i4 är ju stor på utsidan men trång på insidan. Dessutom väldigt tung och förhållandevis törstig(särskilt M50).HelectriC skrev: ↑28 mar 2023 07:52vad är det som inte är bra med i4? Jag är helnöjd med prestanda, räckvidd, upplevd kvalitet, utrustning, laddhastighet. Det enda som kunde varit bättre är bagageplatsen, men det hade varit likadant även om jag valt den som bensinvariant. Det är helt enkelt 4-seriens manko. I5 Touring får just bättre utrymmen samt antagligen 5-seriens erkända upplevda kvalitet, så kan inte se annat än att den kommer bli en megahit (men dyr antagligen)Rennwagen skrev: ↑28 mar 2023 06:15Helt sjukt egentligen att BMW lanserar en tulipanros (fossil hybrid och eldrift i samma kaross) 2023. En kompromissfylld mardröm för konstruktörerna och en dålig produkt för kunderna. Man trodde att de lärt sig på i4 som på många sätt är en fantastisk bil men faller hårt på sina kompromisser.taliz skrev: ↑28 mar 2023 03:13Lite halvkass. I7 har väl mer?Dafro skrev: ↑27 mar 2023 20:47Hörde med säljare idag och vad han hört så var det wltp 510 och 580 som gäller, jag hade ju hoppats på uppåt 700 som A6. Ska man gissa på att den längre är med 2wd och kortare med awd. Blir ju inte riktigt så bra som jag hade hoppats men klarar mig nog med 2wd. Nästa fråga är hur dyr den blir, börja på 850 kanske, inte billigt.
Men dels får väl inte så stort batteri plats i5(om den varit en renodlad elbil så hade det förstås gjort det...), dels är kombikaross nog inte lika aerodynamisk som en sedan.
Dvs precis som det brukar bli på konverterade fossiler.