När är det kö?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: När är det kö?

Inlägg av Syncronauten »

jonasl skrev: 06 mar 2023 21:38
Dom jag pratat med som åkte på sportlovet hade inga större problem, sen kan man ju vara bara en liten aning smart och kanske göra sitt stopp tidigare eller senare än alla andra så duckar man det värsta.

Bara att tänka utanför sina vanliga Tesla SuC eller Ionity-cirklar verkar göra livet markant lättare, kanske planera sitt stopp på en plats där de finns många operatörer t.ex.
Körde från Stockholm till Idre v9. Startade med 100% och blev förvånad när bilen ville ladda 20 min redan i Enköping där jag hade ca 80%. Fyllde till nära 100%, fanns alltid platser lediga. Hittade en 22kw stolpe i Mora under lunchen och kom fram med drygt 20%. Inga köer i Enköping varken på väg upp eller ned.

Tesla vet ju vart bilarna är på väg och laddstatus så dom kan dirigera till stationer utan kö.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2267
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: När är det kö?

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Det finns oftast inga naturliga platser att köa på och det går även att komma åt laddarna från olika håll.

Brukar bli lite av djungelns lag.

Vi får i samspel med de andra försöka komma överens om vems tur det är.

Kom ihåg när jag köade på Ionity, gick ett varv och kollade.

Det skulle dröja cirka 15 minuter tills ledig plats, gick in på WC och när jag kom ut var det en kvinna som hävdade att jag förlorade min plats i kön när jag lämnade bilen.

Svarade bara att jag kollat med alla som laddade innan jag försvann några minuter.

När jag kör med släp är det lite bökigare att köa.
Nikk
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 jan 2021 20:02

Re: När är det kö?

Inlägg av Nikk »

Curik skrev: 07 mar 2023 12:42

Det är klart det skulle gå att lösa med en köapp av något slag. Det skulle dock säkerligen innebära något lägre throughput (folk lär "ställa sig i kö" innan dom dyker upp o.s.v.) på stationerna. Men det hade ju varit fantastiskt och lätt värt lite ineffektivitet.
Jag tänker mig att det skulle kunna vara geo fence, dvs att man behöver vara inom en viss mycket begränsad radie från laddstationen och inte ställa sig i kö när man är flera mil ifrån...
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: När är det kö?

Inlägg av Curik »

Nikk skrev: 07 mar 2023 14:52
Curik skrev: 07 mar 2023 12:42

Det är klart det skulle gå att lösa med en köapp av något slag. Det skulle dock säkerligen innebära något lägre throughput (folk lär "ställa sig i kö" innan dom dyker upp o.s.v.) på stationerna. Men det hade ju varit fantastiskt och lätt värt lite ineffektivitet.
Jag tänker mig att det skulle kunna vara geo fence, dvs att man behöver vara inom en viss mycket begränsad radie från laddstationen och inte ställa sig i kö när man är flera mil ifrån...
Det hade varit schysst. Jag tänker bara att det blir lite knepigare med andra märken då, där man måste lita på telefonens GPS och inte på bilens. Men det kanske är ett icke-problem.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2267
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: När är det kö?

Inlägg av Off Grid Byggaren »

E.on gjorde ett trevande försök för några år sedan:

viewtopic.php?f=37&t=24671&hilit=T%C3%B6nnebro
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: När är det kö?

Inlägg av Dafro »

Curik skrev: 07 mar 2023 15:07
Nikk skrev: 07 mar 2023 14:52
Curik skrev: 07 mar 2023 12:42

Det är klart det skulle gå att lösa med en köapp av något slag. Det skulle dock säkerligen innebära något lägre throughput (folk lär "ställa sig i kö" innan dom dyker upp o.s.v.) på stationerna. Men det hade ju varit fantastiskt och lätt värt lite ineffektivitet.
Jag tänker mig att det skulle kunna vara geo fence, dvs att man behöver vara inom en viss mycket begränsad radie från laddstationen och inte ställa sig i kö när man är flera mil ifrån...
Det hade varit schysst. Jag tänker bara att det blir lite knepigare med andra märken då, där man måste lita på telefonens GPS och inte på bilens. Men det kanske är ett icke-problem.
Tanken är god men tror det är onödigt komplicerat. Tror på minut och eller effekttaxa (låg effekt jämfört med kapacitet på laddaren) för att öka genomströmningen, vid hög beläggning. Jag vill verkligen inte köa, och har klarat mig hittills och hoppas det fortsätter så men denna sommaren kanske blir tuff, får inte min Q8 55 förrän september och med den klarar alla vanliga resor förutom fjällen men då åker jag nog dagen även i fortsättningen.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: När är det kö?

Inlägg av Curik »

Dafro skrev: 07 mar 2023 19:45
Curik skrev: 07 mar 2023 15:07
Nikk skrev: 07 mar 2023 14:52
Curik skrev: 07 mar 2023 12:42

Det är klart det skulle gå att lösa med en köapp av något slag. Det skulle dock säkerligen innebära något lägre throughput (folk lär "ställa sig i kö" innan dom dyker upp o.s.v.) på stationerna. Men det hade ju varit fantastiskt och lätt värt lite ineffektivitet.
Jag tänker mig att det skulle kunna vara geo fence, dvs att man behöver vara inom en viss mycket begränsad radie från laddstationen och inte ställa sig i kö när man är flera mil ifrån...
Det hade varit schysst. Jag tänker bara att det blir lite knepigare med andra märken då, där man måste lita på telefonens GPS och inte på bilens. Men det kanske är ett icke-problem.
Tanken är god men tror det är onödigt komplicerat. Tror på minut och eller effekttaxa (låg effekt jämfört med kapacitet på laddaren) för att öka genomströmningen, vid hög beläggning. Jag vill verkligen inte köa, och har klarat mig hittills och hoppas det fortsätter så men denna sommaren kanske blir tuff, får inte min Q8 55 förrän september och med den klarar alla vanliga resor förutom fjällen men då åker jag nog dagen även i fortsättningen.
Komplicerat med en köapp men inte med minut och/eller effekttaxa? Okej!
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: När är det kö?

Inlägg av Dafro »

Curik skrev: 07 mar 2023 23:18
Dafro skrev: 07 mar 2023 19:45
Curik skrev: 07 mar 2023 15:07
Nikk skrev: 07 mar 2023 14:52
Curik skrev: 07 mar 2023 12:42

Det är klart det skulle gå att lösa med en köapp av något slag. Det skulle dock säkerligen innebära något lägre throughput (folk lär "ställa sig i kö" innan dom dyker upp o.s.v.) på stationerna. Men det hade ju varit fantastiskt och lätt värt lite ineffektivitet.
Jag tänker mig att det skulle kunna vara geo fence, dvs att man behöver vara inom en viss mycket begränsad radie från laddstationen och inte ställa sig i kö när man är flera mil ifrån...
Det hade varit schysst. Jag tänker bara att det blir lite knepigare med andra märken då, där man måste lita på telefonens GPS och inte på bilens. Men det kanske är ett icke-problem.
Tanken är god men tror det är onödigt komplicerat. Tror på minut och eller effekttaxa (låg effekt jämfört med kapacitet på laddaren) för att öka genomströmningen, vid hög beläggning. Jag vill verkligen inte köa, och har klarat mig hittills och hoppas det fortsätter så men denna sommaren kanske blir tuff, får inte min Q8 55 förrän september och med den klarar alla vanliga resor förutom fjällen men då åker jag nog dagen även i fortsättningen.
Komplicerat med en köapp men inte med minut och/eller effekttaxa? Okej!
Uttryckte mig kanske lite dumt men Jo som du nämner det att man ska göra det på väg dit ör ju lite lurigt efterom man inte får använd telefonen när man kör och hur ska informationen gå fram till dom som är nya Bilägare tänker du, som först kanske laddar ner appen när dom ska ladda första gången samt hur ska man göra med platser som är blockerarde av bil som står fel, det kan ju inte en app hålla koll på utan stationen kommer ”be” en bil ta den lediga platsen och sedan blir det en kö så man öndå får vänta. Med mitt förslag så är tanken att det oftast inte blir någon kö och det är ju köa man vill undvika. Informationen om minut eller effekttaxa kan ju framgå i appen direkt när man ska starta laddningen och information om prishöjningar under tiden kommer med pusch eller vad det kallas. Vad är det du tycker är mer komplicerat med minut eller effekttaxa? Och du gillade väl inte heller att köa?
27,8 kWp solceller
Nikk
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 jan 2021 20:02

Re: När är det kö?

Inlägg av Nikk »

Dafro skrev: 08 mar 2023 05:08
Curik skrev: 07 mar 2023 23:18
Dafro skrev: 07 mar 2023 19:45
Curik skrev: 07 mar 2023 15:07
Nikk skrev: 07 mar 2023 14:52


Jag tänker mig att det skulle kunna vara geo fence, dvs att man behöver vara inom en viss mycket begränsad radie från laddstationen och inte ställa sig i kö när man är flera mil ifrån...
Det hade varit schysst. Jag tänker bara att det blir lite knepigare med andra märken då, där man måste lita på telefonens GPS och inte på bilens. Men det kanske är ett icke-problem.
Tanken är god men tror det är onödigt komplicerat. Tror på minut och eller effekttaxa (låg effekt jämfört med kapacitet på laddaren) för att öka genomströmningen, vid hög beläggning. Jag vill verkligen inte köa, och har klarat mig hittills och hoppas det fortsätter så men denna sommaren kanske blir tuff, får inte min Q8 55 förrän september och med den klarar alla vanliga resor förutom fjällen men då åker jag nog dagen även i fortsättningen.
Komplicerat med en köapp men inte med minut och/eller effekttaxa? Okej!
Uttryckte mig kanske lite dumt men Jo som du nämner det att man ska göra det på väg dit ör ju lite lurigt efterom man inte får använd telefonen när man kör och hur ska informationen gå fram till dom som är nya Bilägare tänker du, som först kanske laddar ner appen när dom ska ladda första gången samt hur ska man göra med platser som är blockerarde av bil som står fel, det kan ju inte en app hålla koll på utan stationen kommer ”be” en bil ta den lediga platsen och sedan blir det en kö så man öndå får vänta. Med mitt förslag så är tanken att det oftast inte blir någon kö och det är ju köa man vill undvika. Informationen om minut eller effekttaxa kan ju framgå i appen direkt när man ska starta laddningen och information om prishöjningar under tiden kommer med pusch eller vad det kallas. Vad är det du tycker är mer komplicerat med minut eller effekttaxa? Och du gillade väl inte heller att köa?
Det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Jag tänker att båda behövs framöver då tillströmningen av elbilar ökar dramatiskt och att det vid vissa tillfällen vid vissa stationer kommer bli kalabalik. Sötebrödsdagarna är nog över för elbilsägare för en period åtminstone (innan laddstationer hinner byggas ut och bilarna får längre räckvidd = de flesta har +50 riktiga mil)...

Ett mer eller mindre automatiserat kösystem med geofence och där man blir tilldelad en laddplats känns i mitt tycke som en enkel teknisk lösning och skulle säkert göra att mindre irritation och bråk kommer uppstå.

- Min tanke är att man helt enkelt vid behov "ställer sig i kö" via mobilen när man är vid stationen - löser mobilhanteringen.
Nya bilägare får helt enkelt lära sig, antingen har de läst på innan eller så får de ev vänta lite extra första gången. Ser inte det som ett problem.
- Laddare och parkeringsplats ska vara tydligt utmärkta. Ska Tesla öppna upp för alla bilar så måste de åtgärda platserna alternativt fixa längre kablar.

