Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
Låter som min trots påfyllning av gas i AC. Var ju lite varmare idag och bilen hade stått i solen. Det händer något men ingen frys som Danne verkar få.
Om din var tom förut så är den nog tom igen. Det har ju gått några veckor nu. Och min är förmodligen lika tom. De kollade ju aldrig. De mätte enligt egen utsago temperaturen vid utblåset och den var inom spec. De sa dock inte vad fläkten var inställd på när de gjorde det. Jag ska också mäta imorgon tänkte jag, men jag ställer fläkten på max. Få se vad det blir för temperatur.
Har de en demo-Ioniq i Mariestad där du har varit? Kanske man kan jämföra, våra bilar verkar ju vara lika kassa.
Ja det har de! Tänkte samma sak ;)
Har en ny tid om två veckor på verkstaden.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
mati skrev:
Tessi19 skrev:
Låter som min trots påfyllning av gas i AC. Var ju lite varmare idag och bilen hade stått i solen. Det händer något men ingen frys som Danne verkar få.
Om din var tom förut så är den nog tom igen. Det har ju gått några veckor nu. Och min är förmodligen lika tom. De kollade ju aldrig. De mätte enligt egen utsago temperaturen vid utblåset och den var inom spec. De sa dock inte vad fläkten var inställd på när de gjorde det. Jag ska också mäta imorgon tänkte jag, men jag ställer fläkten på max. Få se vad det blir för temperatur.
Har de en demo-Ioniq i Mariestad där du har varit? Kanske man kan jämföra, våra bilar verkar ju vara lika kassa.
Ja det har de! Tänkte samma sak ;)
Har en ny tid om två veckor på verkstaden.
Avvaktar med spänning. Om de kommer fram till nåt vettigt med din bil så kan jag också boka tid och bara säga att de ska göra samma sak med min. De kan åtminstone inte hävda att problemet är helt okänt för dem. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Hyundai Norge fick precis ändrad serviceintervall till 2år/3000 mil (från tidigare 1år/3000mil). Hoppas det blir samma här.
Resten av Europa har 2 år också...

Även om första service inte är så dyr (sett priser mellan 1200kr och 2200kr) så är det störande att behöva åka in varje år.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
MrRun
elbilist
Inlägg: 805
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av MrRun »

DanneLKPG skrev:
Hyundai Norge fick precis ändrad serviceintervall till 2år/3000 mil (från tidigare 1år/3000mil). Hoppas det blir samma här.
Resten av Europa har 2 år också...

Även om första service inte är så dyr (sett priser mellan 1200kr och 2200kr) så är det störande att behöva åka in varje år.
Oj, skulle vara nice! Men Danmark som vi går hand i hand med har fortfarande 1 år vad jag förstår?
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Det hade ju inte skadat med 2 år. Min bil kommer ha gått lite drygt 1000 mil efter ett år. Känns sådär att redan behöva serva den då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11848
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av HelectriC »

Helroligt att samma bil skulle behöva servas en gång om året i ett land, men vartannat i grannlandet. Att dom inte fattar att det bara gör att dom ser ut som utsugare och lögnare!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
Helroligt att samma bil skulle behöva servas en gång om året i ett land, men vartannat i grannlandet. Att dom inte fattar att det bara gör att dom ser ut som utsugare och lögnare!
Ja jo, men "vår" generalagent verkar ju vara av ett speciellt kaliber och fungerar inte som alla andra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Gjorde ett AC-test nyss. Spelade in video också som jag ska försöka redigera lite (spelade in 10 minuter från två vinklar och två telefoner). Termometern är såklart inte kalibrerad eller något. Och den som mäter innetemperatur ("IN") har sjukt långsam refresh rate så den kan man skippa att kolla på. "OUT" med sån där kabel med sensor längst ut uppdaterade snabbt.

* Utetemperatur: 24 grader enligt bilens display
* Inställning på AC: 17 grader med fläkt 8
* Sensorn är instoppad 1 cm in i fläktgallret till höger om ratten.
Bilderna är från filmerna. Jag var alltså inte i bilen så den klagar därför på nyckeln.

Termometern visade 46 grader i bilen innan jag startade testet.

Resultatet ganska omgående var 1,9kW AC-förbrukning och 6 grader i utblåset.... Sen höll den sig runt 1,5kW och 6 grader konstant tills jag stängde av efter 10 minuter.
Sa ju att min blir iskall. :lol: Alltid svalt och skönt när man vill ha det.
IMG_0017.PNG
IMG_2116.PNG
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Här är filmen på AC-testet:


Inte så vetenskapligt eller kalibrerat, men bevis på att min AC åtminstone kyler. Hoppas ni som har problem får hjälp med era!
("IN"-delen kan man som sagt ta med en grov nypa salt, det var mycket kallare i bilen än utomhus så det där kan inte stämma)


Knarret som hörs när jag går ur bilen är sätet som glappar. Underredet byts på garantin nästa vecka. :D
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

1.9kW max alltså. Och över 1 kW hela tiden därefter. Min hade i samma situation efter några sekunder garanterat inte legat över 0,28kW.
Tack för videon. Mycket uppskattat.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
1.9kW max alltså. Och över 1 kW hela tiden därefter. Min hade i samma situation efter några sekunder garanterat inte legat över 0,28kW.
Tack för videon. Mycket uppskattat.
Idag är det lite varmare och då maxade min AC 2,3kW. :)
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

Var idag så dum att jag inte kollade förbrukningen när jag satte på AC på i en stekande bil, det dröjde lite innan det blev kalt men blev bra i alla fall men inte kylskåps kallt.
Det som retade mig mest var att jag inte kunde starta Climate Control i appen. Helt enkelt No Response, plebsen check your vehicle status.

plebsen=please men kändes mer som autocorrect har gjort av det Bild
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Jag åkte elmoppe istället senaste dagarna. Det fläktar friskt och man blir glad. :)

Imorgon måste jag ta bilen och det ska bli 22 grader. Jag gissar på 0,28kW effekt och en något kylig bris från utblåsen, men nåt kylskåp eller frysbox räknar jag inte med att få.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11589
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av martinot »

mati skrev:
Jag åkte elmoppe istället senaste dagarna. Det fläktar friskt och man blir glad. :)

Imorgon måste jag ta bilen och det ska bli 22 grader. Jag gissar på 0,28kW effekt och en något kylig bris från utblåsen, men nåt kylskåp eller frysbox räknar jag inte med att få.
Löser inte grundproblemet, men kan ändå ge lite extra frisk fläkt med ett par sådana här:

https://www.biltema.se/bil---mc/bilinte ... 2000040910
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

martinot skrev:
mati skrev:
Jag åkte elmoppe istället senaste dagarna. Det fläktar friskt och man blir glad. :)

Imorgon måste jag ta bilen och det ska bli 22 grader. Jag gissar på 0,28kW effekt och en något kylig bris från utblåsen, men nåt kylskåp eller frysbox räknar jag inte med att få.
Löser inte grundproblemet, men kan ändå ge lite extra frisk fläkt med ett par sådana här:

https://www.biltema.se/bil---mc/bilinte ... 2000040910
Näää, det ju tråkigt. Bilen har faktiskt V2L. Jag tänkte mer på en bärbar AC som man kan ställa där bak ifall hundarna är med. För sig själv kan man sätta på rumpfläkten under färd. Den kyler mer än tillräckligt, även om den bara blåser okyld luft.
Men visst är det helt sjukt att en modern och ny bil har en AC som är så svag att den inte pallar svensk sommar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11848
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
martinot skrev:
mati skrev:
Jag åkte elmoppe istället senaste dagarna. Det fläktar friskt och man blir glad. :)

