Fast dom har man verkligen nytta av och det är många, speciellt i varma delstater i USA, som önskat ventilerade stolar. Helt rätt beslut om du frågar migSwedishAdvocate skrev: ↑11 sep 2023 09:43De ventilerade sätena borde väl också addera en del kostnad...Bjelke skrev: ↑11 sep 2023 09:33Och samtidigt lägger man till saker som kostar, som en touchskärm bak…? Märkligt tycker jag iaf.
Model 3 Highland
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 Highland
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Model 3 Highland
Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.
Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.
Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.
Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Re: Model 3 Highland
Det är stor nytta även här i Norden på somrarna. Min sambo har sagt att vi aldrig får byta till en bil utan ventilerade säten nu när vi har det på vår bil.HelectriC skrev: ↑11 sep 2023 09:49Fast dom har man verkligen nytta av och det är många, speciellt i varma delstater i USA, som önskat ventilerade stolar. Helt rätt beslut om du frågar migSwedishAdvocate skrev: ↑11 sep 2023 09:43De ventilerade sätena borde väl också addera en del kostnad...
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Model 3 Highland
Enig, det är väldigt skönt på varma sommardagar!DanneLKPG skrev: ↑11 sep 2023 10:20Det är stor nytta även här i Norden på somrarna. Min sambo har sagt att vi aldrig får byta till en bil utan ventilerade säten nu när vi har det på vår bil.HelectriC skrev: ↑11 sep 2023 09:49Fast dom har man verkligen nytta av och det är många, speciellt i varma delstater i USA, som önskat ventilerade stolar. Helt rätt beslut om du frågar migSwedishAdvocate skrev: ↑11 sep 2023 09:43De ventilerade sätena borde väl också addera en del kostnad...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3330
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Model 3 Highland
Min Model 3 ska i morgon till bilprovningen för första gången. Det slog mig att jag aldrig använt dimljusen. Om bilprovningen hittar fel på dem skulle jag ha föredragit att inte ha dimljus alls.BjornS skrev: ↑11 sep 2023 10:19Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.
Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.
Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
När det gäller sport vs komfort kan jag inte heller förstå varför tillverkarna ofta prioriterar sport. Det är extremt sällan jag ser någon köra sportigt. Jag själv hör till det mycket lilla fåtal som faktiskt gör det då och då, men på en vardagsbil skulle jag i så fall vilja ha adaptivt chassi (som jag hade på min förra bil).
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Model 3 Highland
En detalj men, blev förvånad över att Highland inte har de vertikala luftintagen i fronten som styr luften runt framhjulen för att minska luftmotståndet. Verkar varit konsensus i industrin att de är bra, men Tesla verkar vara av annan åsikt. Ett utrymme mindre att tvätta och rensa från grus.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Re: Model 3 Highland
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
-
- Inlägg: 5557
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Model 3 Highland
En gissning:SkipperO skrev: ↑11 sep 2023 19:45En detalj men, blev förvånad över att Highland inte har de vertikala luftintagen i fronten som styr luften runt framhjulen för att minska luftmotståndet. Verkar varit konsensus i industrin att de är bra, men Tesla verkar vara av annan åsikt. Ett utrymme mindre att tvätta och rensa från grus.
Såna luftkanaler kanske inte gör så stor skillnad ifall bilen har den typ av 18'' aerofälgsidor som många M3 säljs med.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Model 3 Highland
M3 SR Stealth Grey + Drag. Endast reservationsnummer, ingen beräknad lev ännu. Beställd 1:a sept.p3tT4n skrev: ↑12 sep 2023 21:22Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Re: Model 3 Highland
Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.BjornS skrev:Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.
Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.
Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Re: Model 3 Highland
Jag instämmer med BjornS resonemang, men det är inte helt svart eller vitt.weizf skrev: ↑12 sep 2023 23:49Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.BjornS skrev:Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.
Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.
Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Tänk så här i stället: hur många skulle välja tillvalet airbags om det fanns på en tillvalslista, kontra dimljus?
Gissningsvis en hel del mer kryss på airbags än dimljus, även om airbagsen används i en lägre utsträckning enligt Teslas statistik.
Jag kan dock instämma med att det är en knepig balansgång, för, precis som du säger, så kan det röra sig om tillval som man faktiskt har nytta av vid vissa situationer, som t.ex. varningsblinkers, ABS eller antisladd. Så, bara för att en funktion sällan används, så följer det inte att den är ointressant och meningslös, och således kan tas bort.
Vad gäller dimljusen så kan det ju faktiskt även röra sig om mycket annat; kanske de påverkade aerodynamiken till en hög grad, ja, vem vet...
Re: Model 3 Highland
Jaså, inget beräknat datum alls - det var märkligt! Jag har också endast ett reservationsnummer nämligen.DanielR82 skrev: ↑12 sep 2023 21:37M3 SR Stealth Grey + Drag. Endast reservationsnummer, ingen beräknad lev ännu. Beställd 1:a sept.p3tT4n skrev: ↑12 sep 2023 21:22Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7632
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Model 3 Highland
Min senaste Volvo hade inga främre dimljus och på mina Teslor har jag inte ens testat dem.weizf skrev: ↑12 sep 2023 23:49Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.BjornS skrev:Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.
Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.
Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Model 3 Highland
Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.p3tT4n skrev: ↑12 sep 2023 21:22Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Re: Model 3 Highland
Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infriasmwest skrev: ↑13 sep 2023 08:29Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.p3tT4n skrev: ↑12 sep 2023 21:22Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Highland
Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.Legato skrev: ↑13 sep 2023 08:44Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infriasmwest skrev: ↑13 sep 2023 08:29Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.p3tT4n skrev: ↑12 sep 2023 21:22Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Re: Model 3 Highland
Jag gissar att han har en pre-refresh P beställd och sedan ev. bytt till en Highland LR eller fortfarande har ett leveransdatum på en P.Gadiel skrev: ↑13 sep 2023 09:55Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.Legato skrev: ↑13 sep 2023 08:44Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infriasmwest skrev: ↑13 sep 2023 08:29Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.p3tT4n skrev: ↑12 sep 2023 21:22Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Re: Model 3 Highland
Ja, jag syftade alltså på mig och övriga som beställt P men inte justerat vår beställning. På Teslakontot står det fortfarande november-januari.mwest skrev: ↑13 sep 2023 10:20Jag gissar att han har en pre-refresh P beställd och sedan ev. bytt till en Highland LR eller fortfarande har ett leveransdatum på en P.Gadiel skrev: ↑13 sep 2023 09:55Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.Legato skrev: ↑13 sep 2023 08:44Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infriasmwest skrev: ↑13 sep 2023 08:29Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.p3tT4n skrev: ↑12 sep 2023 21:22Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Highland
Då lär ni väl få en ikke uppdaterad bil från USA då det inte finns någon P ”Highland” i dagsläget?Legato skrev: ↑13 sep 2023 10:45Ja, jag syftade alltså på mig och övriga som beställt P men inte justerat vår beställning. På Teslakontot står det fortfarande november-januari.mwest skrev: ↑13 sep 2023 10:20Jag gissar att han har en pre-refresh P beställd och sedan ev. bytt till en Highland LR eller fortfarande har ett leveransdatum på en P.
-
- Inlägg: 5557
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Model 3 Highland
Har tyvärr inte M3 utan en ca sju år gammal gasdriven Golfkombi. Och det var ett drygt år sen jag använde dimljus senast. Då hade jag ett jobb med en längre pendlingssträcka, så det blev körning i dimma ibland. Som jag minns det så blev det mer behaglig ljusbild för ögonen med dimljus. Och lite bättre (längre) sikt (vid motorvägskörning).p3tT4n skrev: ↑13 sep 2023 07:57Jag instämmer med BjornS resonemang, men det är inte helt svart eller vitt.weizf skrev: ↑12 sep 2023 23:49Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.BjornS skrev:Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.
Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.
Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Tänk så här i stället: hur många skulle välja tillvalet airbags om det fanns på en tillvalslista, kontra dimljus?
Gissningsvis en hel del mer kryss på airbags än dimljus, även om airbagsen används i en lägre utsträckning enligt Teslas statistik.
Jag kan dock instämma med att det är en knepig balansgång, för, precis som du säger, så kan det röra sig om tillval som man faktiskt har nytta av vid vissa situationer, som t.ex. varningsblinkers, ABS eller antisladd. Så, bara för att en funktion sällan används, så följer det inte att den är ointressant och meningslös, och således kan tas bort.
Vad gäller dimljusen så kan det ju faktiskt även röra sig om mycket annat; kanske de påverkade aerodynamiken till en hög grad, ja, vem vet...
Hur ser användargränssnittet för att aktivera dimljus ut på Model 3? Är dimljusen lätta att aktivera eller kräver det mkt agerande med skärmen? På Golfen aktiveras dimljus med ett vred till vänster om ratten. I de här situationerna vill man ju undvika att ta ögonen från vägen så mkt som möjligt. Det kanske kan vara en faktor i hur ofta dimljus aktiveras på Teslor. Sen kanske olika människor kan vara olika ljuskänsliga i situationer som de här...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Model 3 Highland
Jag har aldrig testat dimljusen jag heller. Det är väl mest 18 åringar som använder dessa för de tycker det ser fräsigt ut.
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
I övrigt analog vedeldare.
TM 3 LR 2021-2024
I övrigt analog vedeldare.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7632
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Model 3 Highland
Ja, jag mötte en 740 på lunchen med dimljus. Och halvljus. I centrala Stockholm.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Model 3 Highland
Tycker att dimljus och drl i kombination ser bra ut.
Men boomers tycker att det är coolt att inte köra så.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7632
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Model 3 Highland
Meningen är nog inte att de skall se bra ut, utan att man skall se bra.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Model 3 Highland
Nej vi får ingen alls förrän nya 3P kommer. Men den lär komma senare än så.DanielR82 skrev: ↑13 sep 2023 12:02Då lär ni väl få en ikke uppdaterad bil från USA då det inte finns någon P ”Highland” i dagsläget?Legato skrev: ↑13 sep 2023 10:45Ja, jag syftade alltså på mig och övriga som beställt P men inte justerat vår beställning. På Teslakontot står det fortfarande november-januari.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021