Lägger man dessutom på minuttaxa eller progressiv taxa vid kö (nu känner ju systemet av att det dessutom är kö) så kommer det bli ännu mer effektivt...
Till det har man en taxameter i realtid som man kan övervaka när man äter sin Big Mac :D
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: När är det kö?

Inlägg av Dafro »

Nikk skrev: 08 mar 2023 05:30
Dafro skrev: 08 mar 2023 05:08
Curik skrev: 07 mar 2023 23:18
Dafro skrev: 07 mar 2023 19:45
Curik skrev: 07 mar 2023 15:07


Det hade varit schysst. Jag tänker bara att det blir lite knepigare med andra märken då, där man måste lita på telefonens GPS och inte på bilens. Men det kanske är ett icke-problem.
Tanken är god men tror det är onödigt komplicerat. Tror på minut och eller effekttaxa (låg effekt jämfört med kapacitet på laddaren) för att öka genomströmningen, vid hög beläggning. Jag vill verkligen inte köa, och har klarat mig hittills och hoppas det fortsätter så men denna sommaren kanske blir tuff, får inte min Q8 55 förrän september och med den klarar alla vanliga resor förutom fjällen men då åker jag nog dagen även i fortsättningen.
Komplicerat med en köapp men inte med minut och/eller effekttaxa? Okej!
Uttryckte mig kanske lite dumt men Jo som du nämner det att man ska göra det på väg dit ör ju lite lurigt efterom man inte får använd telefonen när man kör och hur ska informationen gå fram till dom som är nya Bilägare tänker du, som först kanske laddar ner appen när dom ska ladda första gången samt hur ska man göra med platser som är blockerarde av bil som står fel, det kan ju inte en app hålla koll på utan stationen kommer ”be” en bil ta den lediga platsen och sedan blir det en kö så man öndå får vänta. Med mitt förslag så är tanken att det oftast inte blir någon kö och det är ju köa man vill undvika. Informationen om minut eller effekttaxa kan ju framgå i appen direkt när man ska starta laddningen och information om prishöjningar under tiden kommer med pusch eller vad det kallas. Vad är det du tycker är mer komplicerat med minut eller effekttaxa? Och du gillade väl inte heller att köa?
Det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Jag tänker att båda behövs framöver då tillströmningen av elbilar ökar dramatiskt och att det vid vissa tillfällen vid vissa stationer kommer bli kalabalik. Sötebrödsdagarna är nog över för elbilsägare för en period åtminstone (innan laddstationer hinner byggas ut och bilarna får längre räckvidd = de flesta har +50 riktiga mil)...

Ett mer eller mindre automatiserat kösystem med geofence och där man blir tilldelad en laddplats känns i mitt tycke som en enkel teknisk lösning och skulle säkert göra att mindre irritation och bråk kommer uppstå.

- Min tanke är att man helt enkelt vid behov "ställer sig i kö" via mobilen när man är vid stationen - löser mobilhanteringen.
Nya bilägare får helt enkelt lära sig, antingen har de läst på innan eller så får de ev vänta lite extra första gången. Ser inte det som ett problem.
- Laddare och parkeringsplats ska vara tydligt utmärkta. Ska Tesla öppna upp för alla bilar så måste de åtgärda platserna alternativt fixa längre kablar.

Lägger man dessutom på minuttaxa eller progressiv taxa vid kö (nu känner ju systemet av att det dessutom är kö) så kommer det bli ännu mer effektivt...
Till det har man en taxameter i realtid som man kan övervaka när man äter sin Big Mac :D
Håller med och tänkte precis uppdatera mitt inlägg med att jag inte är mot kösystem men vill i längsta mån förhindra att den uppstår. Främst för jag hatar kö och bara tanken på kö gör mig irriterad. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Skyltspurtaren
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 20 jan 2021 19:11
Ort: Stockholm

Re: När är det kö?

Inlägg av Skyltspurtaren »

Off Grid Byggaren skrev: 07 mar 2023 15:25
E.on gjorde ett trevande försök för några år sedan:

viewtopic.php?f=37&t=24671&hilit=T%C3%B6nnebro
Minns fortfarande när jag förbokat en av deras HPC i Tönnebro, kommer fram och den är upptagen! Tar laddaren bredvid och hör när jag startar den att personen bredvid är i nåt supportsamtal. Han hade stått skitlänge och försökt starta laddaren men det gick inte. Nä för jag hade ju låst den med min förbokning. Men det syntes alltså inte tydligt på laddaren och supporten verkade inte heller riktigt se detta.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7071
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: När är det kö?

Inlägg av fth »

Många av dom potentiella bråken/irritationsmomenten vid kö borde väl kunna lösas genom att bygga en "drive thru"-fålla till laddplatsen? Med endast en in-/utfart till laddarna så bör det ju inte kunna bli någon diskussion om vem som är först och ingen kan tränga sig.

Kompletterar man dessutom detta med en bom el dyl som öppnas via appen/bilen så slipper man ju ICE-ing också.

Bara en tanke...

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: När är det kö?

Inlägg av Knix »

Nikk skrev: 08 mar 2023 05:30

Det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Jag tänker att båda behövs framöver då tillströmningen av elbilar ökar dramatiskt och att det vid vissa tillfällen vid vissa stationer kommer bli kalabalik. Sötebrödsdagarna är nog över för elbilsägare för en period åtminstone (innan laddstationer hinner byggas ut och bilarna får längre räckvidd = de flesta har +50 riktiga mil)...

Ett mer eller mindre automatiserat kösystem med geofence och där man blir tilldelad en laddplats känns i mitt tycke som en enkel teknisk lösning och skulle säkert göra att mindre irritation och bråk kommer uppstå.

- Min tanke är att man helt enkelt vid behov "ställer sig i kö" via mobilen när man är vid stationen - löser mobilhanteringen.
Nya bilägare får helt enkelt lära sig, antingen har de läst på innan eller så får de ev vänta lite extra första gången. Ser inte det som ett problem.
- Laddare och parkeringsplats ska vara tydligt utmärkta. Ska Tesla öppna upp för alla bilar så måste de åtgärda platserna alternativt fixa längre kablar.

Lägger man dessutom på minuttaxa eller progressiv taxa vid kö (nu känner ju systemet av att det dessutom är kö) så kommer det bli ännu mer effektivt...
Till det har man en taxameter i realtid som man kan övervaka när man äter sin Big Mac :D
Jag tycker att en minuttaxa för att täcka kostnaden för laddstationen, ett pris per kWh för att täcka elkostnaden och idle-fee för att avskräcka blockering av laddaren hade varit bäst. Det skulle uppmuntra folk att välja en laddare med lämplig effekt för sin bil då en laddare med högre effekt kostar mer och således skulle få högre minuttaxa.
kaffekoko
Inlägg: 207
Blev medlem: 03 aug 2022 15:52

Re: När är det kö?

Inlägg av kaffekoko »

fth skrev: 08 mar 2023 09:34
Många av dom potentiella bråken/irritationsmomenten vid kö borde väl kunna lösas genom att bygga en "drive thru"-fålla till laddplatsen? Med endast en in-/utfart till laddarna så bör det ju inte kunna bli någon diskussion om vem som är först och ingen kan tränga sig.

Kompletterar man dessutom detta med en bom el dyl som öppnas via appen/bilen så slipper man ju ICE-ing också.

Bara en tanke...

/fth
ja, kommer behövas någon typ av organiserad kö. Att det är upp de som vill ladda att fixa en ad-hoc kö funkar inte. Behöver inte vara någon jätteavancerad lösning. Bara en markering i asfalten var man ska stå skulle räcka.
MrRun
elbilist
Inlägg: 804
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: När är det kö?

Inlägg av MrRun »

Tror jag lagt in den här förut någon gång. Så här borde ju en laddplats se ut. Det finns bara en infart med plats för kö och en utfart.
Detta är från en biltvätt.
biltvätt_kösystem.png
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: När är det kö?

Inlägg av RagWal »

MrRun skrev: 08 mar 2023 13:45
Tror jag lagt in den här förut någon gång. Så här borde ju en laddplats se ut. Det finns bara en infart med plats för kö och en utfart.
Detta är från en biltvätt.
Få nuvarande platser som medger ändringar och extra plats för bra köer.
Tror definitivt på en mjukvarulösning. Gärna med guidning till vilken plats man borde ta för att få bäst effekt/passa laddintagsplacering osv. Givetvis kompliceras det med lite options för släp, laddintagsplacering.
Erxon
elbilist
Inlägg: 404
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: När är det kö?

Inlägg av Erxon »

Idag söndag lunch var det kö i Ljusdal vid lunchtid
Både när vi kom och när vi åkte..

Jag klarade mig från kön pga dieseldoris…
Väldigt goda pizzor på La Bianca mittemot…
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4183
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: När är det kö?

Inlägg av nek0 »

Jönköping 18:45 4 bilar i kö och misstänker att 3 var på väg till laddarna
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1895
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: När är det kö?

Inlägg av themax »

Fullt i Gävle och Hudiksvall när vi passerade idag. Men Söderhamn hade 12 lediga när vi stannade.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7560
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: När är det kö?

Inlägg av mikebike »

37 lediga i Mantorp idag. :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3621
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: När är det kö?

Inlägg av jonasl »

Körde via Södertälje upp till Vansbro idag - klarade mig utan att stanna men det var väldigt gott om plats i Strängnäs och Ludvika som vi passerade. Hade även lite koll på Mora och Borlänge och det var ingen trängsel där heller.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: När är det kö?

Inlägg av Dafro »

mikebike skrev: 06 apr 2023 20:25
37 lediga i Mantorp idag. :lol:
Misstänker att en inte är känd bland gemene man än. För Jönköping såg full ut nör jag kolla, typ 2 lediga. Dom borde fixa till 40 även där som det är förberett för.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: När är det kö?

Inlägg av BigEasy »

Dafro skrev: 06 apr 2023 22:41
mikebike skrev: 06 apr 2023 20:25
37 lediga i Mantorp idag. :lol:
Misstänker att en inte är känd bland gemene man än. För Jönköping såg full ut nör jag kolla, typ 2 lediga. Dom borde fixa till 40 även där som det är förberett för.
Mantorp har tydligen rätt dåligt matutbud? Som Söderhamn?
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: När är det kö?

Inlägg av Dafro »

BigEasy skrev: 06 apr 2023 22:52
Dafro skrev: 06 apr 2023 22:41
mikebike skrev: 06 apr 2023 20:25
37 lediga i Mantorp idag. :lol:
Misstänker att en inte är känd bland gemene man än. För Jönköping såg full ut nör jag kolla, typ 2 lediga. Dom borde fixa till 40 även där som det är förberett för.
Mantorp har tydligen rätt dåligt matutbud? Som Söderhamn?
Jo där finns nog inte mycket värdig mat.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7560
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: När är det kö?

Inlägg av mikebike »

Dafro skrev: 06 apr 2023 22:41
mikebike skrev: 06 apr 2023 20:25
37 lediga i Mantorp idag. :lol:
Misstänker att en inte är känd bland gemene man än. För Jönköping såg full ut nör jag kolla, typ 2 lediga. Dom borde fixa till 40 även där som det är förberett för.
2 lediga i Linköping.
Mantorp är öppen för alla nu...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar