga ska betala.

Jag håller helt med MWall att Tesla med en abonnemangskostnad på 120:-/månad i princip skänker bort fördelen med SuC-nätverket som deras egna bilköpare har betalat dyrt för.

Därmed inte sagt att jag är mot ett öppnande, tvärt om. Men att säga att övriga elbilsägare kommer att få betala betydligt mer för SuC än Teslaägarna, är bara löjeväckande.
Va? Det kostade inget extra på den bil du kör AFAIK. Det du pratar om är ett udda case som gällde några "classic" s60(dvs ej refresh, vilket det knappt såldes några av överhuvudtaget).

Vad som går till nätverket är bara spekulationer AFAIK. Rent praktiskt gjorde Tesla förlust de första ~10 åren. Dvs samtliga bilar som såldes med fri SUC såldes med förlust.
Om du/ni med fri SUC verkligen "finansierat" nätverket så kan du ju försöka förklara varför fri SUC tagits bort.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
”Fick gratis SuC, forever”
Snicksnack. Vad dillar du om? :lol: :lol: :lol:

Tycker du att 20 000:- är ”gratis” så visst. :roll:
Låter osannolikt eftersom du samtidigt tycker att 120:- per månad är en betydande summa pengar. :lol:

Tillgången till SuC var ett tillval som kostade 20 000:- som man fick kryssa i liksom alla andra tillval när man beställde bilen. Ville man inte betala 20 000:- extra, så var man inte välkommen på SuC. På den dyraste versionen av Model S gick det inte att välja bort SuC så man fick betala 20 000:- extra, oavsett om man ville eller ej.

På den tiden uppgav Tesla hur mycket av bilpriset som gick till SuC-utbyggnaden. Idag vet vi inte hur mycket av bilpriset som egentligen är för SuC. Men jag är övertygad att det är mer än motsvarande 120:- i månaden som övriga ska betala.

Jag håller helt med MWall att Tesla med en abonnemangskostnad på 120:-/månad i princip skänker bort fördelen med SuC-nätverket som deras egna bilköpare har betalat dyrt för.

Därmed inte sagt att jag är mot ett öppnande, tvärt om. Men att säga att övriga elbilsägare kommer att få betala betydligt mer för SuC än Teslaägarna, är bara löjeväckande.
Va? Det kostade inget extra på den bil du kör AFAIK. Det du pratar om är ett udda case som gällde några "classic" s60(dvs ej refresh, vilket det knappt såldes några av överhuvudtaget).

Vad som går till nätverket är bara spekulationer AFAIK. Rent praktiskt gjorde Tesla förlust de första ~10 åren. Dvs samtliga bilar som såldes med fri SUC såldes med förlust.
Om du/ni med fri SUC verkligen "finansierat" nätverket så kan du ju försöka förklara varför fri SUC tagits bort.
Du är för dåligt påläst om SuC-historiken för att det ska gå att diskutera och dessutom helt ovidkommande i diskussionen om abonnemangskostnaden som du tycker är hög. :roll:

Istället för att blanda in ännu mer irrelevanta saker så kan du väl förklara varför du ser 120:-/månad (de månader man vill utnyttja SuC) som ”betydligt mer” pengar än det Teslaköparna idag betalar genom att köpa Teslas överprisade bilar?


Hade jag idag ägt en annan elbil och aldrig tidigare ägt en Tesla och därmed aldrig bidragit ekonomiskt till SuC-utbyggnaden hade jag tyckt att 120:-/månad (för att få samma kWh-pris som Teslaägarna) varit extremt billigt för de få månader per år jag har behov av SuC.

Men det är vad jag tycker. Uppenbarligen finns de de som rycker det är väldigt dyrt. :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
Du är för dåligt påläst om SuC-historiken för att det ska gå att diskutera och dessutom helt ovidkommande i diskussionen om abonnemangskostnaden som du tycker är hög. :roll:

Istället för att blanda in ännu mer irrelevanta saker så kan du väl förklara varför du ser 120:-/månad (de månader man vill utnyttja SuC) som ”betydligt mer” pengar än det Teslaköparna idag betalar genom att köpa Teslas överprisade bilar?


Hade jag idag ägt en annan elbil och aldrig tidigare ägt en Tesla och därmed aldrig bidragit ekonomiskt till SuC-utbyggnaden hade jag tyckt att 120:-/månad (för att få samma kWh-pris som Teslaägarna) varit extremt billigt för de få månader per år jag har behov av SuC.

Men det är vad jag tycker. Uppenbarligen finns de de som rycker det är väldigt dyrt. :lol:
Du kan väl pejsta ditt köpeavtal, om du fortsatt insisterar att du betalt extra för det?

Aha, så Teslas bilar är ”överprisade” nu?
Tycker detta luktar mest allmänt gnäll. Ingen fakta.
Tex kostar en BMW i4 M50 med prestanda motsvarande M3P betydligt mer än just M3P. Samma sak med i40 vs M3LR. Trots att de definitivt inte ”finansierat” SUC.

Återigen, det är inte mkt billigare än IONITY.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Du är för dåligt påläst om SuC-historiken för att det ska gå att diskutera och dessutom helt ovidkommande i diskussionen om abonnemangskostnaden som du tycker är hög. :roll:

Istället för att blanda in ännu mer irrelevanta saker så kan du väl förklara varför du ser 120:-/månad (de månader man vill utnyttja SuC) som ”betydligt mer” pengar än det Teslaköparna idag betalar genom att köpa Teslas överprisade bilar?


Hade jag idag ägt en annan elbil och aldrig tidigare ägt en Tesla och därmed aldrig bidragit ekonomiskt till SuC-utbyggnaden hade jag tyckt att 120:-/månad (för att få samma kWh-pris som Teslaägarna) varit extremt billigt för de få månader per år jag har behov av SuC.

Men det är vad jag tycker. Uppenbarligen finns de de som rycker det är väldigt dyrt. :lol:
Du kan väl pejsta ditt köpeavtal, om du fortsatt insisterar att du betalt extra för det?

Aha, så Teslas bilar är ”överprisade” nu?
Tycker detta luktar mest allmänt gnäll. Ingen fakta.
Tex kostar en BMW i4 M50 med prestanda motsvarande M3P betydligt mer än just M3P. Samma sak med i40 vs M3LR. Trots att de definitivt inte ”finansierat” SUC.

Återigen, det är inte mkt billigare än IONITY.
Precis vad jag förväntade mig. :lol: :lol: :lol:
Inte ens ett försök till svar på frågan, utan bara en massa nytt ovidkommande dravel. :roll:
Model Y P
Model S P
Model S P
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Aha, så Teslas bilar är ”överprisade” nu?
Tycker detta luktar mest allmänt gnäll. Ingen fakta.
Tex kostar en BMW i4 M50 med prestanda motsvarande M3P betydligt mer än just M3P. Samma sak med i40 vs M3LR.

Håller faktiskt med om att tesla är överprisade men så länge folk köper så är det ju inget problem….

Sedan är det väl självklart att bmw är dyrare, är ju en bättre bil, samt premium. :D
27,8 kWp solceller
Skriv svar