Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 nov 2021 13:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PFall »

NEO skrev:
Farsan fick sms om ombokning från 21/12 till 28/12. Inte hela världen då han beställde 19/11.
Skräms inte nu :(
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Screenshot_20211217-154517_Chrome.jpg
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Eklund89 skrev:
Jag mailade min Teslaförsäljare om mitt registreringsnummer på bilen och det skulle jag inte få veta förens på leveransdagen sa han.

Hur gör ni andra med försäkring? Jag är intresserad av Trygg Hansas halvförsäkring eftersom att Tesla har någon form av vagnskadeförsäkring de första 3 åren om jag förstått rätt.

Kan man köpa försäkringen och den börjar gälla direkt när man hämtar bilen?
Jag frågade i chatten för en stund sedan och fick veta, trökigt att man ska behöva komma i kontakt med "rätt" person för att få svar :|
Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 nov 2021 13:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PFall »

Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Jag har försökt men fick detta som svar :/

Hej,

Du kan bara söka på ditt VIN-nummer på biluppgifter.se så kommer du se så fort din bil blivit tilldelat ett regnummer.
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

PFall skrev:
Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Jag har försökt men fick detta som svar :/

Hej,

Du kan bara söka på ditt VIN-nummer på biluppgifter.se så kommer du se så fort din bil blivit tilldelat ett regnummer.
:cry: så trökigt, hittar inga uppgifter på vårt vin.nr ännu konstigt nog
Nusse_Tuffs
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 nov 2021 21:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Någon mer här som ska hämta sin bil i Göteborg denna eller nästa vecka?

Jag skulle haft min vid det här laget och allt var inbokat och bekräftat men sen igår kom det två nya tider som flyttade den till måndag, sen tisdag och nu kom det en till där den flyttas till onsdag den 22e.
Inga tider är bekräftade heller så det känns inte som några tider går att lita på.

Blir ju så jäkla omständigt att planera allt detta nu för att passa Tesla när de vill att jag ska hämta min bil inte tvärtom.
Börjar bli ordentligt irriterad.
Striehen
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 dec 2021 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Striehen »

Hej,

Samma sak för mig. Skulle hämtat igår men igår flyttade de tiden till Måndag, och sen en timme senare flyttade de den till Tisdag. Nu fick jag också meddelande om ny tid på Onsdag.

Jag pratade med Tesla då jag också blev lite trött på dem och undrade hur ”säkra” dessa tider var då det blir ett väldigt pusslande i kalendern. De sa att bilen inte kommit till Göteborg än men att den tiden som då gällde (tisdag) förhoppningsvis gick att möta. Man kunde även boka en senare tid om det inte passade med kalendern men kommer inte va i Gbg över julen vilket gör det lite stökigt för mig.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Det låter ju smått osannolikt att de hunnit tillverka bilen i Kina och frakta den till Stockholm på 18 dagar.
Har Tesla börjat tillverka bilar på båten? :lol:
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Bira skrev:
Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Det låter ju smått osannolikt att de hunnit tillverka bilen i Kina och frakta den till Stockholm på 18 dagar.
Har Tesla börjat tillverka bilar på båten? :lol:
:lol: Ja du de undrar jag med :lol:
Men enligt datan på transportstyrelsens sida ser det ut så här
Screenshot_20211217-182917_Gallery.jpg
Striehen
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 dec 2021 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Striehen »

Barajag skrev:
Bira skrev:
Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Det låter ju smått osannolikt att de hunnit tillverka bilen i Kina och frakta den till Stockholm på 18 dagar.
Har Tesla börjat tillverka bilar på båten? :lol:
:lol: Ja du de undrar jag med :lol:
Men enligt datan på transportstyrelsens sida ser det ut så här

Hur vet du att den kom till Trosta den 14:e?

Jag fick mitt regnummer för 10 dagar sedan men enligt Tesla är inte bilen i Göteborg än.
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Striehen skrev:
Barajag skrev:
Bira skrev:
Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Det låter ju smått osannolikt att de hunnit tillverka bilen i Kina och frakta den till Stockholm på 18 dagar.
Har Tesla börjat tillverka bilar på båten? :lol:
:lol: Ja du de undrar jag med :lol:
Men enligt datan på transportstyrelsens sida ser det ut så här

Hur vet du att den kom till Trosta den 14:e?

Jag fick mitt regnummer för 10 dagar sedan men enligt Tesla är inte bilen i Göteborg än.
Under ägare/brukare står TM sweden Trosta, Märsta etc, förvärvsdatum 2021-12-14
Så då blir ju bilen ha anlänt till dem då?
Användarvisningsbild
Teslalx
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 sep 2021 10:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Teslalx »

Barajag skrev:
Striehen skrev:
Barajag skrev:
Bira skrev:
Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Det låter ju smått osannolikt att de hunnit tillverka bilen i Kina och frakta den till Stockholm på 18 dagar.
Har Tesla börjat tillverka bilar på båten? :lol:
:lol: Ja du de undrar jag med :lol:
Men enligt datan på transportstyrelsens sida ser det ut så här

Hur vet du att den kom till Trosta den 14:e?

Jag fick mitt regnummer för 10 dagar sedan men enligt Tesla är inte bilen i Göteborg än.
Under ägare/brukare står TM sweden Trosta, Märsta etc, förvärvsdatum 2021-12-14
Så då blir ju bilen ha anlänt till dem då?

Tror det betyder att den är allokerad dit då.
//
Alx
Användarvisningsbild
Teslalx
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 sep 2021 10:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Teslalx »

Barajag skrev:
Striehen skrev:
Barajag skrev:
Bira skrev:
Barajag skrev:
Nu har vi fått regnr frågade i chatten :) kikade på transportstyrelsens uppgifter och den tillverkades 26/11, kom till Trosta 14/12 så det var snabbt!
Nya Model 3 som utlovat :D
Det låter ju smått osannolikt att de hunnit tillverka bilen i Kina och frakta den till Stockholm på 18 dagar.
Har Tesla börjat tillverka bilar på båten? :lol:
:lol: Ja du de undrar jag med :lol:
Men enligt datan på transportstyrelsens sida ser det ut så här

Hur vet du att den kom till Trosta den 14:e?

Jag fick mitt regnummer för 10 dagar sedan men enligt Tesla är inte bilen i Göteborg än.
Under ägare/brukare står TM sweden Trosta, Märsta etc, förvärvsdatum 2021-12-14
Så då blir ju bilen ha anlänt till dem då?
Tror det betyder att den är allokerad dit det datumet. Behöver inte betyda att den är där redan
//
Alx
Andreas_M3
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 okt 2021 21:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Andreas_M3 »

Jo samma här gällande ombokade leveranstider. Först 24:e sedan 26:e sedan 28:e och nu ikväll Kl 17 kom det ett nytt sms om leverans den 29:e.
Kanske det hinner bli en -22 års modell innan jag får nyckelkortet.
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Andreas_M3 skrev:
Jo samma här gällande ombokade leveranstider. Först 24:e sedan 26:e sedan 28:e och nu ikväll Kl 17 kom det ett nytt sms om leverans den 29:e.
Kanske det hinner bli en -22 års modell innan jag får nyckelkortet.
Är det en LR du ska ha? Verkar som att många med just LR fått besked om senare leverans
Användarvisningsbild
m05erili
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 29 sep 2021 17:11
Referralkod: ts.la/erik460049

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av m05erili »

Precis beställt en M3P Midnight silver metallic med svart interiör.
Prel leverans i Mars. Så nu börjar den långa väntan.
2022 - M3P - Midnight Silver - Svart Interiör
Användarvisningsbild
Freddddie
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 aug 2021 22:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Freddddie »

Då har jag äntligen fått hämta ut min model 3 i Göteborg. Inga konstigheter med bilen, den såg kanonfin ut utan något att anmärka på. Saknar USB och dragkrok tyvärr.
Anmärkte på att bilen stod som tillverkad 1:a juli enligt transportstyrelsen men personalen påstod att det var fel och att det skulle uppdateras. När jag tittar lite noggrannare på dokumentet som jag fick med så står det klart och tydligt att tillverkningsdatum är 1:a juli. Antar att det inte spelar någon större roll men blir fundersam över att personalen på Tesla uttalar sig och motsätter sig informationen så starkt trots att det står så i dokumentet som skickades med bilen.

Oavsett så är det min första tesla och bilen känns fantastisk men köpupplevelsen har varit allt annat än bra!
Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av valleb »

Har idag varit och hämtat min LR i Malmö, kroken får jag vänta på precis som alla andra.
Allt gick smidigt och bilen såg bra ut, laddad till 45%.

Min helhetsupplevelse är helt klart godkänd.

