Kanske har formulerat mig fel, tidigare fanns någon besparingsfunktion/statistik som sammanställde all laddning man gjort ink hemma.
Ah, ok! Ja den ser jag nu att du har tappat...
Jag har Androidappen version 4.23.6, och Laddningsstatistik Ligger mellan Säkerhet och Uppgraderingar. Skumt.
Kanske har formulerat mig fel, tidigare fanns någon besparingsfunktion/statistik som sammanställde all laddning man gjort ink hemma.
Ah, ok! Ja den ser jag nu att du har tappat...
Jag har Androidappen version 4.23.6, och Laddningsstatistik Ligger mellan Säkerhet och Uppgraderingar. Skumt.
Är bilen leasad?
Vi saknar både ”laddningsstatistik” och tillägget ”förare” på menyvalet ”säkerhet” på kontot för den leasade bilen. Medan bägge menyvalen finns på kontot för bilen vi äger.
(I vardagen använder vi kontot som är enbart förare på av både leasingbilen och den ägda. På så sätt får vi tillgång till båda bilarna från ett konto.)
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Äntligen funkar nu 1-2 på motortrafikleden utan brottningsmatch. Plaid HW4 med FSD.
Med vilken version? 2023.26? Och kan du berätta lite mer om vad skillnaden är?
Minns inte vad forumtråden sa när jag skrev detta men tror det var med 23.20.9. Skillnaden är att man numera kan hålla emot med ratten utan att bilen bråkar alltför mycket tillbaka när bilen försöker dra in i vänsterfilen. Tidigare avbröts AP/FSD när detta skedde och självkörningen blev spolierad.
Intressant är att i Norge fanns inga problem alls. Körde 200 mil där precis. I Sverige finns väldigt mycket mindre problem än tidigare men vissa tendenser finns ändå kvar. Laddar just nu ner 23.26.7, blir spännande att prova.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Det där med kartdata är jag tveksam till, då borde bilen sakta in när den närmar sig cirkulationsplatser, men det gör den inte. Full fart rakt mot rondellen bara.
På väg hem från jobbet åker jag en sträcka på E20. Det är 110-väg, och en bit in på min avfart skyltas det 80km/h. Men redan när jag svänger av motorvägen ställer hastighetsskylten på skärmen om till 90km/h trots att det inte finns någon 90-skylt bredvid vägen.
Sedan när jag passerar 80-skylten ställer den om både skärmens hartighetsskylt och farthållaren.
En av de få platser där det faktiskt fungerar.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Helt klart är att kartdatabaserna har den största betydelse för hur bilen beter sig. Har också erfaranhet av att det fungerar mycket bättre i Norge. Kanske "icke-EU" som gör det bättre?
Helt klart är att kartdatabaserna har den största betydelse för hur bilen beter sig. Har också erfaranhet av att det fungerar mycket bättre i Norge. Kanske "icke-EU" som gör det bättre?
Norge är med i UNECE och har samma regler som EU (igen, det är inte EU:s regler - det är FN:s - och UNECE standarder används i Ryssland, Kina, Japan och andra länder utanför Europa).
Att bilen är "over-reliant" på kartdata håller jag med om.
Såå.. ny teslaägare. Model s 2016 90d Gick en uppdatering första natten när jag anslöt bilen till wifi. Nu är den uppe i 22.8.10.nånting.. ser att ni andra pratar om 23.... hur brukar det funka, den tar hem nya versioner andra tredje natten? Har ställt sen på "avancerad"
Såå.. ny teslaägare. Model s 2016 90d Gick en uppdatering första natten när jag anslöt bilen till wifi. Nu är den uppe i 22.8.10.nånting.. ser att ni andra pratar om 23.... hur brukar det funka, den tar hem nya versioner andra tredje natten? Har ställt sen på "avancerad"
Gamla bilar får bara buggfixar några gånger om året tyvärr. Du kanske kan uppgradera till MCU2 (snabbare infotainmentdator) om du inte har det för att få fler uppdateringar. Har för mig att det kostar runt 15k. Nya bilar har MCU3, men den kan man inte uppgradera till.
Såå.. ny teslaägare. Model s 2016 90d Gick en uppdatering första natten när jag anslöt bilen till wifi. Nu är den uppe i 22.8.10.nånting.. ser att ni andra pratar om 23.... hur brukar det funka, den tar hem nya versioner andra tredje natten? Har ställt sen på "avancerad"
Gamla bilar får bara buggfixar några gånger om året tyvärr. Du kanske kan uppgradera till MCU2 (snabbare infotainmentdator) om du inte har det för att få fler uppdateringar. Har för mig att det kostar runt 15k. Nya bilar har MCU3, men den kan man inte uppgradera till.
Och även nyare bilar får vänta lite random länge för att få uppdateringar, det kan skilja rätt
länge mellan dom som får först och dom som får det sist, flera veckor iaf.
Såå.. ny teslaägare. Model s 2016 90d Gick en uppdatering första natten när jag anslöt bilen till wifi. Nu är den uppe i 22.8.10.nånting.. ser att ni andra pratar om 23.... hur brukar det funka, den tar hem nya versioner andra tredje natten? Har ställt sen på "avancerad"
Gamla bilar får bara buggfixar några gånger om året tyvärr. Du kanske kan uppgradera till MCU2 (snabbare infotainmentdator) om du inte har det för att få fler uppdateringar. Har för mig att det kostar runt 15k. Nya bilar har MCU3, men den kan man inte uppgradera till.
Och även nyare bilar får vänta lite random länge för att få uppdateringar, det kan skilja rätt
länge mellan dom som får först och dom som får det sist, flera veckor iaf.
