Vart ladda i Stockholm?

Här diskuterar vi Teslas destinationsladdare

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Vart ladda i Stockholm?

Inlägg av Remuz »

Är du i söderort finns det infartsparkering i Gubbängen med 22kW gratis, men det kostar att parkera. 8kr/h eller 15kr för hela dagen om du kommer 05-09 för att ta bussen.
P85D svart/svart med gratis SuC
teslaponken
Inlägg: 405
Blev medlem: 24 okt 2021 14:25

Re: Vart ladda i Stockholm?

Inlägg av teslaponken »

Remuz skrev:
Är du i söderort finns det infartsparkering i Gubbängen med 22kW gratis, men det kostar att parkera. 8kr/h eller 15kr för hela dagen om du kommer 05-09 för att ta bussen.
Jo... visst... men har inte lagt nästan 900 000kr på en bil för att inte kunna bruka den utan behöva ta bussen till jobbet. Byter hellre till en fossilbil då men vore tråkigt att behöva göra det över en så dum grej som laddstolpar.

Inte åkt buss på 7-8 år och planen är väl inte att behöva göra det framöver heller. Tid är bokstavligen pengar för mig så måste minimera tidsspill. Brukar åka till jobbet tidigt (innan 7) och skippa rusningstrafiken. Men det förutsätter att man också kan ladda bilen på nåt bra sätt. :lol:
MY LR -21 [såld för 446K]
MS P -20
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Vart ladda i Stockholm?

Inlägg av jonasl »

Remuz skrev:
Är du i söderort finns det infartsparkering i Gubbängen med 22kW gratis, men det kostar att parkera. 8kr/h eller 15kr för hela dagen om du kommer 05-09 för att ta bussen.
Jag brukar ändå parkera i Tallkrogen och cykla in, det där låter ju inte så tokigt. Parkerar jag där en dag i veckan så behöver jag aldrig ladda hemma.. Brukar det finns parkering ledigt?
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Vart ladda i Stockholm?

Inlägg av jonasl »

jonasl skrev:
Remuz skrev:
Är du i söderort finns det infartsparkering i Gubbängen med 22kW gratis, men det kostar att parkera. 8kr/h eller 15kr för hela dagen om du kommer 05-09 för att ta bussen.
Jag brukar ändå parkera i Tallkrogen och cykla in, det där låter ju inte så tokigt. Parkerar jag där en dag i veckan så behöver jag aldrig ladda hemma.. Brukar det finns parkering ledigt?
Eftersom pendeltågstrafiken är inställd från Nynäshamn året ut (!) och jag skulle till jobbet idag så parkerade jag där. Hade 30% när jag åkte hemifrån vilket till nöds räcker t.o.r, men det var ju massa platser kvar och jag dunkade in nästan 60kWh för 40 kr. Billigt! Går lite fortare än att åka tåg också men jag kan å andra sidan inte jobba under resan annat än några telefonsamtal. Gott om platser kvar också, kanske 1/3 var upptagna.

Nåja, de gånger jag tar bilen passar det ju fint att stå där, nån kilometer längre att cykla än från Tallkrogen bara.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar