Chrome delete på emblem?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Chrome delete på emblem?

Inlägg av Earplugged »

Någon som gjort chrome delete på emblemen?
Har en vit Y där alla lister osv är svarta utom just emblemen, finns det något sätt att lösa detta som både blir snyggt och håller över tid?
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Passat -19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Chrome delete på emblem?

Inlägg av mikebike »

Earplugged skrev: 25 mar 2023 21:10
Någon som gjort chrome delete på emblemen?
Har en vit Y där alla lister osv är svarta utom just emblemen, finns det något sätt att lösa detta som både blir snyggt och håller över tid?
Jag har täckt över emblemet bak med ett svart hölje från Aliexpress. Det på huven har jag tagit bort och sedan har jag gjort ett nytt av självhäftande "kolfiberfilm" som jag har satt på fronten istället.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Chrome delete på emblem?

Inlägg av Earplugged »

mikebike skrev: 25 mar 2023 22:06
Earplugged skrev: 25 mar 2023 21:10
Någon som gjort chrome delete på emblemen?
Har en vit Y där alla lister osv är svarta utom just emblemen, finns det något sätt att lösa detta som både blir snyggt och håller över tid?
Jag har täckt över emblemet bak med ett svart hölje från Aliexpress. Det på huven har jag tagit bort och sedan har jag gjort ett nytt av självhäftande "kolfiberfilm" som jag har satt på fronten istället.
Hur funkar det svarta höljet? Hur ser det ut och hur sitter det fast? Någon bild eller länk?
Är det annars lätt att ta bort emblemen utan påverkan på bil/emblem? (Bilens ägs av företaget så jag undviker gärna större modifieringar som inte går att återställa)
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Passat -19
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Chrome delete på emblem?

Inlägg av mikebike »

Earplugged skrev: 26 mar 2023 09:56
mikebike skrev: 25 mar 2023 22:06
Earplugged skrev: 25 mar 2023 21:10
Någon som gjort chrome delete på emblemen?
Har en vit Y där alla lister osv är svarta utom just emblemen, finns det något sätt att lösa detta som både blir snyggt och håller över tid?
Jag har täckt över emblemet bak med ett svart hölje från Aliexpress. Det på huven har jag tagit bort och sedan har jag gjort ett nytt av självhäftande "kolfiberfilm" som jag har satt på fronten istället.
Hur funkar det svarta höljet? Hur ser det ut och hur sitter det fast? Någon bild eller länk?
Är det annars lätt att ta bort emblemen utan påverkan på bil/emblem? (Bilens ägs av företaget så jag undviker gärna större modifieringar som inte går att återställa)
Höljet har självhäftande tejp och både ser bra ut och sitter kvar.
Tar man bort emblem så förstör man tejpen, så den måste ersättas om emblemet skall återmonteras.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar