Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
zorro_nrk
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2022 10:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zorro_nrk »

robegb skrev:
zorro_nrk skrev: 23 mar 2023 13:53
Ohh, ÄNTLIGEN, stunden är kommen. Fick SMS idag för leverans av min M3P. Leverans på måndag!
Grattis!! Skön känsla!
Oh, nu är den här. Kan knappt tro det. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
M3P (red)
FlyingCarpet
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 mar 2023 17:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FlyingCarpet »

Tom Sawyer ligger i Zebrugge nu och enligt Marine traffic tog det 3 dagar och 10 timmar att åka dit från Södertälje. Svårt att hinna tillbaka till fredag 31a eller?
Bengansgehe
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 mar 2023 14:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bengansgehe »

FlyingCarpet skrev: 28 mar 2023 11:15
Tom Sawyer ligger i Zebrugge nu och enligt Marine traffic tog det 3 dagar och 10 timmar att åka dit från Södertälje. Svårt att hinna tillbaka till fredag 31a eller?
Tror också att det blir svårt att hinna tyvärr
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Teslabilen2023 »

Bengansgehe skrev: 28 mar 2023 11:22
FlyingCarpet skrev: 28 mar 2023 11:15
Tom Sawyer ligger i Zebrugge nu och enligt Marine traffic tog det 3 dagar och 10 timmar att åka dit från Södertälje. Svårt att hinna tillbaka till fredag 31a eller?
Tror också att det blir svårt att hinna tyvärr
Ja, kommer dom iväg nu och det tar lika lång tid tillbaka kommer det fram sent den 31:a. Blir till att springa på och köra av den egna bilen fort som fan innan det slår om till midnatt. :shock:
Bengansgehe
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 mar 2023 14:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bengansgehe »

Teslabilen2023 skrev: 28 mar 2023 11:25
Bengansgehe skrev: 28 mar 2023 11:22
FlyingCarpet skrev: 28 mar 2023 11:15
Tom Sawyer ligger i Zebrugge nu och enligt Marine traffic tog det 3 dagar och 10 timmar att åka dit från Södertälje. Svårt att hinna tillbaka till fredag 31a eller?
Tror också att det blir svårt att hinna tyvärr
Ja, kommer dom iväg nu och det tar lika lång tid tillbaka kommer det fram sent den 31:a. Blir till att springa på och köra av den egna bilen fort som fan innan det slår om till midnatt. :shock:
Vet inte hur det funkar ifall det går att göra "klart" allt innan båten anländer till hamnen?
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 jun 2014 17:09
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pigi71 »

Perhaps is not the Tom Sawyer but this other one arriving on the 30th.
Capture.JPG
Användarvisningsbild
mjukis
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 mar 2023 18:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mjukis »


https://elbilen.se/nyheter/tesla-skeppa ... -i-hamnen/
There could of course be several boats involved but Tom Sawyer carries 450 Teslas at the time and is scheduled for two round-trips.
M3LR beställd
EDD 31/3 -23 Södertälje
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 jun 2014 17:09
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pigi71 »

Yes, read that one also but the other boat was mentioned in the Model Y board. Anyway, hard to guess. Let's just hope we get the car in time ;)
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Teslabilen2023 »

Pigi71 skrev: 28 mar 2023 15:27
Yes, read that one also but the other boat was mentioned in the Model Y board. Anyway, hard to guess. Let's just hope we get the car in time ;)
Tom Sawyer verkar vara på väg mot andra äventyr
Where is this vessel going?

The vessel is currently at port ZEEBRUGGE, BE and her next destination is BRUNSBUETTEL, DE
Låt oss hoppas på Thames Highway då.
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robegb »

zorro_nrk skrev: 27 mar 2023 20:19
robegb skrev:
zorro_nrk skrev: 23 mar 2023 13:53
Ohh, ÄNTLIGEN, stunden är kommen. Fick SMS idag för leverans av min M3P. Leverans på måndag!
Grattis!! Skön känsla!
Oh, nu är den här. Kan knappt tro det. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nice vad tycker du?? Eller har du plockat den?
I ditt extremfall hade jag kollat igenom bilen noga iom att den stått någonstans i typ en månad innan den kom hit 😅
2023 Röd M3 AWD
Användarvisningsbild
zorro_nrk
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2022 10:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zorro_nrk »

robegb skrev:
zorro_nrk skrev: 27 mar 2023 20:19
robegb skrev:
zorro_nrk skrev: 23 mar 2023 13:53
Ohh, ÄNTLIGEN, stunden är kommen. Fick SMS idag för leverans av min M3P. Leverans på måndag!
Grattis!! Skön känsla!
Oh, nu är den här. Kan knappt tro det. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nice vad tycker du?? Eller har du plockat den?
I ditt extremfall hade jag kollat igenom bilen noga iom att den stått någonstans i typ en månad innan den kom hit Bild
Ja, jag kollade rätt bra. Ser grymt bra ut. Inga konstigheter. PPF ska på nästa vecka.

Asså, jag är sjukt nöjd. Det är svårt att beskriva i ord bara sådär. Kraften man har tillgång till är helt sinnessjuk. Idag körde jag om en kolonn med ca 50 bilar i typ tre tuggor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
M3P (red)
Användarvisningsbild
ModelYLars
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 feb 2023 10:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ModelYLars »

Teslabilen2023 skrev:
mjukis skrev: 27 mar 2023 18:14
Ni som väntar på att hämta upp direkt ifrån hamnen nu i veckan, vad står det för beräknat leveransdatum på hemsidan/appen för er?

Jag har tackat ja till att hämta på fredag och fått mail om 500 gratis supercharger mil men däremot står det April 4 - April 18 på mitt konto. Är ju så klart lätt stressad över att få den i tid för att få ränterabatten. Bild
Är i ungefär samma läge som du. SMS om leverans 31/3 i Södertälje hamn och 4-12/4 som est leverans.

Tolkar det som att dom kan få ut det till ordinarie leveransställe till 4-12/4. Men att man istället kan hämta den i hamnen och får då skippa transport+leveransrekond. I utbyte får man ränta+rekod voucher+5000 km supercharging. Tesla får bokföra bilen som levererad Q1.

Båten verkar vara "Tom Sawyer" och är på väg till Zeebrugge för att hämta bilarna.
Hej en fråga. Har du fått bekräfta något mer att du vill hämta 31a i Södertälje hamn förutom SMSet? Och har du fått någon annan info?

Har typ samma läge som du och funderar på om min bil helt enkelt inte fick plats och blev kvar i Tyskland där jag tror den är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y RWD Midnight Silver LEVERERAD
Renault Zoe 2016 SÅLD
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Teslabilen2023 »

ModelYLars skrev: 29 mar 2023 05:59
Teslabilen2023 skrev:
mjukis skrev: 27 mar 2023 18:14
Ni som väntar på att hämta upp direkt ifrån hamnen nu i veckan, vad står det för beräknat leveransdatum på hemsidan/appen för er?

Jag har tackat ja till att hämta på fredag och fått mail om 500 gratis supercharger mil men däremot står det April 4 - April 18 på mitt konto. Är ju så klart lätt stressad över att få den i tid för att få ränterabatten. Bild
Är i ungefär samma läge som du. SMS om leverans 31/3 i Södertälje hamn och 4-12/4 som est leverans.

Tolkar det som att dom kan få ut det till ordinarie leveransställe till 4-12/4. Men att man istället kan hämta den i hamnen och får då skippa transport+leveransrekond. I utbyte får man ränta+rekod voucher+5000 km supercharging. Tesla får bokföra bilen som levererad Q1.

Båten verkar vara "Tom Sawyer" och är på väg till Zeebrugge för att hämta bilarna.
Hej en fråga. Har du fått bekräfta något mer att du vill hämta 31a i Södertälje hamn förutom SMSet? Och har du fått någon annan info?

Har typ samma läge som du och funderar på om min bil helt enkelt inte fick plats och blev kvar i Tyskland där jag tror den är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag fick ett samtal från en representant för Tesla i lördags.
Användarvisningsbild
mjukis
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 mar 2023 18:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mjukis »

Jag inte fått någon mer bekräftelse om när, var och hur upphämtningen sker på fredag men räknar med att det blir av i alla fall....
M3LR beställd
EDD 31/3 -23 Södertälje
Användarvisningsbild
ModelYLars
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 feb 2023 10:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ModelYLars »

Ok samma läge för mig. Men är EDD för dig fortfarande oförändrat? Står det 31:e mars? I mitt fall har jag inget hört sedan i fredags då jag blev uppringd. Skulle få mer info nu i veckan vilket jag inte fått.

Och nu EDD flyttat en bit in i april.

Så om de förväntar sig att jag ska hämta bilen på fredag så behöver jag mer info annars åker jag inte upp till Södertälje.
Model Y RWD Midnight Silver LEVERERAD
Renault Zoe 2016 SÅLD
Användarvisningsbild
mjukis
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 mar 2023 18:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mjukis »

I appen står det fortfarande 4-18 april men det gjorde det redan innan de ringde och gav mig 31 mars direkt från båten i hamnen som alternativ.
M3LR beställd
EDD 31/3 -23 Södertälje
Användarvisningsbild
ModelYLars
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 feb 2023 10:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ModelYLars »

mjukis skrev:
I appen står det fortfarande 4-18 april men det gjorde det redan innan de ringde och gav mig 31 mars direkt från båten i hamnen som alternativ.
Ok men har du fått detaljerade leveransplaner?

Jag blev uppringd i fredags typ ”-Bra att du kan hämta den 31:a i Södertälje, vi återkommer nästa vecka med detaljer”

Inget hört som sagt…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y RWD Midnight Silver LEVERERAD
Renault Zoe 2016 SÅLD
Användarvisningsbild
mjukis
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 mar 2023 18:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mjukis »

Fick svar på SMS nu att de planerar för upphämtningen för fullt men att jag kan räkna med att upphämtning blir först på sen eftermiddag. Jag tar det som att min bil i alla fall är på väg dit nu.

Åker upp från Linköping så måste boka tåg när jag vet mer exakt.
M3LR beställd
EDD 31/3 -23 Södertälje
Användarvisningsbild
ModelYLars
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 feb 2023 10:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ModelYLars »

mjukis skrev:
Fick svar på SMS nu att de planerar för upphämtningen för fullt men att jag kan räkna med att upphämtning blir först på sen eftermiddag. Jag tar det som att min bil i alla fall är på väg dit nu.

Åker upp från Linköping så måste boka tåg när jag vet mer exakt.
Kul! Låter definitivt som du får din bil på
Fredag Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y RWD Midnight Silver LEVERERAD
Renault Zoe 2016 SÅLD
Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Teslabilen2023 »

Killen på Tesla som jag pratade med sa också att den kommer levereras med sommardäck. Vinterdäcken kommer levereras antingen med post eller också till Tesla i Huddinge (i mitt fall). Jag har inte så långt att köra men just nu är det rätt halt väglag.

Han räknade med mycket folk i Södertälje som ska hämta sina bilar så räkna med tålamod och varma kläder.
Bengansgehe
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 mar 2023 14:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bengansgehe »

Fortfarande ingen information angående leverans, känns lite märkligt.
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 jun 2014 17:09
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pigi71 »

Wrote a text to the same number from which we received the delivery communications, asking for details. This is what I received back:

Tesla update: Prior to your pickup, your down payment must be paid. You can find payment instructions inside your Tesla account, enter only your RN number as OCR/message. If payment remains outstanding, you will not be able to collect your car.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Användarvisningsbild
zorro_nrk
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2022 10:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zorro_nrk »

Pigi71 skrev:
Wrote a text to the same number from which we received the delivery communications, asking for details. This is what I received back:

Tesla update: Prior to your pickup, your down payment must be paid. You can find payment instructions inside your Tesla account, enter only your RN number as OCR/message. If payment remains outstanding, you will not be able to collect your car.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
What is odd about that? If you haven’t paid yet, you need to do it. In that case, this could be serious risk depending on which bank you have.


Sent from my iPhone using Tapatalk
M3P (red)
Användarvisningsbild
Pigi71
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 jun 2014 17:09
Referralkod: ts.la/pierluigi20337

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pigi71 »

there is nothing odd...apart from the fact that the payment was done and it was in reply to a specific question. I'm at my 3rd Tesla so I have some knowledge about the order process, and this time is not flawless like in the past, that's all.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Klintan »

Tom Sawyer har inte kommit in i hamn än i Brunsbuttel, kräver åtminstone 85 min lastning och sedan 48 timmar till Södertälje. Så i hamn vid 16-tiden på fredag låter görbart. Sen är det bara för Tesla att leverera 500 bilar innan midnatt.
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/8703232
tom.png
Elbilist sedan 2014
Skriv svar