Skrammel och gnissel

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Samordnaren
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 maj 2022 14:02

Skrammel och gnissel

Inlägg av Samordnaren »

Hej,

Har haft min model X nu i ca 2 månader. Årsmodell 2020 och har gått ca 2000 mil, så den är i hyfsat nyskick (eller borde vara).

Igår började den gnissla och skramla nåt otroligt, knappt så man vågar köra bilen. Det låter som att det kommer från framhjulen, men kan inte identifiera vad det kan bero på. Någon som upplevt liknande? Det låter nästan som att någon del är lös och skrapar i marken, har kollat under men ser ingenting. Det låter inte lika mycket heller när man backar.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Skrammel och gnissel

Inlägg av taliz »

Sten som fastnat i bromsarna?
Prova backa, svänga och bromsa.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Hultis
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 nov 2021 15:27

Re: Skrammel och gnissel

Inlägg av Hultis »

Jag har fått samma problem, fick du någon klarhet i vad det var?
TeslaYalex
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 jan 2023 19:15

Re: Skrammel och gnissel

Inlägg av TeslaYalex »

Samordnaren skrev: 21 jul 2022 10:25
Hej,

Har haft min model X nu i ca 2 månader. Årsmodell 2020 och har gått ca 2000 mil, så den är i hyfsat nyskick (eller borde vara).

Igår började den gnissla och skramla nåt otroligt, knappt så man vågar köra bilen. Det låter som att det kommer från framhjulen, men kan inte identifiera vad det kan bero på. Någon som upplevt liknande? Det låter nästan som att någon del är lös och skrapar i marken, har kollat under men ser ingenting. Det låter inte lika mycket heller när man backar.

Tack på förhand.
Jag hämtar igår ut en ny MYLR och efter några minuter hörde jag exakt så som du beskriver, som någon metall som har lossnat och skrapar i marken. Blev lite skraj och började vända tillbaka till. På tillbakavägen började jag hårdbromsa några gånger och precis innan jag kom fram försvann ljudet. Körde 80 km hem och hörde inget mer, men imorse hörde jag oljudet igen men det varade bara några sekunder.
Avam
Inlägg: 11
Blev medlem: 28 maj 2020 22:47

Re: Skrammel och gnissel

Inlägg av Avam »

Har har du en lösning:

Skriv svar