Imorgon måste jag ta bilen och det ska bli 22 grader. Jag gissar på 0,28kW effekt och en något kylig bris från utblåsen, men nåt kylskåp eller frysbox räknar jag inte med att få.
Löser inte grundproblemet, men kan ändå ge lite extra frisk fläkt med ett par sådana här:

https://www.biltema.se/bil---mc/bilinte ... 2000040910
Näää, det ju tråkigt. Bilen har faktiskt V2L. Jag tänkte mer på en bärbar AC som man kan ställa där bak ifall hundarna är med. För sig själv kan man sätta på rumpfläkten under färd. Den kyler mer än tillräckligt, även om den bara blåser okyld luft.
Men visst är det helt sjukt att en modern och ny bil har en AC som är så svag att den inte pallar svensk sommar.
Fast du menar väl inte seriöst att din bil är representativ för alla ioniq5? Förra sommaren fick jag nästan frostskador när det var 30grader ute och jag drog på AC för fullt i ioniq5.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
Fast du menar väl inte seriöst att din bil är representativ för alla ioniq5? Förra sommaren fick jag nästan frostskador när det var 30grader ute och jag drog på AC för fullt i ioniq5.
Så länge verkstaden säger att det är normalt och inom specifikationen, trots att de erkänner att den är ovanligt svag, så är det kanske inte representativt, men ändå en verklighet att förhålla sig till.
Min och Tessis bil är helt uppenbart inte de enda med klen AC. Det är bara läsa på olika trådar.
För oss är det ju skit samma egentligen, nästa vecka sjunker temperaturen återigen en bra bit under 20 grader. Vi behöver faktiskt ingen AC i det här landet mer än några enstaka dagar per år. Det känns mer som ett lyxproblem som man glömmer så fort det svenska sommarvädret återgår till default-läge.
Men jag hade blivit galen om jag hade bott i Florida eller Australien eller så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

mati skrev:
HelectriC skrev:
Fast du menar väl inte seriöst att din bil är representativ för alla ioniq5? Förra sommaren fick jag nästan frostskador när det var 30grader ute och jag drog på AC för fullt i ioniq5.
Så länge verkstaden säger att det är normalt och inom specifikationen, trots att de erkänner att den är ovanligt svag, så är det kanske inte representativt, men ändå en verklighet att förhålla sig till.
Min och Tessis bil är helt uppenbart inte de enda med klen AC. Det är bara läsa på olika trådar.
För oss är det ju skit samma egentligen, nästa vecka sjunker temperaturen återigen en bra bit under 20 grader. Vi behöver faktiskt ingen AC i det här landet mer än några enstaka dagar per år. Det känns mer som ett lyxproblem som man glömmer så fort det svenska sommarvädret återgår till default-läge.
Men jag hade blivit galen om jag hade bott i Florida eller Australien eller så.
Du menar alltså på fullt allvar att man ska acceptera en halvdant fungerande ac på en bil över halvmiljonen? :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Walker skrev:
Du menar alltså på fullt allvar att man ska acceptera en halvdant fungerande ac på en bil över halvmiljonen? :roll:
Jag accepterade läckande fönster, vindbrus, vatten i lamporna, sneda dörrar osv osv i en bil för 1,2 miljoner i två år. Det var också okej enligt spec. Är det bättre? Då känns en lite halvdan AC faktiskt som ett ganska litet bekymmer. Med det sagt så kommer jag ändå göra ett nytt försök att få det fixat i den mån jag hinner. Men jag kommer inte lägga en massa tid och ork på detta. Går det så går det. Annars kvittar det. Jag har inte ont av det. Det hade varit en helt annan sak om värmen inte heller hade fungerat. Men det gör den.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11589
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av martinot »

mati skrev:
martinot skrev:

Löser inte grundproblemet, men kan ändå ge lite extra frisk fläkt med ett par sådana här:

https://www.biltema.se/bil---mc/bilinte ... 2000040910
Näää, det ju tråkigt. Bilen har faktiskt V2L. Jag tänkte mer på en bärbar AC som man kan ställa där bak ifall hundarna är med.
Ok. De flesta portabla AC med en enda del (där man inte har separat evaporator) är ju oftast lite högre/långsmala då de är byggda för att stå på golvet, men denna verkar ju ändå vara rätt liten, smidig och relativt billig:

