Model S 2019 innerskärmar och missljud

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Segaboy
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 jan 2020 11:59

Model S 2019 innerskärmar och missljud

Inlägg av Segaboy »

Hej alla, vi har ett knakande ljud från höger bak. Låter som något ligger och slår. Jag har misstänkte att ljudet kommer från innerskärmen som glappar eller går emot bälgen som sitter ovanpå luftfjädringen. Jag åkte till Mekonomen och bad de kolla på det. Mekanikern visade mig att innerskärmarna sitter konstigt på båda sidorna och att man helt enkelt från fabriken skurit ett hål där fjädringsbälgen går upp. Där blir ett glapp och en massa skit hamnar inuti innerskärmen i hålrummet. Innerskärmarna borde sitta stumt mot karossen men blir således ett mellanrum och även ett hålrum på ovansidan. Detta är ett solklart konstruktionsfel enligt min uppfattning. Det måste vara fler än vår Tesla som är drabbade av detta. Hur gör man, detta borde vara Teslas ansvar att åtgärda. På sikt kommer all salt och smuts som hamnar där orsaka större skador än ett missljud. Vad göra? Någon som har ett tips. Antar att garantin inte gäller men detta är ju ett rent konstruktions fel.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model S 2019 innerskärmar och missljud

Inlägg av Bjelke »

Det borde vara lika på alla under den perioden såvida det inte är en Raven-bil kanske
eftersom dom ändrade en del på dessa, speciellt just fjädringen (vet inte om det ändrades
så mycket i bak men i fram ändrade dom en del iaf).
Är den före Raven, byggd före April ungefär, så borde den se lika ut som alla andra, om
det inte blev nåt fel i produktionen då (vilket låter lite troligt om det är skuret för hand typ)…
Du råkade inte ta någon bild?
Jag har en S som är byggd precis före Raven men har inte tittat på just det där under (vilket
hade varit läge när man var inne på bilprovningen för knappt ett år sedan tex, om man känt
till problemet då alltså).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Segaboy
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 jan 2020 11:59

Re: Model S 2019 innerskärmar och missljud

Inlägg av Segaboy »

Jag ska ta en bild och lägga ur. Kommer senare idag. :D
Skriv svar