Köp inga billiga fälgar!

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Köp inga billiga fälgar!

Inlägg av SwedishAdvocate »

BigEasy skrev: 28 maj 2023 16:46
SwedishAdvocate skrev: 28 maj 2023 16:39
Jerker skrev: 28 maj 2023 16:08
SwedishAdvocate skrev: 28 maj 2023 13:25

Hur mycket extra oväsen blir det då jämfört med att dra bort en vanlig bult/mutter? [...
Ja, det jag såg så bankade de fast en hylsa, så det låter ju en del. [...
Med andra ord verkar ju låsbult/låsmutter vara ett alldeles utmärkt stöldskydd förutsatt att man inte parkerar bilen utanför grindarna hos Tesla i Nkpg...
[1] Låsmutter är inget utmärkt skydd. [2] Att nån lokal pundare ska sno fälgarna är en ganska liten risk. Det är allt som oftast proffs som gör det.
1. Här kommer du och jag som några gånger tidigare få enas om att vara diametralt oense. Vem ställer sig och bankar in fyra hylsor i ett bebott område? Särskilt efter kl. 21.00 på kvällen...

2. Tycker det verkar som Teslor får hjulen stulna till höger och vänster. Finns ett antal exempel här på forumet. Och därtill så har du mörkertalet på det...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Köp inga billiga fälgar!

Inlägg av pejvic »

I Huddinge hade de drivor av hjul för några veckor sedan nära staketet.

i stora högar. Och nu har de flyttat in dem lite på området.

Dvs - slutsatsen är att de VILL ha hjulen stulna.

Inte ens ett djur tror att de kan lägga dem där utan att de blir stulna nämligen.
Undra hur många set de blev av med där. Någon som vet?
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
Strebern
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 08 feb 2022 20:16

Re: Köp inga billiga fälgar!

Inlägg av Strebern »

När jag köpte nya vinterdäck till bilen på min gummimoj så efterfrågade jag svarta låsbultar för att matcha fälgarna, de hade inga på lager men sade då att det nog gick bra ändå då jag "aldrig" parkerar på allmän plats, de sade att teslan var känslig på larmet, att den larmar om man lyfter ena ändan och att tjuvar då skulle avbryta stöldförsöket.

Någon som hört detta?
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Skriv svar