Jo, Tesla prioriterar öppet innovation före kvalitet i sin kultur, eftersom innovation alltid vinner i längden. Finns massor av youtubefilmer om detta. Det borde den som ansökte om jobbet ha känt till innan han gick på intervjun.
Även Teslas kunder bör känna till det, ha ha jag hittar ut själv.
Jo, Tesla prioriterar öppet innovation före kvalitet i sin kultur, eftersom innovation alltid vinner i längden. Finns massor av youtubefilmer om detta. Det borde den som ansökte om jobbet ha känt till innan han gick på intervjun.
Även Teslas kunder bör känna till det, ha ha jag hittar ut själv.
Innovation behöver inte vara skiljt från kvalitet, finns många exempel på det.
Jo, Tesla prioriterar öppet innovation före kvalitet i sin kultur, eftersom innovation alltid vinner i längden. Finns massor av youtubefilmer om detta. Det borde den som ansökte om jobbet ha känt till innan han gick på intervjun.
Även Teslas kunder bör känna till det, ha ha jag hittar ut själv.
Är det en självklar prioritering tycker du? Innovation utesluter inte kvalitet. De är inte varandras antiteser. Definitionen av begreppet innovation exkluderar inte kvalitet, snarare tvärtom. Jag tror verkligen inte att det är Teslas underliggande filosofi. Innovation utan kvalitet självdör.
Hitta ut förutsätter att man förmår att orientera sig. Annars är risken stor att man förväxlar ingången med utgången.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Jo, Tesla prioriterar öppet innovation före kvalitet i sin kultur, eftersom innovation alltid vinner i längden. Finns massor av youtubefilmer om detta. Det borde den som ansökte om jobbet ha känt till innan han gick på intervjun.
Även Teslas kunder bör känna till det, ha ha jag hittar ut själv.
Är det en självklar prioritering tycker du? Innovation utesluter inte kvalitet. De är inte varandras antiteser. Definitionen av begreppet innovation exkluderar inte kvalitet, snarare tvärtom. Jag tror verkligen inte att det är Teslas underliggande filosofi. Innovation utan kvalitet självdör.
Hitta ut förutsätter att man förmår att orientera sig. Annars är risken stor att man förväxlar ingången med utgången.
Jo, Tesla prioriterar öppet innovation före kvalitet i sin kultur, eftersom innovation alltid vinner i längden. Finns massor av youtubefilmer om detta. Det borde den som ansökte om jobbet ha känt till innan han gick på intervjun.
Även Teslas kunder bör känna till det, ha ha jag hittar ut själv.
Är det en självklar prioritering tycker du? Innovation utesluter inte kvalitet. De är inte varandras antiteser. Definitionen av begreppet innovation exkluderar inte kvalitet, snarare tvärtom. Jag tror verkligen inte att det är Teslas underliggande filosofi. Innovation utan kvalitet självdör.
Hitta ut förutsätter att man förmår att orientera sig. Annars är risken stor att man förväxlar ingången med utgången.
Snabbt itererad innovation ger att man får vara flexibel med kvaliteten är jag rädd, hur mycket tid man än lägger på automatiserade tester. Kör man inte nya komponenter 2 vintrar i arktiskt klimat inkl jusferingar av designen mellan dem, är det svårt att veta att de funkar där, man får uppskatta.
Jo, Tesla prioriterar öppet innovation före kvalitet i sin kultur, eftersom innovation alltid vinner i längden. Finns massor av youtubefilmer om detta. Det borde den som ansökte om jobbet ha känt till innan han gick på intervjun.
Även Teslas kunder bör känna till det, ha ha jag hittar ut själv.
Är det en självklar prioritering tycker du? Innovation utesluter inte kvalitet. De är inte varandras antiteser. Definitionen av begreppet innovation exkluderar inte kvalitet, snarare tvärtom. Jag tror verkligen inte att det är Teslas underliggande filosofi. Innovation utan kvalitet självdör.
Hitta ut förutsätter att man förmår att orientera sig. Annars är risken stor att man förväxlar ingången med utgången.
Snabbt itererad innovation ger att man får vara flexibel med kvaliteten är jag rädd, hur mycket tid man än lägger på automatiserade tester. Kör man inte nya komponenter 2 vintrar i arktiskt klimat inkl jusferingar av designen mellan dem, är det svårt att veta att de funkar där, man får uppskatta.
Innovationen går väl inte snabbare för att man hoppar över testfasen? Du skulle kunna ha 20 iterationer i olika faser av testning och dessa når sedan kund när dom är redo om dom blir redo.
Däremot så når den kund snabbare utan testning men det är mer slapphet och girighet på andras bekostnad.
Beror på balansen vid tillämpningen. Har själv kört över testledare då det var mer värt att gå live enligt plan än att slutföra testplanen.
Tror många individer bygger upp en sanning efter sina egna erfarenheter, vilka inte passar i andra sammanhang. Ex. Finns det risk för gnäll i massmedia (retail) eller inte (b2b). Det ger olika balans i vågskålen mellan go-live och testplanen.
Beror på balansen vid tillämpningen. Har själv kört över testledare då det var mer värt att gå live enligt plan än att slutföra testplanen.
Tror många individer bygger upp en sanning efter sina egna erfarenheter, vilka inte passar i andra sammanhang. Ex. Finns det risk för gnäll i massmedia (retail) eller inte (b2b). Det ger olika balans i vågskålen mellan go-live och testplanen.
Så då har du en praktisk erfarenhet. Men på begreppsnivå utesluter inte innovation kvalitet, lika lite som kvalitet utesluter innovation. Men jag förstår att i praxis så får man göra prioriteringar kring vilken balans man vill ha i ett visst skede. Utifrån organisationsperspektiv så skulle jag vilja hävda att beroende på position i marknaden och mognadsgraden av företaget i fråga, så blir det viktigare att ha en balans som inte lätt åsidosätter kvalitetsaspekter till förmån för en "snabb" innovation.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Beror på balansen vid tillämpningen. Har själv kört över testledare då det var mer värt att gå live enligt plan än att slutföra testplanen.
Tror många individer bygger upp en sanning efter sina egna erfarenheter, vilka inte passar i andra sammanhang. Ex. Finns det risk för gnäll i massmedia (retail) eller inte (b2b). Det ger olika balans i vågskålen mellan go-live och testplanen.
Håller med.
I några av mina projekt gäller ibland “Bättre med 50% bra idag än 100% aldrig”
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Beror på balansen vid tillämpningen. Har själv kört över testledare då det var mer värt att gå live enligt plan än att slutföra testplanen.
Tror många individer bygger upp en sanning efter sina egna erfarenheter, vilka inte passar i andra sammanhang. Ex. Finns det risk för gnäll i massmedia (retail) eller inte (b2b). Det ger olika balans i vågskålen mellan go-live och testplanen.
Så då har du en praktisk erfarenhet. Men på begreppsnivå utesluter inte innovation kvalitet, lika lite som kvalitet utesluter innovation. Men jag förstår att i praxis så får man göra prioriteringar kring vilken balans man vill ha i ett visst skede. Utifrån organisationsperspektiv så skulle jag vilja hävda att beroende på position i marknaden och mognadsgraden av företaget i fråga, så blir det viktigare att ha en balans som inte lätt åsidosätter kvalitetsaspekter till förmån för en "snabb" innovation.
Ja, ingen plan överlever verkligheten, men det är viktigt att planera...
Tror de blir spännande att se hur bilbolagen kommer att balansera framöver.
Kvinnor är relativt sett lättpåverkade och går lätt på narrativ i media. Min bättre hälft är övertygad om Musk bara bränner sina pengar och istället borde bota all svält och sjukdomar. Annars är han dum.
Med tanke på den där kommentaren är jag förvånad att du ens har en bättre hälft...
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)