Zapatec Go eller wallbox pulsar+

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MP3
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 16 sep 2022 10:55

Zapatec Go eller wallbox pulsar+

Inlägg av MP3 »

Efter att min beställning av easee laddbox stoppats av elsäkerhetsverket så kan jag nu välja mellan Zaptec Go eller Wallbox pulsar+

Min installatör säger att skillnaden är 4G för zapatec och Wi-Fi för pulsar.

Inget av det spelar någon roll för mig. Är det någon annan skillnad som är viktig att tänka på?
Vispen74
elbilist
Inlägg: 10
Blev medlem: 07 nov 2021 21:35

Re: Zapatec Go eller wallbox pulsar+

Inlägg av Vispen74 »

Zaptec go har både wifi och 4G.
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 719
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Zapatec Go eller wallbox pulsar+

Inlägg av Dinsdale »

Wallbox har fast kabel, det har inte Zaptec Go. Det hade inte Easee heller, så om du väljer Wallbox och även har valt till en kabel kan du spara en slant på att ta bort den lösa kabeln från beställningen.
Om du däremot valde Easee just för att slippa fast kabel bör du välja Zaptec Go.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
MP3
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 16 sep 2022 10:55

Re: Zapatec Go eller wallbox pulsar+

Inlägg av MP3 »

Tack för svaren, lutar åt Zaptec, har ett trefas utag i garaget men dom laddarna kostar mer än box+installation.
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 29 okt 2015 11:09
Ort: Värmdö

Re: Zapatec Go eller wallbox pulsar+

Inlägg av LeffeP »

Följdfråga kring zaptec, kan man i appen ställa max ström? Eller finns det nån box som har den funktionen om man inte vill ha lastbalansering?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Svejsare
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 dec 2020 01:29

Re: Zapatec Go eller wallbox pulsar+

Inlägg av Svejsare »

LeffeP skrev: 26 mar 2023 21:41
Följdfråga kring zaptec, kan man i appen ställa max ström? Eller finns det nån box som har den funktionen om man inte vill ha lastbalansering?
Jag skulle säga: Köp med lastbalanserare, så slipper du fundera och kan då även nyttja laddboxen till 100%. Jag kunde inte hitta om man kan ställa amp i appen, men kollade bara lite snabbt. Kan däremot ställa det i bilen :P
Skriv svar