Model YP från China

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SveffeU
Teslaägare
Inlägg: 83
Blev medlem: 29 sep 2014 07:18
Ort: Trosa

Model YP från China

Inlägg av SveffeU »

Tesla har påbörjat leveranser av Model Y Performance i Kina-Finwire News

Elbilstillverkaren Tesla har påbörjat leveranser av Model Y Performance i Kina.

Det skriver Electrek men hänvisning till uppgifter på den kinesiska mikrobloggen Weibo.


Lars Johansson
lars.johansson@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model YP från China

Inlägg av HelectriC »

Bara inte till Europa hoppas jag!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Old_O
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jul 2017 17:40

Re: Model YP från China

Inlägg av Old_O »

HelectriC skrev:
Bara inte till Europa hoppas jag!
Vill du vänta till sommaren för att få en bil från Berlin? Det lär inte komma leveranser från Berlin i Q1 iaf.

Vad är problemet med en MiC tycker du?
=========
MYP-Pilot
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model YP från China

Inlägg av SwedishAdvocate »

Old_O skrev:
HelectriC skrev:
Bara inte till Europa hoppas jag!
Vill du vänta till sommaren för att få en bil från Berlin? Det lär inte komma leveranser från Berlin i Q1 iaf.

Vad är problemet med en MiC tycker du?
Jag tror han är typ ironisk.

Tror han har en reservation på BMW i4, men ifall Tesla snart påbörjar leveranser av MYP MIC så kommer han sannolikt få se sig själv trycka på beställningsknappen för en MYP att ha istället för Ioniq Femman fram till dess att BMW kan leverera en i4. Och det kommer ju kosta lite kosing eftersom en MYP är lite dyrare än en Ioniq 5...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model YP från China

Inlägg av SwedishAdvocate »

Men själv kan jag ju inte se att det skulle dröja särskilt länge innan Tesla börjar leverera MYP från Kina till Europa. Nu när de väl knappt bygger några MS eller MX så är väl MYP den bil som de har högst marginaler på. Så om de kan leverera MY LR från Kina till Europa, varför skulle de då inte även börja leverera MYP?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model YP från China

Inlägg av HelectriC »

SwedishAdvocate skrev:
Old_O skrev:
HelectriC skrev:
Bara inte till Europa hoppas jag!
Vill du vänta till sommaren för att få en bil från Berlin? Det lär inte komma leveranser från Berlin i Q1 iaf.

Vad är problemet med en MiC tycker du?
Jag tror han är typ ironisk.

Tror han har en reservation på BMW i4, men ifall Tesla snart påbörjar leveranser av MYP MIC så kommer han sannolikt få se sig själv trycka på beställningsknappen för en MYP att ha istället för Ioniq Femman fram till dess att BMW kan leverera en i4. Och det kommer ju kosta lite kosing eftersom en MYP är lite dyrare än en Ioniq 5...
Nej, helt fel. Jag vill inte ha en från Kina eftersom jag försöker undvika produkter från Kina. Polestar var i gråzonen, men kommer nog inte hända igen. Dessutom har jag en tidig reservation på MYP med lågt pris, så vore tråkigt att inte hämta ut den. Pengarna att köpa för behöver du inte oroa dig för, jag har en bra system för att ha flera bilar om det behövs.i5 kan säljas på dagen med vinst om det behövs. I5 är dessutom knappt dyrare än det pris jag har på MYP.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Model YP från China

Inlägg av SwedishAdvocate »

HelectriC skrev:
Nej, helt fel. Jag vill inte ha en från Kina eftersom jag försöker undvika produkter från Kina. Polestar var i gråzonen, men kommer nog inte hända igen. Dessutom har jag en tidig reservation på MYP med lågt pris, så vore tråkigt att inte hämta ut den. Pengarna att köpa för behöver du inte oroa dig för, jag har en bra system för att ha flera bilar om det behövs.i5 kan säljas på dagen med vinst om det behövs. I5 är dessutom knappt dyrare än det pris jag har på MYP.
Då är det väl bara att vänta på en från Berlin...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model YP från China

Inlägg av HelectriC »

SwedishAdvocate skrev:
HelectriC skrev:
Nej, helt fel. Jag vill inte ha en från Kina eftersom jag försöker undvika produkter från Kina. Polestar var i gråzonen, men kommer nog inte hända igen. Dessutom har jag en tidig reservation på MYP med lågt pris, så vore tråkigt att inte hämta ut den. Pengarna att köpa för behöver du inte oroa dig för, jag har en bra system för att ha flera bilar om det behövs.i5 kan säljas på dagen med vinst om det behövs. I5 är dessutom knappt dyrare än det pris jag har på MYP.
Då är det väl bara att vänta på en från Berlin...
ja, hoppas de kommer igång så pass snart att man får behålla sin köplats. I USA har Tesla börjat skicka ut email att man inte kan skjuta upp leverans och om man inte tar emot bil, så blir man av med reservation.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar