Jag trodde de stora mängderna av felutfall på värmen skulle vara löst efter barnsjukdomarna.
Det låter som att det fortfarande är relativt vanligt.
Min M3P -21 är en av de tidigaste med värmepump. Tappade värmen under en kväll efter en vecka vid nyår 20-21 och efter byte av sensorer hösten 21 har det (ta i trä) fungerat utan problem. Jag har ganska många SuC sessions i riktig vinter och det har inte vart något problem pga det.
Jag skulle inte köra i stark kyla utan värme med siktproblem iom isande rutor.
Jag skulle direkt säga att det är en trafikfara och att bilen inte körs en meter i det skicket.
Jag tror ioffsg tesla försöker fixa det men så länge vi ägare tar smällen och fixar och trixar och kör iskalla bilar med speciallösningar så blir det mer vårt problem än Teslas.
Får Tesla många bilar bärgade och många som stället krav kommer sannolikt problemet bli teslas istället för ägarnas och Tesla centralt måste lösa problemet en gång för alla.
Att gå med på att köra trots avsaknad av värme (i värsta fall med torrbollar) är att hjälpa Tesla på traven att slippa ta tag i det.
Jag förstår att det kanske finns de som inte har något direkt val, men kan man måste pressen på Tesla öka.
Kan de inte fixa felet får de väl lösa in bilarna med avdrag för körda mil etc, vilket sannolikt innebär att många får igen mer än begpriset idag