Är Tesla appen pålitlig för alla andra som laddar?

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Farhad
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 aug 2023 20:23

Är Tesla appen pålitlig för alla andra som laddar?

Inlägg av Farhad »

Jag googlade lite snabbt och det visade sig att Tesla laddare även fungerar på andra bilar. Min fråga till er som har erfarenhet är om detta kan användas pålitligt och smidigt. Eller är lika struligt som alla andra? Speciellt när det inte finns taggar eller kort för Tesla laddare utan man måste hålla på med appen.
SamiHuutoniemi
Inlägg: 100
Blev medlem: 16 jul 2023 13:04
Ort: Östersund
Referralkod: ts.la/sami934995

Re: Är Tesla appen pålitlig för alla andra som laddar?

Inlägg av SamiHuutoniemi »

Påpekar endast att inte alla SuC kan användas av alla bilar.
Tesla Model Y LR blå/svart
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning 8 aug 11 aug
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1052
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Är Tesla appen pålitlig för alla andra som laddar?

Inlägg av holden »

Det enda bortsett från att ladda hemma som inte är struligt är att äga en Tesla och ladda på SuC.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
HvTMedia
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 aug 2021 17:42

Re: Är Tesla appen pålitlig för alla andra som laddar?

Inlägg av HvTMedia »

Har en BMW i4:a och har laddat 4 ggr på Tesla. Alltid använt appen. Fungerat klockrent. 3 av gångerna har Tesla räddat mig från nervöst sammanbrott då det varit ”oordnade” köer till Ionity. Körde idag från Norrtälje till Varberg och det är första gången jag råkat ut för ”fulla” Teslastationer (Sillekrog och Norrköping). Körde i och för sig inte fram till Tesla Norrköping då appen sa att det fanns 0 lediga av 20.

//Hans
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 463
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Är Tesla appen pålitlig för alla andra som laddar?

Inlägg av Daven »

Beror på vilken bil du har, kinesiska bilar verkar vara tveksamma om de är kompatibla.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare
Inlägg: 942
Blev medlem: 12 jul 2022 20:54
Ort: Kälvesta/Spånga

Re: Är Tesla appen pålitlig för alla andra som laddar?

Inlägg av agehall »

Det är iallafall inte krångligare att ladda på SUC med en icke-tesla än att ladda på andra publika laddstationer. Problemet är ju att man inte kan ladda på alla stationer så är man på resande fot kan man inte till 100% förlita sig på SUC utan behöver fortfarande andra appar.

Det var en ögonöppnare att köra en icke-tesla i SECC. SUC+Tesla är en genialisk kombo.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Skriv svar