Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Moderator: Redaktion
Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Halloj.
Hjälper en vän men vill gärna ha lite input från övriga.
Nu kommer en sådan här klassisk jämförelse mellan två elbilar med den ultimata frågan, vilken är bäst?
Vi utesluter Tesla pga ekonomiska nackdelar (företagspolicy så vi lämnar det bara).
Har blivit erbjuden samma pris för EV6 (ej fyrhjulsdrift) och Enyaq 80.
Pendlar några gånger i veckan mellan Ystad - Helsingborg och gör långresor Ystad - Örebro titt som tätt.
- Framtidssäker (laddninghastighet osv)
- Kias vs skodas elbilar? (Fördelar / nackdelar)
- räckvidd / vilken är mest "törstig"
- mjukvara (Fördelar / nackdelar)
Hjälp mig gärna med lite fina inpups
Hjälper en vän men vill gärna ha lite input från övriga.
Nu kommer en sådan här klassisk jämförelse mellan två elbilar med den ultimata frågan, vilken är bäst?
Vi utesluter Tesla pga ekonomiska nackdelar (företagspolicy så vi lämnar det bara).
Har blivit erbjuden samma pris för EV6 (ej fyrhjulsdrift) och Enyaq 80.
Pendlar några gånger i veckan mellan Ystad - Helsingborg och gör långresor Ystad - Örebro titt som tätt.
- Framtidssäker (laddninghastighet osv)
- Kias vs skodas elbilar? (Fördelar / nackdelar)
- räckvidd / vilken är mest "törstig"
- mjukvara (Fördelar / nackdelar)
Hjälp mig gärna med lite fina inpups
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Enyaq har en boxigare form så du får plats mer i bagaget, annars ser jag ingenting praktiskt som den vinner på i jämförelse med EV6 (eller IONIQ 5 som har samma komponenter som EV6).
EV6 går längre/snålare, snabbare acceleration (8,5s vs 7,3s 0-100), laddar snabbare (i princip dubbelt så fort), bättre infotainment (Enyaq kraschar/segar), bättre app (Skodas är katastrof), starkare regen/one pedal (ställbar) och bättre placering av laddlucka (långt bak) samt frunk (Enyaq har ingen).
Jag tycker Enyaq är snyggare, men jag hade aldrig valt att köpa en bil som redan känns gammal.
EV6 går längre/snålare, snabbare acceleration (8,5s vs 7,3s 0-100), laddar snabbare (i princip dubbelt så fort), bättre infotainment (Enyaq kraschar/segar), bättre app (Skodas är katastrof), starkare regen/one pedal (ställbar) och bättre placering av laddlucka (långt bak) samt frunk (Enyaq har ingen).
Jag tycker Enyaq är snyggare, men jag hade aldrig valt att köpa en bil som redan känns gammal.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
De har väl samma deklarerade räckvidd och EV6 har väl inte direkt rykte om att gå snålt i verkliga livet?DanneLKPG skrev:Enyaq har en boxigare form så du får plats mer i bagaget, annars ser jag ingenting praktiskt som den vinner på i jämförelse med EV6 (eller IONIQ 5 som har samma komponenter som EV6).
EV6 går längre/snålare, snabbare acceleration (8,5s vs 7,3s 0-100), laddar snabbare (i princip dubbelt så fort), bättre infotainment (Enyaq kraschar/segar), bättre app (Skodas är katastrof), starkare regen/one pedal (ställbar) och bättre placering av laddlucka (långt bak) samt frunk (Enyaq har ingen).
Jag tycker Enyaq är snyggare, men jag hade aldrig valt att köpa en bil som redan känns gammal.
I övrigt håller jag med om att EV6 verkar vara att föredra.
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Mindes nog lite fel där, hade för mig att EV6 var liite snålare i motorvägsfart än Enyaq, men det kan nog vara ganska jämt i förbrukning.Maw skrev:De har väl samma deklarerade räckvidd och EV6 har väl inte direkt rykte om att gå snålt i verkliga livet?
I övrigt håller jag med om att EV6 verkar vara att föredra.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Som bil hejar jag på Kia. Men TOC tror jag skodan vinner, tack vare varannat års service oavsett mil. För de har väl samma som VW?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
EV6 är 2 år eller 3000 mil. Så det beror ju helt klart på hur mycket man kör. På min IONIQ 5 (Hyundai äger Kia) är det tyvärr 1 år/3000 mil... Dock är inköpspriset för i5 i Sverige lägre än både Enyaq och EV6 så det jämnar väl ut sig...PapaD skrev:Som bil hejar jag på Kia. Men TOC tror jag skodan vinner, tack vare varannat års service oavsett mil. För de har väl samma som VW?
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
PapaD skrev:Som bil hejar jag på Kia. Men TOC tror jag skodan vinner, tack vare varannat års service oavsett mil. För de har väl samma som VW?
Servicekostnaden är en försvinnande liten del av totalkostnaden.
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Nog känns det som EV6 har en teknisk edge över MEB/Enyaq avseende främst laddhastighet.
Sen är min bild att Enyaq har en fin laddkurva trots allt (och den ska väl få 170 kw?), en aktiv utveckling av mjukvaran och ett klart bättre bagageutrymme än Kian.
Så min åsikt är väl att det kanske mer handlar om tycke och smak. EV6 design är ju en vattendelare och personligen tycker jag att Enyaq är för traditionell i sitt designspråk - den ser ut som en vanlig Skoda helt enkelt.
Sen är min bild att Enyaq har en fin laddkurva trots allt (och den ska väl få 170 kw?), en aktiv utveckling av mjukvaran och ett klart bättre bagageutrymme än Kian.
Så min åsikt är väl att det kanske mer handlar om tycke och smak. EV6 design är ju en vattendelare och personligen tycker jag att Enyaq är för traditionell i sitt designspråk - den ser ut som en vanlig Skoda helt enkelt.
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Bra bilar bägge två. Klart längre nybilsgaranti på Koreanska bilar, vilket ger trygghet.
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Trodde väl aldrig jag skulle säga det om en Kia som inte är Stinger men Ev6 är förbannat snygg.
Men smaken är ju som baken.
Men smaken är ju som baken.
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Skodan är rymligare och mer praktisk medan Kian är en bättre designad elbil är min uppfattning så det beror på vad man prioriterar
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Haft båda.
Enyaq mer ”praktisk” i många avseenden.
Kian (4WD) roligare i många avseenden.
Tekniskt skillnad på papperet. I verkligheten betydligt mindre skillnad.
Enyaq har nog större ”målgrupp” begagnad i längden om vi ser den som en suverän ”Villa/Volvo/Vovve”
Enyaq mer ”praktisk” i många avseenden.
Kian (4WD) roligare i många avseenden.
Tekniskt skillnad på papperet. I verkligheten betydligt mindre skillnad.
Enyaq har nog större ”målgrupp” begagnad i längden om vi ser den som en suverän ”Villa/Volvo/Vovve”
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Hur tror ni andrahandsvärdet kommer vara Enyaq vs EV6? Lägre förlust på en Enyaq antar jag?
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Har haft en MEB-bil tidigare (VW ID4) och kör nu EV6. EV6 har väldigt mycket snabbare laddning, så om det är viktigt kör på den. Annars är det mest en fråga om tyckte och smak, om man inte behöver den extra plats i bagaget som Enyaq erbjuder. ID4 hade även mycket bättre helljus än EV6 (vet inte om det sitter samma adaptiva helljus i Skodan). Sen klagar många på VW-gruppens mjukvara. Det är kanske befogat men i så fall borde Kia/Hyundai få ännu mer skit. Den känns sjukt omodern i jämförelse. Till sist: EV6:an är väldigt mycket roligare att köra, men då har jag awd på min.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Här en bra översikt av +/- mellan Enyaq (MEB SUV) och EV6-syskonet Ioniq 5 (E-GMP SUV), samt MY som TS kan strunta i (var ej OK som tjänstebil).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2402
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Lite råd om Enyaq
Vi har haft den 1.5år och 5000mil i tjänsten.
7gånger på verkstad!
Under 1år skeva skivor fram dom vägrade först garanti..Skoda vägrar garanti
Sen gick laddningen sönder bytt på garanti och sen uppgradering av mjukvara. 5 verkstads besök.
Fortfarande fel på superladdningen helt värdelös på laddningen bara ursäkter från Skoda ännu ej löst
Sen efter uppgradering av mjukvaran så måste man bekräfta med ok på skärmen vare gång man sätter sig i bilen. VARJE GÅNG.
Blir ett oändligt tryck på ok och skodas svar det är gdpr vilket är skitsnack inga andra har det.
Och milen man kan köra kommer aldrig upp i 50mil så det kan ni glömma ca30-35mil är det vanliga
SÅ MITT RÅD KÖP ALDRIG SKODA ELLER NÅGON ELBIL FRÅN AUDI VW
Vi har haft den 1.5år och 5000mil i tjänsten.
7gånger på verkstad!
Under 1år skeva skivor fram dom vägrade först garanti..Skoda vägrar garanti
Sen gick laddningen sönder bytt på garanti och sen uppgradering av mjukvara. 5 verkstads besök.
Fortfarande fel på superladdningen helt värdelös på laddningen bara ursäkter från Skoda ännu ej löst
Sen efter uppgradering av mjukvaran så måste man bekräfta med ok på skärmen vare gång man sätter sig i bilen. VARJE GÅNG.
Blir ett oändligt tryck på ok och skodas svar det är gdpr vilket är skitsnack inga andra har det.
Och milen man kan köra kommer aldrig upp i 50mil så det kan ni glömma ca30-35mil är det vanliga
SÅ MITT RÅD KÖP ALDRIG SKODA ELLER NÅGON ELBIL FRÅN AUDI VW
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Förstår om du inte är nöjd med 7 besök. I vår leaf får man också trycka ok varje gång men inte i vår Audi E-tron, så det ör väl inte rätt att man inte kan köpa någon av dem. Har haft min E-tron i drygt ett år och den ör strax 4 år och det jag gjort är få spolarmunstycket till bakrutespolning utbytt på garanti. Och trodd du på allvar att du skulle komma 50 mil? Min säger 43 men kommer 30 typ. Tror du på allvar att någon annan bil kommer så långt som wltp nämner? 30-35 mil är väl inte så dåligt med den batteristorleken.Peli65 skrev: ↑01 feb 2023 19:08Lite råd om Enyaq
Vi har haft den 1.5år och 5000mil i tjänsten.
7gånger på verkstad!
Under 1år skeva skivor fram dom vägrade först garanti..Skoda vägrar garanti
Sen gick laddningen sönder bytt på garanti och sen uppgradering av mjukvara. 5 verkstads besök.
Fortfarande fel på superladdningen helt värdelös på laddningen bara ursäkter från Skoda ännu ej löst
Sen efter uppgradering av mjukvaran så måste man bekräfta med ok på skärmen vare gång man sätter sig i bilen. VARJE GÅNG.
Blir ett oändligt tryck på ok och skodas svar det är gdpr vilket är skitsnack inga andra har det.
Och milen man kan köra kommer aldrig upp i 50mil så det kan ni glömma ca30-35mil är det vanliga
SÅ MITT RÅD KÖP ALDRIG SKODA ELLER NÅGON ELBIL FRÅN AUDI VW
27,8 kWp solceller
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Nej visst inte 52mil men inte heller 30 runt 40mil annars är det missvisande reklam att säga 52mil
Våran Tesla y visar alltid 50mil efter full laddning och sen beroende hur man kör går den olika långt. Men normal körning ca40 mil
Kan säga att Teslan är helt överlägsen på motor batteri och laddningen samt mjukvaran. Sen är den lite plastig i detaljer.
Våran Tesla y visar alltid 50mil efter full laddning och sen beroende hur man kör går den olika långt. Men normal körning ca40 mil
Kan säga att Teslan är helt överlägsen på motor batteri och laddningen samt mjukvaran. Sen är den lite plastig i detaljer.
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Håller med om att få 30 mil om dom säger över 50 är skit. Tesla ör snåla och har bra laddning vid låg soc men sen nja. Mjukvaran kan jag inte uttala mig om men håller helt med om att den är plastig men visst det är ju öven enyaq på dörrsidor mm, men tycker enyaq är tystare än tesla 3 och Y.Peli65 skrev: ↑01 feb 2023 20:35Nej visst inte 52mil men inte heller 30 runt 40mil annars är det missvisande reklam att säga 52mil
Våran Tesla y visar alltid 50mil efter full laddning och sen beroende hur man kör går den olika långt. Men normal körning ca40 mil
Kan säga att Teslan är helt överlägsen på motor batteri och laddningen samt mjukvaran. Sen är den lite plastig i detaljer.
27,8 kWp solceller
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Jag tror det, eftersom jag inte har några problem med att komma så långt med min KonaDafro skrev: ↑01 feb 2023 19:14Förstår om du inte är nöjd med 7 besök. I vår leaf får man också trycka ok varje gång men inte i vår Audi E-tron, så det ör väl inte rätt att man inte kan köpa någon av dem. Har haft min E-tron i drygt ett år och den ör strax 4 år och det jag gjort är få spolarmunstycket till bakrutespolning utbytt på garanti. Och trodd du på allvar att du skulle komma 50 mil? Min säger 43 men kommer 30 typ. Tror du på allvar att någon annan bil kommer så långt som wltp nämner? 30-35 mil är väl inte så dåligt med den batteristorleken.Peli65 skrev: ↑01 feb 2023 19:08Lite råd om Enyaq
Vi har haft den 1.5år och 5000mil i tjänsten.
7gånger på verkstad!
Under 1år skeva skivor fram dom vägrade först garanti..Skoda vägrar garanti
Sen gick laddningen sönder bytt på garanti och sen uppgradering av mjukvara. 5 verkstads besök.
Fortfarande fel på superladdningen helt värdelös på laddningen bara ursäkter från Skoda ännu ej löst
Sen efter uppgradering av mjukvaran så måste man bekräfta med ok på skärmen vare gång man sätter sig i bilen. VARJE GÅNG.
Blir ett oändligt tryck på ok och skodas svar det är gdpr vilket är skitsnack inga andra har det.
Och milen man kan köra kommer aldrig upp i 50mil så det kan ni glömma ca30-35mil är det vanliga
SÅ MITT RÅD KÖP ALDRIG SKODA ELLER NÅGON ELBIL FRÅN AUDI VW
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Ja på sommaren i 90 så går det med den vilket är imponerande men nu tror jag inte du kommer det på vintern i 120 på motorväg. Men den verkar vara riktigt snål.expat skrev: ↑02 feb 2023 03:51Jag tror det, eftersom jag inte har några problem med att komma så långt med min KonaDafro skrev: ↑01 feb 2023 19:14Förstår om du inte är nöjd med 7 besök. I vår leaf får man också trycka ok varje gång men inte i vår Audi E-tron, så det ör väl inte rätt att man inte kan köpa någon av dem. Har haft min E-tron i drygt ett år och den ör strax 4 år och det jag gjort är få spolarmunstycket till bakrutespolning utbytt på garanti. Och trodd du på allvar att du skulle komma 50 mil? Min säger 43 men kommer 30 typ. Tror du på allvar att någon annan bil kommer så långt som wltp nämner? 30-35 mil är väl inte så dåligt med den batteristorleken.Peli65 skrev: ↑01 feb 2023 19:08Lite råd om Enyaq
Vi har haft den 1.5år och 5000mil i tjänsten.
7gånger på verkstad!
Under 1år skeva skivor fram dom vägrade först garanti..Skoda vägrar garanti
Sen gick laddningen sönder bytt på garanti och sen uppgradering av mjukvara. 5 verkstads besök.
Fortfarande fel på superladdningen helt värdelös på laddningen bara ursäkter från Skoda ännu ej löst
Sen efter uppgradering av mjukvaran så måste man bekräfta med ok på skärmen vare gång man sätter sig i bilen. VARJE GÅNG.
Blir ett oändligt tryck på ok och skodas svar det är gdpr vilket är skitsnack inga andra har det.
Och milen man kan köra kommer aldrig upp i 50mil så det kan ni glömma ca30-35mil är det vanliga
SÅ MITT RÅD KÖP ALDRIG SKODA ELLER NÅGON ELBIL FRÅN AUDI VW
27,8 kWp solceller
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Det beror ju helt på hur man kör och vad det är för väder. Min Ioniq5 har 48 mil WLTP och det klarar den faktiskt, förutsatt man inte kör mycket fortare än 80 och att temperaturen håller sig kring 20 grader. Är det realistiskt till vardags? Ja absolut, på sommarn när man håller sig till landsvägar så som jag brukar göra. På vintern är det en annan femma. Och i motorvägsfart ska man såklart inte förvänta sig samma räckvidd heller. WLTP räckvidden gäller under optimala förhållanden, logiskt att det måste bli sämre räckvidd under sämre förhållanden. Det är fysik.
Jag tycker däremot att det ska finnas ett realistiskt scenario för en bil att klara WLTP räckvidden. Dvs sommar och lagom hastighet. Men om den deklarerade räckvidden är totalt omöjlig att uppnå oavsett körsätt och temperatur så skulle jag också känna mig lite lurad.
Min e-tron var en sådan kandidat. Sina 41 WLTP-mil klarade den bara i konstant nedförsbacke.
Jag tycker däremot att det ska finnas ett realistiskt scenario för en bil att klara WLTP räckvidden. Dvs sommar och lagom hastighet. Men om den deklarerade räckvidden är totalt omöjlig att uppnå oavsett körsätt och temperatur så skulle jag också känna mig lite lurad.
Min e-tron var en sådan kandidat. Sina 41 WLTP-mil klarade den bara i konstant nedförsbacke.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
I etron får man väl åas trycka på startknappen varje gång....Dafro skrev: ↑01 feb 2023 19:14Förstår om du inte är nöjd med 7 besök. I vår leaf får man också trycka ok varje gång men inte i vår Audi E-tron, så det ör väl inte rätt att man inte kan köpa någon av dem. Har haft min E-tron i drygt ett år och den ör strax 4 år och det jag gjort är få spolarmunstycket till bakrutespolning utbytt på garanti. Och trodd du på allvar att du skulle komma 50 mil? Min säger 43 men kommer 30 typ. Tror du på allvar att någon annan bil kommer så långt som wltp nämner? 30-35 mil är väl inte så dåligt med den batteristorleken.Peli65 skrev: ↑01 feb 2023 19:08Lite råd om Enyaq
Vi har haft den 1.5år och 5000mil i tjänsten.
7gånger på verkstad!
Under 1år skeva skivor fram dom vägrade först garanti..Skoda vägrar garanti
Sen gick laddningen sönder bytt på garanti och sen uppgradering av mjukvara. 5 verkstads besök.
Fortfarande fel på superladdningen helt värdelös på laddningen bara ursäkter från Skoda ännu ej löst
Sen efter uppgradering av mjukvaran så måste man bekräfta med ok på skärmen vare gång man sätter sig i bilen. VARJE GÅNG.
Blir ett oändligt tryck på ok och skodas svar det är gdpr vilket är skitsnack inga andra har det.
Och milen man kan köra kommer aldrig upp i 50mil så det kan ni glömma ca30-35mil är det vanliga
SÅ MITT RÅD KÖP ALDRIG SKODA ELLER NÅGON ELBIL FRÅN AUDI VW
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ev6 vs Enyaq - Köpråd
Absolut och det är ju sååå betungande så det väger in vid ett bilval.taliz skrev: ↑02 feb 2023 08:14I etron får man väl åas trycka på startknappen varje gång....Dafro skrev: ↑01 feb 2023 19:14Förstår om du inte är nöjd med 7 besök. I vår leaf får man också trycka ok varje gång men inte i vår Audi E-tron, så det ör väl inte rätt att man inte kan köpa någon av dem. Har haft min E-tron i drygt ett år och den ör strax 4 år och det jag gjort är få spolarmunstycket till bakrutespolning utbytt på garanti. Och trodd du på allvar att du skulle komma 50 mil? Min säger 43 men kommer 30 typ. Tror du på allvar att någon annan bil kommer så långt som wltp nämner? 30-35 mil är väl inte så dåligt med den batteristorleken.Peli65 skrev: ↑01 feb 2023 19:08Lite råd om Enyaq
Vi har haft den 1.5år och 5000mil i tjänsten.
7gånger på verkstad!
Under 1år skeva skivor fram dom vägrade först garanti..Skoda vägrar garanti
Sen gick laddningen sönder bytt på garanti och sen uppgradering av mjukvara. 5 verkstads besök.
Fortfarande fel på superladdningen helt värdelös på laddningen bara ursäkter från Skoda ännu ej löst
Sen efter uppgradering av mjukvaran så måste man bekräfta med ok på skärmen vare gång man sätter sig i bilen. VARJE GÅNG.
Blir ett oändligt tryck på ok och skodas svar det är gdpr vilket är skitsnack inga andra har det.
Och milen man kan köra kommer aldrig upp i 50mil så det kan ni glömma ca30-35mil är det vanliga
SÅ MITT RÅD KÖP ALDRIG SKODA ELLER NÅGON ELBIL FRÅN AUDI VW
27,8 kWp solceller