Är jag dum eller, var hittar jag Sentry Mode händelser??

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Är jag dum eller, var hittar jag Sentry Mode händelser??

Inlägg av MartinG »

Jag letar och letar men förstår inte hur jag ska se den händelserapport som Sentry Mode säger ska finnas. (Har åkt färja med bilen och då är det många som går nära bilen.) I appen kan jag se kamera live men hittar inga inspelade klipp. I bilen sitter en USB-sticka i handskfacket. Jag har testat och formatera den men ser fortfarande inget alternativ att se några klipp eller någon form av skriftlig rapport kring vad Sentry Mode reagerat på. Någon som kan hjälpa?
Användarvisningsbild
Range Anxiety
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 07 aug 2016 20:08
Ort: Nyköping

Re: Är jag dum eller, var hittar jag Sentry Mode händelser??

Inlägg av Range Anxiety »

Skönt då är jag inte ensam, kollade lite snabbt på youtube och verkar det som att det kommer fram en ny kamera ikon högst upp på skärmen, den ser inte jag inte. Har bara runda sentry ikonen högst upp och en kamera ikon längst ner, men ingen av dessa kan jag se/välja klipp. Gissar på att nya X och S har inte den funktionen än?
Såld -Model S 75D,mc red, pano, NG tan, premium pkt, luftfjädring, stora stereon.
MS 2023 love it :D
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Är jag dum eller, var hittar jag Sentry Mode händelser??

Inlägg av max001 »

MartinG skrev: 02 jun 2023 16:11
Jag letar och letar men förstår inte hur jag ska se den händelserapport som Sentry Mode säger ska finnas. (Har åkt färja med bilen och då är det många som går nära bilen.) I appen kan jag se kamera live men hittar inga inspelade klipp. I bilen sitter en USB-sticka i handskfacket. Jag har testat och formatera den men ser fortfarande inget alternativ att se några klipp eller någon form av skriftlig rapport kring vad Sentry Mode reagerat på. Någon som kan hjälpa?
Har för mig att Sentry mode ska vara off för att man ska kunna titta på clips i bilen. Klicka därefter på Dashcamsymbolen.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Är jag dum eller, var hittar jag Sentry Mode händelser??

Inlägg av Tellus »

Lägg till genväg på startskärmen, kameraikonen.
Efter det är det bara att klicka till på ikonen, vaktläge behöver ej stängas av innan.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skriv svar