martinot skrev: ↑18 feb 2023 16:21
mati skrev: ↑18 feb 2023 14:25
Behöver och
vill ha är två helt olika saker. Jag behöver ingen bil överhuvudtaget. Jag skulle kunna åka taxi eller ta elmoppen eller skaffa en mopedbil.
Hade det verkligen fungerat med en mopedbil om du behöver åka till kunder i jobbet som ligger en hyfsad bit bort?
mati skrev: ↑18 feb 2023 14:25Det jobbiga är att jag ju vet att jag aldrig kommer ha råd med en Buzz. Ha-begäret hade förmodligen varit mindre om jag hade vetat att jag hade kunnat gå och skaffa en när som helst.
Om detta verkligen är din dröm, är du säker på att det inte hade gått? Om du sålde din Iq5, e-Golf och husvagn, så skulle det kanske inte bli omöjligt för dig att köpa en ID Buzz på firman?
INTE för att
jag tycker att du skall göra det, men jag tror absolut att du har
möjligheten om du bara prioriterar det.
Jag kör nästan ingenting just nu. Jobbar kanske halvtid i medel, med fallande tendens. Ja, jag hade faktiskt klarat mig utan bil just nu, åtminstone när det gäller besök av kunder. Jag åkte visserligen till en kund under veckan, men då hade jag lika bra kunnat ta Golfen som stod hemma eftersom sambon inte heller jobbar heltid.
Nej, det är totalt uteslutet att köpa en bil, vare sig privat eller på firman. Pengarna som finns på företagskontot behöver jag verkligen för viktigare saker, man måste ju leva på nåt också. Det är en jäkla tur att Ioniqen är så himla billig i leasing. Den kommer jag alltid ha råd med.
Husvagnen kan jag sälja, det kan bli aktuellt, men det är i så fall inte för att köpa en dyr bil utan för att få loss lite stålar. Men det är inte jag som bestämmer detta. ;)
Nej, en Buzz är och kommer alltid att förbli en dröm. Men man måste ju få drömma ibland. Vad hade livet varit utan drömmar? : :lol: