Backat på annan bil

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 29 jan 2022 10:12
Referralkod: ts.la/jonas774651

Backat på annan bil

Inlägg av Icerman »

Lyckats backa på annan bil. Hade tur och blev nästan inget på egen bil och lättare lackskada på den andra bilen.

Någon som har tips på lackverkstad i Gbg som inte kostar skjortan?
Model Y LR -22
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Backat på annan bil

Inlägg av LarsOJ »

Icerman skrev: 31 jan 2023 20:01
Lyckats backa på annan bil. Hade tur och blev nästan inget på egen bil och lättare lackskada på den andra bilen.

Någon som har tips på lackverkstad i Gbg som inte kostar skjortan?
Vet inte svaret på din fråga tyvärr men nyfiken på om din bil är utrustad med parkeringssensorer?
Piggelin
Inlägg: 582
Blev medlem: 08 maj 2022 08:16

Re: Backat på annan bil

Inlägg av Piggelin »

Icerman skrev: 31 jan 2023 20:01
Lyckats backa på annan bil. Hade tur och blev nästan inget på egen bil och lättare lackskada på den andra bilen.

Någon som har tips på lackverkstad i Gbg som inte kostar skjortan?
Tesla Vision? Eller fungerande inte Sensorerna?
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 29 jan 2022 10:12
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Backat på annan bil

Inlägg av Icerman »

Jodå sensorerna fungerar, har ej haft ljudet på då det varit störande och gått bra att se på skärmen hur nära man är. Även backkamera fungerar som den skall även om den är skitig så här års. För mkt fokus på sidospeglar och avstånd till närstående bilar så uppsikt rakt bakåt blev lidande. Jag har nu slagit på ljudsignal på sensorerna.

Med så många kameror och sensorer bör detta inte kunna ske men det gäller att använda sinnena.

Det var inte jag som körde om jag säger så…
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Re: Backat på annan bil

Inlägg av Folke »

Åk till Mölndals bilcentrum. Fick tips av en kollega i branschen, de skickar alla firmabilar dit. Jag själv har min där just nu också, då det finns så mycket självmordsbenägna stolpar i Göteborg.

Har även haft den där två gånger innan med gott resultat :)
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Backat på annan bil

Inlägg av LarsOJ »

Icerman skrev: 31 jan 2023 21:27
Jodå sensorerna fungerar, har ej haft ljudet på då det varit störande och gått bra att se på skärmen hur nära man är. Även backkamera fungerar som den skall även om den är skitig så här års. För mkt fokus på sidospeglar och avstånd till närstående bilar så uppsikt rakt bakåt blev lidande. Jag har nu slagit på ljudsignal på sensorerna.

Med så många kameror och sensorer bör detta inte kunna ske men det gäller att använda sinnena.

Det var inte jag som körde om jag säger så…
:) okej var bara nyfiken på om det var en av de nya bilarna som levererats utan parkeringssensorer… Lät som det var en mer svårfixad orsak :lol:
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Backat på annan bil

Inlägg av danni »

Om du vill ha en Tesla-auktoriserad verkstad så är det MLK som gäller. De är riktigt bra.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 29 jan 2022 10:12
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Backat på annan bil

Inlägg av Icerman »

Tack för tips!

Nej för egen del låter jag det vara, endast en minimal repa på egen bil som jag ev går på m lackstift.

Tänkte mer på den andra bilen, oklart hur mkt som behöver åtgärdas på den och om ev självrisk är högre än själva lagningen. Hur som, har ändå anmält t Trygg Hansa.
Model Y LR -22
niklas12
Inlägg: 2541
Blev medlem: 13 jan 2021 12:06

Re: Backat på annan bil

Inlägg av niklas12 »

Icerman skrev: 01 feb 2023 07:23
Tack för tips!

Nej för egen del låter jag det vara, endast en minimal repa på egen bil som jag ev går på m lackstift.

Tänkte mer på den andra bilen, oklart hur mkt som behöver åtgärdas på den och om ev självrisk är högre än själva lagningen. Hur som, har ändå anmält t Trygg Hansa.
Självrisken på trafik dvs det som ersätter den drabbade bilen är väl normalt 0:- ?
Däremot självrisken på vagnskada som ersätter dina skador sätts av tesla om bilen är nyare och lär väl vara 12-15.000kr
Skriv svar