Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

sebastiannaters
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 sep 2020 22:32

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av sebastiannaters »

Wow va kul att det snart ska levereras en MYP med vit exteriör. Den är bara beställd ca än månad innan min dessutom (2020-07-27). Man får ju hopp på riktigt!
Allmosa
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 mar 2022 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Allmosa »

Azz skrev:
Hej här fick jag svar…

Min beställdes i januari med leverans Mars..
På ungefär samma fråga (Varför vi inte har något estimatdatum osv) så svarade min SA att det är en bugg i systemet och att planerad leverans för alla utan estimat är någon gång i Juni förhoppningsvis. Dom har nog ingen koll alls :lol:

Vit/svart beställd under 2021.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jeppe_E »

Allmosa skrev:
Azz skrev:
Hej här fick jag svar…

Min beställdes i januari med leverans Mars..
På ungefär samma fråga (Varför vi inte har något estimatdatum osv) så svarade min SA att det är en bugg i systemet och att planerad leverans för alla utan estimat är någon gång i Juni förhoppningsvis. Dom har nog ingen koll alls :lol:

Vit/svart beställd under 2021.

nänänänä.. det är ingen bugg enligt min SA. Utan ett tredje alternativ.... :lol: :lol: :lol:

"De finns vissa kunder som har fått ett leveransdatum och för andra kunder är det ännu förtidigt att se ett datum på sitt konto"

Det var mer generiskt svar, istället för att svara på de frågor som jag ställde, så blev det ett icke-svar :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 24 feb 2020 10:43

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jontez »

Blir ju lite ledsen i ögat om det levereras vita före eller samtidigt som de svart. Valde svart för att de var de som pumpades ut i Berlin i början.
jaja, känns som det är dags snart. 15e-30e juni i appen för min svart/svarta beställd 2022-02-11
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
eDrive
Inlägg: 87
Blev medlem: 27 dec 2019 22:36

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av eDrive »

Det är nog bara att hålla tummarna och hoppas att man tilldelas ett tidigt leveransdatum från Teslatombolan :lol: :lol:
tombola.jpg
Vit/Svart Model Y Performance med FSD. Beställd mars 2021
berg_hav
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 mar 2022 15:50

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av berg_hav »

Ingen votering om pristak för bonus finns i riksdagens kalender före sommaruppehållet!

Idag är det omröstning om:
Nytt förmånsvärde för miljöbilar (SkU25)

”Skatteutskottet föreslår att riksdagen säger ja till regeringens förslag om att ändra nedsättningen av förmånsvärdet för miljöbilanpassade bilar så att nybilspriset sätts ned med ett fast schabloniserat belopp som utgår från bilens miljöteknik. Nedsättningen är 350 000 kronor för elbilar och vätgasbilar, 140 000 kronor för laddhybrider och 100 000 kronor för gasbilar. Nedsättningen får inte överstiga 50 procent av bilens nybilspris. Nedsättningen kommer inte att gälla elhybrider och etanoldrivna bilar.”
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

berg_hav skrev:
Ingen votering om pristak för bonus finns i riksdagens kalender före sommaruppehållet!

Idag är det omröstning om:
Nytt förmånsvärde för miljöbilar (SkU25)

”Skatteutskottet föreslår att riksdagen säger ja till regeringens förslag om att ändra nedsättningen av förmånsvärdet för miljöbilanpassade bilar så att nybilspriset sätts ned med ett fast schabloniserat belopp som utgår från bilens miljöteknik. Nedsättningen är 350 000 kronor för elbilar och vätgasbilar, 140 000 kronor för laddhybrider och 100 000 kronor för gasbilar. Nedsättningen får inte överstiga 50 procent av bilens nybilspris. Nedsättningen kommer inte att gälla elhybrider och etanoldrivna bilar.”

Kommer inte taket behandlas på regeringssammanträdet som är på torsdagar
Senast redigerad av anna__, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av larjon »

Jontez skrev:
Blir ju lite ledsen i ögat om det levereras vita före eller samtidigt som de svart. Valde svart för att de var de som pumpades ut i Berlin i början.
jaja, känns som det är dags snart. 15e-30e juni i appen för min svart/svarta beställd 2022-02-11
Håller med.
Färgen är inte jätteviktig för mig heller. Önskar att man kunde säga att färg och upphämtningsplats inte spelar någon roll, bara att man får bilen så snart som möjligt. :)
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 24 feb 2020 10:43

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jontez »

larjon skrev:
Jontez skrev:
Blir ju lite ledsen i ögat om det levereras vita före eller samtidigt som de svart. Valde svart för att de var de som pumpades ut i Berlin i början.
jaja, känns som det är dags snart. 15e-30e juni i appen för min svart/svarta beställd 2022-02-11
Håller med.
Färgen är inte jätteviktig för mig heller. Önskar att man kunde säga att färg och upphämtningsplats inte spelar någon roll, bara att man får bilen så snart som möjligt. :)
Jag hade en blå beställd med lite hopp om att få den nya blå multicoat-färgen, men tyckte också att dagens blå var snygg.
Dock tycker jag MYP gör sig extremt bra i svart med svarta fälgar och röda bromsok som skymtar bakom fälgarna :D
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
berg_hav
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 mar 2022 15:50

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av berg_hav »

anna__ skrev:
berg_hav skrev:
Ingen votering om pristak för bonus finns i riksdagens kalender före sommaruppehållet!

Idag är det omröstning om:
Nytt förmånsvärde för miljöbilar (SkU25)

”Skatteutskottet föreslår att riksdagen säger ja till regeringens förslag om att ändra nedsättningen av förmånsvärdet för miljöbilanpassade bilar så att nybilspriset sätts ned med ett fast schabloniserat belopp som utgår från bilens miljöteknik. Nedsättningen är 350 000 kronor för elbilar och vätgasbilar, 140 000 kronor för laddhybrider och 100 000 kronor för gasbilar. Nedsättningen får inte överstiga 50 procent av bilens nybilspris. Nedsättningen kommer inte att gälla elhybrider och etanoldrivna bilar.”

Kommer inte taket behandlas på regeringssammanträdet som är på torsdagar


Har gått igenom alla voteringar som är inplanerade i riksdagens kalender.

https://www.riksdagen.se/sv/kalender/?i ... typ=kam-vo
BE3056FC-4C8F-4706-AEE9-965A8F29C632.jpeg
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare
Inlägg: 478
Blev medlem: 08 mar 2019 09:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av markuswesterberg »

berg_hav skrev:
anna__ skrev:
berg_hav skrev:
Ingen votering om pristak för bonus finns i riksdagens kalender före sommaruppehållet!

Idag är det omröstning om:
Nytt förmånsvärde för miljöbilar (SkU25)

”Skatteutskottet föreslår att riksdagen säger ja till regeringens förslag om att ändra nedsättningen av förmånsvärdet för miljöbilanpassade bilar så att nybilspriset sätts ned med ett fast schabloniserat belopp som utgår från bilens miljöteknik. Nedsättningen är 350 000 kronor för elbilar och vätgasbilar, 140 000 kronor för laddhybrider och 100 000 kronor för gasbilar. Nedsättningen får inte överstiga 50 procent av bilens nybilspris. Nedsättningen kommer inte att gälla elhybrider och etanoldrivna bilar.”

Kommer inte taket behandlas på regeringssammanträdet som är på torsdagar


Har gått igenom alla voteringar som är inplanerade i riksdagens kalender.

https://www.riksdagen.se/sv/kalender/?i ... typ=kam-vo
Är det beslutat och klart nu alltså om förmånsvärdena? Betyder det att en MYP uthämtat efter 1 juli 2022 får lägre förmånsvärde än idag?
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av larjon »

Jontez skrev:
larjon skrev:
Jontez skrev:
Blir ju lite ledsen i ögat om det levereras vita före eller samtidigt som de svart. Valde svart för att de var de som pumpades ut i Berlin i början.
jaja, känns som det är dags snart. 15e-30e juni i appen för min svart/svarta beställd 2022-02-11
Håller med.
Färgen är inte jätteviktig för mig heller. Önskar att man kunde säga att färg och upphämtningsplats inte spelar någon roll, bara att man får bilen så snart som möjligt. :)
Jag hade en blå beställd med lite hopp om att få den nya blå multicoat-färgen, men tyckte också att dagens blå var snygg.
Dock tycker jag MYP gör sig extremt bra i svart med svarta fälgar och röda bromsok som skymtar bakom fälgarna :D
Håller med 100%, men om det innebar att jag fick bilen snabbare så skulle jag kunna leva med att den är vit. Tycker den vita blir snygg med de svarta kontrasterna (fälgarna, osv).

Helst av allt skulle jag vilja ha en svart med vit inredning dock, men det verkar ju ta evigheter innan de börjar producera den vita klädseln tyvärr.
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
palbrant
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 13 jul 2016 09:01
Ort: Onsala

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av palbrant »

Åtta svarta MYP på Aminogatan i Göteborg nu.
8A73FD9F-3870-471C-85A6-4833396B1846.jpeg
5C12D4EB-5FC6-4C11-AEF0-C873747E4703.jpeg
Tesla Model S 75 2017 Svart Såld
Tesla Model 3 Performance 2022 Vit
Tesla Model Y Performance 2022 Vit
Tesla Model Y Performance 2022 Svart
Polestar 2 Performance Pilot Plus Vit
Användarvisningsbild
BAGEN
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 21 mar 2022 14:00

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av BAGEN »

ÄNTLIGEN lite ljus i tunneln.

Men det är väl 200 före mig i kön efter som jag inte ens fått uppskattas lev tid men ändå skönt att de även rullar in bilar i GBG.
doiknowyou
Inlägg: 17
Blev medlem: 22 mar 2022 08:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av doiknowyou »

palbrant skrev:
Åtta svarta MYP på Aminogatan i Göteborg nu.
Sjukt spännande! 8 st här på forumet som har fyllt i dokumentet med hämtning i Göteborg med specen svart/svart. Finns säkerligen en del andra som inte finns med i listan, men det närmar ju sig helt klart! :)
michaelma
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 maj 2022 15:52

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av michaelma »

SC NORRKÖPING
1E581A89-5DF1-47C6-9B38-B5B1769A94FF.jpeg
eDrive
Inlägg: 87
Blev medlem: 27 dec 2019 22:36

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av eDrive »

Ingen som sett några MYP i eller på väg till Umeå? :roll:
Vit/Svart Model Y Performance med FSD. Beställd mars 2021
Användarvisningsbild
Mattias K
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 10 mar 2022 16:16
Ort: Älvsjö, Stockholm

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mattias K »

Jaha, Nu trillade juni 17-30 in på mitt konto oxå,
Men då jag är i Danmark på jobb 16 juni till 5 Juli så vet jag inte riktigt om det är nåt att fira… :roll:
Men det lär väl ändras åt endera hållet tänker jag :D
Tesla model Y Performance 2022
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 781
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Jag kan ta din.... :lol:

Ingen som kört förbi Malmö och sett om det står några där...?
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 894
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Arctic Drifter »

eDrive skrev:
Ingen som sett några MYP i eller på väg till Umeå? :roll:
Finns det ingen webbkamera längs E4an norr om Sthlm som vi norrlänningar kan turas om att bevaka? :lol:
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
SomTam
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 15 dec 2021 23:01

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av SomTam »

Så efter 1 juli blir det lägre förmånsvärde?

Har man fått leverans datum 14-30 juni känns det som man lika gärna kan säga att man tar ut bilen efter 1 juli då?

Jävligt dyrt att få den 2 veckor tidigare antar jag...
bernis
Inlägg: 16
Blev medlem: 01 maj 2022 20:11

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av bernis »

Men hur blir det med miljöbonusen? Det bästa vore ju miljöbonus + sänkt förmånsvärde efter första Juli :)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7625
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av mikebike »

Arctic Drifter skrev:
eDrive skrev:
Ingen som sett några MYP i eller på väg till Umeå? :roll:
Finns det ingen webbkamera längs E4an norr om Sthlm som vi norrlänningar kan turas om att bevaka? :lol:
Den stora Teslavandringen?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
eDrive
Inlägg: 87
Blev medlem: 27 dec 2019 22:36

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av eDrive »

Arctic Drifter skrev:
eDrive skrev:
Ingen som sett några MYP i eller på väg till Umeå? :roll:
Finns det ingen webbkamera längs E4an norr om Sthlm som vi norrlänningar kan turas om att bevaka? :lol:
Det finns ett antal kameror på väderstationerna efter E4, men inga som är i realtid :lol: :lol: :lol:
https://www.trafikverket.se/trafikinfor ... Weather%2B
Vit/Svart Model Y Performance med FSD. Beställd mars 2021
Pelle74
Inlägg: 44
Blev medlem: 19 feb 2022 23:10

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Pelle74 »

Nu är vi bara nyfikna på leveranser och datum av MYP här så kanske ni som är intresserade av att diskutera miljöbonus och förmånsvärde kan starta en annan tråd..

Med vänlig hälsning,
Skriv svar