Round-wheel retrofit slutsåld...

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6109
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Round-wheel retrofit slutsåld...

Inlägg av spacecoin »

"Tesla drivers ditch Yoke as Model S/X round wheel retrofit sells out"
https://www.teslarati.com/tesla-drivers ... -sold-out/
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Round-wheel retrofit slutsåld...

Inlägg av HelectriC »

yoke är ok, men fan sätt tillbaks blinkersspaken, funkar ju skit tex när man ska blinka och inte kör rakt fram. Tyvärr får man ju inte blinkersspak med rund ratt heller :(
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6109
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Round-wheel retrofit slutsåld...

Inlägg av spacecoin »

HelectriC skrev: 24 mar 2023 08:03
yoke är ok, men fan sätt tillbaks blinkersspaken, funkar ju skit tex när man ska blinka och inte kör rakt fram. Tyvärr får man ju inte blinkersspak med rund ratt heller :(
Jag håller med om att det största problemet är spakarna, eller bristen på... Jag är förvånad över att retrofit är så poppis utan spakar. Jag vet inte själv vad jag skulle välja. Om man kör med FSD i stan är dock Yoke helt vansinnigt. Svårt att greppa i kris och det går inte att låta ratten glida i händerna.
Användarvisningsbild
Rimlig
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 09 aug 2022 08:51

Re: Round-wheel retrofit slutsåld...

Inlägg av Rimlig »

Instämmer, har nu kört 900 mil med Plaiden och Yoke är fortsatt helkass vid aktiv körning och körning på annat än motorväg (då den är mkt trevlig).
Även bristen på blinkersspak är fortsatt en gigantisk nackdel, speciellt i situationer när man snabbt vill initiera blink.

Någon som vet om det finns tredjeparts-ratt med blinkersspak? Jag köper direkt…
Model S 85D -15
Model 3 Performance -21
Model S Ludicrous Performance -20
Model S Plaid, röd
Skriv svar