Prototyp på rull..
Tycker den ser ganska liten ut, får mig nästan att tro att det är Polestars motsvarighet till Volvos EX30. Vore väl rimligt och logiskt mtp att EX30 också rullar som prototyp i Kina nu.
Men många verkar påstå att PS4 är betydligt större och baserad på en annan plattform. Vi får får väl se..
Om den nu är baserad på Zeekr 001, som ryktena säger, så kan den i teorin komma med 86, 100 eller 140kwh batteri.
Har väl redan sagts att den mer blir motsvarigheten till elvarianten av XC60 (man har sagt att den skall tävla mot Porsche Macan EV). Så den bör bli större än Polestar 2.
Sen om det är en PS4 på bilderna vet vi väl inte men bilen på bilderna ser helt klart större ut än PS2.
Tror de pratas om att den ska bygga på sea plattformen som. Jag tror utvecklas av cevt i samarbete både Geely, Volvo och Polestar. Den är för mindre och billigare bilar än spa2 plattformen men de är ju inte småbilar vi talar om ändå.
chaffis75 skrev: ↑03 feb 2023 21:13
Tror de pratas om att den ska bygga på sea plattformen som. Jag tror utvecklas av cevt i samarbete både Geely, Volvo och Polestar. Den är för mindre och billigare bilar än spa2 plattformen men de är ju inte småbilar vi talar om ändå.
SEA är utvecklad helt av Geely, och inte av CEVT i Sverige vad jag hört. Är en i grunden helt kinesisk plattform och konstruktion som jag förstått det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
chaffis75 skrev: ↑03 feb 2023 21:13
SEA är utvecklad helt av Geely, och inte av CEVT i Sverige vad jag hört. Är en i grunden helt kinesisk plattform och konstruktion som jag förstått det.
Jag tror att du har fel om du menar att den är utvecklad enbart i Kina..
Arkitekturen SEA, en förkortning av ”sustainable experience architecture”, är utvecklad i såväl Sverige som Kina, Storbritannien och Tyskland och ska kunna användas till allt från riktigt små bilar i A-segmentet upp till stora bilar och lätta lastbilar. Utvecklingsarbetet har tagit fyra år kostat omkring 2,7 miljarder dollar, enligt uttalanden från Geelys vd An Conghui.