Största felen på era Teslor

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Om du har Tesla, vad fungerar sämst?

Omröstningen slutade 02 feb 2023 08:22

1. Regnsensorn
35
35%
2. Klink-klonk i hjulhusen på grusvägar
10
10%
3. Allmän plastighet i interiören
3
3%
4. Ljudläckage i kupén från vägljud
24
24%
5. Spökinbromsningar vid autopilot utan synbar orsak
25
25%
6. Snabbt nedsliten interiör
2
2%
 
Antal röster: 99

Användarvisningsbild
myrkrig
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 sep 2021 08:38

Största felen på era Teslor

Inlägg av myrkrig »

Eftersom Tesla fixade helljusautomatiken direkt när min förra omröstning skickades ut gör jag ett nytt försök med andra Tesla-fel. 8-)
Tesla Model Y LR (2021)
Användarvisningsbild
myrkrig
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 sep 2021 08:38

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av myrkrig »

Ni ska kunna välja max tre alternativ, jag vet inte varför det står att endast ett alternativ är valbart.
Tesla Model Y LR (2021)
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Lurkern »

Att de underbetalda slavarna i fabriken i Berlin saknar kvalitetskänsla.
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av infelicitas »

Om du lägger till service så kommer den toppa omröstningen. :x
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 752
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Trevlig »

Allt plus service
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
Lystico
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 02 sep 2020 08:19
Ort: Stockholm

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Lystico »

Service under all kritik.

Oförmögna att fixa fel
P3D-20 Grå med vit inredning
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av NEO »

Hmm jag är kluven, haft att göra med service i många många år. Första åren var honeymoon, därefter blev det vardagsmat, nu verkar gnistan finnas igen och jag får faktiskt trevliga och hjälpsamma lösningar från Tesla. Jag vet inte om det har att göra med att jag köpt en Plaid som hade flertal fel, men Tesla har varit ofantligt samarbetsvilliga och till och med godkänt lösningar som inte är deras policy eftersom bilen hade fel och jag vägrade köra bilen utan PPF till analvägen i Väsby.

Jag skulle nog vilja ge Tesla 4/5 elektroner av det jag sett 2023. Det enda jag kan tycka är negativt är chattfunktionen, man får svar ja men det är inte samma sak som att lyfta telefonen och prata med en kundmottagare. Det kan också bli misstolkningar i appen och vissa ärenden (som i mitt fall bucklor, repor och glasproblem) så tvingar appen mig att ringa någon skadeverkstad i närheten som inte kan ge svar alls om ärenden som gäller en ny bil med fel. Jag har genom åren fått kontakt med flertal tekniker från mobile repair, så jag har kunnat smsa eller ringa för att få hjälp. Något jag gjorde med Plaiden. Jag ringde ut en ranger som bor här i stan, han åkte ut och dokumenterade alla skador och la in allt i deras system. Med det sagt, så är det en fördel för mig men inte alla har den möjligheten tyvärr. Och där tycker jag det fallerar. Det ska vara likt för alla och inte enklare för mig för att jag är idiot och har ägt över 20 Teslor sedan start.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3631
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Tellus »

M3 sr+ 3 år felfri utöver en park sensor och kondens bakljus som professionell och trevlig ranger bytte

M3P felfri 3 år utöver kondens bakljus som ranger bytte, länkarmar fram garanti efter drygt 3 år, gratis lånebil

MYLR 1 år, noll fel

MYP 1/2 år, noll fel utöver stenar i bromssköld ibland

S Plaid, fin karosspassform, inga fel än. 21" och dragkrok på goodwill för bokade bilen fastnade i hamnen. Dragkrok och hjulkapslar saknades, skickas hem via posten.

Enkelt att få kontakt via chat eller app
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
jakeswe
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 01 sep 2022 09:36

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av jakeswe »

Jag stör mig mest på en skitsak på min MY LR. Ibland när jag trycker på gaspedalen så hörs ett kort "gnällljud" från spiralfjädern i upphängningen till pedalen. Säkert bara att sätta en droppe olja i infästningen till fjädern så är det löst. Väldigt oklart varför jag stör mig så mkt på detta lilla ljud och ännu mer oklart varför jag inte försöker åtgärda och smörja fjädern, men ändå:))
Model Y LR -22 (Berlin)
Användarvisningsbild
Antti V
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 jan 2019 22:11
Ort: Smålandsstenar

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Antti V »

Jag har bytt bakruta två gånger inom garanti.
För hög effekt på värmeslingan gjorde att bakrutan sprack.
Bytt vindruta en gång då is från en lastbil slog ner på vindrutan.
I övrigt inget alls.
Blå TM3 SR+ med dragkrok, 2019
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av NEO »

jakeswe skrev: 12 jan 2023 10:24
Jag stör mig mest på en skitsak på min MY LR. Ibland när jag trycker på gaspedalen så hörs ett kort "gnällljud" från spiralfjädern i upphängningen till pedalen. Säkert bara att sätta en droppe olja i infästningen till fjädern så är det löst. Väldigt oklart varför jag stör mig så mkt på detta lilla ljud och ännu mer oklart varför jag inte försöker åtgärda och smörja fjädern, men ändå:))
Lägg in serviceärende i appen, blir garanterat mobile repair som kommer ut och smörjer upp den åt dig.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Niklas Z »

Så här ser jag på felen:

1. Ja, det är irriterande att regnsensorn ibland går även när den inte ska det.
2.Har jag inte haft alls.
3. Interiören är inte plastig.
4. Största bristen bilen i mitt tycke, men den är inte onormal i detta avseende. Nästan alla bilar är för bullriga. Jag körde en Audi E-Tron med ballongdäck. Den var så pass tyst att jag skulle kunna låta bli att irritera mig på ljudnivån, men i så gott som alla bilar irriterar jag mig på ljudnivån. BMW i4 är tystare Teslan, men skillnaden är inte tillräckligt stor för att vara av avgörande betydelse. Andra elbilar, som ID-3, Polestar 2, m fl är likvärdiga med Teslan.
5. Jag använder väldigt sällan autopiloten, så det är inget nämnvärt problem.
6. Nej, interiören är i bra skick efter drygt 5000 mil.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
myrkrig
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 sep 2021 08:38

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av myrkrig »

Verkar som att regnsensorn upplevs som det största problemet. Kommer de lyckas åtgärda detta med nuvarande kameror eller krävs en traditionell regnsensor? För mig är problemet störst att torkarbladen inte sätter igång när de skall, jag få starta dem manuellt hela tiden och ta bort autoläget.

I övrigt är mitt största problem på Model Y att grus och stenar klink-klonkar i hjulhuset på bromsskärmen. Detta förtar hela upplevelsen av en tyst elbil. Mitt första plåtruckel till bil var tystare.
Tesla Model Y LR (2021)
Användarvisningsbild
Peja83
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 31 jan 2022 21:23

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Peja83 »

myrkrig skrev: 12 jan 2023 20:14
Verkar som att regnsensorn upplevs som det största problemet. Kommer de lyckas åtgärda detta med nuvarande kameror eller krävs en traditionell regnsensor? För mig är problemet störst att torkarbladen inte sätter igång när de skall, jag få starta dem manuellt hela tiden och ta bort autoläget.
Detta håller jag med om. I ibland har jag autopiloten på och man kör bakom en bil och framrutan är så blöt så man ser inte ens vad bilen framför är för märke och ändå startar inte torkarna. I vissa fall när man sträcker på sig och sätter upp huvudet i höjd med kameran så ser man bättre ut, dvs det blir mer spray på rutans nederdel än överdel och det är ju nackdelen då med kameran så högt upp på rutan då den inte reagerar på att 3/4 delar av rutans nedre del är blöt 🤬
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av slugger75 »

myrkrig skrev: 12 jan 2023 20:14
Verkar som att regnsensorn upplevs som det största problemet. Kommer de lyckas åtgärda detta med nuvarande kameror eller krävs en traditionell regnsensor? För mig är problemet störst att torkarbladen inte sätter igång när de skall, jag få starta dem manuellt hela tiden och ta bort autoläget.

I övrigt är mitt största problem på Model Y att grus och stenar klink-klonkar i hjulhuset på bromsskärmen. Detta förtar hela upplevelsen av en tyst elbil. Mitt första plåtruckel till bil var tystare.
Håller med om båda. Jag tror tyvärr inte de löser torkarautomatiken med nuvarande hård- och mjukvara.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Största felen på era Teslor

Inlägg av Tars »

Stör mig att jag inte får köpa kefob till min x. Men hittade på ebay.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar