Köper Elon Twitter?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7394
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av TiborBlomhall »

Tja, han har ju själv sagt det.
backe
Inlägg: 1841
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av backe »

Zalman3 skrev:
Vissa tror att Elon vill ha en app för "allt".

Elon Musks plan efter köpet av Twitter: ”X – en app för allting”
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/elon ... or-allting
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte man får bygga en sån app.

Kina är en sak, men i väst fungerar sällan sånt här p.g.a konkurrenslagstiftning.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5975
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Remuz »

Känns som den där politiska pajen skulle kunna tillämpas lite varstans. Vänstervridet inom offentlig förvaltning, högervridet inom privata sfären. Det jag stöter på inom offentligheten (tyvärr mycket erfarenhet från det, pga min son) så är det mycket sällan lådans skarpaste knivar som jobbar där, generellt ganska många arbetsskygga personer. Om man sedan är vänstervriden för att man vill bli försörjd av andra eller blir försörjd av andra och därför blir vänstervriden är ju svårt att veta.

Jag tror att om man gör liknande paj i finans där jag verkar så gissar jag på 0% för MP och V, 50+% M. Vad som är hönan och vad som är ägget i den ekvationen är omöjligt att veta dock.
P85D svart/svart med gratis SuC
FredrikR
elbilist
Inlägg: 430
Blev medlem: 24 apr 2015 09:39
Ort: Uppsala

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av FredrikR »

LarsOJ skrev:
Zalman3 skrev:
Credde skrev:
Zalman3 skrev:
Screenshot_20221027-162953_Twitter.jpg
Så han ska rädda mänskligheten vid köpet av Twitter? :roll:
Skälet till att jag köpte Twitter är att det är viktigt för civilisationens framtid att ha en gemensam digital mötesplats där ett brett spektrum av åsikter kan debatteras på ett sunt sätt, utan att leda till våld”, skrev han och fortsatte:

”Jag gjorde det inte för att det skulle vara lätt. Jag gjorde det inte för att tjäna mer pengar. Jag gjorde det för att försöka hjälpa mänskligheten som jag älskar.”
Min tolkning är att det i USA är så polariserat.
Tittar man på Fox News eller CNN, så är det väsenskild information.
Jag killgissar att Elon vill skapa en plattform som är nåt mittemellan.

Det är ju privata företag i USA som äger media,
och de har en agenda.

Blir intressant att se hur detta utvecklar sig.
Det är ett stort ansvar att äga Twitter.
Hur hanterar Elon censur, Trump och Covid19 exempelvis?
Detta kan bli bra, men det kan också misslyckas.
Och här i Sverige med statliga medier så är man oberoende och utan agenda? Dags att vakna nu!


Blev lite nyfiken på den där källan, för kändes inte som helt aktuella siffror. Hittar inte den där undersökningen. Men hittar

"Enligt den undersökning som gjordes 2011 av Kent Asp, professor i journalistik, vid Göteborgs universitet. om (bl a) journalisterna på SVT och deras partisympatier, så röstade 52 procent av alla journalister som arbetar/arbetade på SVT på Miljöpartiet"

Dvs inte dagsaktuellt.
https://expo.jmg.gu.se/wp-content/uploads/kv09-20-3.pdf
Här är siffror från samma forskare från 2005. Vilket visar att siffrorna kan ändra sig ganska så snabbt.
https://medarbetarportalen.gu.se/digita ... 7_nr38.pdf
Mer från samma studie 2005


https://research.chalmers.se/publicatio ... lltext.pdf
Här är siffrorna från 2019. Visserligen för alla journalister, inte från SVT.


Så de där 52% kanske man inte ska hänga upp sig på i debatten.
2011 hade MP det högsta väljarstödet någonsin bland allmänheten (vad jag kan hitta) 12,3 %
SD fick i riksdagsvalet 2010 5,7 %
2011 när MP hade 12,3 % hade SD 5,7%.
Dessutom så var det kanske så att det var i ganska smala grupper SD hade sitt stöd 2011. Knappast att det hunnit leta sig in bland journalistiken/högskoleutbildade.


