Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

jbark skrev:
PracTesla skrev:
Jag la en beställning i torsdags, LR grå, svart inredning! Med drag! :) Känns extremt bra! Nu hoppas jag på leverans i maj. Verkar inte omöjligt enligt min säljare. Snarare troligt, vi får väl se! :)
Exakt samma spec som mig och beställd samma dag. Blir kul att se vem som får VIN först. :D
Grattis till fin bil och bra spec! ;)

Skoj! Jag har leverans i Malmö, än så länge inget. Står Augusti i appen, vad står det för dig?
Användarvisningsbild
Propheto
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 feb 2022 19:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Propheto »

Hämtat ut bilen och det var ryzen!

Har inte hittat något fel alls (än) med panelgaps eller dylikt, dragkrok och kabel fanns med så även trådlösa laddaren och alla usb uttag.

Komplett helt enkelt!

Ska hem och kontrollera närmare om det finns något fel.
IMG-20220215-WA0005.jpeg
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Propheto skrev:
Hämtat ut bilen och det var ryzen!

Har inte hittat något fel alls (än) med panelgaps eller dylikt, dragkrok och kabel fanns med så även trådlösa laddaren och alla usb uttag.

Komplett helt enkelt!

Ska hem och kontrollera närmare om det finns något fel.

Märks det skillnad på Ryzen?? Känns skärmen rappare?
Användarvisningsbild
Propheto
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 feb 2022 19:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Propheto »

Min första tesla så kan tyvärr inte svara på det, utgår är det utifrån alla de 100 youtube videon jag sett :lol:
snowman
elbilist
Inlägg: 78
Blev medlem: 08 jan 2022 15:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av snowman »

Propheto skrev:
Hämtat ut bilen och det var ryzen!

Har inte hittat något fel alls (än) med panelgaps eller dylikt, dragkrok och kabel fanns med så även trådlösa laddaren och alla usb uttag.

Komplett helt enkelt!

Ska hem och kontrollera närmare om det finns något fel.
Kul, bara gratulera!


Du får gärna "rapportera" vad du tycker efter du kört lite med den och hur räckvidden är nu vintertid med det nya LFP-batteriet.
Senast redigerad av snowman, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11633
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

Propheto skrev:
Hämtat ut bilen och det var ryzen!

Har inte hittat något fel alls (än) med panelgaps eller dylikt, dragkrok och kabel fanns med så även trådlösa laddaren och alla usb uttag.

Komplett helt enkelt!

Ska hem och kontrollera närmare om det finns något fel.
Härligt! Snyggt med blå MY! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
jbark
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 14 okt 2019 07:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jbark »

PracTesla skrev:
jbark skrev:
PracTesla skrev:
Jag la en beställning i torsdags, LR grå, svart inredning! Med drag! :) Känns extremt bra! Nu hoppas jag på leverans i maj. Verkar inte omöjligt enligt min säljare. Snarare troligt, vi får väl se! :)
Exakt samma spec som mig och beställd samma dag. Blir kul att se vem som får VIN först. :D
Grattis till fin bil och bra spec! ;)

Skoj! Jag har leverans i Malmö, än så länge inget. Står Augusti i appen, vad står det för dig?
Samma för mig! Kommer bli en lång väntan. Drömmen är ju att det magiskt skall dyka upp en matchning i Q1. Till saken hör ju att jag även skulle kunna tänka mig den i blå eller vit så dyker det upp en lagerbil i de färgerna kommer jag nog inte kunna hålla mig :D
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

jbark skrev:
PracTesla skrev:
jbark skrev:
PracTesla skrev:
Jag la en beställning i torsdags, LR grå, svart inredning! Med drag! :) Känns extremt bra! Nu hoppas jag på leverans i maj. Verkar inte omöjligt enligt min säljare. Snarare troligt, vi får väl se! :)
Exakt samma spec som mig och beställd samma dag. Blir kul att se vem som får VIN först. :D
Grattis till fin bil och bra spec! ;)

Skoj! Jag har leverans i Malmö, än så länge inget. Står Augusti i appen, vad står det för dig?
Samma för mig! Kommer bli en lång väntan. Drömmen är ju att det magiskt skall dyka upp en matchning i Q1. Till saken hör ju att jag även skulle kunna tänka mig den i blå eller vit så dyker det upp en lagerbil i de färgerna kommer jag nog inte kunna hålla mig :D
OK jag förstår. Jag valde mellan Blå och Grå, blev Grå pg.a "bättre" mot skador/andrahandsvärde och fin i flera olika ljus. Blå är dock riktigt snygg också, framförallt i rätt ljus. Vit går bort för mig! :) Då får vi hoppas att vi båda kan få dem iaf i Q2! Jag förväntar mig maj iaf! Men men, nu är det vänta som gäller. Har du fundera på tillbehör och PPF/Lackbehandling?
Användarvisningsbild
ANLI
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 feb 2022 18:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ANLI »

Beställde en grå SR 18 tum i måndags.
Beräknad leverans var augusti och vit november.
Har nu fått leverans redan 15-30 mars.
Ibland går det fort i "lotteriet"
Ska väl bli med Ryzen om bilen är tillverkad i januari.

Tyvärr blir det ingen krok. Leveranstiden kanske då blir???
M3 RWD -22
C981
Inlägg: 148
Blev medlem: 07 okt 2021 19:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av C981 »

ANLI skrev:
Beställde en grå SR 18 tum i måndags.
Beräknad leverans var augusti och vit november.
Har nu fått leverans redan 15-30 mars.
Ibland går det fort i "lotteriet"
Ska väl bli med Ryzen om bilen är tillverkad i januari.

Tyvärr blir det ingen krok. Leveranstiden kanske då blir???
Grattis!

Tusentals grå bilar på väg till Europa nu så prickar man rätt spec så :)

Tror inte jag sett en enda bil levererad i EU i Q1 utan Ryzen. Som jag förstått det tog Intel-chippen slut i Kina den 15e Januari men en i tråden har fått sin bil levererad med Ryzen trots att den tillverkades innan det. Så det verkar ha fasats in även tidigare.

Jag tog utan krok av samma anledning. Kanske hade det gått att bli matchad ändå. Jag tror att man på sin höjd går +/-0 på kroken så för mig som aldrig använder det ändå spelar det ingen roll. Tror inte det kommer vara brist på köpare av bilar i större städer om X år, där majoriteten inte bryr sig heller. Och dem som har det som hög prio kommer ha fler alternativ än idag på elbilar med högre dragvikt osv ändå. Time will tell!
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ME3 »

Många vill ha krok som en ”nice-to-have” fast dom hävdar att dom aldrig hade köpt en bil utan :D har inte sett många om ens någon 3:a med släp varken i Sthlm eller ute på landet.

Cykelkrok kan man spänna fast ändå, och det typ det ända jag är beredd att ”släpa” på.

För större grejer finns väl hemleverans? :)
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
oxe
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2022 11:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av oxe »

Min bil som hämtas på torsdag är byggd 4/1 och har Ryzen.
Har inte läst om en enda person i europa som fått leverans av den här batchen som haft Intel i bilen.
C981
Inlägg: 148
Blev medlem: 07 okt 2021 19:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av C981 »

ME3 skrev:
Många vill ha krok som en ”nice-to-have” fast dom hävdar att dom aldrig hade köpt en bil utan :D har inte sett många om ens någon 3:a med släp varken i Sthlm eller ute på landet.

Cykelkrok kan man spänna fast ändå, och det typ det ända jag är beredd att ”släpa” på.

För större grejer finns väl hemleverans? :)
Så är det! Och det är ju inget fel med en nice-to-have. Eller att man har det för att man har någon hobby eller liknande som ofta kräver släp. Men många verkar tro att det är kroken andrahandsvärdet står eller faller med och där är jag desto mer skeptisk.

Ja jag är då en stor fan av hemleverans :D och andra riktigt tunga grejer jag flyttat har jag hyrt en skåpbil med lift. Riktigt smidigt 8-)
Användarvisningsbild
jbark
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 14 okt 2019 07:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jbark »

PracTesla skrev:
[
OK jag förstår. Jag valde mellan Blå och Grå, blev Grå pg.a "bättre" mot skador/andrahandsvärde och fin i flera olika ljus. Blå är dock riktigt snygg också, framförallt i rätt ljus. Vit går bort för mig! :) Då får vi hoppas att vi båda kan få dem iaf i Q2! Jag förväntar mig maj iaf! Men men, nu är det vänta som gäller. Har du fundera på tillbehör och PPF/Lackbehandling?
Jag tänkte ev köra keramisk lackbehandlig för att underlätta tvätt sen blir det nog biltemas ppf på tröskelinstegen då jag har småbarn samt vid bagageluckan där det är lätt att repa. Har blå bil nu (grå för tillfället) och det är ju nästan i paritet med svart att hålla snyggt. Ska du sätta ppf? Jag tycker det springer iväg för mycket i pris för en bruksbil.
BosseBil
Inlägg: 33
Blev medlem: 15 dec 2021 01:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BosseBil »

oxe skrev:
Min bil som hämtas på torsdag är byggd 4/1 och har Ryzen.
Har inte läst om en enda person i europa som fått leverans av den här batchen som haft Intel i bilen.
Om jag inte minns fel så började man med Ryzen i mitten på december redan, så det borde inte finnas någon bil som kommit med dessa båtar som inte har Ryzen.

Inte ett ord om min blåa LR beställd 27 december än...Men det syns ju rätt tydligt på bilden jag såg från hamnen i Kina att det är väldigt få röda/blåa bland alla bilar man kan se, kontra vit/svart. Grå verkar ju vara den icke vit/svart som är populärast också.
fraggan
Inlägg: 156
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

WOOHOO! Fick smset nu om att boka tid för upphämtning :D 21/2 ska den hämtas upp i Norrköping.
Failarmy
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 jan 2022 13:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Failarmy »

fraggan skrev:
WOOHOO! Fick smset nu om att boka tid för upphämtning :D 21/2 ska den hämtas upp i Norrköping.
Vad kul, grattis! :) Vad är det för spec och när gjorde du din beställning? :)
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JOhlsson »

JOhlsson skrev:
Antar att alla säljarna har fullt upp med kommande kvartalsslut och leveranser, men jag upplever det som väldigt svårt att få svar eller återkoppling ifrån ”min” säljare.
En uppdatering:
Det fanns naturliga skäl för tystnaden.
Nu är allt löst och jag har fått svar på mina funderingar och lite till.
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
Failarmy
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 jan 2022 13:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Failarmy »

JOhlsson skrev:
JOhlsson skrev:
Antar att alla säljarna har fullt upp med kommande kvartalsslut och leveranser, men jag upplever det som väldigt svårt att få svar eller återkoppling ifrån ”min” säljare.
En uppdatering:
Det fanns naturliga skäl för tystnaden.
Nu är allt löst och jag har fått svar på mina funderingar och lite till.

Ja, det verkar svårt. Skulle få VIN nummer samt återkoppling om mitt inbytes giltighetstid för typ en vecka sen men inte hört något.
fraggan
Inlägg: 156
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Failarmy skrev:
fraggan skrev:
WOOHOO! Fick smset nu om att boka tid för upphämtning :D 21/2 ska den hämtas upp i Norrköping.
Vad kul, grattis! :) Vad är det för spec och när gjorde du din beställning? :)
M3 LR ext. vit / int. svart + vinterdäck. Beställde 3 nov.
Användarvisningsbild
m05erili
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 29 sep 2021 17:11
Referralkod: ts.la/erik460049

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av m05erili »

I morse kunde jag söka med mitt VIN på Car.info o fick Regnummer. :D
Nu på eftermiddagen fick jag sms om att boka tid för upphämtning, blev den 22/2 :D

(Beställd: M3P - Midnight Silver - Svart Interiör (2021-12-17))
2022 - M3P - Midnight Silver - Svart Interiör
C981
Inlägg: 148
Blev medlem: 07 okt 2021 19:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av C981 »

m05erili skrev:
I morse kunde jag söka med mitt VIN på Car.info o fick Regnummer. :D
Nu på eftermiddagen fick jag sms om att boka tid för upphämtning, blev den 22/2 :D

(Beställd: M3P - Midnight Silver - Svart Interiör (2021-12-17))
Snyggt! Hade du VIN på hemsidan / i appen eller bara i källkod? När var ditt leveransfönster?

Jag hittar inget på mitt VIN än (enbart i källkod och slutfaktura) men har senare leverans (verkar vara mycket P på båten som kom nu!) så kanske därför.
Användarvisningsbild
m05erili
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 29 sep 2021 17:11
Referralkod: ts.la/erik460049

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av m05erili »

C981 skrev:
m05erili skrev:
I morse kunde jag söka med mitt VIN på Car.info o fick Regnummer. :D
Nu på eftermiddagen fick jag sms om att boka tid för upphämtning, blev den 22/2 :D

(Beställd: M3P - Midnight Silver - Svart Interiör (2021-12-17))
Snyggt! Hade du VIN på hemsidan / i appen eller bara i källkod? När var ditt leveransfönster?

Jag hittar inget på mitt VIN än (enbart i källkod och slutfaktura) men har senare leverans (verkar vara mycket P på båten som kom nu!) så kanske därför.
Fram till idag, VIN bara i källkod och slutfaktura. Först idag efter att jag bokat leverans som jag noterade att VIN även dök upp i appen.
Mitt senaste leveransfönster va 14-23e (har justerats lite senaste dagarna). Så tiderna håller bra.
Kunde välja på tider mellan 21-23e feb för upphämtning.
2022 - M3P - Midnight Silver - Svart Interiör
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Vad för batteri kan vi vänta oss med LR 2022?

LFP eller ?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7627
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

Martin E-tron skrev:
Vad för batteri kan vi vänta oss med LR 2022?

LFP eller ?
Nej.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar