Teslas support - kräktråden
Moderator: Redaktion
Teslas support - kräktråden
Efter att väntat över en timme i Teslas kö för akuta ärenden la vi på och lät bilen stå olåst och lämnad till sitt öde.
Teslas service är verkligen otroligt dålig. Har aldrig varit med om sämre support och det har inte blivet bättre på de fem år vi nu kört Tesla. Enda sättet att vara nöjd är att se till att hjälpbehov aldrig uppstår vilket i Teslas fall är en utmaning. :-/
Sorry för kräkningen men här finns ett uppdämt behov av att spy galla över alla de gånger tesla varit generös med vår tid. Många och långa timmar har, med knuten näven i fickan, lagts på att fundera på vad f-n Tesla sysslar med i väntan på hjälp.
Och till dig som kommer svara ”jag har aldrig haft några problem med supporten” eller ”det var väl inte så farligt”: Gör inte det. Det är är fel tråd.
Men till dig som har en känga eller två, story eller anekdot om Teslas urusla service så kom igen! Har du också åkt många långa mil till service för att få reda på att de inte har några delar eller vad har du råkat ut för?
Teslas service är verkligen otroligt dålig. Har aldrig varit med om sämre support och det har inte blivet bättre på de fem år vi nu kört Tesla. Enda sättet att vara nöjd är att se till att hjälpbehov aldrig uppstår vilket i Teslas fall är en utmaning. :-/
Sorry för kräkningen men här finns ett uppdämt behov av att spy galla över alla de gånger tesla varit generös med vår tid. Många och långa timmar har, med knuten näven i fickan, lagts på att fundera på vad f-n Tesla sysslar med i väntan på hjälp.
Och till dig som kommer svara ”jag har aldrig haft några problem med supporten” eller ”det var väl inte så farligt”: Gör inte det. Det är är fel tråd.
Men till dig som har en känga eller två, story eller anekdot om Teslas urusla service så kom igen! Har du också åkt många långa mil till service för att få reda på att de inte har några delar eller vad har du råkat ut för?
Re: Teslas support - kräktråden
Jag hamnade i ”dragkroks-gate” behövde åka 2 gånger utan att de fixade det. Till sist kom Oskar (Rangern i Örebro) och fixade biffen. Det irriterande var ju att de låtsades som om inget var fel och behandla en väldigt arrogant (Segeltorp).
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Teslas support - kräktråden
Ha! Det är snarare så att varenda gång vi är tvingade att ha med Tesla att göra så undrar vi hur de ska göra fel den här gången. Inte OM utan HUR. Det säger ganska mycket om vad vi tycker om deras ickeservice. Än så länge har vi aldrig råkat ut för att de har gjort någonting rätt eller bra.
Re: Teslas support - kräktråden
oj, detta var tråkigt att höra!
Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
- pejvic
- Teslaägare
- Inlägg: 1978
- Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
- Ort: Sthlm
- Referralkod: ts.la/torbjrn74421
Re: Teslas support - kräktråden
Tänker inte ursäkta dem men vi är i 2023 nu och då ringer man inte. Fler och fler företag tar bort sina egna växlar och hyr in callcenters som inte ens jobbar på företaget. Det handlar om stora svenska företag inom telekom, taxi mmChulo skrev: ↑18 jan 2023 19:52oj, detta var tråkigt att höra!
Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Kom igen - maila dem!
och service lägger man i appen.
om man är för gammal så får man försöka fråga ens barn hur man gör.
men de kan inte svara i telefon hela dagarna. Fattar ni ens hur många som köpt efter prissänkningen?
PLUS tusentals som ringer och gnäller att de sänkt priserna. HUR skulle de ens kunna anställa folk till att svara på alla de samtalen i telefonen? Bilen köper man i appen, och vill man nåt så blir det problem om man inte är beredd att chatta eller maila 2023.
Testa och ring Telia, skatteverket eller vadsomhelst. Just de två går faktiskt att nå på telefon, men det är mindre och mindre det funkar numer.
Haft alla 3/Y
Re: Teslas support - kräktråden
Största krutet ett bolag bör lägga på är just sälj... oavsett... hittar inga mailadresser varken i mitt teslakonto/hemsida eller de avtal jag fått?! och för att maila via deras kontaktformulär... finns inte ens övriga frågor?! Fick använda en topic som inte alls kändes jättelogiskt...pejvic skrev: ↑18 jan 2023 19:58Tänker inte ursäkta dem men vi är i 2023 nu och då ringer man inte. Fler och fler företag tar bort sina egna växlar och hyr in callcenters som inte ens jobbar på företaget. Det handlar om stora svenska företag inom telekom, taxi mmChulo skrev: ↑18 jan 2023 19:52oj, detta var tråkigt att höra!
Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Kom igen - maila dem!
och service lägger man i appen.
om man är för gammal så får man försöka fråga ens barn hur man gör.
men de kan inte svara i telefon hela dagarna. Fattar ni ens hur många som köpt efter prissänkningen?
PLUS tusentals som ringer och gnäller att de sänkt priserna. HUR skulle de ens kunna anställa folk till att svara på alla de samtalen i telefonen? Bilen köper man i appen, och vill man nåt så blir det problem om man inte är beredd att chatta eller maila 2023.
Testa och ring Telia, skatteverket eller vadsomhelst. Just de två går faktiskt att nå på telefon, men det är mindre och mindre det funkar numer.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Teslas support - kräktråden
Kan säga att när man har serviceärende i appen då svarar de inte alltid på vad man skriver ändå så man måste försöka ringa dem för att de skall bekräfta något. Det handlar inte om att de vill göra saker via mail/app utan att de helt enkelt inte bryr sig om att ge bra service.Chulo skrev: ↑18 jan 2023 20:18Största krutet ett bolag bör lägga på är just sälj... oavsett... hittar inga mailadresser varken i mitt teslakonto/hemsida eller de avtal jag fått?! och för att maila via deras kontaktformulär... finns inte ens övriga frågor?! Fick använda en topic som inte alls kändes jättelogiskt...
Re: Teslas support - kräktråden
Haft 3st Teslor.
Servicenivån har sjunkit för varje modell år. Tom fått dragit ärende via ARN för att få rätt.
*Tesla gör sitt yttersta för att skita i KKL -
*Tesla orsakar i mitt fall oftast följdfel på det de fixat.
Nu senast när min värmepump la av i min MYP så ”glömde” de sätta fast frunken.
*Tesla har ingen respekt för bilarna utan sätter sig direkt i bilen med skitiga kläder- fick byta baksäte på min 3a för en mekaniker dragit ett verktyg över hela och gjort en reva. Först ville de ej ta på sig detta men efter jag visat bilder så erkände det.
*Tesla körde sönder min fälg på min MYP - försökte dölja med lackstift. Visade bilder så löste de det.
*skyller basala fel på mjukvaran.
*Gjorde 4hjulsinställning på MYP - åkte hem och tyckte bilen lät konstigt. Visade sig att de glömt skriva fast några plastdetaljer under bilen så de lossnat och skrapade i.
*Bytre skärmen i min bil efter mekaniker lyckades spräcka den med något verktyg - de glömde skriva fast den så den satt löst.
*kompensation för fel är bara att glömma - du får köra tesla.
*de som arbetar med service verkar ha koll erfarenhet av bilar - saknar de som jobbade precis innan M3 slog igenom i Sverige.
Har så många fler exempel men man blir bara mörkrädd
Men, jag vet i ärlighetens namn vem som är mest idiot - jag som fortsätter köpa dessa bilar och mer eller mindre låter de fortsätta som de gör.
Beställde T.om. en MSPläd.
Vet inte vad det är för fel på mig.
Servicenivån har sjunkit för varje modell år. Tom fått dragit ärende via ARN för att få rätt.
*Tesla gör sitt yttersta för att skita i KKL -
*Tesla orsakar i mitt fall oftast följdfel på det de fixat.
Nu senast när min värmepump la av i min MYP så ”glömde” de sätta fast frunken.
*Tesla har ingen respekt för bilarna utan sätter sig direkt i bilen med skitiga kläder- fick byta baksäte på min 3a för en mekaniker dragit ett verktyg över hela och gjort en reva. Först ville de ej ta på sig detta men efter jag visat bilder så erkände det.
*Tesla körde sönder min fälg på min MYP - försökte dölja med lackstift. Visade bilder så löste de det.
*skyller basala fel på mjukvaran.
*Gjorde 4hjulsinställning på MYP - åkte hem och tyckte bilen lät konstigt. Visade sig att de glömt skriva fast några plastdetaljer under bilen så de lossnat och skrapade i.
*Bytre skärmen i min bil efter mekaniker lyckades spräcka den med något verktyg - de glömde skriva fast den så den satt löst.
*kompensation för fel är bara att glömma - du får köra tesla.
*de som arbetar med service verkar ha koll erfarenhet av bilar - saknar de som jobbade precis innan M3 slog igenom i Sverige.
Har så många fler exempel men man blir bara mörkrädd
Men, jag vet i ärlighetens namn vem som är mest idiot - jag som fortsätter köpa dessa bilar och mer eller mindre låter de fortsätta som de gör.
Beställde T.om. en MSPläd.
Vet inte vad det är för fel på mig.
P3D-20 Grå med vit inredning
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Teslas support - kräktråden
Låter ungefär som min upplevelse, förutom att jag inte behövt dra saker via ARN för saker som gått fel då de tagit kostnaden efter lite bråk (fixade dock en lackskada på min S på egen bekostnad efter att de slagit i något i bilen när den var inne på service och sen "väntar på godkännande från HQ" i flera veckor utan återkoppling). Däremot så kan jag lägga in att de gillar att lova att något de förstört tidigare skall ta 20 minuter att fixa så man kan vänta kvar, sen börjar de jobba på bilen först 3.5 timme efter utsatt tid och 4 timmar efter utsatt tid är de klara men säger att de inte lyckades fixa det och man får komma tillbaka en annan gång.Lystico skrev: ↑19 jan 2023 08:28Haft 3st Teslor.
Servicenivån har sjunkit för varje modell år. Tom fått dragit ärende via ARN för att få rätt.
*Tesla gör sitt yttersta för att skita i KKL -
*Tesla orsakar i mitt fall oftast följdfel på det de fixat.
Nu senast när min värmepump la av i min MYP så ”glömde” de sätta fast frunken.
*Tesla har ingen respekt för bilarna utan sätter sig direkt i bilen med skitiga kläder- fick byta baksäte på min 3a för en mekaniker dragit ett verktyg över hela och gjort en reva. Först ville de ej ta på sig detta men efter jag visat bilder så erkände det.
*Tesla körde sönder min fälg på min MYP - försökte dölja med lackstift. Visade bilder så löste de det.
*skyller basala fel på mjukvaran.
*Gjorde 4hjulsinställning på MYP - åkte hem och tyckte bilen lät konstigt. Visade sig att de glömt skriva fast några plastdetaljer under bilen så de lossnat och skrapade i.
*Bytre skärmen i min bil efter mekaniker lyckades spräcka den med något verktyg - de glömde skriva fast den så den satt löst.
*kompensation för fel är bara att glömma - du får köra tesla.
*de som arbetar med service verkar ha koll erfarenhet av bilar - saknar de som jobbade precis innan M3 slog igenom i Sverige.
Har så många fler exempel men man blir bara mörkrädd
Men, jag vet i ärlighetens namn vem som är mest idiot - jag som fortsätter köpa dessa bilar och mer eller mindre låter de fortsätta som de gör.
Beställde T.om. en MSPläd.
Vet inte vad det är för fel på mig.
Service är nog en av de större anledningarna till varför jag faktiskt bytte från Tesla, håller med om att de iaf var serviceinriktade före M3 kom och ringde iaf upp med uppdateringar osv. Lånebil fick man dessutom alltid om man ville ha även om de bara var för någon timme.
Re: Teslas support - kräktråden
Men kom igen, varför ska de vara kontakbara, du får väl fixa dina problem själv..pejvic skrev: ↑18 jan 2023 19:58Tänker inte ursäkta dem men vi är i 2023 nu och då ringer man inte. Fler och fler företag tar bort sina egna växlar och hyr in callcenters som inte ens jobbar på företaget. Det handlar om stora svenska företag inom telekom, taxi mmChulo skrev: ↑18 jan 2023 19:52oj, detta var tråkigt att höra!
Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Kom igen - maila dem!
och service lägger man i appen.
om man är för gammal så får man försöka fråga ens barn hur man gör.
men de kan inte svara i telefon hela dagarna. Fattar ni ens hur många som köpt efter prissänkningen?
PLUS tusentals som ringer och gnäller att de sänkt priserna. HUR skulle de ens kunna anställa folk till att svara på alla de samtalen i telefonen? Bilen köper man i appen, och vill man nåt så blir det problem om man inte är beredd att chatta eller maila 2023.
Testa och ring Telia, skatteverket eller vadsomhelst. Just de två går faktiskt att nå på telefon, men det är mindre och mindre det funkar numer.
Nej detta duger inte.. Självklart ska man kunna ringa men även om att man kan maila eller chatta och alla andra sätt att ta kontakt med en seriös bilfirma..
Varför ska någon som är några år äldre belasta sina barn med detta.
Nej de blir allt mer uppenbart man inte ska äga en tesla även om den är billig och har massor av bra kvaliteter också, dock är kontaktbarhet och service extramt viktigt för mig som bilägare så ens bilägande blir så enkelt de kan vara.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 23 dec 2022 21:45
Re: Teslas support - kräktråden
Det mest fascinerande är ändå deras friskrivningar mot allt. Har en X Plaid som är ny där det är endel fabrikationsfel, har 2 timmar att åka till servicecenter och skrev därav i appen tidigt för att se till så att de får all info. Just då jag ville ha allt åtgärdat vid samma tidpunkt, lämnar hellre bilen där och tar tåget hem och hämtar när den är klar.
Återkopplingen är obefintlig, de flyttade fram tiden en vecka då reservdelar saknades. Idag var bilen inne i 7 timmar, för att hämtas ut och få svar att de inte kunde åtgärda det utan vi behöver åka tillbaka.
Blev måttligt irriterade och frågade vem som står för min arbetstid då jag spenderar 11 timmar med resande och väntade, men får då till svar att enl. villkoren ersätter de inte sådana saker. Nu har jag köpt bilen via leasing, därmed avtalslagen och köplagen. Skulle jag köpt den som privatperson skulle jag utan tvekan dragit det vidare. Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
Återkopplingen är obefintlig, de flyttade fram tiden en vecka då reservdelar saknades. Idag var bilen inne i 7 timmar, för att hämtas ut och få svar att de inte kunde åtgärda det utan vi behöver åka tillbaka.
Blev måttligt irriterade och frågade vem som står för min arbetstid då jag spenderar 11 timmar med resande och väntade, men får då till svar att enl. villkoren ersätter de inte sådana saker. Nu har jag köpt bilen via leasing, därmed avtalslagen och köplagen. Skulle jag köpt den som privatperson skulle jag utan tvekan dragit det vidare. Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
Re: Teslas support - kräktråden
Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.Skaraborgarn skrev: ↑07 feb 2023 17:40Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
Re: Teslas support - kräktråden
Vad ser du som alternativ?spacecoin skrev: ↑07 feb 2023 17:48Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.Skaraborgarn skrev: ↑07 feb 2023 17:40Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
Re: Teslas support - kräktråden
För mig? Jag behöver inte 6 eller 7 säten (har en 5 seater). Jag köpte MX för dragkrok och lastutrymmet. laddar 99% hemma. Har fri SuC men laddat där kanske 10-20 gånger på 3.5 år.dstr skrev: ↑07 feb 2023 18:52Vad ser du som alternativ?spacecoin skrev: ↑07 feb 2023 17:48Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.Skaraborgarn skrev: ↑07 feb 2023 17:40Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
Jag skulle överväga PS3 eller EQS om jag skulle byta i år och framtida Audi, BMW, Mercedes, Porsche kanske. Kanske Volvo. Knappast en ren kines som BYD eller Zeekr, men never say never. Tre år är lång tid.
Re: Teslas support - kräktråden
Håll ut till 2027 och köp en K1! Den här kommer bli grym!:spacecoin skrev: ↑07 feb 2023 19:02För mig? Jag behöver inte 6 eller 7 säten (har en 5 seater). Jag köpte MX för dragkrok och lastutrymmet. laddar 99% hemma. Har fri SuC men laddat där kanske 10-20 gånger på 3.5 år.dstr skrev: ↑07 feb 2023 18:52Vad ser du som alternativ?spacecoin skrev: ↑07 feb 2023 17:48Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.Skaraborgarn skrev: ↑07 feb 2023 17:40Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
Jag skulle överväga PS3 om jag skulle byta i år och framtida Audi, BMW, Mercedes, Porsche kanske. Kanske Volvo. Knappast en ren kines som BYD eller Zeekr, men never say never. Tre år är lång tid.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ry-ev-2027
Re: Teslas support - kräktråden
Masochism är termen. Och det är en variation och inte ett fel.Lystico skrev: ↑19 jan 2023 08:28Haft 3st Teslor.
Servicenivån har sjunkit för varje modell år. Tom fått dragit ärende via ARN för att få rätt.
*Tesla gör sitt yttersta för att skita i KKL -
*Tesla orsakar i mitt fall oftast följdfel på det de fixat.
Nu senast när min värmepump la av i min MYP så ”glömde” de sätta fast frunken.
*Tesla har ingen respekt för bilarna utan sätter sig direkt i bilen med skitiga kläder- fick byta baksäte på min 3a för en mekaniker dragit ett verktyg över hela och gjort en reva. Först ville de ej ta på sig detta men efter jag visat bilder så erkände det.
*Tesla körde sönder min fälg på min MYP - försökte dölja med lackstift. Visade bilder så löste de det.
*skyller basala fel på mjukvaran.
*Gjorde 4hjulsinställning på MYP - åkte hem och tyckte bilen lät konstigt. Visade sig att de glömt skriva fast några plastdetaljer under bilen så de lossnat och skrapade i.
*Bytre skärmen i min bil efter mekaniker lyckades spräcka den med något verktyg - de glömde skriva fast den så den satt löst.
*kompensation för fel är bara att glömma - du får köra tesla.
*de som arbetar med service verkar ha koll erfarenhet av bilar - saknar de som jobbade precis innan M3 slog igenom i Sverige.
Har så många fler exempel men man blir bara mörkrädd
Men, jag vet i ärlighetens namn vem som är mest idiot - jag som fortsätter köpa dessa bilar och mer eller mindre låter de fortsätta som de gör.
Beställde T.om. en MSPläd.
Vet inte vad det är för fel på mig.