Nja inte direkt Mest 80/90, men även några mil med 100joel80 skrev:Imponerande!
Men det kanske inte var så mycker 110/120-vägar på den resan?
SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Borde vi inte fundera på en annan start plats blev rätt trångt på torget förra året och då var vi 7 bilar.
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jo, jag funderade faktiskt på det också. Där finns ju dessutom någon annan laddare också, för de som inte kan/vill ladda på SuC. Tråkigare plats dock. Den startplatsen gör också att de tre olika vägvalen blir jämnare tidsmässigt, enligt Google maps i alla fall.Robin_j skrev:Borde vi inte fundera på en annan start plats blev rätt trångt på torget förra året och då var vi 7 bilar.
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
Model S 90D -2017 Titanium
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Det underlättar ju även efter tillbakaresan att ha laddare till alla. Var väl rätt begränsat med typ2-stolpar vid torget som jag förstod detGeneralbogge skrev:Jo, jag funderade faktiskt på det också. Där finns ju dessutom någon annan laddare också, för de som inte kan/vill ladda på SuC. Tråkigare plats dock. Den startplatsen gör också att de tre olika vägvalen blir jämnare tidsmässigt, enligt Google maps i alla fall.Robin_j skrev:Borde vi inte fundera på en annan start plats blev rätt trångt på torget förra året och då var vi 7 bilar.
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Tycker det låter som en vettig idé jag också. Målgången är ju lite lugnare då vi kommer till Ystad tidigt, så den kan vi fortfarande ha vid Sankt Knuts torg om vi så önskar.Generalbogge skrev:Jo, jag funderade faktiskt på det också. Där finns ju dessutom någon annan laddare också, för de som inte kan/vill ladda på SuC. Tråkigare plats dock. Den startplatsen gör också att de tre olika vägvalen blir jämnare tidsmässigt, enligt Google maps i alla fall.Robin_j skrev:Borde vi inte fundera på en annan start plats blev rätt trångt på torget förra året och då var vi 7 bilar.
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Bestäm startplats snarast Tibor har redan skrivit en artikel om starten går från torget.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
StämmerMWall skrev:Osten är Ystad?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jag tycker också det låter bra att starta från Tesla SuC. Bättre med parkeringar för de som ev vill följa starten eller möta upp vid målgång, och det är ändå gång/cykelavstånd från "centrum".
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
En riktigt medioker tävling som vanligt. Bara inriktad på sörlänningar och 50 mil kvar till norra Sverige.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Vad sjutton menar du? Jag är från Gävle, flera runtomkring i Sverige är med.B99 skrev:En riktigt medioker tävling som vanligt. Bara inriktad på sörlänningar och 50 mil kvar till norra Sverige.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Det var nog humorjoel80 skrev:Vad sjutton menar du? Jag är från Gävle, flera runtomkring i Sverige är med.B99 skrev:En riktigt medioker tävling som vanligt. Bara inriktad på sörlänningar och 50 mil kvar till norra Sverige.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Smygehuk till Treriksröset nästa år?
Ioniq 5 FE AWD
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
En icke race fråga, fast det kanske det är
Finns det tvätthall/ bås i Ystad man kan tvätta bilen med egna kemikalier?
Finns det tvätthall/ bås i Ystad man kan tvätta bilen med egna kemikalier?
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
iAkita skrev:Tycker det låter som en vettig idé jag också. Målgången är ju lite lugnare då vi kommer till Ystad tidigt, så den kan vi fortfarande ha vid Sankt Knuts torg om vi så önskar.Generalbogge skrev:Jo, jag funderade faktiskt på det också. Där finns ju dessutom någon annan laddare också, för de som inte kan/vill ladda på SuC. Tråkigare plats dock. Den startplatsen gör också att de tre olika vägvalen blir jämnare tidsmässigt, enligt Google maps i alla fall.Robin_j skrev:Borde vi inte fundera på en annan start plats blev rätt trångt på torget förra året och då var vi 7 bilar.
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
Hur gör vi?
Ska vi Spika SuC som start och målplats? Tänker att det också blir bättre för framtida körningar om det blir samma igen, antalet medverkande lär ju inte gå ner.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 176
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Känns som dom flesta tycker suc blir bättre startplats vem tar beslut
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3301
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jag tycker också förslaget om att starta från Ystads SuC verkar vettigt.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
@iAkita
Är du också med på det? Vem meddelar Tibor?
Och första inlägget här i tråden bör ändras så det blir tydligt att vi bytt startplats.
Är du också med på det? Vem meddelar Tibor?
Och första inlägget här i tråden bör ändras så det blir tydligt att vi bytt startplats.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Det är Generalbogge som ansvarar för SECC så det är han som tar det slutgiltiga beslutet men jag är absolut, 100% för start och målgång vid Ystad SuC.
Mer plats, bättre laddmöjligheter.
Mer plats, bättre laddmöjligheter.
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Då flyttar vi start och mål (på retursträckan) till Tesla Supercharger i Ystad. Då kan vi verkligen komma fram med 0% på den sträckan
Jag uppdaterar förstasidan med den informationen.
Jag uppdaterar förstasidan med den informationen.
Model S 90D -2017 Titanium
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Läste precis din text om SECC på startsidan - tror att det blev lite copy-paste i den. Det var ingen Kia som deltog förra året utan det var för två år sedanTiborBlomhall skrev:Det är Generalbogge som ansvarar för SECC så det är han som tar det slutgiltiga beslutet men jag är absolut, 100% för start och målgång vid Ystad SuC.
Mer plats, bättre laddmöjligheter.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jag lyfter på hatten och säger hej till alla. Jag kommer delta som joel80s co-driver. Ser fram emot detta!
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Trevligt. Det börjar dra ihop sig nu. Bara 2 veckor kvar.marbe166 skrev:Jag lyfter på hatten och säger hej till alla. Jag kommer delta som joel80s co-driver. Ser fram emot detta!
Model S 90D -2017 Titanium
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Ja, snart kan man börja få en uppfattning om vad vi kan få för väder.
Jag "tränade" lite till med en 1500km resa till Norge. Etappen hem var på 470km och det räckte med 16 minuters laddning, och då laddade jag inte ens från optimal procent utan från 40-70%.
Samt kom hem med 14% kvar.
Jag tror inte riktigt jag får den räckvidden med så mycket motorväg vi ändå har här, men det lutar helt klart åt att jag slår förra årets tid rätt bra.
Jag "tränade" lite till med en 1500km resa till Norge. Etappen hem var på 470km och det räckte med 16 minuters laddning, och då laddade jag inte ens från optimal procent utan från 40-70%.
Samt kom hem med 14% kvar.
Jag tror inte riktigt jag får den räckvidden med så mycket motorväg vi ändå har här, men det lutar helt klart åt att jag slår förra årets tid rätt bra.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR