TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Arctic Drifter »

Dinsdale skrev: 13 jan 2023 07:52
Model 3 har inte alls sänkts så mycket som det påstods. Förut hade Tesla förvalt 19"-däck och dragkrok. Dessa kunde man själv plocka bort. Nu har man tagit bort dem själva, så man måste lägga till dem.
629 900 för M3 RWD 19" drag ska jämföras med dagens pris med 19" drag: 561 170.
Jag bokade en 17/6, samma dag som man höjde:
2023-01-13 2.jpg
Alltså 18" och inget drag, för 630'.

Mig veterligen gjorde man ingen prisjustering av den här modellen fram tills nu?!?!

Default på hemsidan var 19" när jag bokade, men jag ändrade såklart till 18". "listpris" var såklart 630' men jag hade ju ändå fått betala för 19", det övre priset på sidan påverkas ju inte av valen man gör längre ner. Tyvärr påverkar det dock vad totalsumman blir :D
Tesla Model Y Performance
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Lurkern »

Tesla är en ledare. Vad gör konkurrenterna nu?

Vet någon om förmånsvärdet på befintliga bilar kan tänkas gå ned, eller ligger de fast vid sina tidigare nivåer?
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3637
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av jonasl »

Det här påverkar ju i förlängningen priser på alla nya och begagnade bilar, kanske främst elbilar men även fossilbilar.

Börjar redan bubbla lite i VW ID4-gruppen har jag sett.. :)
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
sTorM3
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 sep 2019 20:44

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av sTorM3 »

Legato skrev: 13 jan 2023 07:38
Är det bara på Y som man inte längre får riktiga Performance-bromsar eller har de gjort samma dumheter på 3?

Blir sugen på en ny 3P nu :D
Det gäller Freemont, MYP MIG har Brembo runt om
Verdi
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 apr 2022 22:56

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Verdi »

tslaqqq skrev: 13 jan 2023 06:56
Verdi skrev: 13 jan 2023 06:46
Thed75 skrev: 13 jan 2023 06:16
Jetzt kaufen! Fast avvaktar konkurrenter. Kommer BMW svara?

Många bilhandlare och biltillverkare kommer givetvis att känna av lågkonjunkturen men det har de gjort förut.

De andra behöver inte svara mot specifikt Tesla. Men de behöver svara mot den minskade efterfrågan generellt sett.
Med skillnaden nu då att deras elbilar inte genererar några pengar och att konkurrenten är bättre på i princip alla fronter gör nog att det blir lite knepigare denna gång .. men ja framtiden kommer ju utvisa det
De här gamla Tesla-myterna trodde jag var utdöda vid det här laget.

1. Du vet ingenting om vad de har för marginaler.
2. En BMW iX, Mercedes EQS eller liknande är otroligt mycket bättre bilar än Teslas. Jag kan inte komma på någonting som Tesla faktiskt är bäst på. Tesla erbjuder en bra helhetslösning men något enskilt är svårt att plocka fram. Det finns bilar som laddar snabbare, det finns snålare bilar, det finns komfortablare bilar...
Verdi
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 apr 2022 22:56

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Verdi »

tslaqqq skrev: 13 jan 2023 07:07
20230113_070603.jpg
Intressant, helt plötsligt blev det ganska stor skillnad mellan Y LR och Y P.
Verdi
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 apr 2022 22:56

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Verdi »

Oscar11 skrev: 13 jan 2023 07:47
”Plocka ut din Tesla innan 30 dec” får ju en helt annan mening när de 14 dagar senare sänker priset, precis när ångerrätten gått ut. Jag hade varit väldigt sur….
Det visste de såklart om. Riktigt snyggt gjort av Tesla. Det är så man skapar lojala kunder. ;)
Matte
Inlägg: 286
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Matte »

Vilken sänkning alltså. 10% inflation plus detta. Man kan ju ana vad som händer med marginalerna
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av SwedishAdvocate »

Verdi skrev: 13 jan 2023 08:34
1. Du vet ingenting om vad de har för marginaler.
2. En BMW iX, Mercedes EQS eller liknande är otroligt mycket bättre bilar än Teslas. Jag kan inte komma på någonting som Tesla faktiskt är bäst på. Tesla erbjuder en bra helhetslösning men något enskilt är svårt att plocka fram. Det finns bilar som laddar snabbare, det finns snålare bilar, det finns komfortablare bilar...
Finns det jämförbara bilar med lägre vikt än 3 och S? En S väger väl t.ex minst dryga 300 kg mindre än en EQS... Det lär väl påverka vid 'inspirerad' körning... Och nu finns ju S även med vanlig ratt. Visst,... så här stora bilar är ju inte direkt några sportsedaner, men dryga 300 kg är ju ändå en del...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av mikebike »

Verdi skrev: 13 jan 2023 08:38
tslaqqq skrev: 13 jan 2023 07:07
20230113_070603.jpg
Intressant, helt plötsligt blev det ganska stor skillnad mellan Y LR och Y P.
Japp. Nu blev det plötsligt en mycket sämre affär att byta in sin Y LR mot en Y P.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Remuz »

Detta var ju inget att ens lyfta ett ögonbryn för. XP100DL med allt på gick från 1950k till 1300k över en natt. Jag hade en sån för försäljning då och jag har en 3P för försäljning nu. Tur jag gått över till polestar så man slipper sånt här…
P85D svart/svart med gratis SuC
Verdi
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 apr 2022 22:56

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Verdi »

SwedishAdvocate skrev: 13 jan 2023 08:43
Verdi skrev: 13 jan 2023 08:34
1. Du vet ingenting om vad de har för marginaler.
2. En BMW iX, Mercedes EQS eller liknande är otroligt mycket bättre bilar än Teslas. Jag kan inte komma på någonting som Tesla faktiskt är bäst på. Tesla erbjuder en bra helhetslösning men något enskilt är svårt att plocka fram. Det finns bilar som laddar snabbare, det finns snålare bilar, det finns komfortablare bilar...
Finns det jämförbara bilar med lägre vikt än 3 och S? En S väger väl t.ex minst dryga 300 kg mindre än en EQS... Det lär väl påverka vid 'inspirerad' körning... Och nu finns ju S även med vanlig ratt. Visst,... så här stora bilar är ju inte direkt några sportsedaner, men dryga 300 kg är ju ändå en del...
Well... Det är klart att Tesla har fördelar. Och allt sammantaget på t ex en Model Y så är det ju ett bra och prisvärt paket. Men man köper ju inte en EQS för att köra "sportigt".

Teslas fördelar är väl att de är ganska allround. Mercedes gör sjukt snåla bilar men de är inte särskilt rymliga i bagaget. Koreanerna laddar snabbt men har andra brister istället. Audi gör komfortabla bilar men är "törstiga" istället... Dvs konkurrenterna har mer tydliga för- och nackdelar.

Tycker det är enormt trist med Tesla Vision och plastratt. Det är deal breakers för mig. Pratade med en säljare igår om han visste när den nya radarn skulle börja användas. Han sa att han inte visste nånting om nåt sånt och pratade bara om TV. "Tesla inför ju TV för att det ska bli bättre, inte sämre". Då sa jag att "det beror på ens tålamod. Jag fick vänta 4 år på auto headlights och auto wipers fungerar fortfarande inte tillräckligt bra". :roll:

Det går väl dock att köpa eftermarknadsratt antar jag...
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av themax »

Remuz skrev: 13 jan 2023 08:47
Detta var ju inget att ens lyfta ett ögonbryn för. XP100DL med allt på gick från 1950k till 1300k över en natt. Jag hade en sån för försäljning då och jag har en 3P för försäljning nu. Tur jag gått över till polestar så man slipper sånt här…
Haha, ja ni blev ju *övknu**ade av Tesla så det stänkte om det. Som en kollega precis sa: Tesla ska man inte köpa om man har tunn plånbok och svaga nerver.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10326
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Legato »

Remuz skrev: 13 jan 2023 08:47
Detta var ju inget att ens lyfta ett ögonbryn för. XP100DL med allt på gick från 1950k till 1300k över en natt. Jag hade en sån för försäljning då och jag har en 3P för försäljning nu. Tur jag gått över till polestar så man slipper sånt här…
Lite kryddat, men nästan så iaf...

XP100DL som sänktes mest sänktes från 1652K till 1086K, dvs 566K. Tillvalen justerades inte.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 638
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av CrazyGang »

Grattis alla ni som nu får köpa en riktigt bra bil till ett riktigt bra pris.

Vi som hämtade vår bil för en månad sedan får väl bita ihop och gilla läget. :(

Jag övervägde möjligheten att de skulle sänka priserna nu när bonusen försvann. Men trodde aldrig att de skulle ner 22%/150k. Netto tappar vi 65k om man räknar av bonusen och gratisladdning.

Skulle gärna slippa det här spekulationsinslaget - iaf vi köper bil för att ha en bil, inte spekulera i andrahandsvärde.
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10326
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Legato »

Verdi skrev: 13 jan 2023 08:34
tslaqqq skrev: 13 jan 2023 06:56
Verdi skrev: 13 jan 2023 06:46
Thed75 skrev: 13 jan 2023 06:16
Jetzt kaufen! Fast avvaktar konkurrenter. Kommer BMW svara?

Många bilhandlare och biltillverkare kommer givetvis att känna av lågkonjunkturen men det har de gjort förut.

De andra behöver inte svara mot specifikt Tesla. Men de behöver svara mot den minskade efterfrågan generellt sett.
Med skillnaden nu då att deras elbilar inte genererar några pengar och att konkurrenten är bättre på i princip alla fronter gör nog att det blir lite knepigare denna gång .. men ja framtiden kommer ju utvisa det
De här gamla Tesla-myterna trodde jag var utdöda vid det här laget.

1. Du vet ingenting om vad de har för marginaler.
2. En BMW iX, Mercedes EQS eller liknande är otroligt mycket bättre bilar än Teslas. Jag kan inte komma på någonting som Tesla faktiskt är bäst på. Tesla erbjuder en bra helhetslösning men något enskilt är svårt att plocka fram. Det finns bilar som laddar snabbare, det finns snålare bilar, det finns komfortablare bilar...
Ingenting som Tesla är bäst på? Det förvånar mig extremt mycket om du inte klarar det, men då ska jag hjälpa dig:
* Överlägset bäst prestanda.
* Lägre förbrukning.
* Bäst infotainment.

Åtminstone den första punkten torde vara uppenbar för precis alla. Jag vet att du hade en Plaid-beställning, men har du verkligen kört en? Skillnaden är som natt och dag.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Tesla_My_Love
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 jan 2023 09:10

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Tesla_My_Love »

Jag beställde min Tesla för över 5 år sen nu, den har fortfarande inte kommit något annat än ett flingpaket med jordgubbssmak. Jag har själv personligen pratat med Elon Musk men han säger bara "Duck you". Jag har bestämt mig, jag ska alldrig köpa en Tesla eller en rymdraket från spaceX igen. Jag tycker att vi borde gå ihop och stäma skiten ur Tesla. Den lilla råttan till Elon Musk ska inte ha det lätt. Dom som är med mig mejla mig på: Urban.Elonmuskis@gamil.com.
Användarvisningsbild
Waymoot
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 29 nov 2016 12:44
Ort: Kista

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Waymoot »

tslaqqq skrev: 13 jan 2023 07:07
20230113_070603.jpg
Observera att Model Y och Model Y LR priserna inkluderar 20" hjulen. Utan de hjulen är sänkningen 24 000kr mindre.
Tesla verkar ha gjort en ändring då jag numera alltid får Gemini fälgarna som förvalda istället för 20", vilket betyder att de nya priserna "ser" 24 000kr billigare ut

Model Y 126 000kr billigare
Model Y LR 115 000kr billigare

Dessa priser från Jan 11 är med 20" däcken, så dra av 24 000kr
https://web.archive.org/web/20230111210 ... n#overview


Se denna bild.
Jag hittade priser från 11:e Januari på archive.org och justerade ned priserna så de stämmer med Standard hjul i bägge fallen
Jag hittade priser från 11:e Januari på archive.org och justerade ned priserna så de stämmer med Standard hjul i bägge fallen
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
Verdi
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 apr 2022 22:56

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Verdi »

Legato skrev: 13 jan 2023 09:09

Ingenting som Tesla är bäst på? Det förvånar mig extremt mycket om du inte klarar det, men då ska jag hjälpa dig:
* Överlägset bäst prestanda.
* Lägre förbrukning.
* Bäst infotainment.

Åtminstone den första punkten torde vara uppenbar för precis alla. Jag vet att du hade en Plaid-beställning, men har du verkligen kört en? Skillnaden är som natt och dag.
Javisst. Rent objektivt så är det så även om EQS och EQE är ruskigt snåla också. Även BMW:s elbilar är relativt snåla. iX, iX3, i4...

Prestandan kan man diskutera värdet av på en eldriven familjebil. Jag tycker inte den är värd pengarna. Där vet jag att du egentligen varit inne på liknande tankar om att det är bäst att köpa t ex den långsammaste Taycanen eftersom mervärdet av lite snabbare acceleration är tveksamt.

Hade lika gärna haft Android Auto/Apple Carplay. Kan jag lyssna på lite musik och poddar är jag nöjd.

ps. Jag hade sålt den där Plaiden illa kvickt om jag vore dig. ;)
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av tslaqqq »

Verdi skrev: 13 jan 2023 08:34
tslaqqq skrev: 13 jan 2023 06:56
Verdi skrev: 13 jan 2023 06:46
Thed75 skrev: 13 jan 2023 06:16
Jetzt kaufen! Fast avvaktar konkurrenter. Kommer BMW svara?

Många bilhandlare och biltillverkare kommer givetvis att känna av lågkonjunkturen men det har de gjort förut.

De andra behöver inte svara mot specifikt Tesla. Men de behöver svara mot den minskade efterfrågan generellt sett.
Med skillnaden nu då att deras elbilar inte genererar några pengar och att konkurrenten är bättre på i princip alla fronter gör nog att det blir lite knepigare denna gång .. men ja framtiden kommer ju utvisa det
De här gamla Tesla-myterna trodde jag var utdöda vid det här laget.

1. Du vet ingenting om vad de har för marginaler.
2. En BMW iX, Mercedes EQS eller liknande är otroligt mycket bättre bilar än Teslas. Jag kan inte komma på någonting som Tesla faktiskt är bäst på. Tesla erbjuder en bra helhetslösning men något enskilt är svårt att plocka fram. Det finns bilar som laddar snabbare, det finns snålare bilar, det finns komfortablare bilar...
Ja deras räckvidd per kwh batteri är oerhört bra, infotainment systemen geniala, osv - smaken är som baken.

Men utgår man från bättre bil = lyxigare med kassaskåpskänsla när man stänger dörren så är dom bättre, borde dom vara med sina priser men det är kanske mer aktuellt jmf samma prisklasser?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10326
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Legato »

Verdi skrev: 13 jan 2023 09:46
Legato skrev: 13 jan 2023 09:09

Ingenting som Tesla är bäst på? Det förvånar mig extremt mycket om du inte klarar det, men då ska jag hjälpa dig:
* Överlägset bäst prestanda.
* Lägre förbrukning.
* Bäst infotainment.

Åtminstone den första punkten torde vara uppenbar för precis alla. Jag vet att du hade en Plaid-beställning, men har du verkligen kört en? Skillnaden är som natt och dag.
Javisst. Rent objektivt så är det så även om EQS och EQE är ruskigt snåla också. Även BMW:s elbilar är relativt snåla. iX, iX3, i4...

Prestandan kan man diskutera värdet av på en eldriven familjebil. Jag tycker inte den är värd pengarna. Där vet jag att du egentligen varit inne på liknande tankar om att det är bäst att köpa t ex den långsammaste Taycanen eftersom mervärdet av lite snabbare acceleration är tveksamt.

Hade lika gärna haft Android Auto/Apple Carplay. Kan jag lyssna på lite musik och poddar är jag nöjd.

ps. Jag hade sålt den där Plaiden illa kvickt om jag vore dig. ;)
Nu var det inte en diskussion om värdet utan om objektiva fakta.

Du påstod att Teslan inte är bäst på något vilket du vet är felaktigt.

Nej, jag har absolut inte varit inne på sådana tankar...

På en Taycan anser jag det då påslaget är 150-200% för att få en snabb bil.

Det är en j-la skillnad mot de mindre än 10% extra som påslaget var för en Plaid X och även en j-la skillnad mot dagens ca 20% påslag för en Plaid X.

Du svarade inte på om du kört en Plaid?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
TeslaKotte
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 14 jan 2022 07:06
Ort: Stockholm

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av TeslaKotte »

Waymoot skrev: 13 jan 2023 09:32
Observera att Model Y och Model Y LR priserna inkluderar 20" hjulen. Utan de hjulen är sänkningen 24 000kr mindre.
Tesla verkar ha gjort en ändring då jag numera alltid får Gemini fälgarna som förvalda istället för 20", vilket betyder att de nya priserna "ser" 24 000kr billigare ut

Model Y 126 000kr billigare
Model Y LR 115 000kr billigare

Dessa priser från Jan 11 är med 20" däcken, så dra av 24 000kr
https://web.archive.org/web/20230111210 ... n#overview


Se denna bild.
Nya priser Model Y Tesla.png
Rätt säker på att detta inte stämmer, oavsett förvald färg eller fälg så har alltid baspriset synts i alternativen mellan SR, LR och P och därför inte påverkats.
Model Y LR 2023
Model Y LR 2022
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av tslaqqq »

themax skrev: 13 jan 2023 08:59
Remuz skrev: 13 jan 2023 08:47
Detta var ju inget att ens lyfta ett ögonbryn för. XP100DL med allt på gick från 1950k till 1300k över en natt. Jag hade en sån för försäljning då och jag har en 3P för försäljning nu. Tur jag gått över till polestar så man slipper sånt här…
Haha, ja ni blev ju *övknu**ade av Tesla så det stänkte om det. Som en kollega precis sa: Tesla ska man inte köpa om man har tunn plånbok och svaga nerver.
Tror din kollega syftade på aktien :lol:

Man undrar ju också vad personer som hatar Tesla gör på ett Tesla forum :roll:
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Jaegaern »

Lurkern skrev: 13 jan 2023 08:20
Tesla är en ledare. Vad gör konkurrenterna nu?

Vet någon om förmånsvärdet på befintliga bilar kan tänkas gå ned, eller ligger de fast vid sina tidigare nivåer?
Det borde väl gå ner 2024 då? Eftersom det utgår från nybilspriserna för motsvarande modell.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Verdi
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 apr 2022 22:56

Re: TESLA TOKSÄNKER PRISERNA PÅ 3 & Y

Inlägg av Verdi »

Legato skrev: 13 jan 2023 09:55

Nu var det inte en diskussion om värdet utan om objektiva fakta.

Du påstod att Teslan inte är bäst på något vilket du vet är felaktigt.

Nej, jag har absolut inte varit inne på sådana tankar...

På en Taycan anser jag det då påslaget är 150-200% för att få en snabb bil.

Det är en j-la skillnad mot de mindre än 10% extra som påslaget var för en Plaid X och även en j-la skillnad mot dagens ca 20% påslag för en Plaid X.

Du svarade inte på om du kört en Plaid?
Sälj den!
Skriv svar