https://fyndiq.se/produkt/midea-comfee- ... bba8b4f5d/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Jag gjorde ett litet test idag. 24 grader ute. Jag hade ställt bilen i solen så det var riktigt ordentligt varmt i bilen.
Sen satte jag ACn på 17 grader och fläkten manuellt på max. Kompressorn drog inte mer än 400W, det hände i stort sett ingenting. Den blåste bara varm luft.
Sen körde jag iväg. Efter kanske 3 minuter ökade fläkten helt plötsligt till typ det dubbla. Jättekonstigt, den stod ju i manuellt läge och var redan på max. Nu blåste den alltså plötsligt mycket kraftigare och luften började långsamt bli lite svalare. Kompressoreffekten ökade samtidigt lite sakta, och efter 5 minuter hade den kämpat upp sig till knappt 1 kW. Då kylde den faktiskt rätt okej, inte iskallt, men acceptabelt. Där höll den sig någon minut och därefter föll den ganska raskt till de sedvanliga 0,28kW. Och där stannade den. Jag höjde sedan temperaturen till 20 grader, men det gjorde varken till eller från. Eftersom det var ganska mulet på himlen var temperaturen i bilen rätt okej ändå.
Men alltså vilket konstigt beteende. Det känns nästan som ett mjukvaruproblem.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Techno_Bass
elbilist
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 dec 2018 22:14

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Techno_Bass »

mati skrev:
Jag gjorde ett litet test idag. 24 grader ute. Jag hade ställt bilen i solen så det var riktigt ordentligt varmt i bilen.
Sen satte jag ACn på 17 grader och fläkten manuellt på max. Kompressorn drog inte mer än 400W, det hände i stort sett ingenting. Den blåste bara varm luft.
Sen körde jag iväg. Efter kanske 3 minuter ökade fläkten helt plötsligt till typ det dubbla. Jättekonstigt, den stod ju i manuellt läge och var redan på max. Nu blåste den alltså plötsligt mycket kraftigare och luften började långsamt bli lite svalare. Kompressoreffekten ökade samtidigt lite sakta, och efter 5 minuter hade den kämpat upp sig till knappt 1 kW. Då kylde den faktiskt rätt okej, inte iskallt, men acceptabelt. Där höll den sig någon minut och därefter föll den ganska raskt till de sedvanliga 0,28kW. Och där stannade den. Jag höjde sedan temperaturen till 20 grader, men det gjorde varken till eller från. Eftersom det var ganska mulet på himlen var temperaturen i bilen rätt okej ändå.
Men alltså vilket konstigt beteende. Det känns nästan som ett mjukvaruproblem.
Har du testat göra ett "normalt" test? Alltså att starta ventilationen i appen på 20 grader 5-10min före du skall åka iväg?
Och då du kör iväg är det AUTO 20 grader och fläktläge 2 eller 3
, hålls det inte normal temp inne i bilen då?
Mvh
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Det är sällan det funkar att starta ACn från appen. I regel gör den helt enkelt ingenting, trots att den säger att ACn är startad. Jag använder appen enbart för att schemalägga laddningen.
Och vad ska det göra för skillnad om jag använder appen för att starta ACn eller om jag gör det i bilen? Ska inte ACn blåsa kallt allt den orkar när det är kokhett i bilen? Så har alla bilar gjort som jag haft hittills. Det ska egentligen inte heller behövas att man sätter fläkten manuellt på max och temperaturen på min. Det ska automatiken sköta. Det är ju därför man har en automatisk klimatanläggning. Men om jag bara låter den vara, dvs 20 grader på Auto, så händer inte mycket. Då småduttar kompressorn med 0,28kW och fläkten blåser knappt så man märker det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
Det är sällan det funkar att starta ACn från appen. I regel gör den helt enkelt ingenting, trots att den säger att ACn är startad.
Aldrig varit med om att AC inte startat via appen. Din AC verkar ju helt defekt på flera plan.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Techno_Bass
elbilist
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 dec 2018 22:14

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Techno_Bass »

Känner inte heller alls igen strul med att starta varken värme eller kyla via appen. Måste ju verkligen vara nått fel som sagt
Skriv svar