Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Squiddy
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 maj 2022 09:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Squiddy »

Johan-noob skrev: 26 jan 2023 17:18
Squiddy skrev: 26 jan 2023 16:40
Spykel skrev: 26 jan 2023 15:36
Spykel skrev: 23 jan 2023 14:10
Beställde en M3LR vit, svart klädsel samt dragkrok sista kvällen för eventuell bonus, 08/11-22(?).
Fick precis uppskattad leveranstid: Februari 19-Mars 03
Blev precis uppringd av Tesla, inget uppdaterat leveransdatum men har fått mitt VIN nu så enligt henne kan det bli aktuellt med leverans "när som helst".
Det är liiite provocerande att bilar beställda i slutet av november ligger framför min beställning från mitten av maj, även om det bara skiljer en j-vla dragkrog :o
Jag vet exakt hur du känner. Det suger och sen så får man inte reda på så mycket heller ingen speciell info alls från tesla,
Så här såg det ut för mig i alla fall beställde den 7 April 2022 hörde inte ett skit från tesla förens i Tisdags då jag fick ett sms ett jag ska hämta bilen 1 Februari. Så 10 månader ca. :D
Då ligger du lite drygt en månad före mig vilket innebär att jag borde få bilen i mars. Den som lever får se...
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Men jag såg på Teslas hemsida att det fanns ett par nya bilar i lager. Varför blir ingen matchad med dom ?
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

Johan-noob skrev: 27 jan 2023 20:51
Men jag såg på Teslas hemsida att det fanns ett par nya bilar i lager. Varför blir ingen matchad med dom ?
Jag fick fråga själv om jag kunde få en matchning mot en P som fanns ”i lager” tidigare i veckan.
Det gick bra och jag ska hämta den nästa vecka.
Raptor
Inlägg: 149
Blev medlem: 09 aug 2017 12:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Raptor »

Är det någon som vet hur många gånger man kan neka en matchning för att sedan hamna längst bak i kön igen?
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Raptor skrev: 28 jan 2023 11:20
Är det någon som vet hur många gånger man kan neka en matchning för att sedan hamna längst bak i kön igen?
Jag har hört 2 gånger men som sagt det är vad jag har hört
alfaunzo
Inlägg: 26
Blev medlem: 30 mar 2022 15:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av alfaunzo »

Johan-noob skrev: 28 jan 2023 11:30
Raptor skrev: 28 jan 2023 11:20
Är det någon som vet hur många gånger man kan neka en matchning för att sedan hamna längst bak i kön igen?
Jag har hört 2 gånger men som sagt det är vad jag har hört
Jag har hört att man kan neka 1 gång o sedan blir man av med bokningen.
DangerDude
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 jan 2023 19:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DangerDude »

Nu blev det äntligen dags att boka upphämtning. Blev den 8e feb efter knappt 6 månaders väntan. Det har varit händelserikt här på slutet. Mystiska prisjusteringar på fakturan och slutligen kraftigt sänkt pris världen över.

Och nu ytterligare en överraskning. Trodde jag skulle hämta bilen i på Trosta park vid Arlanda men nu ska de sluta leverera där. Istället får man ta sig till Lännavägen 62 i Huddinge.

Har hört för länge sen att Trosta bara var tillfälligt, men de var ju där ganska länge ändå. Men nu så kommer alla Stockholmsleveranser ske i Huddinge som jag förstår. Suger ganska hårt för min del som Uppsala bo. Men men, hemresan blir väl härlig iaf.

Nån som vet om bilen är ”fulladdad” när man hämtar den? Eller är en tripp till närmsta laddstation som blir det första man gör?
Användarvisningsbild
Walkmann
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 05 feb 2022 07:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walkmann »

DangerDude skrev: 30 jan 2023 22:34
Nu blev det äntligen dags att boka upphämtning. Blev den 8e feb efter knappt 6 månaders väntan. Det har varit händelserikt här på slutet. Mystiska prisjusteringar på fakturan och slutligen kraftigt sänkt pris världen över.

Och nu ytterligare en överraskning. Trodde jag skulle hämta bilen i på Trosta park vid Arlanda men nu ska de sluta leverera där. Istället får man ta sig till Lännavägen 62 i Huddinge.

