Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jontis
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 27 sep 2021 17:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jontis »

r_b skrev:
Kothich skrev:
Olten skrev:
M3LR22 skrev:
Önskar att jag hade kunnat haft den där "härliga" känslan.. Aldrig varit så frustrerad och längtansfull som jag är nu.. på slutfakturan står det preliminär leverans 9/12 men fortfarande inte fått mess om bokning av tid.. argh!! bryter ihop inombords. :lol:
Du är inte ensam, samma datum och inga meddelanden, Teslan ankommer rent fysiskt Trosta den 7/12 med prel lev 9/12 :D

Har också 9/12 enligt fakturan men 1-15 december i appen! Sjukt taggad just nu men väntan är jobbig!
Exakt samma som mig, vi kanske ses där då :)

Jag hade prel lev 8/12 på Trosta, har nu bokad upphämtning 10/12
Model 3 LR -21 Vit/Svart 18" Aero
Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av valleb »

Pratade med Tesla Malmö och min LR vit/svart/drag med leverans nov 30 - dec 14 är nu beräknad att komma till dom (tesla) ca 6 december.
Jag skulle förvänta mig ett SMS i början av veckan som kommer dock senast på Onsdag. Preliminär avhämtning fortfarande runt den 10 december (samma som slutfakturan).

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge :D
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

valleb skrev:
Pratade med Tesla Malmö och min LR vit/svart/drag med leverans nov 30 - dec 14 är nu beräknad att komma till dom (tesla) ca 6 december.
Jag skulle förvänta mig ett SMS i början av veckan som kommer dock senast på Onsdag. Preliminär avhämtning fortfarande runt den 10 december (samma som slutfakturan).

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge :D
Jag har exakt samma spec och nästan samma datum, dock 29 november - 13 december som spann. Upphämtning i Göteborg.
Misstänker att min bil är på båten "Nabucco"som just nu lastar av bilar i Storbritannien och ska börja lasta av bilar till EU i Belgien senast på måndag.

Min gissning är då att SMSen kommer först när båten som bilarna är på har dockat och avlastningen börjat.

Hoppas likt dig på en upphämtning 10/12 eller kanske någon dag eller två innan om man har tur! :)
Användarvisningsbild
amolin
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 03 nov 2021 09:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av amolin »

Fick nyss meddelande av Prel. Leverans av M3 vecka 1 2022! Nu längtar man till julen är över!
Mini Cooper Austin -76 -> BMW 320 -03 -> Volkswagen Golf GTI -10 -> Mercedes CLA AMG -18 -> Audi A5 Coupe -20 - > Slutet på ICE & övergång till
Model 3 -21
.
Stenquist
Inlägg: 7
Blev medlem: 01 nov 2021 20:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stenquist »

Som så många andra hade jag "länge prel leverans 01-15 dec men för en dryg vecka sedan sa slutfaktura nummer 7 istället 8 december. Fick direkt efter sms och har nu bokad upphämtning Trosta den 10 december. Min fru har en Y där slutfakturan säger preliminärt 11 december men där är det tyst som i graven. En tråd på Model Y i Sverige på Facebook rapporterar förseningar pga dåligt väder så vi får väl se om det slår igenom på leveransen.
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonte73 »

Ska ta leverans på en Performance i februari. Är det en MIC eller en Freemont som kommer.
Har för mig att bara SR och LR kommer från Kina.
Och hur blir det med Klimatbonusen? Sista jag hörde var att man kommer att få den. Men jag har även hört att samtliga bilar sålda efter årsskiftet blir drabbade av 700 gränsen
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3625
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tellus »

Jonte73 skrev:
Ska ta leverans på en Performance i februari. Är det en MIC eller en Freemont som kommer.OKLART
Har för mig att bara SR och LR kommer från Kina. FÖR TILLFÄLLET
Och hur blir det med Klimatbonusen? Sista jag hörde var att man kommer att få den. JA OM POTTEN RÄCKER Men jag har även hört att samtliga bilar sålda efter årsskiftet blir drabbade av 700 gränsen NEJ, FRAMSKJUTET
Infogade svar* i versaler

* vad jag förstått
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonte73 »

Tellus skrev:
Jonte73 skrev:
Ska ta leverans på en Performance i februari. Är det en MIC eller en Freemont som kommer.OKLART
Har för mig att bara SR och LR kommer från Kina. FÖR TILLFÄLLET
Och hur blir det med Klimatbonusen? Sista jag hörde var att man kommer att få den. JA OM POTTEN RÄCKER Men jag har även hört att samtliga bilar sålda efter årsskiftet blir drabbade av 700 gränsen NEJ, FRAMSKJUTET
Infogade svar* i versaler

* vad jag förstått
Tackar och bockar
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Beställde 3 nov en M3LR vit/svart, och jag ska lämna in min bef M3 som kontantinsats, ska man bara betala mellanskillnaden nu innan leverans och de kompletterar resterande när man väl är på plats? Jag är inte så sugen att betala in hela kontantinsatsen nu i förväg.
Står lev. December men har inte hört något alls än, ska hämta den i Norrköping. Hoppas inte det påverkar lev.datumet. Det står på kontot: "Nästa steg, Belopp att betala vid leverans"...det är grön bock på betalning. läste tidigare att det var 2-3 st till som skulle hämta i Norrköping, har någon av er fått lev.datum?
Användarvisningsbild
Jordgubben
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 okt 2019 05:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jordgubben »

Lite lätt nojig när man ser om alla som fått sms om uppbokning. För mig står det beräknad leveranstid 16-30 december. Har inte fått fakturan ännu utan står fortfarande:
"Nästa steg
Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning."

Någon med upphämtning Umeå som fått någon tid? Eller har alla andra med upphämtning Umeå samma på kontot?
Användarvisningsbild
alidhojd
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 11:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av alidhojd »

Beställde 1nov står leverans 20-31dec och på slutfakturan står det 28dec. Ska hämta i Umeå.
2021 model 3 long range
Umeå
Användarvisningsbild
Jordgubben
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 okt 2019 05:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jordgubben »

alidhojd skrev:
Beställde 1nov står leverans 20-31dec och på slutfakturan står det 28dec. Ska hämta i Umeå.
Hmm.. försökte mejla min kontakt utan att få någon återkoppling. När fick du slutfakturan?

Beställde i början av september tror jag det var
Användarvisningsbild
alidhojd
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 11:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av alidhojd »

Förra veckan.
Mailade men fick inte heller något svar, dagen efter mailet kom fakturan.
2021 model 3 long range
Umeå
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

fraggan skrev:
Beställde 3 nov en M3LR vit/svart, och jag ska lämna in min bef M3 som kontantinsats, ska man bara betala mellanskillnaden nu innan leverans och de kompletterar resterande när man väl är på plats? Jag är inte så sugen att betala in hela kontantinsatsen nu i förväg.
Står lev. December men har inte hört något alls än, ska hämta den i Norrköping. Hoppas inte det påverkar lev.datumet. Det står på kontot: "Nästa steg, Belopp att betala vid leverans"...det är grön bock på betalning. läste tidigare att det var 2-3 st till som skulle hämta i Norrköping, har någon av er fått lev.datum?
Jag har inte fått leveransdatum mer än preliminär 28:e nov - 12:e dec. Var inne på Tesla i Segeltorp här om dagen och när han kollade i deras system såg det ut som bilen kommer till Norrköping den 9:e de dec.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Bira skrev:
fraggan skrev:
Beställde 3 nov en M3LR vit/svart, och jag ska lämna in min bef M3 som kontantinsats, ska man bara betala mellanskillnaden nu innan leverans och de kompletterar resterande när man väl är på plats? Jag är inte så sugen att betala in hela kontantinsatsen nu i förväg.
Står lev. December men har inte hört något alls än, ska hämta den i Norrköping. Hoppas inte det påverkar lev.datumet. Det står på kontot: "Nästa steg, Belopp att betala vid leverans"...det är grön bock på betalning. läste tidigare att det var 2-3 st till som skulle hämta i Norrköping, har någon av er fått lev.datum?
Jag har inte fått leveransdatum mer än preliminär 28:e nov - 12:e dec. Var inne på Tesla i Segeltorp här om dagen och när han kollade i deras system såg det ut som bilen kommer till Norrköping den 9:e de dec.
Okej, jag har försökt maila min kontakt på tesla men har inte fått något svar på +1v. Provade en annan person så får vi se om det går något bättre. När beställde du?
Norge67
Inlägg: 16
Blev medlem: 07 okt 2021 09:24

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Norge67 »

Jordgubben skrev:
Lite lätt nojig när man ser om alla som fått sms om uppbokning. För mig står det beräknad leveranstid 16-30 december. Har inte fått fakturan ännu utan står fortfarande:
"Nästa steg
Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning."

Någon med upphämtning Umeå som fått någon tid? Eller har alla andra med upphämtning Umeå samma på kontot?
Hej, Står 3 dec till 17 dec på min sida, på slutfakturan står deg lev 11 dec.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

fraggan skrev:
Bira skrev:
fraggan skrev:
Beställde 3 nov en M3LR vit/svart, och jag ska lämna in min bef M3 som kontantinsats, ska man bara betala mellanskillnaden nu innan leverans och de kompletterar resterande när man väl är på plats? Jag är inte så sugen att betala in hela kontantinsatsen nu i förväg.
Står lev. December men har inte hört något alls än, ska hämta den i Norrköping. Hoppas inte det påverkar lev.datumet. Det står på kontot: "Nästa steg, Belopp att betala vid leverans"...det är grön bock på betalning. läste tidigare att det var 2-3 st till som skulle hämta i Norrköping, har någon av er fått lev.datum?
Jag har inte fått leveransdatum mer än preliminär 28:e nov - 12:e dec. Var inne på Tesla i Segeltorp här om dagen och när han kollade i deras system såg det ut som bilen kommer till Norrköping den 9:e de dec.
Okej, jag har försökt maila min kontakt på tesla men har inte fått något svar på +1v. Provade en annan person så får vi se om det går något bättre. När beställde du?
Nä, det verkar ju dessvärre som de generellt är riktigt kass på art svara på mail. Har försökt också men inte fått något svar. Har man nära till någon anläggning är det lättare att våldgästa dom. Jag beställde 24e oktober.
Användarvisningsbild
masitaly
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 29 okt 2021 20:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av masitaly »

Beställde en m3lr svart/svart i slutet av oktober. Står fortfarande bara uppskattad leverans december…. Kollat med säljaren flera flera gånger men fortfarande ingen matchad bil men de säger att den borde komma i december. Knappt frustrerande att se så många få datum för sin bil..
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter86 »

masitaly skrev:
Beställde en m3lr svart/svart i slutet av oktober. Står fortfarande bara uppskattad leverans december…. Kollat med säljaren flera flera gånger men fortfarande ingen matchad bil men de säger att den borde komma i december. Knappt frustrerande att se så många få datum för sin bil..
Mycket märklig asså
Fanns ju svart svart som lagerbilar härförleden ju….
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Holve »

Min lr skulle komma till trotsa park den 3 dec. Har inte fått något boknings sms ännu men det skulle ske snart enligt Tesla.
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 100procent »

Har skickat in betalning och lite längre ner på kontot står det faktiskt: din slutbetalning har mottagits. Någon som vet om detta är en bugg?
M3.PNG
Waynes_World
Inlägg: 9
Blev medlem: 22 nov 2021 15:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Waynes_World »

100procent skrev:
Har skickat in betalning och lite längre ner på kontot står det faktiskt: din slutbetalning har mottagits. Någon som vet om detta är en bugg?
Exakt likadant på mitt konto. Vid kontakt med Tesla uppgav de att "allting ser bra ut och ingenting mer behövs från mitt håll"
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 100procent »

Waynes_World skrev:
100procent skrev:
Har skickat in betalning och lite längre ner på kontot står det faktiskt: din slutbetalning har mottagits. Någon som vet om detta är en bugg?
Exakt likadant på mitt konto. Vid kontakt med Tesla uppgav de att "allting ser bra ut och ingenting mer behövs från mitt håll"
Dåså, då behöver jag inte spamma Tesla med mejl :)
Blaifred
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 nov 2021 11:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Blaifred »

Om man beställt med vinterhjul, kommer de monterade på bilen när man hämtar upp den?
Användarvisningsbild
Eklund89
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 29 okt 2021 10:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Eklund89 »

Blaifred skrev:
Om man beställt med vinterhjul, kommer de monterade på bilen när man hämtar upp den?
Teslas hemsida: https://www.tesla.com/sv_SE/support/fre ... -questions. Längst ner på sidan under vinterdäck står:

"Under sommarhalvåret kommer vinterhjulen du köpt vara placerade i bagageutrymmet på din Tesla vid upphämtningstillfället.
Under vinterhalvåret kommer bilens sommarhjul vara placerade i bagageutrymmet på din Tesla vid upphämtningstillfället."

Jag tolkar det som att vinterdäcken kommer vara monterade på bilen och sommardäcken ligger i bagagen.
M3 RWD vit/svart
Skriv svar