Det enda jag vill ha sagt med det här är att man borde vara ärlig med vad man lägger fram och betrakta saker ur det perspektivet och klimatet som fanns i samhället under den tiden.

Edit: Nu kom inte bilden med i citatet av någon anledning. Men syftar till den stora bilden i inlägget med partisympatier på SVT som bla visade på MPs 52%.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10378
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

Remuz skrev:
Känns som den där politiska pajen skulle kunna tillämpas lite varstans. Vänstervridet inom offentlig förvaltning, högervridet inom privata sfären. Det jag stöter på inom offentligheten (tyvärr mycket erfarenhet från det, pga min son) så är det mycket sällan lådans skarpaste knivar som jobbar där, generellt ganska många arbetsskygga personer. Om man sedan är vänstervriden för att man vill bli försörjd av andra eller blir försörjd av andra och därför blir vänstervriden är ju svårt att veta.

Jag tror att om man gör liknande paj i finans där jag verkar så gissar jag på 0% för MP och V, 50+% M. Vad som är hönan och vad som är ägget i den ekvationen är omöjligt att veta dock.
50%+ M kan nog ha gällt förr, nu finns det tyvärr gott om SD:are bland de som förr röstat M så jag tror inte överrepresentationen är riktigt så extrem för M.

0% V+MP är det definitivt inte. Båda är såklart underrepresenterade, men inte alls till den omfattningen IMO. MP tror jag inte ens är så extremt underrepresenterat faktiskt. Finans/MP har trots allt ganska stor överlappning med Stockholm/högutbildat.

Däremot är det såklart få som orkar skylta med avvikande åsikter precis som överallt annars.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6395
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

backe skrev:
Zalman3 skrev:
Vissa tror att Elon vill ha en app för "allt".

Elon Musks plan efter köpet av Twitter: ”X – en app för allting”
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/elon ... or-allting
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte man får bygga en sån app.

Kina är en sak, men i väst fungerar sällan sånt här p.g.a konkurrenslagstiftning.
Elon har varit besatt av den där idén om X.com sedan han startade den businessen. Han blev utslängd som VD från Paypal bl a på grund av idén att X.com skulle bli varumärket mot kund pga att det "var en full service-pattform inte bara payments" trots att alla marknadsundersökningar sågade det och dåliga tekniska beslut (satsade på en Microsoftplattform x.com istf Linux som PayPal hade och insisterade på att PayPal-koden skulle skriva om till Microsoft, vilket inte skalade). Boken The Founders som handlar om PayPal avhandlar detta om man är intresserad.
Fredrik j
Inlägg: 10889
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

Legato skrev:
Remuz skrev:
Känns som den där politiska pajen skulle kunna tillämpas lite varstans. Vänstervridet inom offentlig förvaltning, högervridet inom privata sfären. Det jag stöter på inom offentligheten (tyvärr mycket erfarenhet från det, pga min son) så är det mycket sällan lådans skarpaste knivar som jobbar där, generellt ganska många arbetsskygga personer. Om man sedan är vänstervriden för att man vill bli försörjd av andra eller blir försörjd av andra och därför blir vänstervriden är ju svårt att veta.

Jag tror att om man gör liknande paj i finans där jag verkar så gissar jag på 0% för MP och V, 50+% M. Vad som är hönan och vad som är ägget i den ekvationen är omöjligt att veta dock.
50%+ M kan nog ha gällt förr, nu finns det tyvärr gott om SD:are bland de som förr röstat M så jag tror inte överrepresentationen är riktigt så extrem för M.

0% V+MP är det definitivt inte. Båda är såklart underrepresenterade, men inte alls till den omfattningen IMO. MP tror jag inte ens är så extremt underrepresenterat faktiskt. Finans/MP har trots allt ganska stor överlappning med Stockholm/högutbildat.

Däremot är det såklart få som orkar skylta med avvikande åsikter precis som överallt annars.
Vad menar du nu? SD:are brukar ju inte vara diskreta med sina åsikter.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6395
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Intressant vinkel.

Welcome to Hell, Elon:
https://www.theverge.com/2022/10/28/234 ... moderation
Ming
Inlägg: 16
Blev medlem: 07 apr 2021 22:51

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Ming »

Larofo skrev:
SVT och övrig mainstream-media i Sverige, samt Twitter har haft en kraftig slagsida
åt vänster. Men nu svänger pendeln på sina håll. Förhoppningsvis når vi ett jämviktsläge.
Jag tror du behöver uppdatera din omvärldsbevakning. Om det någonsin var sant så var det åtminstone 10 år sedan. Kanske snarare 20 år sedan. Var det gäller Twitter så var ju Jack Dorsey någon typ av liberterian/anarkihöger och bästa kompis med Ali Alexander och en massa folk i extremhögern. Zuck är ju mest märklig men har ju också någon typ av Ayn Rand komplex och Sheryl Sandberg kom direkt från den världen. Peter Thiel som sitter i styrelsen för Meta är ju väldigt politisk på den extrema högerkanten och har ju varit den som gett råd till Zuck. Youtube är känt för att förstärka högerextrema och radikalt innehåll. Jag skulle kunna fortsätta länge.

CNN drivs numera av en person med starka Trumpkopplingar och vill uttalat bli mer som Fox. Det säger ju sig självt egentligen att alla stora mediebolag är höger. De drivs alltid av snorrika människor som vill påverka politiken på ett fördelaktigt sätt. Är det jämvikt du är ute efter får du börja hoppas på att det ploppar upp starka vänstermedier alt att mer moderata personer får makt över sociala medier och medier. Inget av det verkar särskilt troligt
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsL »

Frågan är ju hur man motarbetar nassar och kommunister bäst? Just nu har de ju fått en offerroll där alla motarbetar och blockerar deras åsikter. Men det är ju självklart att en neutral nyhetsredaktion inte kan ha nassar inne hos sig eller föra fram deras propaganda, precis som att de inte kan ha kommunister.

Det Elon Musk försöker göra är att lyfta fram idioterna och låta deras åsikter synas. Jag antar då att tanken är att normalt funtade människor då själva ska kunna sortera ut vad som är sant och riktigt och vad som är falskt. Nu funkar inte folk så.. de vill ha lätta enkla lösningar på alla sina problem och det är precis vad nassarna och kommunisterna ger dem. Min slutsats är alltså att det är kört och att allt kommer gå åt helvete… vi/ni som överlever kan ses på andra sidan.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

LarsL skrev:
Frågan är ju hur man motarbetar nassar och kommunister bäst? Just nu har de ju fått en offerroll där alla motarbetar och blockerar deras åsikter. Men det är ju självklart att en neutral nyhetsredaktion inte kan ha nassar inne hos sig eller föra fram deras propaganda, precis som att de inte kan ha kommunister.

Det Elon Musk försöker göra är att lyfta fram idioterna och låta deras åsikter synas. Jag antar då att tanken är att normalt funtade människor då själva ska kunna sortera ut vad som är sant och riktigt och vad som är falskt. Nu funkar inte folk så.. de vill ha lätta enkla lösningar på alla sina problem och det är precis vad nassarna och kommunisterna ger dem. Min slutsats är alltså att det är kört och att allt kommer gå åt helvete… vi/ni som överlever kan ses på andra sidan.
Ditt problem är nog att du direkt ser nazister och kommunister så snart någon inte har samma uppfattning som dig själv. Det är den här polariseringen som du bidrar med som är kärnan av problemet både i verkligheten och på sociala medier.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2337
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av mans71 »

spacecoin skrev:
Intressant vinkel.

