Spotify

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 31 jul 2021 00:12

Spotify

Inlägg av Olten »

Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 182
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Spotify

Inlägg av Fluffy »

Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Sök efter spellistan i bilen. Lättare om den har ett lite ovanligare namn. Om du byter namn kan det ta ett tag innan man kan söka.

Jag använder dock mig av mitt konto i bilen också. lättare så. Men om det ör någon annans lista söker jag efter den
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 377
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Spotify

Inlägg av d3marcus »

Om du precis skapat spellistan och kör eget konto i bilen så kan det ta lite tid innan den dyker upp. Slö programmering helt enkelt.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11709
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spotify

Inlägg av martinot »

Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Det enklaste är att logga på med sitt spotifykonto i Teslan så får man automatiskt synkat allt, inklusive spellistor, historik, etc.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7692
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Spotify

Inlägg av mikebike »

Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Man gör den offentlig och ger den ett unikt namn.
Dock verkar det endast funka om man har premium.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 31 jul 2021 00:12

Re: Spotify

Inlägg av Olten »

martinot skrev:
Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Det enklaste är att logga på med sitt spotifykonto i Teslan så får man automatiskt synkat allt, inklusive spellistor, historik, etc.
Ja givetvis men det var inte min fråga, ser att jag fått svar.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11709
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spotify

Inlägg av martinot »

Olten skrev:
martinot skrev:
Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Det enklaste är att logga på med sitt spotifykonto i Teslan så får man automatiskt synkat allt, inklusive spellistor, historik, etc.
Ja givetvis men det var inte min fråga, ser att jag fått svar.
Jo, ville i all vänlighet bara tipsa om den möjligheten om du inte kände till den.

Fördelen är att man får synkat att sin musik och podcasts, etc. Tex. så kan du spela en podd i Spotify på din telefon eller klocka, och sedan nästa gång när du sätter dig i bilen så kommer den börja fortsätta spela podcasten exakt där man slutade lyssna innan.

Nu kanske detta inte är något för dig, men måste säga att det faktiskt är en grymt smidigt funktion och integrering! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Spotify

Inlägg av Jonte73 »

martinot skrev:
Olten skrev:
martinot skrev:
Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Det enklaste är att logga på med sitt spotifykonto i Teslan så får man automatiskt synkat allt, inklusive spellistor, historik, etc.
Ja givetvis men det var inte min fråga, ser att jag fått svar.
Jo, ville i all vänlighet bara tipsa om den möjligheten om du inte kände till den.

Fördelen är att man får synkat att sin musik och podcasts, etc. Tex. så kan du spela en podd i Spotify på din telefon eller klocka, och sedan nästa gång när du sätter dig i bilen så kommer den börja fortsätta spela podcasten exakt där man slutade lyssna innan.

Nu kanske detta inte är något för dig, men måste säga att det faktiskt är en grymt smidigt funktion och integrering! :)
Ja det är helt suveränt att man kan göra på detta viset. Ser inte varför man ska göra på något annat sätt faktiskt.
Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 03 mar 2021 20:47
Ort: Stockholm

Re: Spotify

Inlägg av avtryck »

Jonte73 skrev:
Ja det är helt suveränt att man kan göra på detta viset. Ser inte varför man ska göra på något annat sätt faktiskt.
Till skillnad från backspeglar och förarsäte är väl inte Spotify-inloggning baserad för inloggad förare så är man mer än en med körkort vill man kanske inte ha så. Trist om någon annan kör bilen och du inte kan lyssna i telefonen för att kontot inte hanterar två samtidiga uppspelningar.

Jag hade ett konto över i familje-paketet så min bil har - precis som min Sonos-anläggning - sitt eget konto, just för att slippa krockar.

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Spotify

Inlägg av Hedman »

mikebike skrev:
Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Man gör den offentlig och ger den ett unikt namn.
Dock verkar det endast funka om man har premium.
Funkar finfint att dela spellista utan premiumkonto för mig.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 704
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Spotify

Inlägg av Lophornis »

Det är lögn i h....vete att logga in på sitt eget konto i min bil. Det står att antingen användare eller lösenord felaktig fast det är rätt.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Spotify

Inlägg av Jonte73 »

avtryck skrev:
Jonte73 skrev:
Ja det är helt suveränt att man kan göra på detta viset. Ser inte varför man ska göra på något annat sätt faktiskt.
Till skillnad från backspeglar och förarsäte är väl inte Spotify-inloggning baserad för inloggad förare så är man mer än en med körkort vill man kanske inte ha så. Trist om någon annan kör bilen och du inte kan lyssna i telefonen för att kontot inte hanterar två samtidiga uppspelningar.

Jag hade ett konto över i familje-paketet så min bil har - precis som min Sonos-anläggning - sitt eget konto, just för att slippa krockar.

-Jimmy
Ja eftersom jag är den som i huvudsak kör bilen mest så är min Spotify som är inloggad.
När ungarna kör den så kör dom sin Spotify från telefonen.
Svårare än så är det ju inte.
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 31 jul 2021 00:12

Re: Spotify

Inlägg av Olten »

martinot skrev:
Olten skrev:
martinot skrev:
Olten skrev:
Hur delar man en spellista från sitt eget Spotifykonto till Teslans konto ?
Det enklaste är att logga på med sitt spotifykonto i Teslan så får man automatiskt synkat allt, inklusive spellistor, historik, etc.
Ja givetvis men det var inte min fråga, ser att jag fått svar.
Jo, ville i all vänlighet bara tipsa om den möjligheten om du inte kände till den.

Fördelen är att man får synkat att sin musik och podcasts, etc. Tex. så kan du spela en podd i Spotify på din telefon eller klocka, och sedan nästa gång när du sätter dig i bilen så kommer den börja fortsätta spela podcasten exakt där man slutade lyssna innan.

Nu kanske detta inte är något för dig, men måste säga att det faktiskt är en grymt smidigt funktion och integrering! :)
Tack, uppskattar hjälpen. Fungerar nu men det tog 30 timmar efter att jag gjort spellistor offentliga innan bilens konto fann dom, samma med tjejens listor.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11709
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Spotify

Inlägg av martinot »

Lophornis skrev:
Det är lögn i h....vete att logga in på sitt eget konto i min bil. Det står att antingen användare eller lösenord felaktig fast det är rätt.
Har aldrig haft problem med det.

Testa med en kompis eller familjemedlems konto, för att utesluta att det är något skumt med just ditt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Spotify

Inlägg av evilirish »

Jag har aldrig lyckats hitta min egen lista. Den skapade jag iofs för tio år sen, kanske ska skapa upp en ny och prova igen..
Skriv svar