lawgiver skrev: ↑28 feb 2023 10:39
14 dagar sedan senaste bilderna från Haninge....någon som varit förbi nyligen?
Det går inte framåt.
Det var fortf en öppen grop vid transformatorerna i söndags. Gissar något saknas - dock ej från Tesla då alla andra Tesla märkta saker stått på sin plats några veckor nu.
Bjelke skrev: ↑18 mar 2023 22:25
Men nu är det ÄNNU närmare!
Nja, ser faktist inte ut att hänt något de senaste veckorna. Dessutom har däcksbytarmupparna occuperat halva parkeringen så får se när det där blir klart....
Mantorp börjar närma sig, räknade till 28 stolpar (en rad till utanför bild). Blir nog bra avlastning för Ödeshög, och om den blir öppen för alla, även Ionity som har sina perioder med ladestau...
sebiva skrev: ↑19 mar 2023 10:36
Mantorp börjar närma sig, räknade till 28 stolpar (en rad till utanför bild). Blir nog bra avlastning för Ödeshög, och om den blir öppen för alla, även Ionity som har sina perioder med ladestau...
Hoppas Mantorp blir klar till första april - passar bra till min Halmstad resa
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
sebiva skrev: ↑19 mar 2023 10:36
Mantorp börjar närma sig, räknade till 28 stolpar (en rad till utanför bild). Blir nog bra avlastning för Ödeshög, och om den blir öppen för alla, även Ionity som har sina perioder med ladestau...
Hoppas Mantorp blir klar till första april - passar bra till min Halmstad resa
Eller Påsk i alla fall. Den enda gång jag varit tvungen att köa var i Linköping på Påskdagen i fjol.
sebiva skrev: ↑19 mar 2023 10:36
Mantorp börjar närma sig, räknade till 28 stolpar (en rad till utanför bild). Blir nog bra avlastning för Ödeshög, och om den blir öppen för alla, även Ionity som har sina perioder med ladestau...
Hoppas Mantorp blir klar till första april - passar bra till min Halmstad resa
Eller Påsk i alla fall. Den enda gång jag varit tvungen att köa var i Linköping på Påskdagen i fjol.
Hmm, f… påsk höll jag på att skriva men vi åker nog hem någon dag senare och förhoppningsvis så behöver vi inte ladda. Kanske borde boka ett besök hos psykolog ang laddköer.
sebiva skrev: ↑19 mar 2023 10:36
Mantorp börjar närma sig, räknade till 28 stolpar (en rad till utanför bild). Blir nog bra avlastning för Ödeshög, och om den blir öppen för alla, även Ionity som har sina perioder med ladestau...
Köp ett baseball trä istället
Hoppas Mantorp blir klar till första april - passar bra till min Halmstad resa
Eller Påsk i alla fall. Den enda gång jag varit tvungen att köa var i Linköping på Påskdagen i fjol.
Hmm, f… påsk höll jag på att skriva men vi åker nog hem någon dag senare och förhoppningsvis så behöver vi inte ladda. Kanske borde boka ett besök hos psykolog ang laddköer.
tomwas skrev: ↑16 mar 2023 19:47
Premiärladdat hemma i Örebro på SUC som skulle kommit för ett par år sen men sköts på framtiden i omgångar fram tills idag.
Hade tänkt att ladda i en skvätt där igår när jag ändå var i den delen av stan, men den var/är "temporarily closed" just nu när jag kollar i appen/bilen.
sebiva skrev: ↑19 mar 2023 10:36
Mantorp börjar närma sig, räknade till 28 stolpar (en rad till utanför bild). Blir nog bra avlastning för Ödeshög, och om den blir öppen för alla, även Ionity som har sina perioder med ladestau...
Hoppas Mantorp blir klar till första april - passar bra till min Halmstad resa
tomwas skrev: ↑16 mar 2023 19:47
Premiärladdat hemma i Örebro på SUC som skulle kommit för ett par år sen men sköts på framtiden i omgångar fram tills idag.
Hade tänkt att ladda i en skvätt där igår när jag ändå var i den delen av stan, men den var/är "temporarily closed" just nu när jag kollar i appen/bilen.
Åfan missflyt ju… kanske tur att sambon laddade det hon behövde redan på Fredag kväll då
Hon åkte ju hemåt just igår liksom… undrar varför den låg nere? Om den nu faktiskt gjorde det
alltså för ibland ser det ut så i systemet fastän dom funkar, lurigt värre men som tur är ganska
ovanligt vad jag vet.
Rättelse angående Mantorp, 40 stolpar blir det, det har tillkommit en rad med 12st där det bara var fundament sist! Fortfarande inte asfalterat runt ännu.
sebiva skrev: ↑22 mar 2023 19:03
Rättelse angående Mantorp, 40 stolpar blir det, det har tillkommit en rad med 12st där det bara var fundament sist! Fortfarande inte asfalterat runt ännu.
Fantastiskt! Hoppas verkligen de blir klara innan påsk!
sebiva skrev: ↑22 mar 2023 19:03
Rättelse angående Mantorp, 40 stolpar blir det, det har tillkommit en rad med 12st där det bara var fundament sist! Fortfarande inte asfalterat runt ännu.
PXL_20230322_170626839.jpg
Imponerande. Vore roligt, om än inte sannolikt, om de blir klara nästa vecka, då jag tänker passera förbi. Visserligen ligger den inte så jag kommer att stanna där, men den kanske avlastar Jönköping, så att det blir mindre risk för trängsel där.
40 laddare är ju mäktigt och ionitys 6 st känns nästan pinsamt dåligt. Har säkert stått men jag antar att denna blir öppen för alla, kommer göra stor nytta. Matningen till denna kan man ju fundera över, i Jönköping fick dom dra fram rätt mycket för att lösa det och den har väl inte öppnat upp till 40 än.
Dafro skrev: ↑23 mar 2023 08:08
40 laddare är ju mäktigt och ionitys 6 st känns nästan pinsamt dåligt. Har säkert stått men jag antar att denna blir öppen för alla, kommer göra stor nytta. Matningen till denna kan man ju fundera över, i Jönköping fick dom dra fram rätt mycket för att lösa det och den har väl inte öppnat upp till 40 än.
Tänkte precis samma, bara för ett år sen hade Ionity 4st och så utökade man under våren/försommaren med.... hela 2st.
Söder om stan intet nytt, dvs Haninge ingen framfart. Tesla's del känns klar sedan en månad nu är det matarledningen och hålet i marken vid transformatorerna som behöver åtgärdas.
Vattenfall el kommunen som är klassiskt skattepengarsnabba ??
Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
Dafro skrev: ↑25 mar 2023 11:32
Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..