Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Ginflyer
Inlägg: 49
Blev medlem: 24 feb 2021 17:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ginflyer »

Fick mail av Tesla Malmö nu och bilen är tydligen redan där, men de väntar på plåtarna från Transportstyrelsen. Ringde TS och fick bekräftat att de var beställda och att de förhoppningsvis ankommer Tesla Malmö på mån/tis nästa vecka.
Nu är det kul igen :D
Ginflyer
Inlägg: 49
Blev medlem: 24 feb 2021 17:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ginflyer »

Ginflyer skrev:
Fick mail av Tesla Malmö nu och bilen är tydligen redan där, men de väntar på plåtarna från Transportstyrelsen. Ringde TS och fick bekräftat att de var beställda och att de förhoppningsvis ankommer Tesla Malmö på mån/tis nästa vecka.
Nu är det kul igen :D
Kollade med Malmö och de bekräftade att bilen levereras med drag på. Det har jag inte hört innan, så det måste väl vara nytt.
Smokingliraren
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 maj 2022 20:41

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Smokingliraren »

Blev man framflyttad igen :cry: :cry:

Hade 12aug-11sep.
Nu 9sep-30sep..

Hopp och förtvivlan hela tiden :evil: :evil:
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
Användarvisningsbild
linx
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 10 okt 2021 11:13
Referralkod: ts.la/johnnie154249

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av linx »

Glöm inte bort att uppdatera -->
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Användarvisningsbild
Tiimpan
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 11 feb 2022 10:41

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tiimpan »

La en beställning på en Vit/svart med leverans i Malmö precis. Tanken är att sälja min LR-22. Är det ens lönt att fråga Tesla om inbyte? Fick sjukt bra från dom sist. Dock en Volvo då.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Bira »

Tiimpan skrev:
La en beställning på en Vit/svart med leverans i Malmö precis. Tanken är att sälja min LR-22. Är det ens lönt att fråga Tesla om inbyte? Fick sjukt bra från dom sist. Dock en Volvo då.
Jag gör exakt samma ”resa” som du. Kolla med Carla och Riddermark innan. De betalar bättre.

Vad fick du för preliminärt datum för leverans?
Användarvisningsbild
Tiimpan
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 11 feb 2022 10:41

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tiimpan »

Bira skrev:
Tiimpan skrev:
La en beställning på en Vit/svart med leverans i Malmö precis. Tanken är att sälja min LR-22. Är det ens lönt att fråga Tesla om inbyte? Fick sjukt bra från dom sist. Dock en Volvo då.
Jag gör exakt samma ”resa” som du. Kolla med Carla och Riddermark innan. De betalar bättre.

Vad fick du för preliminärt datum för leverans?
Nov-Jan 2023 men la beställningen precis idag. Gissar att det kan ändras lite efter att jag nu valt vart jag vill hämta bilen.

Ska såklart testa några stycken. Carla verkar intressant. Finns blipp också. Verkar kommit en del nya på marknaden.
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Andersen »

Efter lång tid med 6 aug-20 sep som datum fick jag idag ändrat till 28 aug-27 september i appen. Vit/svart beställd 25/5 till Trosta.

Tråkigt, men inte överraskande. Upprampningen i Berlin verkar inte gå snabbare nu än innan stoppet i juli, och det är fortfarande bara femdagarsvecka. Jaja, bara att vänta vidare...
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Tkz
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 aug 2020 23:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tkz »

La en beställning i Februari på en grå/vit, då hade jag prel lev i Juli. I juni blev det nytt datum Nov-Jan.

Idag blev det framflyttat till feb. 2023 - apr. 2023.

Drog iväg ett mail till SA att byta till svart/svart, verkar ju vara det som går att leverera. Hur är det nu, hamnar man sist i kön när man gör som jag eller?

En annan intressant grej... Jag är lite trött på allt detta, så jag fyrade av en offertförfrågan på en Audi Q4 e-tron. Kom snabbt tillbaka med godkänd finansiering och allt men på en fråga om när leverans sker? "Produktionsstart Q4 2023". Men för h....
Senast redigerad av Tkz, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Berka
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 30 mar 2022 10:21

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Berka »

Screenshot_20220808-074613_Gallery.jpg
I Norrköping just nu.
sccreech
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 maj 2022 22:27

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av sccreech »

Andersen skrev:
Efter lång tid med 6 aug-20 sep som datum fick jag idag ändrat till 28 aug-27 september i appen. Vit/svart beställd 25/5 till Trosta.

Tråkigt, men inte överraskande. Upprampningen i Berlin verkar inte gå snabbare nu än innan stoppet i juli, och det är fortfarande bara femdagarsvecka. Jaja, bara att vänta vidare...
Ditt intervall har gått från 6 veckor ner till 4, följer man tidigare inlägg så börjar det då stämma lite bättre med leverans, ska väl ner på ett 2 veckors intervall för att vara riktigt nära. Ser ut som det är mest troligt att komma i slutet av ditt 6 veckors intervall.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av mikebike »

Tkz skrev:
La en beställning i Februari på en grå/vit, då hade jag prel lev i Juli. I juni blev det nytt datum Nov-Jan.

Idag blev det framflyttat till feb. 2023 - apr. 2023.

Drog iväg ett mail till SA att byta till svart/svart, verkar ju vara det som går att leverera. Hur är det nu, hamnar man sist i kön när man gör som jag eller?

En annan intressant grej... Jag är lite trött på allt detta, så jag fyrade av en offertförfrågan på en Audi Q4 e-tron. Kom snabbt tillbaka med godkänd finansiering och allt men på en fråga om när leverans sker? "Produktionsstart Q4 2023". Men för h....
Märkligt, är det den vita inredningen som ställer till det?
Jag beställde en grå/svart i juni. Första indikationen var Q1 2023 och sedan har den tidigarelagts tre gånger, nu har jag nov 1 - dec 16.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
IsKub
Inlägg: 54
Blev medlem: 29 mar 2022 08:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av IsKub »

Körde förbi tesla Mölndal igår. Såg minst 6st vita myp, ingen har fått reg plåtar än. Är det någon som vet när de får det ? En av de sex bilarna är min nämligen :)
Venator
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 apr 2022 07:39

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Venator »

Spännande, jag väntar också på en vit MYP med RN1168.. till Göteborg.
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 665
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av flamman »

Sådär. Upphämtning bokad på Trosta på onsdag av vit/sv. Erbjöds tider hela onsdag-torsdag.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Lulea
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 sep 2021 20:53

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Lulea »

Blev kontaktad för en månad sedan av Tesla som frågade om jag var tillgänglig för leverans i aug/sept av vit/vit MYP. Nu är det tyst och jag har fått uppdaterat leveransdatum i appen till Feb-April 2023 :D
Användarvisningsbild
VTK
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 nov 2021 13:10
Ort: Stockholm

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av VTK »

flamman skrev:
Sådär. Upphämtning bokad på Trosta på onsdag av vit/sv. Erbjöds tider hela onsdag-torsdag.
Samma här, äntligen. Trosta onsdag/torsdag. Vit/svart LR 20” beställd 27:e mars med lovad leverans i maj. Bytt till MYP vit/svart 16:e juni.
Ginflyer
Inlägg: 49
Blev medlem: 24 feb 2021 17:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ginflyer »

Körde förbi Malmö idag och min var på tvätt, så de har den på plats. Väntar bara på regplåtarna som beställdes i torsdags. Håller tummarna att de kommer idag eller imorgon, då är det bara att åka in och hämta. :D
Derp
Inlägg: 13
Blev medlem: 19 apr 2022 23:14

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Derp »

Ringde SA gbg, min bil står tydligen där, föregistrerad, men väntar på regskyltar. Beroende på när de kommer leverans denna eller tidigt nästa vecka sa de. Inte långt kvar nu!
Användarvisningsbild
linx
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 10 okt 2021 11:13
Referralkod: ts.la/johnnie154249

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av linx »

Sjukt att det fortfarande bara är vit/svart som levereras!
Köp svart/svart, då får den fort sa dom. Vilka jävla idioter som verkligen har noll koll. Hur fan kan man driva ett bolag där ingen har koll på något öht? Jag förstår verkligen inte.
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Xeik »

linx skrev:
Sjukt att det fortfarande bara är vit/svart som levereras!
Köp svart/svart, då får den fort sa dom. Vilka jävla idioter som verkligen har noll koll. Hur fan kan man driva ett bolag där ingen har koll på något öht? Jag förstår verkligen inte.
Bara vit/svart som levereras? Vad baserar du det på? Enligt bla bilder på trailers med bilar så verkar det visst levereras svarta.
Användarvisningsbild
linx
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 10 okt 2021 11:13
Referralkod: ts.la/johnnie154249

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av linx »

Xeik skrev:
linx skrev:
Sjukt att det fortfarande bara är vit/svart som levereras!
Köp svart/svart, då får den fort sa dom. Vilka jävla idioter som verkligen har noll koll. Hur fan kan man driva ett bolag där ingen har koll på något öht? Jag förstår verkligen inte.
Bara vit/svart som levereras? Vad baserar du det på? Enligt bla bilder på trailers med bilar så verkar det visst levereras svarta.
Sedan månadsskiftet juni/juli så har det i stort sett endast levererats vit/svart. Andelen svart/svart som levereras i Sverige har varit färre än vad jag har fingrar på två händer. 80 bilar (ungefär) har levererats till kunder under juli.
Dessutom var det HÄRLIGA nyheter att Tesla Berlin prioriterade leveranser till Sverige. Det stämde ju inte heller...
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Användarvisningsbild
Guldstrand
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 27 maj 2022 17:24

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Guldstrand »

Nu händer det grejer! Vin i kod. Nytt datum 8-17 aug!!! Fan va gött!!
Smokingliraren
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 maj 2022 20:41

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Smokingliraren »

Får beställa en ny dator snart.

F5 börjar bli sliten efter den här pinan :)
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
Användarvisningsbild
Guldstrand
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 27 maj 2022 17:24

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Guldstrand »

Vart och när kunde man söka för att få regnr?
Skriv svar