Model 3 som hyrbil

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1051
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Model 3 som hyrbil

Inlägg av Airlift »

Senaste bilhyran tog jag ut en TM3 LR, -22a från freemont. (Reser i USA).

Först funkar inte appen med icke-amerikanskt tesla konto. Trist.. kortet sitter i en klumpig hållare som tar upp plats och inte går ner i plånboken.. nåväl.
Första som man ser är sidopanelen på förarsätet, den med reglage för inställning av stolen, den har lossnat helt. Check.. stora ändalykter kanske.

Sen är b-stolpens panel/klädsel lös. Inget höjdarintryck.

Ingen premium connectivity…

Nåväl, iväg kommer jag ändå. Första skillnaden jag märker är att stolarna är halare, verkar vara annat veganläder, andra sömmar. Ser inte ut som min MIC. Vindbrus från passagerardörren, försöker justera fönstret upp och ner, lite bättre men fortfarande stor skillnad.

Frekvensljud från vad det låter som, främre motorn är också klart märkbart, i jämförelse med min egen.
(Och högt/genomträngande vid förvärmning)


Vägljudet är närmast irriterande högt..

Laddning, ja initialt laddar det på med hög effekt men den drar ner under hundra redan strax efter 50% soc. Antar att det är en feature med LG? Men den lilla handsken är väldigt behändig iaf.

AC kompressorn dånar mer som ett gammalt kylskåp från 80-talet med härdade gummin. Känner inte igen det alls. Men kyler och värmer iaf som den ska.

Torkarna funkar lika ”bra”, dvs när filen står på får de tuppjuck och farthållaren funkar inte vid samma tidpunkt..

Bakluckan har blivit skev, eller alltid varit? av den lustiga lösningen med bara en motor. Troligen är gasfjädern på högersidan trött. Den är iaf fuktig..

Generellt ser bilen löst ihopsatt ut. Glipar det inte så skaver det istället, mellan plast och plåt. ”Lädret” på ratten har släppt kl 9/3, centimeterstora bubblor.

Den har gått ca 7500mil och är ett år gammal.

Vågar man ge sig på att byta till en MS i Europa, med tanke på att den troligen kommer från samma hantverk i USA? Jag tvekar lite..

Får nog surt välja annat märke nästa gång för detta var inte en bekväm tripp..(mest sätena, osköna och ljudet i kupén. )
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium