Hur får ni kontakt med Tesla?

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

TeslaYalex
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 jan 2023 19:15

Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av TeslaYalex »

Har beställt MYLR och har under två veckor försökt få kontakt med Tesla men kommer aldrig fram på telefonen. Hur når ni dem? Läst här att ni kan chatta med dem men jag hittar inte chatten
SwedishAdvocate
Inlägg: 5258
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av SwedishAdvocate »

TeslaYalex skrev: 14 feb 2023 05:57
Har beställt MYLR och har under två veckor försökt få kontakt med Tesla men kommer aldrig fram på telefonen. Hur når ni dem? Läst här att ni kan chatta med dem men jag hittar inte chatten
Följande gäller för vardagar och kontorstid. Är dock osäker på när kontorstid börjar för Tesla. Verkar som deras fysiska "Gallerier" öppnar först kl. 10.00... Så om chatten öppnar då eller om den är tillgänglig kl. 09.00 vet jag inte... Sen verkar det även som chatten är stängd under lunchtid (när nu det är exakt...).

Men när det väl sitter någon i chatten:

Gå in på en av beställningssidorna där du kan konfigurera en beställning av en ny bil. I nedre vänstra eller högra hörnet finns det en pratbubbla. Sen är det bara att klicka på den.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
TeslaYalex
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 jan 2023 19:15

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av TeslaYalex »

SwedishAdvocate skrev: 14 feb 2023 06:06
TeslaYalex skrev: 14 feb 2023 05:57
Har beställt MYLR och har under två veckor försökt få kontakt med Tesla men kommer aldrig fram på telefonen. Hur når ni dem? Läst här att ni kan chatta med dem men jag hittar inte chatten
Följande gäller för vardagar och kontorstid. Är dock osäker på när kontorstid börjar för Tesla. Verkar som deras fysiska "Gallerier" öppnar först kl. 10.00... Så om chatten öppnar då eller om den är tillgänglig kl. 09.00 vet jag inte... Sen verkar det även som chatten är stängd under lunchtid (när nu det är exakt...).

Men när det väl sitter någon i chatten:

Gå in på en av beställningssidorna där du kan konfigurera en beställning av en ny bil. I nedre vänstra eller högra hörnet finns det en pratbubbla. Sen är det bara att klicka på den.
Stort tack SA att du alltid tar dig tid att hjälpa oss newbies 🙏. Jag har sett denna chatt då och då när jag kollat runt men varje gång jag tänkt skriva så hittar jag den inte.

Tittade nu men hittar inte chatten där du beskrev, varken via mobilen eller datorn. Får kolla igen senare. Stort tack än en gång
Användarvisningsbild
blast
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 jan 2023 09:58

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av blast »

Det lättaste är att skicka ett mail till stockholmsales@tesla.com
eller motsvarande norkkoping, malmo mm.
De svarar tyvärr sällan samma dag. Kan ta upp till två dagar. men jag har fått svar var gång.
Modell Y AWD Svart/svart 20"
Användarvisningsbild
Strebern
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 08 feb 2022 20:16

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av Strebern »

TeslaYalex skrev: 14 feb 2023 05:57
Har beställt MYLR och har under två veckor försökt få kontakt med Tesla men kommer aldrig fram på telefonen. Hur når ni dem? Läst här att ni kan chatta med dem men jag hittar inte chatten
Nu har det gått ett år sen jag köpte min, men så fort jag beställde min bil kontaktade en "sales advisor" mig via mail, och sen mailade jag bara henne när jag hade frågor så fick jag svar. Har detta utgått så förstår jag frustrationen.
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
TeslaYalex
Inlägg: 70
Blev medlem: 31 jan 2023 19:15

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av TeslaYalex »

Strebern skrev: 17 feb 2023 15:16
TeslaYalex skrev: 14 feb 2023 05:57
Har beställt MYLR och har under två veckor försökt få kontakt med Tesla men kommer aldrig fram på telefonen. Hur når ni dem? Läst här att ni kan chatta med dem men jag hittar inte chatten
Nu har det gått ett år sen jag köpte min, men så fort jag beställde min bil kontaktade en "sales advisor" mig via mail, och sen mailade jag bara henne när jag hade frågor så fick jag svar. Har detta utgått så förstår jag frustrationen.
Inga mejl alls. Fick nu kontakt med chatten och tydligen hade något gått snett hos leasingen och de löst det.
kathy
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 mar 2023 10:48

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av kathy »

Kontakta Tesla via e-post: Tesla har en kundsupport-e-postadress som du kan använda för att skicka dina frågor och bekymmer. E-postadressen är: supportEMEA@tesla.com.
melon playground
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 920
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av Honkan »

Vart hittar man Chatten ??
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
SwedishAdvocate
Inlägg: 5258
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Hur får ni kontakt med Tesla?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Honkan skrev: 15 aug 2023 09:57
Vart hittar man Chatten ??
Gå in på en av beställningssidorna där du kan konfigurera/beställa en beställning av en ny bil. I nedre vänstra eller högra hörnet finns det en pratbubbla. Sen är det bara att klicka på den.

Men: Eftersom du skrev det inlägget innan 10.00 så gissar jag att chatten inte öppnar förrän tio. Eller så var det så idag av ngn anl. Just nu (12.58) verkar de ha lunchstängt. Vet inte om de är tillb. 13 el. 13.30...

EDIT: Chatten är fortfarande nere 13.38. Tekniska problem?...

För X månader sen så var det folk som skrev att försäljarna hos Tesla Umeå ibland gick att nå på tel. Sen dess har ngn annan skrivit att Tesla infört en nationell tel.växel...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar