Supercharging otillgänglig

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Niceman
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 maj 2023 00:02

Supercharging otillgänglig

Inlägg av Niceman »

Hej bästa Forum
Jag är nybliven "tjänstebilsägare" till en Modell Y bakhjulsdrift och känner mig mycket nöjd med denna fantastiska bil efter 282 mil!
Tyvärr saknar jag svar ännu på frågan varför meddelandet "Supercharging otillg..." fortfarande visas på skärmen trots att jag lagt in mitt betalkort under konto/ laddning / hantera betalning i mobilappen???

Både faktureringsadress och kortet visas inlagda i appen ( men det är bara en blå bock efter faktureringsadressen. Är det så hos er också?)

Till saken hör också att bilen levererades med 22% laddning och att det skulle komma fria laddnings kw som kompensation.
Och jag har redan tankat på Superchargingstationer ett par gånger vilket fungerade utan bekymmer. Men sen kom alltså detta dumma meddelande.
Trots att jag såg vld tankningarna vad kostnaden blev finns heller ingen "historik" att finna i appen.

Någon som känner igen detta och kan hjälpa mig?
argoyle
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 jan 2021 17:14

Re: Supercharging otillgänglig

Inlägg av argoyle »

Det låter som samma problem som jag hade. I mitt fall berodde det på att jag lagt till sambon som förare med eget konto och på hennes konto fanns inget kort inlagt.

Efter att ha lagt in mitt kort även i hennes konto så har allt funkat som förväntat igen.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Supercharging otillgänglig

Inlägg av tor-ake »

Du kan supercharga (kan man säga så?) en gång utan kreditkort men sedan måste du gå in och betala din utestående skuld innan du får ladda igen. Man kan göra det i appen eller på kontot hos Tesla.com
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Niceman
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 maj 2023 00:02

Re: Supercharging otillgänglig - löst

Inlägg av Niceman »

Förlåt för sent svar.
Efter mailkonversation med Tesla så löste det sig genom att chefen som "köpt" bilen tog bort sitt konto på bilen. Även om vi trodde vi gjort allt enligt deras instruktioner om överföring av bil vid leveransen så var alltså hans konto kvar på något sätt..
Så fort han gjort det så försvann varningstexten på displayen. Så nu vågar man åka långt igen.

Tack för svar och hjälp ändå!
Skriv svar