Men jag startade efter dig, så jag slog dig med två bil längderjoel80 skrev:Jag ser det helt klart som delad 5:e plats på samma tid till Umeå! Jag svängde dessutom in framför Stadshotellet före dig då du svängde in på parkeringen till höger!!!Generalbogge skrev:Ystad - Haparanda.
Men Joel som kommer strax bakom hinner jag före. Så det blir en lite överraskande 5:e plats för mig. Joel kryper dock närmre inne i Haparanda, och jag slår honom bara med en billängd.
Min tid från 2020 var 20.33, och lite chockartat ser jag att det nu blev 19.34. Nästan en timmes förbättring. Det är nytt rekord för en MS på sträckan i SECC sammanhang.
Men det var galet jämnt, inte bara mellan oss! Sjukt att vi var så många med så enormt liten margial mellan varandra i Haparanda.
Mellan 19:30h till 19:41h kom 6 st av oss i mål (placering 3-8) Lägger vi till 25 minuter så var vi 8st inom den perioden!
SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Moderator: Redaktion
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 981
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Model S 90D -2017 Titanium
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Gjorde du? Trodde alla Model S startade först?Generalbogge skrev:Men jag startade efter dig, så jag slog dig med två bil längderjoel80 skrev:Jag ser det helt klart som delad 5:e plats på samma tid till Umeå! Jag svängde dessutom in framför Stadshotellet före dig då du svängde in på parkeringen till höger!!!Generalbogge skrev:Ystad - Haparanda.
Men Joel som kommer strax bakom hinner jag före. Så det blir en lite överraskande 5:e plats för mig. Joel kryper dock närmre inne i Haparanda, och jag slår honom bara med en billängd.
Min tid från 2020 var 20.33, och lite chockartat ser jag att det nu blev 19.34. Nästan en timmes förbättring. Det är nytt rekord för en MS på sträckan i SECC sammanhang.
Men det var galet jämnt, inte bara mellan oss! Sjukt att vi var så många med så enormt liten margial mellan varandra i Haparanda.
Mellan 19:30h till 19:41h kom 6 st av oss i mål (placering 3-8) Lägger vi till 25 minuter så var vi 8st inom den perioden!
Du missade alltså starten? Det kan inte jag lastas för!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Joel: Nästa år blir det till att springa ut ur bilen och få igång laddningen 5 sekunder tidigare. Slita ur laddkabeln och slänga dig in i bilen för att spara ytterligare 5 sekunder. Upprepa vid varje laddstopp. Då slår du honom med hästlängder!!!Generalbogge skrev:Men jag startade efter dig, så jag slog dig med två bil längderjoel80 skrev:Jag ser det helt klart som delad 5:e plats på samma tid till Umeå! Jag svängde dessutom in framför Stadshotellet före dig då du svängde in på parkeringen till höger!!!Generalbogge skrev:Ystad - Haparanda.
Men Joel som kommer strax bakom hinner jag före. Så det blir en lite överraskande 5:e plats för mig. Joel kryper dock närmre inne i Haparanda, och jag slår honom bara med en billängd.
Min tid från 2020 var 20.33, och lite chockartat ser jag att det nu blev 19.34. Nästan en timmes förbättring. Det är nytt rekord för en MS på sträckan i SECC sammanhang.
Men det var galet jämnt, inte bara mellan oss! Sjukt att vi var så många med så enormt liten margial mellan varandra i Haparanda.
Mellan 19:30h till 19:41h kom 6 st av oss i mål (placering 3-8) Lägger vi till 25 minuter så var vi 8st inom den perioden!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
mikaELbil skrev:Joel: Nästa år blir det till att springa ut ur bilen och få igång laddningen 5 sekunder tidigare. Slita ur laddkabeln och slänga dig in i bilen för att spara ytterligare 5 sekunder. Upprepa vid varje laddstopp. Då slår du honom med hästlängder!!!Generalbogge skrev:Men jag startade efter dig, så jag slog dig med två bil längderjoel80 skrev:Jag ser det helt klart som delad 5:e plats på samma tid till Umeå! Jag svängde dessutom in framför Stadshotellet före dig då du svängde in på parkeringen till höger!!!Generalbogge skrev:Ystad - Haparanda.
Men Joel som kommer strax bakom hinner jag före. Så det blir en lite överraskande 5:e plats för mig. Joel kryper dock närmre inne i Haparanda, och jag slår honom bara med en billängd.
Min tid från 2020 var 20.33, och lite chockartat ser jag att det nu blev 19.34. Nästan en timmes förbättring. Det är nytt rekord för en MS på sträckan i SECC sammanhang.
Men det var galet jämnt, inte bara mellan oss! Sjukt att vi var så många med så enormt liten margial mellan varandra i Haparanda.
Mellan 19:30h till 19:41h kom 6 st av oss i mål (placering 3-8) Lägger vi till 25 minuter så var vi 8st inom den perioden!
Får vi bara ett par bra laddare i Skellefteå så spar jag minst 15-20 minuter per etapp mot för i år!
Jag får väl glömma den där billängden och kolla på totaltiden istället! Där blev det större marginal!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Skulle varit kul att se er åka normal tid istället för att åka sent. Typ åka från Ystad kl 7 på morgonen som en familj gör.
Resultatet hade nog inte sett likadant ut då.
Resultatet hade nog inte sett likadant ut då.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3336
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
På vilket sätt hade det skilt sig tror du?Esterox skrev:Skulle varit kul att se er åka normal tid istället för att åka sent. Typ åka från Ystad kl 7 på morgonen som en familj gör.
Resultatet hade nog inte sett likadant ut då.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Då hade man skilt sig som en familj görNiklas Z skrev:På vilket sätt hade det skilt sig tror du?Esterox skrev:Skulle varit kul att se er åka normal tid istället för att åka sent. Typ åka från Ystad kl 7 på morgonen som en familj gör.
Resultatet hade nog inte sett likadant ut då.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Har svårt att tänka mig en familj sträckköra resan som vi gör. Dessutom med så korta pauser som möjligt. Jag hann inte ens äta vid laddstoppen.Esterox skrev:Skulle varit kul att se er åka normal tid istället för att åka sent. Typ åka från Ystad kl 7 på morgonen som en familj gör.
Resultatet hade nog inte sett likadant ut då.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3336
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Nej, hade det inte varit tävling hade jag inte ens kört på natten. Jag hade nog startat på morgonen och tagit laddstopp i Linköping eller Norrköping medan jag äter lunch. Det hade räckt för att bilen skulle få i stort sett fullt batteri. Därefter cirka 40 mils körning följt av kvällsmat och samtidig laddning. Ytterligare en etapp efter kvällsmålet innan det är dags att sova. Under natten får bilen ladda. Hur dag 2 skulle ha sett ut beror på hur länge på kvällen jag kört.iAkita skrev:Har svårt att tänka mig en familj sträckköra resan som vi gör. Dessutom med så korta pauser som möjligt. Jag hann inte ens äta vid laddstoppen.Esterox skrev:Skulle varit kul att se er åka normal tid istället för att åka sent. Typ åka från Ystad kl 7 på morgonen som en familj gör.
Resultatet hade nog inte sett likadant ut då.
Men det är en annan situation än en tävling.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Det var ju en del laddköer den dagen. Ionity hade ju till och med utsända som bjöd på kaffe och visade vart kön var osv. Förarna var ju oroliga också så det säger ju en del. Åka snabbt med elbil går, om man åker vid vissa tider.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jag kollade hur det såg ut i Gränna flera gånger efter starten kl. 13 och det var alltid minst en laddare ledig. Inga problem i Södertälje heller, även om jag lyckades få sista lediga platsen. Leo som kom strax efter fick också plats direk. Så det där känns väldigt överdrivet.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Både ja och nej. Det är en jäkla skillnad mot förra året. 167' reggade elbilar nu, varav 75' har tillkommit sista året. Och såå mycket har inte laddarantalet ökat. Beläggningen är helt klart högre och under de senaste veckorna har jag hamnat i kö rätt många gånger,på Ionity, iaf i södra Sverige. Om man ser att en laddare är ledig i appen kan det lika gärna bero på att någon håller på att koppla in/ur just då. Körde ju förbi Gränna under tävlingen på vägen upp för att det var fullt. På vägen hem från ystad hamnade jag i kö i såväl Värnamo som Mantorp. Men man skall inte göra problemet större än vad det är. Genomströmningen är (oftast) rätt bra, så väntetiden är inte galen. Har kört 1000 mil i Sverige/Norge under de tre senaste veckorna, och som mest väntat i 20 minuter. Längre väntetider än så känns som outlier-obeservatoner och inte representativt för läget. Men visst.. jag skulle gärna se att antalet laddare ökade markant till nästa sommar, för nu är det på gränsen under högsäsongen.iAkita skrev:Jag kollade hur det såg ut i Gränna flera gånger efter starten kl. 13 och det var alltid minst en laddare ledig. Inga problem i Södertälje heller, även om jag lyckades få sista lediga platsen. Leo som kom strax efter fick också plats direk. Så det där känns väldigt överdrivet.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Fastnade i Laddkö och flertalet skulle ladda till 100%. Många teslor som laddar på Ionity också. Så något verkar det vara att det undviker SuC och skapar kö till andra laddare.
Byter nog strax till hybrid
Byter nog strax till hybrid
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Detta glädjer mig oerhört! Senfärdigheten i detta har överraskat mig något. Har ändå uppfattat att man i Norrland varit ganska progressiva i många frågor, men tyvärr inte levererat när det gäller detta. Tror att vi kommer att se en ordentlig ketchupeffekt när det väl tar fart där uppe. Elbilar är som gjorda för Norrland. Långa avstånd och många gången goda förutsättningar för hemmaladdning iom motorvärmare. Utan att vara insatt öht tänker jag mig lite fördomsfullt att det borde vara lättare att hitta effekt i näten till några snabbladdare, men det behöver ju inte spegla hur väl utbyggda näten verkligen är. Kul att höra iaf!Zalman3 skrev:Det byggs faktisk febrilt med laddare i Västerbotten och Norrbotten nu.Wilson skrev:Förresten, det här med laddutbudet i Norrland. Det är i princip bara Tesla som tagit någon form av ansvar här, och Ionity funkar fint upp till Sundsvall. Men sedan då? Det är lite av ett mysterium för det finns hyggligt stora städer i form av Umeå/Skellefteå/Luleå. Visst har det funnits enskaka initiativ för att få till lite snabbare laddning, men ensamma laddare som visar sig fungera dåligt, eller inte alls gör ingen glad. Skellefteå borde visa på lite ambition här, speciellt nu när batterifabriken tar form och många resor dit kommer ske med elbil.
Det handlar säkerligen om kundunderlag och därför har satsningarna fokuserats till södra Sverige. Men jag vill hävda att yttäckning, med laddare av bra kvalitet är viktig för att omställningen till eldrift skall gå så fort som möjligt. Varje enstaka laddstolpe behöver inte gå med vinst. Bara att den finns där är viktig för viljan gå över till eldrift. Bilen har alltid varit en frihetssymbol. Jag kan åka vart jag vill, när jag vill. Och även om jag aldrig får för mig att åka till Korpolombolo, vill jag ändå ha möjligheteten och det måste finnas laddare som stöder det.
Och här borde stödsystemen från staten och dylikt utformas för att premiera detta. ”Visst hjälper vi dig att sätta upp 30 laddare på prime-locations, men då får du också åta dig att sätta upp ett par likadana i Korpolombolo”.
Finnarna verkar resonera annorlunda, för precis över gränsen finns en Kempower-anläggning på delade 250kW och en Recharge stolpe som delar upp 300kW vid behov. Förutom SuC är nästa snabbare laddare på svenska sidan en rätt sorglig syn. På en grusplan i Luleå finns en ensam 175kW stolpe, som i helgen inte gav mer än ca 60kW. 2022 borde vi ha kommit lite längre.
Gillar den här intervjun med en representant Fortum inför att ett nätverk av 150kW laddare skulle sättas upp i norska Finnmark. En bra bit norr om Haparanda alltså. Visar på hur diskussionerna gått mellan myndigheter och operatörer, för att kunna få till en affärsmodell och tekniska förutsättningar för att få detta till stånd. Detta var för tre år sedan, men vi här i Sverige kan nog lära oss en del av deras resa.
Målet är att det max ska vara 10 mil mellan laddare med minst 150kW.
Och det ska stå klart i oktober i år.
Dock vet vi redan nu att man inte kommer nå ända fram till oktober. Men det blir klart bättre.
OKQ8 är ju stora i Norrland och de bygger mycket snabbladdare nu.
Exempel IKEA Umeå ska få 24 snabbladdare.
Och landets snabbaste laddare finns faktiskt i Sollefteå med 360kW.
Frågan man ställer sig dock.
Hur många laddare har man per site.
Det kan nog dröja innan BÅDE laddhastihet och antal är tillräckligt.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Äsch. Nu skall vi inte bli så dramatiska! Hybrider har sina sidor. Livskvalitet är inte en av demEsterox skrev:Fastnade i Laddkö och flertalet skulle ladda till 100%. Många teslor som laddar på Ionity också. Så något verkar det vara att det undviker SuC och skapar kö till andra laddare.
Byter nog strax till hybrid
Vet inte hur mycket du använder snabbladdarnätverket, men att svälja fossildriftens nackdelar under hela året för att slippa kö under några få sommarvecor känns överilat. Vet iofs inte hur du värderar din tid i kön, och vet inte hur mycket du värderar att ha en tyst, snabb, kul och billig bil all annan tid. Och nej, jag njuter inte heller i laddkön.
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5530
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Elbil är fortfarande inte för alla. Men hybrid finns inte på min karta. Kört laddbart sedan 2012 och ren elbil sedan 2015. Varför är just laddkö på några minuter så laddat (ursäkta vitsen), men inte kö på mc Donalds, vid vägarbete, vid in incheckning på hotell mm, mm, så irriterande för många.? Köerna är få och tillfälliga. Oftast ingen kö alls.Esterox skrev:Fastnade i Laddkö och flertalet skulle ladda till 100%. Många teslor som laddar på Ionity också. Så något verkar det vara att det undviker SuC och skapar kö till andra laddare.
Byter nog strax till hybrid
Och det blir fler och fler laddstationer hela tiden.
För mig handlar det om en minimal planering, så ser man öht inte någon kö.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Har man använt appen Bonnet så har det varit billigare för oss Tesla ägare att ladda hos Ionity kontra hos SuC.Esterox skrev:Fastnade i Laddkö och flertalet skulle ladda till 100%. Många teslor som laddar på Ionity också. Så något verkar det vara att det undviker SuC och skapar kö till andra laddare.
Byter nog strax till hybrid
Så när jag ska ut på tur har jag senaste tiden försökt använda Ionity istället även om det är lite jobbigare.
Men att betala 3,1:- istället för 5,5:- per kWh är rätt stor skillnad om man ska åka långt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3336
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Precis. Men från denna månad är Bonnet inte längre ett bra alternativ prismässigt.LasseTM skrev:Har man använt appen Bonnet så har det varit billigare för oss Tesla ägare att ladda hos Ionity kontra hos SuC.
Så när jag ska ut på tur har jag senaste tiden försökt använda Ionity istället även om det är lite jobbigare.
Men att betala 3,1:- istället för 5,5:- per kWh är rätt stor skillnad om man ska åka långt.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jag laddade med bonnet på ionity inför och efter tävlingen. Hade fått ihop såpass med referrals att jag fick en månad gratis med en pott på 200kWh och därefter 3,1kr/kWh. Potten tog slut i Uppsala på hemvägen, så fick betala i Hudik och trodde givetvis att jag hade det lägre priset åtminstone denna månaden ut då jag köpt en månad, men upptäckte rätt snart när kostnaden för sista laddningen blev 163kr för 21kWh (7,8kr/kWh) att det inte kostade 3,1kr längre.Niklas Z skrev:Precis. Men från denna månad är Bonnet inte längre ett bra alternativ prismässigt.LasseTM skrev:Har man använt appen Bonnet så har det varit billigare för oss Tesla ägare att ladda hos Ionity kontra hos SuC.
Så när jag ska ut på tur har jag senaste tiden försökt använda Ionity istället även om det är lite jobbigare.
Men att betala 3,1:- istället för 5,5:- per kWh är rätt stor skillnad om man ska åka långt.
Alternativet nu är VW's app Elli som ger 3,15kr/kWh för 129kr/mån och det kan alla märken använda. Enda haken är bindningstiden på 12mån, så jag kommer fortsätta hålla mig till SuC framöver. Åker mycket bil, men snabbladdar inte jätteofta då jag klarar mig på hemmaladdningen så länge jag håller mig inom en 20-25mils radie hemifrån.
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Jo det är så jag också kommer att jobba.Jojje167 skrev:Jag laddade med bonnet på ionity inför och efter tävlingen. Hade fått ihop såpass med referrals att jag fick en månad gratis med en pott på 200kWh och därefter 3,1kr/kWh. Potten tog slut i Uppsala på hemvägen, så fick betala i Hudik och trodde givetvis att jag hade det lägre priset åtminstone denna månaden ut då jag köpt en månad, men upptäckte rätt snart när kostnaden för sista laddningen blev 163kr för 21kWh (7,8kr/kWh) att det inte kostade 3,1kr längre.Niklas Z skrev:Precis. Men från denna månad är Bonnet inte längre ett bra alternativ prismässigt.LasseTM skrev:Har man använt appen Bonnet så har det varit billigare för oss Tesla ägare att ladda hos Ionity kontra hos SuC.
Så när jag ska ut på tur har jag senaste tiden försökt använda Ionity istället även om det är lite jobbigare.
Men att betala 3,1:- istället för 5,5:- per kWh är rätt stor skillnad om man ska åka långt.
Alternativet nu är VW's app Elli som ger 3,15kr/kWh för 129kr/mån och det kan alla märken använda. Enda haken är bindningstiden på 12mån, så jag kommer fortsätta hålla mig till SuC framöver. Åker mycket bil, men snabbladdar inte jätteofta då jag klarar mig på hemmaladdningen så länge jag håller mig inom en 20-25mils radie hemifrån.
Men när jag vet att jag ska åka långt var det smidigt att köpa 1 månad med Bonnet för att få ett bra pris.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Vad är det för rolig app du loggar med?Jojje167 skrev:Här är lite nördig data på första delsträckan från Haparanda till Örnsköldsvik. Gäller att utnyttja hela batteriet
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Appen tessie. Värvningar ger varsin månad gratis medlemskapLophornis skrev:Vad är det för rolig app du loggar med?Jojje167 skrev:Här är lite nördig data på första delsträckan från Haparanda till Örnsköldsvik. Gäller att utnyttja hela batteriet
https://tessie.app.link/bYfqVoRfYrb
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 177
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Spännande testar jag medJojje167 skrev:Appen tessie. Värvningar ger varsin månad gratis medlemskapLophornis skrev:Vad är det för rolig app du loggar med?Jojje167 skrev:Här är lite nördig data på första delsträckan från Haparanda till Örnsköldsvik. Gäller att utnyttja hela batteriet
https://tessie.app.link/bYfqVoRfYrb
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
TiborBlomhall skrev:Bilder från tävlingen emottages tacksamt! Speciellt en (högupplöst) bild med de tävlande i rad!
Skriver artikel till tidningen Elbilen i Sverige.
Kul och bra att du skriver artikel om detta och såg att tävlingen var omnämnd i automotorsport också dock med ont om tider. Det har dock smugit sig in ett fel Med 2an Niklas Z laddtider. Han har summerat ihop det till 110 minuter (fast till ditt försvar är inte min utrskrivet) i sitt protokoll som du har skrivit som !: 10 h fast det borde vara 1:50 h. Upptäckte detta när jag läste en kommentar från Jojje på AMS.
27,8 kWp solceller
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3336
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2022: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad
Det stämmer bra, Dafro.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.