Welcome to Hell, Elon:
https://www.theverge.com/2022/10/28/234 ... moderation
Intressant analys och jag tror han har helt rätt. "free speech" kommer aldrig att fungera.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Larofo »

Ming skrev:
Larofo skrev:
SVT och övrig mainstream-media i Sverige, samt Twitter har haft en kraftig slagsida
åt vänster. Men nu svänger pendeln på sina håll. Förhoppningsvis når vi ett jämviktsläge.
Jag tror du behöver uppdatera din omvärldsbevakning. Om det någonsin var sant så var det åtminstone 10 år sedan. Kanske snarare 20 år sedan. Var det gäller Twitter så var ju Jack Dorsey någon typ av liberterian/anarkihöger och bästa kompis med Ali Alexander och en massa folk i extremhögern. Zuck är ju mest märklig men har ju också någon typ av Ayn Rand komplex och Sheryl Sandberg kom direkt från den världen. Peter Thiel som sitter i styrelsen för Meta är ju väldigt politisk på den extrema högerkanten och har ju varit den som gett råd till Zuck. Youtube är känt för att förstärka högerextrema och radikalt innehåll. Jag skulle kunna fortsätta länge.

CNN drivs numera av en person med starka Trumpkopplingar och vill uttalat bli mer som Fox. Det säger ju sig självt egentligen att alla stora mediebolag är höger. De drivs alltid av snorrika människor som vill påverka politiken på ett fördelaktigt sätt. Är det jämvikt du är ute efter får du börja hoppas på att det ploppar upp starka vänstermedier alt att mer moderata personer får makt över sociala medier och medier. Inget av det verkar särskilt troligt
Behöver jag uppdatera min omvärldsbevakning?
Så kan det säkert vara, det är en komplex värld vi lever i. Förhoppningsvis kan jag nå din
djupa förståelse av omvärlden en vacker dag. ;)
I min snäva lilla bubbla råder det ingen som helst tvekan om att svensk media med SVT,
TV4 och diverse stora tidningar har och har haft en slagsida åt vänster.
Jag länkade till ett klipp när Janne Josefsson, som arbetat på SVT i årtionden,
får kommentaren "men varför gör du om vårat parti Janne?" när han nämner att
han ska granska vänsterpartiets mörka historia.
Jag tror nog att Josefsson har en rätt bra inblick i hur det ligger till bakom kulisserna
på SVT.
Jag säger även att pendeln börjar vända nu, vilket du själv ger exempel på
med t ex CNN. Men att hävda att CNN under lång tid inte varit "vänster" eller "democrat"
är direkt felaktigt. Just CNN är väl ett av dom bättre exemplen på hur vänster
media har varit. FOX har ju varit tämligen ensamma på högra sidan i USA.
Jag vill ha ett samhälle och omvärld utan kraftig slagsida åt nått håll när det gäller
politik och åsikter över lag.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

Legato skrev:
Remuz skrev:
Känns som den där politiska pajen skulle kunna tillämpas lite varstans. Vänstervridet inom offentlig förvaltning, högervridet inom privata sfären. Det jag stöter på inom offentligheten (tyvärr mycket erfarenhet från det, pga min son) så är det mycket sällan lådans skarpaste knivar som jobbar där, generellt ganska många arbetsskygga personer. Om man sedan är vänstervriden för att man vill bli försörjd av andra eller blir försörjd av andra och därför blir vänstervriden är ju svårt att veta.

Jag tror att om man gör liknande paj i finans där jag verkar så gissar jag på 0% för MP och V, 50+% M. Vad som är hönan och vad som är ägget i den ekvationen är omöjligt att veta dock.
50%+ M kan nog ha gällt förr, nu finns det tyvärr gott om SD:are bland de som förr röstat M så jag tror inte överrepresentationen är riktigt så extrem för M.

0% V+MP är det definitivt inte. Båda är såklart underrepresenterade, men inte alls till den omfattningen IMO. MP tror jag inte ens är så extremt underrepresenterat faktiskt. Finans/MP har trots allt ganska stor överlappning med Stockholm/högutbildat.

Däremot är det såklart få som orkar skylta med avvikande åsikter precis som överallt annars.
Vad anser du som ”avvikande åsikter” här i Sverige då? Om man är Folkpartist? Om man avviker från dina åsikter eller valresultatet?
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

LarsOJ skrev:
Legato skrev:
Remuz skrev:
Känns som den där politiska pajen skulle kunna tillämpas lite varstans. Vänstervridet inom offentlig förvaltning, högervridet inom privata sfären. Det jag stöter på inom offentligheten (tyvärr mycket erfarenhet från det, pga min son) så är det mycket sällan lådans skarpaste knivar som jobbar där, generellt ganska många arbetsskygga personer. Om man sedan är vänstervriden för att man vill bli försörjd av andra eller blir försörjd av andra och därför blir vänstervriden är ju svårt att veta.

Jag tror att om man gör liknande paj i finans där jag verkar så gissar jag på 0% för MP och V, 50+% M. Vad som är hönan och vad som är ägget i den ekvationen är omöjligt att veta dock.
50%+ M kan nog ha gällt förr, nu finns det tyvärr gott om SD:are bland de som förr röstat M så jag tror inte överrepresentationen är riktigt så extrem för M.

0% V+MP är det definitivt inte. Båda är såklart underrepresenterade, men inte alls till den omfattningen IMO. MP tror jag inte ens är så extremt underrepresenterat faktiskt. Finans/MP har trots allt ganska stor överlappning med Stockholm/högutbildat.

Däremot är det såklart få som orkar skylta med avvikande åsikter precis som överallt annars.
Vad anser du som ”avvikande åsikter” här i Sverige då? Om man är Folkpartist? Om man avviker från dina åsikter eller ska man gå efter valresultatet?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6395
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Elon, som inte kan programmera, ska göra code reviews personligen tydligen:



Helt hysteriskt kul. Kommer att gå bra det här...
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1105
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Kriper »

Lite kul och lite sant.
Skärmavbild 2022-10-29 kl. 08.04.02.png
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Ming
Inlägg: 16
Blev medlem: 07 apr 2021 22:51

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Ming »

Jag tror du behöver uppdatera din omvärldsbevakning. Om det någonsin var sant så var det åtminstone 10 år sedan. Kanske snarare 20 år sedan. Var det gäller Twitter så var ju Jack Dorsey någon typ av liberterian/anarkihöger och bästa kompis med Ali Alexander och en massa folk i extremhögern. Zuck är ju mest märklig men har ju också någon typ av Ayn Rand komplex och Sheryl Sandberg kom direkt från den världen. Peter Thiel som sitter i styrelsen för Meta är ju väldigt politisk på den extrema högerkanten och har ju varit den som gett råd till Zuck. Youtube är känt för att förstärka högerextrema och radikalt innehåll. Jag skulle kunna fortsätta länge.

CNN drivs numera av en person med starka Trumpkopplingar och vill uttalat bli mer som Fox. Det säger ju sig självt egentligen att alla stora mediebolag är höger. De drivs alltid av snorrika människor som vill påverka politiken på ett fördelaktigt sätt. Är det jämvikt du är ute efter får du börja hoppas på att det ploppar upp starka vänstermedier alt att mer moderata personer får makt över sociala medier och medier. Inget av det verkar särskilt troligt[/quote]
Behöver jag uppdatera min omvärldsbevakning?
Så kan det säkert vara, det är en komplex värld vi lever i. Förhoppningsvis kan jag nå din
djupa förståelse av omvärlden en vacker dag. ;)
I min snäva lilla bubbla råder det ingen som helst tvekan om att svensk media med SVT,
TV4 och diverse stora tidningar har och har haft en slagsida åt vänster.
Jag länkade till ett klipp när Janne Josefsson, som arbetat på SVT i årtionden,
får kommentaren "men varför gör du om vårat parti Janne?" när han nämner att
han ska granska vänsterpartiets mörka historia.
Jag tror nog att Josefsson har en rätt bra inblick i hur det ligger till bakom kulisserna
på SVT.
Jag säger även att pendeln börjar vända nu, vilket du själv ger exempel på
med t ex CNN. Men att hävda att CNN under lång tid inte varit "vänster" eller "democrat"
är direkt felaktigt. Just CNN är väl ett av dom bättre exemplen på hur vänster
media har varit. FOX har ju varit tämligen ensamma på högra sidan i USA.
Jag vill ha ett samhälle och omvärld utan kraftig slagsida åt nått håll när det gäller
politik och åsikter över lag.[/quote]

Ah bra då verkar vi dela mål. Jag är inte vänster själv. Bara för att knyta ihop USA så äger Sinclair media som är Murdoch höger närmare 90 % av lokalmedia. Det finns ju också mycket fler högermedier än Fox (är det ens nyheter? De säger ju själva att de inte är det) och bra sådana Wall Street journal etc. Så sociala medier, lokala medier och stor del av traditionella medier är höger. Inte nära jämvikt. Särskilt inte om man ser till mängden pengar som pumpas in i de olika.

I Sverige så äger ju Bonnier och tv4 gruppen asmycket media. Så ägarna är inte direkt vänster. Är journalisterna det? Jag skulle säga att kolla på representation är ett dåligt mått opartiskhet. Det är fullt möjligt att vara hardcore centerpartist och ändå opartiskt rapportera valresultat. Samtidigt finns det säkert en massa personer i rysk media som politiskt står för helt andra värderingar men ändå pumpar ut partiska nyheter.

Det är därför jag tycker USA är viktigt för många artiklar och inslag idag är mer eller mindre hämtade från USA. En annan påverkan man inte tänker på är produktionsbolaget som gör mycket av public service programmen och min erfarenhet är att de är klart höger. Utöver det har ju varje enskild journalist ganska lite att säga till om vad det gäller vilka nyheter som ska göras så kanske att redaktörerna är viktigare. En sista dold faktor är hoten. Skriv något negativt om vissa partier och du får det väldigt jobbigt och din familj blir hotat. Det här finns på båda sidor men mycket vanligare kring extremhögern. Det påverkar efter ett tag.

Jag tror att det enda sättet att få reda på bias är se vilka nyheter och partier som får utrymme. Här har jag inte vetenskapligt belägg men min upplevelse är att SD har fått oproportionerligt mycket utrymme länge och att frågor som t.ex. att vi står inför en gigantisk existentiell klimatkris fått väldigt mycket mindre uppmärksamhet än kriminalitet och bensinpriser. Av den anledningen tycker jag att det snarare är rimligt att ställa frågan om media är högervriden? I USA; tveklöst i Sverige skulle jag säga, kanske
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20221029-213739_Twitter.jpg
Screenshot_20221029-213703_Twitter.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6395
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

FgNZeKIaYAI0yBG.jpeg
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20221029-230424_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10378
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

spacecoin skrev:
FgNZeKIaYAI0yBG.jpeg
Herr Musk har uppenbarligen en lång rad av svagheter men tror man att han är osmart så är man definitivt ute och cyklar...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3633
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Tellus »

CNBC tagna med byxorna nere, så mycket kan man lita på journalistiken :!:

https://www.teslarati.com/elon-musk-twi ... media/amp/
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6395
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Legato skrev:
spacecoin skrev:
FgNZeKIaYAI0yBG.jpeg
Herr Musk har uppenbarligen en lång rad av svagheter men tror man att han är osmart så är man definitivt ute och cyklar...
Men att säga att han är jesus är inte det? :lol:
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10378
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

spacecoin skrev:
Legato skrev:
spacecoin skrev:
FgNZeKIaYAI0yBG.jpeg
Herr Musk har uppenbarligen en lång rad av svagheter men tror man att han är osmart så är man definitivt ute och cyklar...
Men att säga att han är jesus är inte det? :lol:
Två idiotiska påståenden blir inte ett rätt. Jag har inte påstått någotdera.

Trodde du var smartare än både påståendet och den efterföljande whataboutismen faktiskt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar