Reseplaneraren i Tesla-appen funkar inte

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mikza
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 29 jan 2020 20:47

Reseplaneraren i Tesla-appen funkar inte

Inlägg av Mikza »

Hej!
Jag har nu haft min 2023 MYLR några veckor och jag har aldrig fått reseplaneraren i appen att fungera. Jag har testat att radera cache i telefonen, raderat appen och installerat om den. Gjort en soft reboot genom att trycka ner scrollhjulen på ratten. Har även den senaste software-versionen 2023.12.9.
Har någon tips på vad som är fel?
IMG_3857.png
Tesla Model Y LR, Quicksilver/svart, beställd 4 februari. Leverans till Umeå. Uppskattad leveranstid: Mars - april.
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj! 👍
Användarvisningsbild
Mikza
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 29 jan 2020 20:47

Re: Reseplaneraren i Tesla-appen funkar inte

Inlägg av Mikza »

Antagligen inte så många som har samma problem som jag haft med appens reseplanerare men om nån har det så var orsaken att jag hade ett amerikanskt tesla-konto. När regionen ändrades till Europa/Sverige av Tesla-supporten så funkade allt som det ska.
Tesla Model Y LR, Quicksilver/svart, beställd 4 februari. Leverans till Umeå. Uppskattad leveranstid: Mars - april.
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj! 👍
Användarvisningsbild
fnurra
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 apr 2023 21:40

Re: Reseplaneraren i Tesla-appen funkar inte

Inlägg av fnurra »

Jag får precis samma felmeddelande då jag använder reseplanerraren med Tesla appen. Chattade du med supporten via hemsidan eller via telefonsamtal? Misstänker att jag också har fel region på kontot, hamnar ibland på amerikanska teslasidan då jag är inloggad med mitt konto.
Model S 2023 MSM/svart
Skriv svar