Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

jiggedyj
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 jul 2022 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jiggedyj »

Vad har ni beställt?
Användarvisningsbild
airdrive
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 apr 2023 19:30
Referralkod: ts.la/martin185079

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av airdrive »

M3 RWD röd. Beräknad lev Gbg 22 maj - 5 juni. Själv?
M3 LR 2023
jiggedyj
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 jul 2022 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jiggedyj »

Snyggt! Jag körde en M3 RWD vit med 18". Funderar på att byta ut aero caps till nån 3rd party, får se hur det ser ut. Leverans 18 maj - 1 juni.
Användarvisningsbild
airdrive
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 apr 2023 19:30
Referralkod: ts.la/martin185079

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av airdrive »

18” här med. Bryr mig inte om fälgarna men frugan gör. :shock:

Min pitch är väl att det känns det bättre med något bättre räckvidd, snarare än 19” fälgar även om skillnaden e marginell och kanske till och med akademisk.
M3 LR 2023
Användarvisningsbild
Pladda12
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 feb 2023 22:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pladda12 »

Jag beställde (via Unifleet) en LR midnight silver med 18” fälgar.
Lev mitten Juni var önskan men redan i mars hörde Tesla av sig och sa lev mycket tidigare. Så jag fick hejda dom lite 😊 då min nuvarande bil ska återlämnas mitten Juni. Verkar som info mellan Unifleet, Danske Bank och Tesla varit sisådär. Har inte fått någon bekräftelse från Unifleet alls och bara sms från Tesla att dom siktar på början-mitten Juni.
Användarvisningsbild
elbilsroadtrip
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 jun 2022 07:54
Ort: Solna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elbilsroadtrip »

Hej Pladda12! När beställde du bilen?
Någon som beställt en M3 LR med drag som fått leveranstid?

Man är ju lite sugen på 2023:a för nästa roadtrip.
Användarvisningsbild
Pladda12
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 feb 2023 22:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pladda12 »

Jag beställde i februari. Med drag 😊
Men då jag beställt via Unifleet så har jag inte fått nåt datum än mer än att kontaktpersonen på Tesla ”siktar” på mitten Juni. Så jag får hoppas att det stämmer..
Användarvisningsbild
elbilsroadtrip
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 jun 2022 07:54
Ort: Solna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elbilsroadtrip »

Aha intressant. Noterade "Uppskattad leveranstid: maj – juni 2023" för alla M3LR konfigurationer jag testat på https://www.tesla.com/sv_se/model3/design#overview
Men undrar om man kan lita på juni-leverans.

Någon som beställt en M3LR nu i början av maj och fått leveransdatum?
marcusanthony
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 maj 2023 20:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marcusanthony »

Beställde en M3LR (med drag) i april och fick första uppskattade leveransen till 8-22a maj.

Blev precis framflyttad för tredje gången till datumet 3-17e Juni…
Skrev till säljaren/servicerådgivaren jag var i kontakt med innan köpet och frågade hur många fler framflyttningar av lev-datum jag kan förvänta mig.

Såg däremot att de hade en M3LR med exakt samma spec som jag beställt (bortsett från vinterhjul), redo för leverans från samma ort som jag skall hämta den på. Förslog att jag skulle få ta den istället, men har inte fått något svar än.

Någon annan som dragit samma kort med lyckat resultat?
Användarvisningsbild
Norton009
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2023 13:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Norton009 »

Beställde M3P första veckan i maj, fick ett första leveransbesked en vecka senare...misstänkte det skulle ändras och mycket riktigt blev det framflyttat till 2-16 juni. Hoppas det inte blir fler framflyttningar men vad ska man göra :roll:
Användarvisningsbild
airdrive
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 apr 2023 19:30
Referralkod: ts.la/martin185079

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av airdrive »

EDD förskjutet 3 dagar: Nu är det 25 maj -8 juni. Röd RWD Gbg.
M3 LR 2023
Användarvisningsbild
Pladda12
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 feb 2023 22:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pladda12 »

Är nu lite drygt 2 veckor till önskat levdatum och har inte fått nån bekräftelse på att det är på gång. Har beställt via Unifleet men dom har inte heller nån info. Ska lämna tillbaka nuvarande bil mitten Juni så det vore ju bra att veta hur det blir :D
Har en kontaktperson hos Tesla som tidigare svarat på lite frågor men nu är det dött, nada..
Initialt sa min kontaktperson att dom siktade på att ha bilen i början på Juni så då borde man ju verkligen ha hört nått nu?
Bilen beställdes i februari och då kände man ju att det borde vara lugnt. Men nu börjar jag tvivla..
Användarvisningsbild
Pladda12
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 feb 2023 22:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pladda12 »

Fortfarande inget livstecken från Tesla.. Suck..
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kenjon »

Man brukar inte få info förrän det är 7-10 dagar innan leverans.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
Pladda12
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 feb 2023 22:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pladda12 »

Nej jag har förstått att det blir med kort varsel.
Men frustrerande när man har ett datum då man ska lämna tillbaka nuvarande tjänstebil. Man behöver ju lämna tillbaka den i ok skick, så lite rekond behöver göras innan och får man veta 4 dagar innan så är ju det nästan kört. Så om inte ens beställande part (Unifleet) vid det här laget inte fått någon bekräftelse (VIN, leveransdatum etc) så blir det ju lite bökigt 😊
Man borde ju åtminstone kunna svara på ett sms eller mail? Det tillhör ett kundvänligt bemötande.
knylen
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 jun 2023 08:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av knylen »

Åh, första Teslan, M3 LR, vil lagerbil i Malmö 28/5. Nu har äntligen betalningsbocken blivit "godkänd" (via egen leasing) och det står Förberedelse för Leverans. Imorgon tänkte jag ringa till Leasingbolaget och se så att allt är OK med betalningen men de var väl medvetna om de nya rutinerna och hade egna kontakter på Tesla.
Kan man bli mer rastlös och förväntansfull?!
Bokat camping första helgen i Juli och redan köpt massor av tillbehör som bara väntar på denna bil. 8-)
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kenjon »

Pladda12 skrev: 03 jun 2023 19:23
Nej jag har förstått att det blir med kort varsel.
Men frustrerande när man har ett datum då man ska lämna tillbaka nuvarande tjänstebil. Man behöver ju lämna tillbaka den i ok skick, så lite rekond behöver göras innan och får man veta 4 dagar innan så är ju det nästan kört. Så om inte ens beställande part (Unifleet) vid det här laget inte fått någon bekräftelse (VIN, leveransdatum etc) så blir det ju lite bökigt 😊
Man borde ju åtminstone kunna svara på ett sms eller mail? Det tillhör ett kundvänligt bemötande.
Du hittar inte många trådar här om Tesla och Kundvänligt bemötande :-(
Jag gör mej aldrig av med min bil innan den nya står på plats här hemma.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
Pladda12
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 feb 2023 22:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pladda12 »

Hade tills idag inte hört nåt från Tesla och önskat levdatum var på onsdag nästa vecka. Testade chatten. Fick då veta att det var framflyttat mellan 2-4 veckor.
Såg samtidigt att det fanns 2st klara för leverans (Götet) om man tittar på deras lagerbilar.
Så nu har jag blivit kopplad till en bil 😀
Dock hade dom inte fått registreringsskyltar än, men det borde väl inte ta så lång tid?
Asterix
Inlägg: 23
Blev medlem: 10 feb 2021 10:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Asterix »

Hämtar man fortfarande sin bil där i Trosta? Såg någon som skrev att leveranser kom till Södetälje hanm tidigare i år.

Vore fint om de kunde börja leverera bilar till t ex Segeltorp.
Användarvisningsbild
Sixtenblixten
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 maj 2023 21:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sixtenblixten »

Jag beställde en silverfärgad bakhjulsdriven den 17/6.
Under dokument på mitt konto finns två identiska handpenningsfakturor på 2500kr, dvs reservationen, samt beställningsavtalet, men ingen info om slutbetalning/kontantinsats.
Jag har valt avbetalning via DNB där jag fått ok på min ansökan men att man väntar på signering från samtliga parter, men jag kan inte hitta någon info om hur jag betalar in kontantinsatsen.
Hur var det för er, kom denna info direkt?
Tidigare en Nissan Leaf 40kWh - 18.
Numera en Model 3 - 23, bakhjulsdriven.
Användarvisningsbild
airdrive
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 apr 2023 19:30
Referralkod: ts.la/martin185079

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av airdrive »

Med reservation för att jag inte minns helt rätt, låg info om betalning på en klickbar sida med samt bg och IBAN/BIC. så sen ”bara” att betala in kontantinsats. Dock ska det inte vara nödvändigt att betala in förrän nära inpå leverans. Så kolla runt lite på din bild sida på teslakontot så kanske du har betalningsinfo där.

Betalade själv in för tidigt helt i onödan men i morgon är det lev. Röd LR.
M3 LR 2023
Användarvisningsbild
Kuba
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 maj 2023 21:32
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/jakub619569

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kuba »

Sixtenblixten skrev: 21 jun 2023 13:48
Jag beställde en silverfärgad bakhjulsdriven den 17/6.
Under dokument på mitt konto finns två identiska handpenningsfakturor på 2500kr, dvs reservationen, samt beställningsavtalet, men ingen info om slutbetalning/kontantinsats.
Jag har valt avbetalning via DNB där jag fått ok på min ansökan men att man väntar på signering från samtliga parter, men jag kan inte hitta någon info om hur jag betalar in kontantinsatsen.
Hur var det för er, kom denna info direkt?
Jag hade exakt samma problem för några veckor sedan. Någon har glömt att skicka detaljer till mig… då åkte jag till Tesla och pratade med säljare, fick kontonummer direkt. Jag tror det är samma konto för alla, bara beställningsnummer som man måste skriva i betalningen.
Användarvisningsbild
airdrive
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 apr 2023 19:30
Referralkod: ts.la/martin185079

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av airdrive »

Bilen mottagen i torsdags. Trevligt bemötande i Gbg hamn!

Tyvärr ett par skavanker:
1. dörruppslag i bakkkant på framdörren, tyvärr ett hack i lacken så grundfärgen syns.
2. höger bakdörr verkar i bakkant vara alltför tajt inpå karossen så att ”hundbenet” exponeras för hjulsprut. Vänster sida helt okej så att dörr och hundben är i linje med varann.

Båda upplagda som serviceärende.

Några fler som har erfarenhet hur SC/ranger hanterar denna typ av issues nu för tiden?

Trevlig helg!
M3 LR 2023
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fredrik j »

Det är vanligtvis inte hjulsprut som blästrar utstickande karosskanter utan sandpartiklar i luften. Kanterna behöver alltså skyddas av luckan framför.
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 18 maj 2020 08:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av steffe68 »

Tjoho!

Lev av M3P, vit/vit, till Södertälje i grevens tid nu på fredag :D

Beställde och dealade med Tesla förra måndagen då bilen inte var listad som lagerbil med reapriset och den stod dessutom i Zeebrugge.
Fick ner priset och det har varit jobbigt att andats sedan dess. Nu blir problemet snarare sömnlöshet till på fredag :lol:
2023 M3P vit/vit
Skriv svar