Företagsleasing moment 22

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Sub7
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 jan 2023 17:16

Företagsleasing moment 22

Inlägg av Sub7 »

Hej,
Jag tänkte skaffa en Tesla model y som företagsleasing, dock säger mitt leasingbolag att jag måste ha kontaktperson, regnummer mm. för att de ska kunna behandla det. Har försökt få tag på Tesla genom att ringa ett 040-nummer men de svarar verkligen aldrig och jag bor en bra bit från ett Tesla show room eller dylikt. Har även mailat dem genom kontaktformuläret för företagsleasing på deras hemsida, men ingen har hört av sig.

Enligt Teslas hemsida ska jag först beställa en bil för att kunna gå vidare, men inte enligt leasingbolaget (Nordea nåt).
Hur tusan fungerar det?
HenrikC
Inlägg: 661
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: Företagsleasing moment 22

Inlägg av HenrikC »

Är inte tanken att man ska teckna leasing genom Tesla hos de banker de valt ut som samarbetspartners?
Sub7
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 jan 2023 17:16

Re: Företagsleasing moment 22

Inlägg av Sub7 »

Hittar verkligen ingen information om det alls
SwedishAdvocate
Inlägg: 5396
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Företagsleasing moment 22

Inlägg av SwedishAdvocate »

Om du går in på konfigurationssidan för t.ex. Model Y på Teslas webbplats, så i ett av de nedre hörnen brukar det finnas en liten pratbubbla som leder till deras chatt-funktion. Som jag förstått det så svarar de iallafall i den här chattfunktionen... Den verkar dock ha stängt för dagen (pratbubblan finns alltså inte just nu när jag skriver det här), men tror de öppnar igen kl. 9 eller 10 imorgon...

EDIT: Ibland försvinner den tydligen kortare perioder även under kontorstid... T.ex. så brukar den tydligen inte vara tillgänglig under lunchtid...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Sub7
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 jan 2023 17:16

Re: Företagsleasing moment 22

Inlägg av Sub7 »

Oj, det har jag inte sett. Kommer att testa imorgon :)
chrilleg
Inlägg: 14
Blev medlem: 25 jan 2023 10:16

Re: Företagsleasing moment 22

Inlägg av chrilleg »

Sub7 skrev: 31 jan 2023 17:20
Hej,
Jag tänkte skaffa en Tesla model y som företagsleasing, dock säger mitt leasingbolag att jag måste ha kontaktperson, regnummer mm. för att de ska kunna behandla det. Har försökt få tag på Tesla genom att ringa ett 040-nummer men de svarar verkligen aldrig och jag bor en bra bit från ett Tesla show room eller dylikt. Har även mailat dem genom kontaktformuläret för företagsleasing på deras hemsida, men ingen har hört av sig.

Enligt Teslas hemsida ska jag först beställa en bil för att kunna gå vidare, men inte enligt leasingbolaget (Nordea nåt).
Hur tusan fungerar det?
La en beställning och valde egen finansiering (SEB), skickade in beställningsnumret till SEB. Fick av vår ekonomiavdelning att vi behöver kontaktperson osv men vi kan fylla i det innan leveransen precis så löser dom finansieringen/leasingen på samma dag.

Så egentligen borde du kunna dra igenom beställningen, betala 2500:- och sen vänta på att det ska komma en bil och då när du har all info VIN/regnummer förhoppningsvis även få kontaktinfo som du anger till leasingfirman, för du har ju några dagar på dig som jag förstått från att du får ett datum till att du verkligen kan hämta bilen.

Har dock jagat kontaktperson i två veckor nu, fick till slut tag i någon i Norrköping via Mail som skulle ta det vidare med Göteborg (valt upphämtningsställe) men inget ännu, dom lär väl ha fullt upp…
Sub7
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 jan 2023 17:16

Re: Företagsleasing moment 22

Inlägg av Sub7 »

Chatten fungerade superfint!!!!
Tack alla!!!
Skriv svar