Var är Zalman3?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

Remuz skrev: 23 apr 2023 21:25
En del av oss som känner att vi kanske fått en något mindre positiv upplevelse av tesla och dessutom har en realistisk syn på bolagets utveckling på börsen blir ju mer eller mindre ständigt överösta med negativitet. Det pågår en masspsykos av och till på detta forum, där åsikter så som inte är i linje med det sekten anser rätt ska kvävas. Jag var mycket entusiastisk mina första 3år eller så här, trots att jag under ett av dessa tre år hade en skitbil så skötte tesla det rätt ok med lånebilar och bra service. Jag tröttnade när servicen störtdök och Elon fortsatte med sina lögner helt ohejdat och numera är jag en skeptisk ägare. Fick ha en PS2 i 2+2mån och tycker att allt var bättre med den än min 3P förutom prestanda i princip.
Ja, din skitbil var vad jag minns ännu mer skit än min dåvarande skitbil. Jag övergav ju Tesla helt och hållet och det fick jag också en massa skit för. Jag tog då en paus från forumet eftersom jag kände att det blev för jobbigt. Vid den tiden var det dessutom en ganska ny företeelse att någon vågade lämna Tesla. Idag är det tack och lov mer accepterat även bland fanboisen att det kan finnas andra elbilar och att folk faktiskt kan byta bort sin fantastiska och fläckfria underbara Tesla. Det såg helt annorlunda ut för fyra år sedan.
Idag är jag nöjd med min Ioniq och jag kommer inte gå tillbaka till Tesla, öven om de skulle ge bort bilarna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Walker »

mati skrev: 24 apr 2023 06:27
Remuz skrev: 23 apr 2023 21:25
En del av oss som känner att vi kanske fått en något mindre positiv upplevelse av tesla och dessutom har en realistisk syn på bolagets utveckling på börsen blir ju mer eller mindre ständigt överösta med negativitet. Det pågår en masspsykos av och till på detta forum, där åsikter så som inte är i linje med det sekten anser rätt ska kvävas. Jag var mycket entusiastisk mina första 3år eller så här, trots att jag under ett av dessa tre år hade en skitbil så skötte tesla det rätt ok med lånebilar och bra service. Jag tröttnade när servicen störtdök och Elon fortsatte med sina lögner helt ohejdat och numera är jag en skeptisk ägare. Fick ha en PS2 i 2+2mån och tycker att allt var bättre med den än min 3P förutom prestanda i princip.
Ja, din skitbil var vad jag minns ännu mer skit än min dåvarande skitbil. Jag övergav ju Tesla helt och hållet och det fick jag också en massa skit för. Jag tog då en paus från forumet eftersom jag kände att det blev för jobbigt. Vid den tiden var det dessutom en ganska ny företeelse att någon vågade lämna Tesla. Idag är det tack och lov mer accepterat även bland fanboisen att det kan finnas andra elbilar och att folk faktiskt kan byta bort sin fantastiska och fläckfria underbara Tesla. Det såg helt annorlunda ut för fyra år sedan.
Idag är jag nöjd med min Ioniq och jag kommer inte gå tillbaka till Tesla, öven om de skulle ge bort bilarna.
:shock: Finns det andra elbilar?!? Ja, tänk så olika det kan vara… jag är ju glad att jag blev av med min Ioniq 5, dessutom till ett överpris. Även om jag är väl medveten om Teslas alla brister (inte minst kundservicen) så finns det för närvarande ingen annan bil som lockar. MEN!!! Jag tycker det är jättebra att utbudet hela tiden ökar och att fler hittar en elbil de är nöjda med. Vi har alla olika tycke och smak.
Synd bara att det saknas vettiga forum på nätet för andra fabrikat. Att vara störst och bäst är tyvärr lite av en nackdel för TCS. Har jag en Volvo och vill ha tips och trix går jag ju till en hemsida för just Volvo. Samma gäller för andra märken. Speciellt om de är lite nischade. Men här knöar alla med eller utan elbilar in och då blir det lätt pajkastning. Tycker att det är helt ok att vi Teslaägare och f d ägare berättar om problem och missnöjen. Har svårare när folk som knappt sett en Tesla på bild ska berätta hur det är och skrika ”fanboy!” så fort någon ifrågasätter deras påståenden.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

Fast jag tycker det är bra att alla elbilar diskuteras här. Vete fan om jag ens hade skaffat en Ioniq 5 om inte det här forumet hade funnits. Av olika anledningar. För det första så hade jag förmodligen aldrig blivit uppmärksam på den bilen. Och för det andra så var det faktiskt några forummedlemmar som fick mig att inte avboka den igen när leveransen drog ut på tiden.
Det är rätt sannolikt att jag hade skaffat en fossilbil igen utan det här forumet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10917
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Jerker »

Jag tycker att det är fördelen med det här forumet att här diskuteras alla elbilar. Här kan man följa initierade diskussioner som jämför olika bilmärken på ett sätt som ingen annanstans. I Facebookgrupper är det bara ett märke eller t.o.m. en modell som tillåts diskuteras och det är inte alltid så givande.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3332
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Niklas Z »

Jerker skrev: 24 apr 2023 08:53
Jag tycker att det är fördelen med det här forumet att här diskuteras alla elbilar. Här kan man följa initierade diskussioner som jämför olika bilmärken på ett sätt som ingen annanstans. I Facebookgrupper är det bara ett märke eller t.o.m. en modell som tillåts diskuteras och det är inte alltid så givande.
Jag tycker också det är bra att flera olika elbilar diskuteras. För mig är just nu Tesla det självklara valet, utifrån mina förutsättningar, men skulle inte ha några problem att byta märke om ett bättre alternativ dyker upp. Det som är självklart för mig är att det är en elbil. ICE-bil eller FCEV är inte aktuellt alls.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19594
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev: 24 apr 2023 08:53
Jag tycker att det är fördelen med det här forumet att här diskuteras alla elbilar. Här kan man följa initierade diskussioner som jämför olika bilmärken på ett sätt som ingen annanstans. I Facebookgrupper är det bara ett märke eller t.o.m. en modell som tillåts diskuteras och det är inte alltid så givande.
Och inte bara andra märken utan även närliggande ämnen som solceller, energilagring,
elleverantörer och timpris osv och själva elproduktionen… och andra bränslen t.o.m. :)
Vi har ju t.o.m. trådar om tillverkningsteknik och råvaror liksom, sjukt bra faktiskt :)
Listan skulle bli riktigt lång om man räknade upp alla ämnen som diskuteras här och som
känns helt rätt :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10917
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev: 24 apr 2023 09:17
Jerker skrev: 24 apr 2023 08:53
Jag tycker att det är fördelen med det här forumet att här diskuteras alla elbilar. Här kan man följa initierade diskussioner som jämför olika bilmärken på ett sätt som ingen annanstans. I Facebookgrupper är det bara ett märke eller t.o.m. en modell som tillåts diskuteras och det är inte alltid så givande.
Och inte bara andra märken utan även närliggande ämnen som solceller, energilagring,
elleverantörer och timpris osv och själva elproduktionen… och andra bränslen t.o.m. :)
Vi har ju t.o.m. trådar om tillverkningsteknik och råvaror liksom, sjukt bra faktiskt :)
Listan skulle bli riktigt lång om man räknade upp alla ämnen som diskuteras här och som
känns helt rätt :)
Precis! :D Det har nog att göra med att många aktiva medlemmar här har breda intressen och gärna nördar ner sig i allt möjligt. Så det finns en stor kunskapsbank att ösa ur.
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Inlägg: 496
Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
Ort: Skellefteå
Referralkod: ts.la/larsa68805

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av LarsaR »

Saknar honom också!
Gjort ett försök att messa honom, får se om han svarar. 🙏
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1092
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Airlift »

taliz skrev: 23 apr 2023 11:23
Är också rätt trött på svärmen av Tesla-negativa i alla trådar.
Det underliga är ju att flera av dem t.o.m. bytt till en Tesla trots allt hat de kräkts, och fortsätter kräka, ut.

Är det hat? Eller är det kritik av en produkt? Om man tänker att i sin linda är allt nytt och lätt rosaskimrande. Majoriteten av ”early adapters” är också av sin natur mer välvilligt inställda än medianmänniskan. Så när märket nu börjar nå även den mer ”balanserade” tyckaren, medianföraren, kommer även detta märkesforum innehålla en större del bekymmer-fel-problem-klagomål. För det funkar så, medianmänniskan är superbra på att leta fel och uttrycka dessa. Beröm är generellt i form av tystnad.