Jag har behövt starta om med tumhjulen de senaste två gångerna för att uppgraderingarna skall hittas (MY LR 2023, SW 2023.26.8 installerad idag), hur länge brukar det ta innan de hittas utan den proceduren?
Såå.. ny teslaägare. Model s 2016 90d Gick en uppdatering första natten när jag anslöt bilen till wifi. Nu är den uppe i 22.8.10.nånting.. ser att ni andra pratar om 23.... hur brukar det funka, den tar hem nya versioner andra tredje natten? Har ställt sen på "avancerad"
Gamla bilar får bara buggfixar några gånger om året tyvärr. Du kanske kan uppgradera till MCU2 (snabbare infotainmentdator) om du inte har det för att få fler uppdateringar. Har för mig att det kostar runt 15k. Nya bilar har MCU3, men den kan man inte uppgradera till.
Och även nyare bilar får vänta lite random länge för att få uppdateringar, det kan skilja rätt
länge mellan dom som får först och dom som får det sist, flera veckor iaf.
Jag har behövt starta om med tumhjulen de senaste två gångerna för att uppgraderingarna skall hittas (MY LR 2023, SW 2023.26.8 installerad idag), hur länge brukar det ta innan de hittas utan den proceduren?
Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk
Personligen så har jag alltid kört "Avancerat" men bytte innan 2023.26 till "Standard". Provade med allt för att få uppdateringen när den släpptes, men fick den inte förens 2023.26.8.
Någon annan vars volym på notiser och annat blivit rejält låg? Jag har inte alltid exempelvis AP-ljuden..?
Volymen på musik är fortfarande samma vad jag kan utlåta.
Jag hade ett annat fenomen som också var relaterat till ljudvolym, fast tvärtom. Efter att ha startat om infotainmentdatorn i onödan (felet jag ville fixa visade sig vara telefonen, inte bilen) så blev blinkersvolymen, dvs klicken vid blinkning, enormt starka. Man kunde nog höra det 20 meter bort med stängd dörr. Startade om infotainmentdatorn igen och det blev normalt igen. 2023.26.8.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Någon annan vars volym på notiser och annat blivit rejält låg? Jag har inte alltid exempelvis AP-ljuden..?
Volymen på musik är fortfarande samma vad jag kan utlåta.
Jag hade ett annat fenomen som också var relaterat till ljudvolym, fast tvärtom. Efter att ha startat om infotainmentdatorn i onödan (felet jag ville fixa visade sig vara telefonen, inte bilen) så blev blinkersvolymen, dvs klicken vid blinkning, enormt starka. Man kunde nog höra det 20 meter bort med stängd dörr. Startade om infotainmentdatorn igen och det blev normalt igen. 2023.26.8.
Haha ännu mer irriterande då
Får testa starta om och se om det hjälper
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022
Jag fick ett lustigt fel efter senaste uppdateringen, skärmen blev mörk
Efter att ha ändrat till manuell justering av ljusstyrkan och åter till automatisk så funkade det igen.
Fick 2023.26.8 den 24/8. Har avverkat en resa till Visby fram och tillbaka och några resor här hemma på 7-8 mil. Tyckte helt klart att tork automatiken har blivit klart bättre. Innan 2023.26.8 gick det knappt att ha på automatiken utan att få hjärnblödning. Någon annan som fått samma uppfattning?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Fick 2023.26.8 den 24/8. Har avverkat en resa till Visby fram och tillbaka och några resor här hemma på 7-8 mil. Tyckte helt klart att tork automatiken har blivit klart bättre. Innan 2023.26.8 gick det knappt att ha på automatiken utan att få hjärnblödning. Någon annan som fått samma uppfattning?
Min blev bättre efter förra uppdateringen, återstår att se om det blivit sämre nu.
Fick 2023.26.8 den 24/8. Har avverkat en resa till Visby fram och tillbaka och några resor här hemma på 7-8 mil. Tyckte helt klart att tork automatiken har blivit klart bättre. Innan 2023.26.8 gick det knappt att ha på automatiken utan att få hjärnblödning. Någon annan som fått samma uppfattning?
Min blev bättre efter förra uppdateringen, återstår att se om det blivit sämre nu.
Tycker faktist det blivit bättre, men om det hör till årstiden och mindre insekter vet jag inte.
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Sedan senaste uppgraderingen verkar GPS:en ha problem att positionera mig på kartan. Kanske hälften av gångerna till jobbet så har kartan placerat mig 20-300 meter fel. Inne i villaområden när jag ligger på "stora" vägen/förbifarten. Med plötsliga omställningar av hastigheten på autopiloten/farhållaren. Från 80km/h till ex. 30km/h som följd.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Sedan senaste uppgraderingen verkar GPS:en ha problem att positionera mig på kartan. Kanske hälften av gångerna till jobbet så har kartan placerat mig 20-300 meter fel. Inne i villaområden när jag ligger på "stora" vägen/förbifarten. Med plötsliga omställningar av hastigheten på autopiloten/farhållaren. Från 80km/h till ex. 30km/h som följd.
Noterat även här. GPS:en verkar vara förvirrad. När vi åkte båt från Nynäshamn till Visby tog det en bra stund innan den förstod var den var. När de även förstod bättre ville den att vi skulle åka tillbaka till Nynäshamn för att åka från Visby till ett mål 4-5 km bort.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Det verkar ta längre tid från när jag startar bilen tills den har stabil mottagning på GPS:en, men ändå driver den iväg på kartan så som jag beskrev ovan, även om jag kört i en halvtimme. Igår på vägen hem, på E20, ställde farthållaren om sig till 70km/h för den trodde att jag låg på en avfart från motorvägen. I rusningstrafik är inte det optimalt.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.