Och vilken underbar bil !!!
Andreas_M3
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 okt 2021 21:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Andreas_M3 »

Nej. Det är en vit standard range svart inredning, sk lagerbil
Användarvisningsbild
alidhojd
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 11:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av alidhojd »

Är det någon som vet hur länge det dröjer innan kroken dyker upp?
Är det bara själva kroken som saknas? Allt annat monterat?
2021 model 3 long range
Umeå
Användarvisningsbild
Teslalx
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 19 sep 2021 10:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Teslalx »

alidhojd skrev:
Är det någon som vet hur länge det dröjer innan kroken dyker upp?
Är det bara själva kroken som saknas? Allt annat monterat?

Kära kund,


Vi vill uppmärksamma dig som beställt en Model 3 med dragkrok att den kan komma att saknas vid leverans. Det här på grund av en pågående inspektion på själva dragkroken som utförs av vår service-avdelning.


Så skriver dem. Dem säger ej hur lång tid det kan ta som vanligt..
//
Alx
Användarvisningsbild
Emg
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 aug 2017 10:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Emg »

Till mig ringde de och sa att kroken skulle skickas hem. Jag lade vid samtalet ingen stor vikt vid exakt tidpunkt, men jag är rätt säker på att han sade i januari(?). Men nu blir man ju orolig att det kommer dra ut på tiden mer. Men det var nog 14 dagar sen det samtalet.

Hämtade en vit/svart LR i Umeå i måndags. Fick den laddad till 75% inför hemresan norrut och i övrigt kändes det mesta helt ok.
Emolga
Inlägg: 19
Blev medlem: 28 sep 2021 19:41
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Emolga »

Ni som hämtat i Malmö, hur var upplevelsen? Upphämtning utomhus gissar jag? Hur lång tid tog besöket och skriver man papper efter att man fått titta på bilen?

Hämtar den 23.e, fick SMS idag om kroken som kan saknas. Skulle komma i Q1 sa Malmö till mig via mail. Rör sig om återkallelse och nyrevision sa de i samma mail.
Tesla M3 2021 LR. Beställd 3 sept. Tilldelad VIN 16 nov. SMS leverans 15 dec. Upphämtning 23 dec.
Användarvisningsbild
sunq
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 12 nov 2021 21:54
Referralkod: ts.la/peter612963

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sunq »

Någon som vet hur man lättast kommer i kontakt med Trosta för att be om mer laddning i bilen.
Ställde till det lite i mina planer när det blev flyttat från tisdag till onsdag eftermiddag.

Ska åka upp till stugan över jul och hade tänkt åka onsdag förmiddag och på så sätt laddat fullt hemma över natten.
Men nu kommer jag att få bilen 14:40 och sen åka och lämna sommardäcken hos en polare (så man slipper åka genom hela stan då jag bor på södra sidan) och sen åka uppåt direkt.

För att undvika att behöva stanna på ett långt laddstopp direkt så hade det varit praktiskt om den var laddad till 90% eller liknande när man hämtade ut den.

Fick ett telefonnummer av en polare som han sa var till en kontakt på Tesla Trosta, men kommer bara till standardsupportnummret som för övrigt är värdelöst, har aldrig kommit fram till varken säljavdelningen eller supporten där..

Så frågan är egentligen, går det att komma i kontakt med Trosta och be dom ladda mer? :)
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

sunq skrev:
Någon som vet hur man lättast kommer i kontakt med Trosta för att be om mer laddning i bilen.
Ställde till det lite i mina planer när det blev flyttat från tisdag till onsdag eftermiddag.

Ska åka upp till stugan över jul och hade tänkt åka onsdag förmiddag och på så sätt laddat fullt hemma över natten.
Men nu kommer jag att få bilen 14:40 och sen åka och lämna sommardäcken hos en polare (så man slipper åka genom hela stan då jag bor på södra sidan) och sen åka uppåt direkt.

För att undvika att behöva stanna på ett långt laddstopp direkt så hade det varit praktiskt om den var laddad till 90% eller liknande när man hämtade ut den.

Fick ett telefonnummer av en polare som han sa var till en kontakt på Tesla Trosta, men kommer bara till standardsupportnummret som för övrigt är värdelöst, har aldrig kommit fram till varken säljavdelningen eller supporten där..

Så frågan är egentligen, går det att komma i kontakt med Trosta och be dom ladda mer? :)
Undrar detsamma har en resa på omkring 25mil hem. Chattade med tesla och fick till svar att de försöker ladda så mycket som möjligt inför leverans så minst 30%. Fick inget svar alls på om de kunde ladda extra. :( hämtning den 23.e medan nästan alla barnen är vid farmor under tiden, inte optimalt dagen före julafton. Men vi vill ju förstås ha hem bilen.
Skriv svar