NF fleet, någon som har koll?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Andre_stockholm
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 06 jul 2023 21:07

NF fleet, någon som har koll?

Inlägg av Andre_stockholm »

Hallå,

Ska få en förmånsbil som beställs via NF fleet, undrar lite om någon har koll på hur processen funkar där när det gäller tesla såklart. Har en kollega som, när jag kollat historiken på hans bil, så var den ägd av en privatperson (3 månader bara) innan NF fleet tog över bilen, så han var alltså inte första ägaren.

Jag är sugen på en tesla byggd i Berlin med BYD batteriet och lite annat som kinabilen inte har. Är min enda garanti att jag får en sådan är att jag beställer en med färgen quicksilver?

Tack för eventuella svar 😊
Användarvisningsbild
nogren
Teslaägare
Inlägg: 173
Blev medlem: 16 jul 2023 22:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/niklas756762

Re: NF fleet, någon som har koll?

Inlägg av nogren »

Andre_stockholm skrev: 14 sep 2023 10:16
Hallå,

Ska få en förmånsbil som beställs via NF fleet, undrar lite om någon har koll på hur processen funkar där när det gäller tesla såklart. Har en kollega som, när jag kollat historiken på hans bil, så var den ägd av en privatperson (3 månader bara) innan NF fleet tog över bilen, så han var alltså inte första ägaren.

Jag är sugen på en tesla byggd i Berlin med BYD batteriet och lite annat som kinabilen inte har. Är min enda garanti att jag får en sådan är att jag beställer en med färgen quicksilver?

Tack för eventuella svar 😊
...eller en Midnight Cherry Red.

Fast enligt uppgift är de sista MY från Kina precis på väg att levereras till kunder, så det är väldigt hög chans att vad du än väljer i MY-väg, så kommer den från Berlin.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Användarvisningsbild
Andre_stockholm
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 06 jul 2023 21:07

Re: NF fleet, någon som har koll?

Inlägg av Andre_stockholm »

nogren skrev: 14 sep 2023 20:44
Andre_stockholm skrev: 14 sep 2023 10:16
Hallå,

Ska få en förmånsbil som beställs via NF fleet, undrar lite om någon har koll på hur processen funkar där när det gäller tesla såklart. Har en kollega som, när jag kollat historiken på hans bil, så var den ägd av en privatperson (3 månader bara) innan NF fleet tog över bilen, så han var alltså inte första ägaren.

Jag är sugen på en tesla byggd i Berlin med BYD batteriet och lite annat som kinabilen inte har. Är min enda garanti att jag får en sådan är att jag beställer en med färgen quicksilver?

Tack för eventuella svar 😊
...eller en Midnight Cherry Red.

Fast enligt uppgift är de sista MY från Kina precis på väg att levereras till kunder, så det är väldigt hög chans att vad du än väljer i MY-väg, så kommer den från Berlin.
Lite så jag tänker också - bilar från Kina bör väl inte komma hit mer nu när Tyskland har sin produktion igång. Nu kan jag inte välja cherry red men det spelar ju ingen roll egentligen.

Tack för info
Skriv svar