Det är nog bara Toyota-ägare som är unika, vara bilar kunde ha kvar sin ”My Toyota is Fantastic” påklistrad i bakrutan, hela vägen till skroten.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av BigEasy »

Airlift skrev: 25 apr 2023 09:57
taliz skrev: 23 apr 2023 11:23
Är också rätt trött på svärmen av Tesla-negativa i alla trådar.
Det underliga är ju att flera av dem t.o.m. bytt till en Tesla trots allt hat de kräkts, och fortsätter kräka, ut.

Är det hat? Eller är det kritik av en produkt? Om man tänker att i sin linda är allt nytt och lätt rosaskimrande. Majoriteten av ”early adapters” är också av sin natur mer välvilligt inställda än medianmänniskan. Så när märket nu börjar nå även den mer ”balanserade” tyckaren, medianföraren, kommer även detta märkesforum innehålla en större del bekymmer-fel-problem-klagomål. För det funkar så, medianmänniskan är superbra på att leta fel och uttrycka dessa. Beröm är generellt i form av tystnad.

Det är nog bara Toyota-ägare som är unika, vara bilar kunde ha kvar sin ”My Toyota is Fantastic” påklistrad i bakrutan, hela vägen till skroten.
Hänger du inte med i samtiden? Minsta kritik är tydligen "hat och hot". ;)
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1092
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Airlift »

BigEasy skrev: 25 apr 2023 12:54


Hänger du inte med i samtiden? Minsta kritik är tydligen "hat och hot". ;)
F’låt! Glömde! Det är ju känslor som styr idag, mea culpa #ironi


Som det heter, tråkigt att folk känner sig kränkta men det är ett val av den enskilde och inget av större vikt för kollektivet.. 8-)
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Franz »

BigEasy skrev: 25 apr 2023 12:54
Airlift skrev: 25 apr 2023 09:57
taliz skrev: 23 apr 2023 11:23
Är också rätt trött på svärmen av Tesla-negativa i alla trådar.
Det underliga är ju att flera av dem t.o.m. bytt till en Tesla trots allt hat de kräkts, och fortsätter kräka, ut.

Är det hat? Eller är det kritik av en produkt? Om man tänker att i sin linda är allt nytt och lätt rosaskimrande. Majoriteten av ”early adapters” är också av sin natur mer välvilligt inställda än medianmänniskan. Så när märket nu börjar nå även den mer ”balanserade” tyckaren, medianföraren, kommer även detta märkesforum innehålla en större del bekymmer-fel-problem-klagomål. För det funkar så, medianmänniskan är superbra på att leta fel och uttrycka dessa. Beröm är generellt i form av tystnad.

Det är nog bara Toyota-ägare som är unika, vara bilar kunde ha kvar sin ”My Toyota is Fantastic” påklistrad i bakrutan, hela vägen till skroten.
Hänger du inte med i samtiden? Minsta kritik är tydligen "hat och hot". ;)
Förstår att det är lite skämtsamt men om ens syfte på sajten är att mer eller mindre spy galla över ett märke kan man ju fråga sig ifall man hör hemma på ett forum för dess entusiaster. Jag kan tycka att andra har fel i sak, hänger upp sig på saker som jag inte hängt upp mig på etc. men det är relativt få personer som jag tycker är här för att förstöra. Uppenbarligen fler än 0 dock.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av BigEasy »

Franz skrev: 25 apr 2023 13:02
BigEasy skrev: 25 apr 2023 12:54
Airlift skrev: 25 apr 2023 09:57
taliz skrev: 23 apr 2023 11:23
Är också rätt trött på svärmen av Tesla-negativa i alla trådar.
Det underliga är ju att flera av dem t.o.m. bytt till en Tesla trots allt hat de kräkts, och fortsätter kräka, ut.

Är det hat? Eller är det kritik av en produkt? Om man tänker att i sin linda är allt nytt och lätt rosaskimrande. Majoriteten av ”early adapters” är också av sin natur mer välvilligt inställda än medianmänniskan. Så när märket nu börjar nå även den mer ”balanserade” tyckaren, medianföraren, kommer även detta märkesforum innehålla en större del bekymmer-fel-problem-klagomål. För det funkar så, medianmänniskan är superbra på att leta fel och uttrycka dessa. Beröm är generellt i form av tystnad.

Det är nog bara Toyota-ägare som är unika, vara bilar kunde ha kvar sin ”My Toyota is Fantastic” påklistrad i bakrutan, hela vägen till skroten.
Hänger du inte med i samtiden? Minsta kritik är tydligen "hat och hot". ;)
Förstår att det är lite skämtsamt men om ens syfte på sajten är att mer eller mindre spy galla över ett märke kan man ju fråga sig ifall man hör hemma på ett forum för dess entusiaster. Jag kan tycka att andra har fel i sak, hänger upp sig på saker som jag inte hängt upp mig på etc. men det är relativt få personer som jag tycker är här för att förstöra. Uppenbarligen fler än 0 dock.
Vem/vilka är det som ensidigt "spyr galla" över Tesla? Jag har inte lagt märke till någon men jag läser långt ifrån allt.
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av M3apan »

Fanatism överlag kan väl vara en rätt jobbig företeelse, framförallt om den är onyanserad och blind. Som den många gånger är. Sen är det ju det där med tonen. Om saker framförs med dålig ton, vilket det tyvärr många gånger görs, så tar det verkligen bara energi. Jag förstår inte att folk ens orkar vara så negativa. Klart att vi får ha olika åsikter och tycka annorlunda. Men det finns ju sätt och sätt att framföra sitt budskap. Vad vet jag, alla kanske inte inte tycker som jag och det är ok, men jag nästan förundras över att några ens orkar ha så mycket ilska i sig. Det kan väl inte vara kul? Att det ska finnas ett sådant behov att hävda sig? I ett forum? Gentemot mer eller mindre okända personer? Som en vän till mig brukar säga: you do you, but also do therapy... kanske är passande här? Med det sagt, hoppas Zalman3 är ok!
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2424
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av NiklasTesla »

nek0 skrev: 23 apr 2023 06:27
Vad har hänt med Zalman3?
Saknar Zalamn3 hans optimism och alla nyheter som han grävde fram.
Zalman3 om du läser detta, kom tillbaka och skit i alla negativa kommentarer. Sånt kan vi inte undvika, men det är bara att blunda och köra. Tror att vi är många fler som tycker om dig och det du gjort för oss än de andra.
Håller med.

MVH
SwedishAdvocate
Inlägg: 5569
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av SwedishAdvocate »

NiklasTesla skrev: 02 maj 2023 11:53
nek0 skrev: 23 apr 2023 06:27
Vad har hänt med Zalman3?
Saknar Zalamn3 hans optimism och alla nyheter som han grävde fram.
Zalman3 om du läser detta, kom tillbaka och skit i alla negativa kommentarer. Sånt kan vi inte undvika, men det är bara att blunda och köra. Tror att vi är många fler som tycker om dig och det du gjort för oss än de andra.
Håller med.

MVH
Håller också med.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4197
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av nek0 »

Hmm Zalman3 nu för du ge dig. Jag ser att du kommer ibland och läser här.
Sluta sure och börja skriva. Det är inte bara jag som saknar dina inlägg.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1231
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Hertsh »

backe skrev:
taliz skrev: 23 apr 2023 11:23
Är också rätt trött på svärmen av Tesla-negativa i alla trådar.
Det underliga är ju att flera av dem t.o.m. bytt till en Tesla trots allt hat de kräkts, och fortsätter kräka, ut.
Kan tycka att det är mer underligt när någon som inte har en Tesla är kritisk mot de som har en Tesla och ser brister/problem med sin egen bil. Och sen dessutom inte har något problem att klanka ner på alla andra bilar det skrivs om som personen i fråga inte heller själv äger.
+1
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1231
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Hertsh »

nek0 skrev:
Hmm Zalman3 nu för du ge dig. Jag ser att du kommer ibland och läser här.
Sluta sure och börja skriva. Det är inte bara jag som saknar dina inlägg.
Jag läste ofta dina inlägg Zalman3 och har aldrig ens förstått varför folk klagade. Du är en av få som nästan alltid undvek att fortsätta onödiga "jag sa, du sa" argument som tyvärr är vanligt och det som gör att jag ofta tröttnar på en tråd.
MX LR (Raven) 2019
Skriv svar