Teslas support - kräktråden

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

R1883RM4n
Inlägg: 78
Blev medlem: 18 jun 2019 23:35

Teslas support - kräktråden

Inlägg av R1883RM4n »

Efter att väntat över en timme i Teslas kö för akuta ärenden la vi på och lät bilen stå olåst och lämnad till sitt öde.

Teslas service är verkligen otroligt dålig. Har aldrig varit med om sämre support och det har inte blivet bättre på de fem år vi nu kört Tesla. Enda sättet att vara nöjd är att se till att hjälpbehov aldrig uppstår vilket i Teslas fall är en utmaning. :-/

Sorry för kräkningen men här finns ett uppdämt behov av att spy galla över alla de gånger tesla varit generös med vår tid. Många och långa timmar har, med knuten näven i fickan, lagts på att fundera på vad f-n Tesla sysslar med i väntan på hjälp.

Och till dig som kommer svara ”jag har aldrig haft några problem med supporten” eller ”det var väl inte så farligt”: Gör inte det. Det är är fel tråd.

Men till dig som har en känga eller två, story eller anekdot om Teslas urusla service så kom igen! Har du också åkt många långa mil till service för att få reda på att de inte har några delar eller vad har du råkat ut för?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av Walker »

Jag hamnade i ”dragkroks-gate” behövde åka 2 gånger utan att de fixade det. Till sist kom Oskar (Rangern i Örebro) och fixade biffen. Det irriterande var ju att de låtsades som om inget var fel och behandla en väldigt arrogant (Segeltorp).
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
tompajo
Inlägg: 54
Blev medlem: 21 sep 2020 19:46

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av tompajo »

Ha! Det är snarare så att varenda gång vi är tvingade att ha med Tesla att göra så undrar vi hur de ska göra fel den här gången. Inte OM utan HUR. Det säger ganska mycket om vad vi tycker om deras ickeservice. Än så länge har vi aldrig råkat ut för att de har gjort någonting rätt eller bra.
Chulo
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 jan 2023 23:19

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av Chulo »

oj, detta var tråkigt att höra!

Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1978
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av pejvic »

Chulo skrev: 18 jan 2023 19:52
oj, detta var tråkigt att höra!

Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Tänker inte ursäkta dem men vi är i 2023 nu och då ringer man inte. Fler och fler företag tar bort sina egna växlar och hyr in callcenters som inte ens jobbar på företaget. Det handlar om stora svenska företag inom telekom, taxi mm

Kom igen - maila dem!
och service lägger man i appen.

om man är för gammal så får man försöka fråga ens barn hur man gör.
men de kan inte svara i telefon hela dagarna. Fattar ni ens hur många som köpt efter prissänkningen?
PLUS tusentals som ringer och gnäller att de sänkt priserna. HUR skulle de ens kunna anställa folk till att svara på alla de samtalen i telefonen? Bilen köper man i appen, och vill man nåt så blir det problem om man inte är beredd att chatta eller maila 2023.
Testa och ring Telia, skatteverket eller vadsomhelst. Just de två går faktiskt att nå på telefon, men det är mindre och mindre det funkar numer.
Haft alla 3/Y
Chulo
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 jan 2023 23:19

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av Chulo »

pejvic skrev: 18 jan 2023 19:58
Chulo skrev: 18 jan 2023 19:52
oj, detta var tråkigt att höra!

Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Tänker inte ursäkta dem men vi är i 2023 nu och då ringer man inte. Fler och fler företag tar bort sina egna växlar och hyr in callcenters som inte ens jobbar på företaget. Det handlar om stora svenska företag inom telekom, taxi mm

Kom igen - maila dem!
och service lägger man i appen.

om man är för gammal så får man försöka fråga ens barn hur man gör.
men de kan inte svara i telefon hela dagarna. Fattar ni ens hur många som köpt efter prissänkningen?
PLUS tusentals som ringer och gnäller att de sänkt priserna. HUR skulle de ens kunna anställa folk till att svara på alla de samtalen i telefonen? Bilen köper man i appen, och vill man nåt så blir det problem om man inte är beredd att chatta eller maila 2023.
Testa och ring Telia, skatteverket eller vadsomhelst. Just de två går faktiskt att nå på telefon, men det är mindre och mindre det funkar numer.
Största krutet ett bolag bör lägga på är just sälj... oavsett... hittar inga mailadresser varken i mitt teslakonto/hemsida eller de avtal jag fått?! och för att maila via deras kontaktformulär... finns inte ens övriga frågor?! Fick använda en topic som inte alls kändes jättelogiskt...
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av OfarligTesla »

Chulo skrev: 18 jan 2023 20:18
Största krutet ett bolag bör lägga på är just sälj... oavsett... hittar inga mailadresser varken i mitt teslakonto/hemsida eller de avtal jag fått?! och för att maila via deras kontaktformulär... finns inte ens övriga frågor?! Fick använda en topic som inte alls kändes jättelogiskt...
Kan säga att när man har serviceärende i appen då svarar de inte alltid på vad man skriver ändå så man måste försöka ringa dem för att de skall bekräfta något. Det handlar inte om att de vill göra saker via mail/app utan att de helt enkelt inte bryr sig om att ge bra service.
Användarvisningsbild
Lystico
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 02 sep 2020 08:19
Ort: Stockholm

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av Lystico »

Haft 3st Teslor.

Servicenivån har sjunkit för varje modell år. Tom fått dragit ärende via ARN för att få rätt.

*Tesla gör sitt yttersta för att skita i KKL -
*Tesla orsakar i mitt fall oftast följdfel på det de fixat.
Nu senast när min värmepump la av i min MYP så ”glömde” de sätta fast frunken.
*Tesla har ingen respekt för bilarna utan sätter sig direkt i bilen med skitiga kläder- fick byta baksäte på min 3a för en mekaniker dragit ett verktyg över hela och gjort en reva. Först ville de ej ta på sig detta men efter jag visat bilder så erkände det.
*Tesla körde sönder min fälg på min MYP - försökte dölja med lackstift. Visade bilder så löste de det.
*skyller basala fel på mjukvaran.
*Gjorde 4hjulsinställning på MYP - åkte hem och tyckte bilen lät konstigt. Visade sig att de glömt skriva fast några plastdetaljer under bilen så de lossnat och skrapade i.
*Bytre skärmen i min bil efter mekaniker lyckades spräcka den med något verktyg - de glömde skriva fast den så den satt löst.
*kompensation för fel är bara att glömma - du får köra tesla.
*de som arbetar med service verkar ha koll erfarenhet av bilar - saknar de som jobbade precis innan M3 slog igenom i Sverige.

Har så många fler exempel men man blir bara mörkrädd



Men, jag vet i ärlighetens namn vem som är mest idiot - jag som fortsätter köpa dessa bilar och mer eller mindre låter de fortsätta som de gör.
Beställde T.om. en MSPläd.

Vet inte vad det är för fel på mig.
P3D-20 Grå med vit inredning
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av OfarligTesla »

Lystico skrev: 19 jan 2023 08:28
Haft 3st Teslor.

Servicenivån har sjunkit för varje modell år. Tom fått dragit ärende via ARN för att få rätt.

*Tesla gör sitt yttersta för att skita i KKL -
*Tesla orsakar i mitt fall oftast följdfel på det de fixat.
Nu senast när min värmepump la av i min MYP så ”glömde” de sätta fast frunken.
*Tesla har ingen respekt för bilarna utan sätter sig direkt i bilen med skitiga kläder- fick byta baksäte på min 3a för en mekaniker dragit ett verktyg över hela och gjort en reva. Först ville de ej ta på sig detta men efter jag visat bilder så erkände det.
*Tesla körde sönder min fälg på min MYP - försökte dölja med lackstift. Visade bilder så löste de det.
*skyller basala fel på mjukvaran.
*Gjorde 4hjulsinställning på MYP - åkte hem och tyckte bilen lät konstigt. Visade sig att de glömt skriva fast några plastdetaljer under bilen så de lossnat och skrapade i.
*Bytre skärmen i min bil efter mekaniker lyckades spräcka den med något verktyg - de glömde skriva fast den så den satt löst.
*kompensation för fel är bara att glömma - du får köra tesla.
*de som arbetar med service verkar ha koll erfarenhet av bilar - saknar de som jobbade precis innan M3 slog igenom i Sverige.

Har så många fler exempel men man blir bara mörkrädd



Men, jag vet i ärlighetens namn vem som är mest idiot - jag som fortsätter köpa dessa bilar och mer eller mindre låter de fortsätta som de gör.
Beställde T.om. en MSPläd.

Vet inte vad det är för fel på mig.
Låter ungefär som min upplevelse, förutom att jag inte behövt dra saker via ARN för saker som gått fel då de tagit kostnaden efter lite bråk (fixade dock en lackskada på min S på egen bekostnad efter att de slagit i något i bilen när den var inne på service och sen "väntar på godkännande från HQ" i flera veckor utan återkoppling). Däremot så kan jag lägga in att de gillar att lova att något de förstört tidigare skall ta 20 minuter att fixa så man kan vänta kvar, sen börjar de jobba på bilen först 3.5 timme efter utsatt tid och 4 timmar efter utsatt tid är de klara men säger att de inte lyckades fixa det och man får komma tillbaka en annan gång.

Service är nog en av de större anledningarna till varför jag faktiskt bytte från Tesla, håller med om att de iaf var serviceinriktade före M3 kom och ringde iaf upp med uppdateringar osv. Lånebil fick man dessutom alltid om man ville ha även om de bara var för någon timme.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4885
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av chaffis75 »

pejvic skrev: 18 jan 2023 19:58
Chulo skrev: 18 jan 2023 19:52
oj, detta var tråkigt att höra!

Ny medlem här och även snart (kanske) ägare till en Model Y men börjar nu fundera om det är rätt beslut... Vid beställning såg jag att ända möjliga upphämtningsplats var i Malmö där jag själv bor i Göteborg, stämmer detta verkligen, att de inte kan leverera bilen till Göteborg?? Tänkte iaf ringa deras säljsupport i GBG och höra om man kan få bilen levererad närmare GBG men efter tre omgångar utan att lyckas gav jag tillsist upp. Att en säljavdelning inte svarar i telefonen är för mig jättekonstigt?! Tänk den dagen man nu skulle behöva kontakta dem för reparation, service eller garantiärende... kommer bli galen av dålig support!
Tänker inte ursäkta dem men vi är i 2023 nu och då ringer man inte. Fler och fler företag tar bort sina egna växlar och hyr in callcenters som inte ens jobbar på företaget. Det handlar om stora svenska företag inom telekom, taxi mm

Kom igen - maila dem!
och service lägger man i appen.

om man är för gammal så får man försöka fråga ens barn hur man gör.
men de kan inte svara i telefon hela dagarna. Fattar ni ens hur många som köpt efter prissänkningen?
PLUS tusentals som ringer och gnäller att de sänkt priserna. HUR skulle de ens kunna anställa folk till att svara på alla de samtalen i telefonen? Bilen köper man i appen, och vill man nåt så blir det problem om man inte är beredd att chatta eller maila 2023.
Testa och ring Telia, skatteverket eller vadsomhelst. Just de två går faktiskt att nå på telefon, men det är mindre och mindre det funkar numer.
Men kom igen, varför ska de vara kontakbara, du får väl fixa dina problem själv..

Nej detta duger inte.. Självklart ska man kunna ringa men även om att man kan maila eller chatta och alla andra sätt att ta kontakt med en seriös bilfirma..
Varför ska någon som är några år äldre belasta sina barn med detta.
Nej de blir allt mer uppenbart man inte ska äga en tesla även om den är billig och har massor av bra kvaliteter också, dock är kontaktbarhet och service extramt viktigt för mig som bilägare så ens bilägande blir så enkelt de kan vara.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skaraborgarn
Inlägg: 6
Blev medlem: 23 dec 2022 21:45

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av Skaraborgarn »

Det mest fascinerande är ändå deras friskrivningar mot allt. Har en X Plaid som är ny där det är endel fabrikationsfel, har 2 timmar att åka till servicecenter och skrev därav i appen tidigt för att se till så att de får all info. Just då jag ville ha allt åtgärdat vid samma tidpunkt, lämnar hellre bilen där och tar tåget hem och hämtar när den är klar.

Återkopplingen är obefintlig, de flyttade fram tiden en vecka då reservdelar saknades. Idag var bilen inne i 7 timmar, för att hämtas ut och få svar att de inte kunde åtgärda det utan vi behöver åka tillbaka.

Blev måttligt irriterade och frågade vem som står för min arbetstid då jag spenderar 11 timmar med resande och väntade, men får då till svar att enl. villkoren ersätter de inte sådana saker. Nu har jag köpt bilen via leasing, därmed avtalslagen och köplagen. Skulle jag köpt den som privatperson skulle jag utan tvekan dragit det vidare. Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6183
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av spacecoin »

Skaraborgarn skrev: 07 feb 2023 17:40
Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
:( Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4341
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av dstr »

spacecoin skrev: 07 feb 2023 17:48
Skaraborgarn skrev: 07 feb 2023 17:40
Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
:( Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.
Vad ser du som alternativ?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6183
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av spacecoin »

dstr skrev: 07 feb 2023 18:52
spacecoin skrev: 07 feb 2023 17:48
Skaraborgarn skrev: 07 feb 2023 17:40
Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
:( Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.
Vad ser du som alternativ?
För mig? Jag behöver inte 6 eller 7 säten (har en 5 seater). Jag köpte MX för dragkrok och lastutrymmet. laddar 99% hemma. Har fri SuC men laddat där kanske 10-20 gånger på 3.5 år.

Jag skulle överväga PS3 eller EQS om jag skulle byta i år och framtida Audi, BMW, Mercedes, Porsche kanske. Kanske Volvo. Knappast en ren kines som BYD eller Zeekr, men never say never. Tre år är lång tid.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev: 07 feb 2023 19:02
dstr skrev: 07 feb 2023 18:52
spacecoin skrev: 07 feb 2023 17:48
Skaraborgarn skrev: 07 feb 2023 17:40
Ändå fortsätter man köpa deras bilar, hade samma problem med min tidigare X....
:( Känner igen mig. Min X var inte sex gånger tror jag på ett år. Jag är dock klar med Tesla efter den här... Det blir en annan bil som är tyst, fungerar vid leverans och där man får lånebil vid service. Håller ut i den här till 2026 tänkte jag då jag hoppas det kommer riktiga autonoma bilar på motorväg.
Vad ser du som alternativ?
För mig? Jag behöver inte 6 eller 7 säten (har en 5 seater). Jag köpte MX för dragkrok och lastutrymmet. laddar 99% hemma. Har fri SuC men laddat där kanske 10-20 gånger på 3.5 år.

Jag skulle överväga PS3 om jag skulle byta i år och framtida Audi, BMW, Mercedes, Porsche kanske. Kanske Volvo. Knappast en ren kines som BYD eller Zeekr, men never say never. Tre år är lång tid.
Håll ut till 2027 och köp en K1! Den här kommer bli grym!:
A0BF0A57-0BAF-473F-958E-ADC48DFAC3BA.jpeg
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ry-ev-2027
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6183
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av spacecoin »

En grön padda. :D Kanske det :)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4341
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av dstr »

spacecoin skrev: 07 feb 2023 19:14
En grön padda. :D Kanske det :)
Då får dom allt ta ett rejält ryck på infotainment och laneassist först.
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Teslas support - kräktråden

Inlägg av Bengt-re »

Lystico skrev: 19 jan 2023 08:28
Haft 3st Teslor.

Servicenivån har sjunkit för varje modell år. Tom fått dragit ärende via ARN för att få rätt.

*Tesla gör sitt yttersta för att skita i KKL -
*Tesla orsakar i mitt fall oftast följdfel på det de fixat.
Nu senast när min värmepump la av i min MYP så ”glömde” de sätta fast frunken.
*Tesla har ingen respekt för bilarna utan sätter sig direkt i bilen med skitiga kläder- fick byta baksäte på min 3a för en mekaniker dragit ett verktyg över hela och gjort en reva. Först ville de ej ta på sig detta men efter jag visat bilder så erkände det.
*Tesla körde sönder min fälg på min MYP - försökte dölja med lackstift. Visade bilder så löste de det.
*skyller basala fel på mjukvaran.
*Gjorde 4hjulsinställning på MYP - åkte hem och tyckte bilen lät konstigt. Visade sig att de glömt skriva fast några plastdetaljer under bilen så de lossnat och skrapade i.
*Bytre skärmen i min bil efter mekaniker lyckades spräcka den med något verktyg - de glömde skriva fast den så den satt löst.
*kompensation för fel är bara att glömma - du får köra tesla.
*de som arbetar med service verkar ha koll erfarenhet av bilar - saknar de som jobbade precis innan M3 slog igenom i Sverige.

Har så många fler exempel men man blir bara mörkrädd



Men, jag vet i ärlighetens namn vem som är mest idiot - jag som fortsätter köpa dessa bilar och mer eller mindre låter de fortsätta som de gör.
Beställde T.om. en MSPläd.

Vet inte vad det är för fel på mig.
Masochism är termen. Och det är en variation och inte ett fel.
Skriv svar