Har hört för länge sen att Trosta bara var tillfälligt, men de var ju där ganska länge ändå. Men nu så kommer alla Stockholmsleveranser ske i Huddinge som jag förstår. Suger ganska hårt för min del som Uppsala bo. Men men, hemresan blir väl härlig iaf.

Nån som vet om bilen är ”fulladdad” när man hämtar den? Eller är en tripp till närmsta laddstation som blir det första man gör?
Där ser man, alla har olika mkt ladd..min stod på 27% när jag styrde hem från trotsa :)
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SwedishAdvocate »

DangerDude skrev: 30 jan 2023 22:34
...] Nån som vet om bilen är ”fulladdad” när man hämtar den? Eller är en tripp till närmsta laddstation som blir det första man gör?
Jag kan ju så klart inte lova någonting, men min bild är att ifall du kommunicerar i förväg med tillräcklig framförhållning (vad nu det kan vara...), så kommer Tesla antagligen tillmötesgå dig ifall du önskar få bilen levererad med en viss laddningsprocent. Framför du inga sådana önskemål kan nog laddprocenten variera en hel del. Vet inte om de har något slags minimivärde, men tydligen kan ju 27% förekomma...

EDIT: Det är ju fortfarande ca 8 dagar kvar till leverans. Det kan ju jag tycka är tillräcklig framförhållning... Och gissar att deras chatt på hemsidan är öppen...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

DangerDude skrev: 30 jan 2023 22:34
Nu blev det äntligen dags att boka upphämtning. Blev den 8e feb efter knappt 6 månaders väntan. Det har varit händelserikt här på slutet. Mystiska prisjusteringar på fakturan och slutligen kraftigt sänkt pris världen över.

Och nu ytterligare en överraskning. Trodde jag skulle hämta bilen i på Trosta park vid Arlanda men nu ska de sluta leverera där. Istället får man ta sig till Lännavägen 62 i Huddinge.

Har hört för länge sen att Trosta bara var tillfälligt, men de var ju där ganska länge ändå. Men nu så kommer alla Stockholmsleveranser ske i Huddinge som jag förstår. Suger ganska hårt för min del som Uppsala bo. Men men, hemresan blir väl härlig iaf.

Nån som vet om bilen är ”fulladdad” när man hämtar den? Eller är en tripp till närmsta laddstation som blir det första man gör?
77% hade jag vid leverans idag….
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robegb »

Mitt datum blev ändrat marginellt från 12-28 mars till 13-27 mars idag :) Någon annan som fått något?

Läst lite på på teslamotorsclub-forumet och det känns som det regnar in VINs till UK/ireland för model Y :)
2023 Röd M3 AWD
Snabbkaff3
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 nov 2022 11:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snabbkaff3 »

Då är våra bilar på samma båt. Fick också ändrat 14-28e mars. Hoppas den kommer innan 26e mars, åker på skidsemester då.
På tala om det, kan man skjuta på hämtningen 4 dagar lm den oturligt nog kommer 28e?
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robegb »

Snabbkaff3 skrev: 02 feb 2023 14:14
Då är våra bilar på samma båt. Fick också ändrat 14-28e mars. Hoppas den kommer innan 26e mars, åker på skidsemester då.
På tala om det, kan man skjuta på hämtningen 4 dagar lm den oturligt nog kommer 28e?
Lyckats luska ut vilken? 😎

Jag vet tyvärr inte hur själva leveransen går till, men kan man inte komma från jobbet just den dagen för att hämta borde man ju kunna få det skjutet?
2023 Röd M3 AWD
Snabbkaff3
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 nov 2022 11:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snabbkaff3 »

robegb skrev: 02 feb 2023 20:31
Snabbkaff3 skrev: 02 feb 2023 14:14
Då är våra bilar på samma båt. Fick också ändrat 14-28e mars. Hoppas den kommer innan 26e mars, åker på skidsemester då.
På tala om det, kan man skjuta på hämtningen 4 dagar lm den oturligt nog kommer 28e?
Lyckats luska ut vilken? 😎

Jag vet tyvärr inte hur själva leveransen går till, men kan man inte komma från jobbet just den dagen för att hämta borde man ju kunna få det skjutet?

Gissningsvis på HOEGH TRAPPER. ETA Zebrugge 22/2. Ett par dagar avlastning av bilarna, en vecka för att transportera bilarna till Sverige och en vecka för att registreras. Säkert lite fördröjning så ja vi borde få våra bilar snarare 14/3 än 28/3. Tesla vill leverera så många bilar innan kvartalet är slut så jag tror inte det våra bilar kan vara på någon annan båt. Kan självklart ha fel.
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robegb »

Snabbkaff3 skrev: 03 feb 2023 07:00
robegb skrev: 02 feb 2023 20:31
Snabbkaff3 skrev: 02 feb 2023 14:14
Då är våra bilar på samma båt. Fick också ändrat 14-28e mars. Hoppas den kommer innan 26e mars, åker på skidsemester då.
På tala om det, kan man skjuta på hämtningen 4 dagar lm den oturligt nog kommer 28e?
Lyckats luska ut vilken? 😎

Jag vet tyvärr inte hur själva leveransen går till, men kan man inte komma från jobbet just den dagen för att hämta borde man ju kunna få det skjutet?

Gissningsvis på HOEGH TRAPPER. ETA Zebrugge 22/2. Ett par dagar avlastning av bilarna, en vecka för att transportera bilarna till Sverige och en vecka för att registreras. Säkert lite fördröjning så ja vi borde få våra bilar snarare 14/3 än 28/3. Tesla vill leverera så många bilar innan kvartalet är slut så jag tror inte det våra bilar kan vara på någon annan båt. Kan självklart ha fel.

Har mina ögon på den också!
2023 Röd M3 AWD
DangerDude
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 jan 2023 19:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DangerDude »

robegb skrev: 02 feb 2023 20:31
...
Jag vet tyvärr inte hur själva leveransen går till, men kan man inte komma från jobbet just den dagen för att hämta borde man ju kunna få det skjutet?
Du kommer få en länk via sms (eller epost) till en bokningssida där du får välja en tid, där står även upphämtningsplats. Jag hade två möjliga dagar att välja och en handfull tider. Jag fick sms:et ca 10 dagar innan första möjliga bokningstid. Om det ändå inte skulle funka så vet jag inte. Man får väl höra av sig till dem och be om ett senare datum.

Jag fick slutfakturan och VIN ca en månad före leverans. Sen någon dryg vecka senare kunde jag hitta bilen på car.info genom att söka på mitt VIN och se reg-nummer.

Hoppas att era estimerade datum håller. Själv har jag blivit besviken allt för många gånger.
Användarvisningsbild
zorro_nrk
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2022 10:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zorro_nrk »

Tjo, en till här som står i väntans tider. Väntar på en M3P, röd, sen november. Nu står EDD på 17 Februari - 03 Mars. Jag misstänker att den var på senaste båden till Zeebrugge och är nu på väg från Malmö till Norrköping. Tiden går riktigt sakta just nu. :)
M3P (red)
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robegb »

Fick min VIN idag när jag skrev till tesla att jag ville köpa en bil i deras inventarie istället, den är på hoegh chiba - förväntas vara i zeebrugge 3 mars.
Röd M3 AWD - beställd 18e januari.

Ser ljuset i tunneln 8-)
2023 Röd M3 AWD
Användarvisningsbild
Spykel
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 jan 2023 13:10
Referralkod: ts.la/henric242202

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spykel »

Spykel skrev: 26 jan 2023 15:36
Spykel skrev: 23 jan 2023 14:10
Beställde en M3LR vit, svart klädsel samt dragkrok sista kvällen för eventuell bonus, 08/11-22(?).
Fick precis uppskattad leveranstid: Februari 19-Mars 03
Blev precis uppringd av Tesla, inget uppdaterat leveransdatum men har fått mitt VIN nu så enligt henne kan det bli aktuellt med leverans "när som helst".
Har fått mitt registreringsnummer nu & tror att min uppskattade leveranstid: Feb 19-Mars 03 stämmer väldigt bra :)
Användarvisningsbild
zorro_nrk
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2022 10:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zorro_nrk »

Spykel skrev: 09 feb 2023 12:55
Spykel skrev: 26 jan 2023 15:36
Blev precis uppringd av Tesla, inget uppdaterat leveransdatum men har fått mitt VIN nu så enligt henne kan det bli aktuellt med leverans "när som helst".
Har fått mitt registreringsnummer nu & tror att min uppskattade leveranstid: Feb 19-Mars 03 stämmer väldigt bra :)
Mitt EDD är 17:feb-03:mar

Jag trodde den kom till Zeebrugge 1:a Feb.

Jag fick VIN för ca 2 veckor sen. Sökte på Car.info gång på gång och igår kväll kom bilen med regnummer på Car.info. Jag åkte idag till Tesla och då sa de att det är nog en månad ut med leverans. Den verkade vara på en båt som inte trackas av Tesla-trackern. Destination Zeebrugge.

Glömde desvärre vad båtfan hette. Mailade dem igen för att få namnet och väntar nu på det. (Beställde en röd M3P)

Så... verkar inte som man kan dra några slutsatser direkt utifrån timingen av VIN, Reg, whatever...
M3P (red)
Användarvisningsbild
PiCa
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 27 jan 2019 19:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PiCa »

DangerDude skrev: 30 jan 2023 22:34
Nu blev det äntligen dags att boka upphämtning. Blev den 8e feb efter knappt 6 månaders väntan. Det har varit händelserikt här på slutet. Mystiska prisjusteringar på fakturan och slutligen kraftigt sänkt pris världen över.

Och nu ytterligare en överraskning. Trodde jag skulle hämta bilen i på Trosta park vid Arlanda men nu ska de sluta leverera där. Istället får man ta sig till Lännavägen 62 i Huddinge.

Har hört för länge sen att Trosta bara var tillfälligt, men de var ju där ganska länge ändå. Men nu så kommer alla Stockholmsleveranser ske i Huddinge som jag förstår. Suger ganska hårt för min del som Uppsala bo. Men men, hemresan blir väl härlig iaf.

Nån som vet om bilen är ”fulladdad” när man hämtar den? Eller är en tripp till närmsta laddstation som blir det första man gör?
Fick min Y laddad till 30%, vilket verkar vara standard.
Tyvärr är det ganska stor brist på snabbladdare i området. Bor själv i Huddinge. Finns några bortåt Skärholmen, samt en utanför Lidl i Rågsved. Dock är den senare bara på 50kW.
Gadiel
Inlägg: 257
Blev medlem: 10 feb 2022 13:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gadiel »

Har aldrig sett så många M3 som ”lagerbilar” någonsin som nu.
Ser inte bra ut alls om man nu ska vara sån. Är försäljningen så dålig i europa?
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robegb »

Gadiel skrev: 14 feb 2023 13:45
Har aldrig sett så många M3 som ”lagerbilar” någonsin som nu.
Ser inte bra ut alls om man nu ska vara sån. Är försäljningen så dålig i europa?
Många SR men inte så många LR skulle jag säga, sjukt att man inte blivit matchad med någon bara för att man bor i gbg :)
Fick ett meddelande på appen att jag var tvungen att godkänna att jag inte kommer få någon USS på bilen för att kunna fortsätta.
Så man hoppas ju på att tesla vision kommer inom en överskådlig framtid...
2023 Röd M3 AWD
Krusovice
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 feb 2023 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Krusovice »

Gadiel skrev: 14 feb 2023 13:45
Har aldrig sett så många M3 som ”lagerbilar” någonsin som nu.
Ser inte bra ut alls om man nu ska vara sån. Är försäljningen så dålig i europa?
Jag har suttit och spanat på M3 LR med dragkrok (nya i lager) den senaste veckan och har gjort samma iakttagelse som du, men nu verkar alla vara borta. Hittar bara en i Ghent. Innan fanns det en herrans massa sådana i Malmö. Vad hände där?!
2023 Model 3 LR
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robegb »

Krusovice skrev: 15 feb 2023 14:52
Gadiel skrev: 14 feb 2023 13:45
Har aldrig sett så många M3 som ”lagerbilar” någonsin som nu.
Ser inte bra ut alls om man nu ska vara sån. Är försäljningen så dålig i europa?
Jag har suttit och spanat på M3 LR med dragkrok (nya i lager) den senaste veckan och har gjort samma iakttagelse som du, men nu verkar alla vara borta. Hittar bara en i Ghent. Innan fanns det en herrans massa sådana i Malmö. Vad hände där?!
Oj! Ja nu vart alla borta typ!

Jag fick min slutfaktura idag eller igår såg jag nu. Det står estimerat upphämtningsdatum 13 mars, men det får man väl ta med en nypa salt antar jag :) Men man hoppas ju!

Jag har valt privatavbetalning med restvärde men på fakturan står det att jag ska betala hela beloppet så antar att det kommer en annan faktura närmare, eller någon som vet?
2023 Röd M3 AWD
Skriv svar